Bő 9 000 km van a láncomban, már megnyúlt. Nem igazán veszek észre rendellenes működést. Majd ha gond lesz, cserélem a sorral együtt. Rendszeresen karbantartom a bicajomat.
Nehogy tányér és lancdobo gorgo csere is legyen a történet végén
Bő 9 000 km van a láncomban, már megnyúlt. Nem igazán veszek észre rendellenes működést. Majd ha gond lesz, cserélem a sorral együtt. Rendszeresen karbantartom a bicajomat.
de ez már a level 10-es szint
nemrég feltettem a trekingre egy shimano hg40-es láncot -pedig régről emlékeztem, hogy szar - de ez valami kritikán aluli, másfél hónap után lehetett cserélni (kb. 1000-1500 km lehetett benne), teljesen tropára ment, megnyúlt 1 fölé és alig váltott vele a paripa, ennyire szar csak a kmc egyik nagyon olcsó lánca volt, az is kb. egy ezrest se ment, de legalábbl új korában sem váltott vele a váltó, de kb. semennyire
Bő 9 000 km van a láncomban, már megnyúlt. Nem igazán veszek észre rendellenes működést. Majd ha gond lesz, cserélem a sorral együtt. Rendszeresen karbantartom a bicajomat.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
lehet, de fülre egy 0.5 körüli lánc már nagyon rossz nekem. Nem tetszik a hangja az újhoz képest.
de ez már a level 10-es szint
nemrég feltettem a trekingre egy shimano hg40-es láncot -pedig régről emlékeztem, hogy szar - de ez valami kritikán aluli, másfél hónap után lehetett cserélni (kb. 1000-1500 km lehetett benne), teljesen tropára ment, megnyúlt 1 fölé és alig váltott vele a paripa, ennyire szar csak a kmc egyik nagyon olcsó lánca volt, az is kb. egy ezrest se ment, de legalábbl új korában sem váltott vele a váltó, de kb. semennyire
szerintem egyig nyugodtan lehet várni (mondjuk én pörgősen tekerek), még az olcsó fogsor is elvisz így 4-5 láncot.
volt, hogy végelgyengülésig használtam egy szettet, hát az utolsó kilcsik nagyon durván leamortizálták a középső tányért, a végén már a nyúlt lánccal is ugrott, a fogak meg úgy néztek, mint a tarajos hullám, a váltógörgők meg tű hegyesek voltak
lehet, de fülre egy 0.5 körüli lánc már nagyon rossz nekem. Nem tetszik a hangja az újhoz képest.
toleranciafüggő. campag 0.3%-nál cserét ír elő, de úgyis észreveszed, mert 0.5 körül a láncaik már szikráznak.
Én sosem várok 0.75-ig. az már rég rossz
szerintem egyig nyugodtan lehet várni (mondjuk én pörgősen tekerek), még az olcsó fogsor is elvisz így 4-5 láncot.
volt, hogy végelgyengülésig használtam egy szettet, hát az utolsó kilcsik nagyon durván leamortizálták a középső tányért, a végén már a nyúlt lánccal is ugrott, a fogak meg úgy néztek, mint a tarajos hullám, a váltógörgők meg tű hegyesek voltak
Értem amit mondasz. Szóval te a nyúlása alapján cseréled a láncot.
toleranciafüggő. campag 0.3%-nál cserét ír elő, de úgyis észreveszed, mert 0.5 körül a láncaik már szikráznak.
Én sosem várok 0.75-ig. az már rég rossz
Bármilyen gondos karbantartás mellet már rég megnyúlt a lánc és hozzá kopott a hajtás többi része? Igen..
Értem amit mondasz. Szóval te a nyúlása alapján cseréled a láncot.
A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány
idősebb szerelőket kérdeztem erről a láncolaj dologról. ők a kúszóolajat javasolják. a motorolajat meg egyáltalán nem.
miből áll a kerékpárlánc? százakárhány db siklócsapágyból,meg még néhány apróságból,de most maradjunk a siklócsapágynál. szerintem a motorolaj nem tud bejutni oda,ahová kell. lehet,h jó a nyomásállósága,de ennyi.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
verti módosította - 2016. október 16. - 22:57
En elhiszem, hogy az eredeti lanc van rajta, de sokba fog kerulni a kov lanc (sor, tanyerok) csere
Hát egyszer valamikor a távoli jövőben biztos, de jelen esetben és karbantartás mellett semmi nem indokolja
Csak hogy a realitások talaján is mozogjunk:
- Lánc megvan nyúlva?
- Hát Nyílván! De csoda is lenne ha mégsem.
- Váltási komfortot ez befolyásolja?
- Hát nem!
