Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1691 hozzászólás a témában

#1121
Trek3900

Trek3900

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 hozzászólás
Ismeri valaki ezt a produktumot?

http://bikemag.hu/sh...artarto-allvany

Megéri nem gagyi?


#1122
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Konkrétan most szilváson 6 csapágyam ázott be és mindegyik tömített volt.


A sebesség mindent megold.

 


#1123
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

Úgy érted, hogy tömítettlen csapágyakat is használnak? No de akkor csak raknak oda valamit, hogy a kenõanyagot bent a koszt pedig kint tartsák.
...vagy ne legyek ennyire naív? :)

Nem használnak golyós csapágyazást.


#1124
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis

Nem igaz.;)


Úgy érted, hogy tömítettlen csapágyakat is használnak? No de akkor csak raknak oda valamit, hogy a kenõanyagot bent a koszt pedig kint tartsák.
...vagy ne legyek ennyire naív? :)

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#1125
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

A bal oldali kart leszedtem. A jobb oldali, amin integralva van a tengely, nah az nem jon ki. Eddig siman kihuztam a tengelyt a monoblokkbol, de most lotyog, de nem jon ki:chin:

És ennek egyébként mi köze a topichoz?
Gondolom integrált a hajtómûved (Giga-X-Pipe). Fogsz egy gumikalapácsot - ha nincs akkor falap és hagyományos kalapács - és kiütöd.


#1126
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 hozzászólás
A bal oldali kart leszedtem. A jobb oldali, amin integralva van a tengely, nah az nem jon ki. Eddig siman kihuztam a tengelyt a monoblokkbol, de most lotyog, de nem jon ki:chin:

#1127
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 hozzászólás
úgy érted, hogy a kart nem tudod lehúzni a tengelyrõl? lehúzószerszámmal le kell jönnie. elõfordul hogy kézzel le lehet venni, de ütögetni (bármit is értesz ez alatt) nem nagyon kéne

#1128
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 hozzászólás
Sziasztok!


Egy problémám lenne: Truvativ Stylot szednem szet, de a tengelyt nem tudom kihuzni (csak lotyog, de valamiben megakad), probaltam utogetni, semmi...:(. Egyszer mar szetszedtem es akkor siman kihuztam.

#1129
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.317 hozzászólás
Gracias! :) Szétbontok egy ilyen pontot, az a legbiztosabb. Ha perselyes, akkor valami kenõanyagot azért pöttyintek oda.

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#1130
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.273 hozzászólás

Lehet félig OFF, de a pirossal jelölt pontokon milyen csapágyak lehetnek és õket mivel érdemes kenni? http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

amiket bekarikáztol ott semmilyen (legalábbis a rugóstag bekötési pontjai nem csapágyazottak a tag furatiban van egy egy persely, a másik kettõben vagy semmi vagy szintén max vmi persely. ezeknél a vázaknál csak a 2 fõ forgáspont csapágyazott. konánál a dawg és a coiler amiknek még a linkplate - támvilla forgáspontja is csapágyazott, a linkplate láncvilla ott sem)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1131
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

de szerintem az összes minõségi össztelósnál saját porzáró gyûrûvel rendelkezõ, -2RS jelzésû ipari csapágyat használnak (gumi borítású tömítés, mindkét oldalon)


Nem igaz.;)


#1132
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.317 hozzászólás
Lehet félig OFF, de a pirossal jelölt pontokon milyen csapágyak lehetnek és õket mivel érdemes kenni? http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#1133
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.317 hozzászólás
A váz teljesen új, ez volt az elsõ dagonyás bevetése. Akkor ezek szerint egy átnézést mindenképp megér, még ha nem is kell túl lihegnem a dolgot. Köszi a válaszokat!

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#1134
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Nálam a hibáson kívüli csapágyakban még a zsír eredeti színe is látszott és a futásuk is hibátlan volt. Szóval lehet, hogy esetenként beszivárgott a víz, de a sár nem (a rosszban is "csak" a golyó repedt szét, az sem a kosztól ment tönkre).
Ha epyc mindenképpen újra akarja kenni a csapágyakat, akkor ahhoz ki kell szedni, porzárókat kipattintani (sérülésmentesen), átmosni, bezsírozni és vissza az egészet. Szerszámokkal és némi kézügyességgel ez nem gond, csak kérdés, hogy egy dagonya után szükség van-e erre.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#1135
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ha nem túl régi a bringa és nem is sok dagonyázásnak lett kitéve, akkor szerintem felesleges a forgáspontokat szétszedni. Nálam 2 év mindenféle használat után állt be 1 csapágy a 8 közül. A Kona felépítését ugyan nem ismerem, de szerintem az összes minõségi össztelósnál saját porzáró gyûrûvel rendelkezõ, -2RS jelzésû ipari csapágyat használnak (gumi borítású tömítés, mindkét oldalon). Ezekbe azért nem egykönnyen folyik be a sáros lé.

Simán beáznak.


A sebesség mindent megold.

 


#1136
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Ha nem túl régi a bringa és nem is sok dagonyázásnak lett kitéve, akkor szerintem felesleges a forgáspontokat szétszedni. Nálam 2 év mindenféle használat után állt be 1 csapágy a 8 közül. A Kona felépítését ugyan nem ismerem, de szerintem az összes minõségi össztelósnál saját porzáró gyûrûvel rendelkezõ, -2RS jelzésû ipari csapágyat használnak (gumi borítású tömítés, mindkét oldalon). Ezekbe azért nem egykönnyen folyik be a sáros lé.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#1137
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás
Minden forgáspontod csapágyas. Szerintem megér egy átnézést a Szilvás után, még ha röviden mentél is. ;)


#1138
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.317 hozzászólás
Új vagyok még az össztelósok közt és a hétvégi szilvás maraton után ma jött egy nagyobb karbantartás, ellenben nem tudom, hogy a forgáspontokat mivel kenjem, illetve mennyire lehet ezeket megbontani. Egy Kona Four a váz, amivel most megyek. Ha jól tudom, a fõ forgáspontok csapágyazottak, de pl. a támvilláknál lévõ kisebbek nem tudom milyenek (csúszócsapágy esetleg?). Mennyire érdemes szétszedni és mivel kenjem ezeket?

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#1139
Trek3900

Trek3900

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 hozzászólás
Egy film az SPD pedál karbantartásáról:




#1140
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Egy flakesz brigéciol, egy doboz zsír, egy flakesz mûszerolaj. Így kb. 1500 Ft-ból megoldottad a kenés tisztítás vegyi oldalát egy-két évre évre.

Amúgy az ss gépeken miért nem általános a teljesen zárt láncvédõ használata? Ha jól sejtem csak jól bekéne zsírozni és nagyon le lehetne redukálni a karbantartást és a kopás is igencsak minimális lenne a lánc-fogaskerék esetén.