Jelentkezz be Regisztrálj
Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás
#1081
Posted 2009. June 02. - 07:47
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#1082
Posted 2009. June 02. - 06:18
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#1083
Posted 2009. June 01. - 23:07
Ha epyc mindenképpen újra akarja kenni a csapágyakat, akkor ahhoz ki kell szedni, porzárókat kipattintani (sérülésmentesen), átmosni, bezsírozni és vissza az egészet. Szerszámokkal és némi kézügyességgel ez nem gond, csak kérdés, hogy egy dagonya után szükség van-e erre.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1084
Posted 2009. June 01. - 22:47
Simán beáznak.Ha nem túl régi a bringa és nem is sok dagonyázásnak lett kitéve, akkor szerintem felesleges a forgáspontokat szétszedni. Nálam 2 év mindenféle használat után állt be 1 csapágy a 8 közül. A Kona felépítését ugyan nem ismerem, de szerintem az összes minõségi össztelósnál saját porzáró gyûrûvel rendelkezõ, -2RS jelzésû ipari csapágyat használnak (gumi borítású tömítés, mindkét oldalon). Ezekbe azért nem egykönnyen folyik be a sáros lé.
A sebesség mindent megold.
#1085
Posted 2009. June 01. - 22:44
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1086
Posted 2009. June 01. - 22:22
#1087
Posted 2009. June 01. - 20:34
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#1088
Posted 2009. May 28. - 15:17
#1089
Posted 2009. May 26. - 23:17
Amúgy az ss gépeken miért nem általános a teljesen zárt láncvédõ használata? Ha jól sejtem csak jól bekéne zsírozni és nagyon le lehetne redukálni a karbantartást és a kopás is igencsak minimális lenne a lánc-fogaskerék esetén.
#1090
Posted 2009. May 26. - 22:39
Nem volt bonyolult hiszen csak egy egyszerû BMX-rõl volt szó. (Na de milyen! Egy króm vázas GT volt amit mindenki irigyelt tõlem
Sajnos ugyanezt már nem teszem meg az alig egy éves kockámmal (
ui.: Spongya Bob rulez!!!!
#1091
Posted 2009. May 26. - 22:31
Triálra esetleg, bár ott nem fontos a kenés. Mongiba megint beleszaladt az az 1500, szóval arra új kell.
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#1092
Posted 2009. May 26. - 22:27
Én Li bázisút használok. Rohadt büdös, de jó.
Az jó, ha jó. Szerintem akkor beruházok én is egy olyanba, még az ára is nagyon baráti. Köszi a választ!
#1093
Posted 2009. May 26. - 22:26
Nem szeretném az észt osztani, csak gondoltam leírom, hogy én hogyan ápolom és tartom karban a bringát.
Kezdetben még én is egy csöppet túlmisztifikáltam ezt a témakört. Egy évvel ezelõtt még én is minimum hatféle tisztítószert, és ötféle kenõanyagot használtam, aztán ésszerûsítettem picit a technikán.
A vázat meleg szappanos vízzel szoktam átmosni, gondosan ügyelve arra, hogy a kényesebb helyekre ne sok víz kerüljön. Inkább csak szappanos vizes rongyot használok. A láncot az általam kifejlesztett titkos összetevõkbõl álló oldattal szoktam lemosni. Az összetevõk pedig: melegvíz, mosogatószer és ultraderm. Ezt az elegyet beleteszem egy jó nagy szájú mûanyag flakonba és utána rázrázráz pihen rázrázráz pihen rázrázráz pihen (pl. ekkor szoktam Spongyabobot nézni, közben pedig ázhat a lánc). A mosás után a láncot kiveszem, leöblítem, áttörlöm és hagyom picit száradni. Száradás után vissza a bicajra, és jön a szemenkénti olajozás. És milyen jó ötlet! Eddig én is fújtam mindennel, ha kell, ha nem. De ez nem jó megoldás! A szemenkénti olajozás a tuti. Örök élet, meg egy nap. Tiszta a lánc, és mégis kenve van. Ja, és a tisztítása is könnyebb.
Én mondjuk a bowdenházakba is szoktam pár csepp olajat tenni, én még nem tapasztalta, hogy ettõl elkoszolódott volna a rendszer. (Jó, mondjuk erre egyébként sincsen sok esélye, mivel évente egy alkalommal darabokra szedem a bringát, és akkor van a TMK).
Ja, a zsír. Az meg tök alap bolti kenõzsír fél kilós kivitelben. Szerintem az is nagyon jó. Már egy éve megvan. Valami alap MOL kenõzsír.
Nos, én így szoktam tisztítani, kenni a bringát. Mert ugyebár bármennyire is istenítjük, mégis csak egy alap gépelemekbõl álló szerkezetrõl van szó.
#1094
Posted 2009. May 26. - 22:17
#1095
Posted 2009. May 25. - 21:59
Igaz eddig én csak wd-40-et használtam mindenre, kivéve tisztításra, mert oda van másik spray. Mondjuk a wd is félig meddig tisztító, de nekem bevált.
Persze tudom itt is annyi válasz, ahány ember.
Váltó bovdenjéhez még annyit, hogy azt tanácsolták nekem, hogy a bovdenházba csepegtessek olajat. Gondolom azért, hogy könnyebben mozogjon benne a bovden. De pl ettõl nem fog sokkal jobban koszolódni és ezáltal sokkal könnyebben beragadni?
#1096
Posted 2009. May 25. - 17:14
Mikbõl?
Hiszed vagy sem, a WD40 összetevõje számtalan sok komponensbõl áll! Számszerint kettõbõl:D
Közönséges ásványi olaj és petróleum keveréke 2:3 arányban a petróleum javára, mert inkább tisztítószer, mint kenõ anyag.
#1097
Posted 2009. May 25. - 07:15
A sebesség mindent megold.
#1098
Posted 2009. May 25. - 06:17
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#1099
Posted 2009. May 25. - 00:14
Ja azt mondtam már hogy én sosem veszem meg a drága WD40-et hanem házilag csinálom magamnak olyan arány keveréssel ami jobb mint a bolti?