- Sor, tányérok kopottak?
- Eléggé valószínű hogy már nem gyári állapotúak, de hazudnék ha azt mondanám, hogy látványosan hegyesek a fogak. Konkrétan semmi jelét nem mutatják ennek. Szerintem.
A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány
Nekem Finish Line Ceramic Wet van. Jó lesz ez CX-re? A gyártó szerint igen. Lassan elfogy a 120ml és kellene vennem valamit.
ebben neked kibeba***túl igazad van! Tudod én mit használok? Hót közönséges motorolajat.
Azt se tudom milyen a viszkozitása mert csak úgy feltöltöttem vele az adagolót, de mivel terepen járok legtöbbet ezért 1,5-2 hetente kennem kell a láncot. Tehát olyan a viszkozitása hogy nem gyűjti az olaj sarat hanem inkább leszárad, viszont nekem már a lábamban és a fülemben van, hogy mikor és mennyit kell raknom a láncra.
A előző bringámban több, mint 12 ezer km van. Senki nem hiszi el nekem, hogy még mindig a gyári kazettás fogaskoszrúval és lánccal használom és a váltó is tökéletes. Ilyenkor csak annyit mondok, hogy: "Tesó, ennyit jelent a karbantartás... Amúgy meg csak nézz rá a láncra és egyből láthatod, hogy sosem volt bontva B)"
amugy meg csodak nincsenek, amelyik vekony, es nem gyujti a koszt, az hamar lekopik, amelyik meg lassan "kopik" az meg gyujti a port. kiprobaltam mar mindenfele baromi draga cuccot, meg van is otthon vagy othat fele. kell venni egy atlagos jobb minosegut, ami surusegben megfelel az igenyeidnek, a tobbi csak marketingrizsa.
ebben neked kibeba***túl igazad van! Tudod én mit használok? Hót közönséges motorolajat.
Azt se tudom milyen a viszkozitása mert csak úgy feltöltöttem vele az adagolót, de mivel terepen járok legtöbbet ezért 1,5-2 hetente kennem kell a láncot. Tehát olyan a viszkozitása hogy nem gyűjti az olaj sarat hanem inkább leszárad, viszont nekem már a lábamban és a fülemben van, hogy mikor és mennyit kell raknom a láncra.
A előző bringámban több, mint 12 ezer km van. Senki nem hiszi el nekem, hogy még mindig a gyári kazettás fogaskoszrúval és lánccal használom és a váltó is tökéletes. Ilyenkor csak annyit mondok, hogy: "Tesó, ennyit jelent a karbantartás... Amúgy meg csak nézz rá a láncra és egyből láthatod, hogy sosem volt bontva B)"
Lopakodó módosította - 2016. október 15. - 21:14
A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány
Nekem Finish Line Ceramic Wet van. Jó lesz ez CX-re? A gyártó szerint igen. Lassan elfogy a 120ml és kellene vennem valamit.
http://www.joes-no-f...tegoryId=18818#
en evek ota finishline wetet hasznalok... amugy meg csodak nincsenek, amelyik vekony, es nem gyujti a koszt, az hamar lekopik, amelyik meg lassan "kopik" az meg gyujti a port. kiprobaltam mar mindenfele baromi draga cuccot, meg van is otthon vagy othat fele. kell venni egy atlagos jobb minosegut, ami surusegben megfelel az igenyeidnek, a tobbi csak marketingrizsa.
van tf2 is, sprayben, csak azt csak a valto, pedal, fekkar forgaspontokhoz, csapokhoz hasznalom mosas utan. esetleg telen lancon.
Nekem Finish Line Ceramic Wet van. Jó lesz ez CX-re? A gyártó szerint igen. Lassan elfogy a 120ml és kellene vennem valamit.
Én ezt is megspórolom azzal, hogy soha nem takarítom a kecskét. A téli dzsuva is leesik pár melegebb és esősebb nap után :-D
van tf2 is, sprayben, csak azt csak a valto, pedal, fekkar forgaspontokhoz, csapokhoz hasznalom mosas utan. esetleg telen lancon.
en evek ota finishline wetet hasznalok... amugy meg csodak nincsenek, amelyik vekony, es nem gyujti a koszt, az hamar lekopik, amelyik meg lassan "kopik" az meg gyujti a port. kiprobaltam mar mindenfele baromi draga cuccot, meg van is otthon vagy othat fele. kell venni egy atlagos jobb minosegut, ami surusegben megfelel az igenyeidnek, a tobbi csak marketingrizsa.
van tf2 is, sprayben, csak azt csak a valto, pedal, fekkar forgaspontokhoz, csapokhoz hasznalom mosas utan. esetleg telen lancon.