Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás
Indította
burce
, 2001. augusztus 22. 17:27
#1081
Írta 2009. július 09. - 09:30

nekem az a tapasztalatom (bár kicsit igénytelen vagyok lánckenést illetõen), hogy a sokezres olaj, és a kicsivel olcsóbb olaj (nem mûszerolaj, mert az tényleg semmire se jó) közt nem sok különbség van. a motorolaj szerintem se láncra való, akkor már inkább valami krosszmotorra tervezett láncspré. egyik haverom olyat használ és meg van vele elégedve. az is valami nyúlós massza.
#1082
Írta 2009. július 09. - 08:39

Kipróbáltam az évek alatt rengeteg féle láncolajat,de egyik sem birt ki egy hosszabb turánál többet.Tehát nekem az csak legenda,hogy több száz km-t kibír egy kenéssel a lánc.Mûszerolajat én nem használok,mert túl hígnak találom.Közepes sûrûségû motorolajbol,kompresszorolajból,meg Makita lánckenõ olajból tudok válogatni,ezek vannak itthon.Nagyjából ugyan az a kenõképessége mindegyiknek.
Egy országúti versenyen nincs idõ láncot kenni,de egy montison már igen.A Duna Maratont megnyerõ két külföldi Meridás is kente a láncot a verseny közben.Biztos õk is Áfor zsírt használnak.
Ez hülyeség,hogy "500 méterenként láncot kell kenni",ha valami egyszerûbb olajat használ valaki.
Mint ahogy az is,ha valaki az xtr-es fully okozta érzést hasonlitja ahhoz,ha valami márkás olajat használ.
Egyébként meg tényleg nem kéne azon hisztizni,hogy valakik nem akarnak a többszázezres bicajra sem drága olajat venni,és nem egyeznek a vélemények.
Egy országúti versenyen nincs idõ láncot kenni,de egy montison már igen.A Duna Maratont megnyerõ két külföldi Meridás is kente a láncot a verseny közben.Biztos õk is Áfor zsírt használnak.
Ez hülyeség,hogy "500 méterenként láncot kell kenni",ha valami egyszerûbb olajat használ valaki.
Mint ahogy az is,ha valaki az xtr-es fully okozta érzést hasonlitja ahhoz,ha valami márkás olajat használ.
Egyébként meg tényleg nem kéne azon hisztizni,hogy valakik nem akarnak a többszázezres bicajra sem drága olajat venni,és nem egyeznek a vélemények.
#1083
Írta 2009. július 08. - 21:44

Látom megy az ész osztása, ebbõl nem maradhatok ki.
A drágább láncolajok nem a lánc élettartamát növelik (nem feltétlenül), hanem a kenések sûrûségét, illetve a nagy nyomás alatt lévõ alkatrészek tehereloszlását (lánccsap, Falex-teszt, hogy összeálljon a kép) növelik, nem is kicsit. Rátehetem a 200 Forintos mûszerolajat a láncra, s a boltig tök jó is vele menni, ellenben egy középtányéros téglagyári emelkedõ felizmozás során úgy kinyomom a csapok közül, hogy csak na, s nyikorgó, kerregõ vacakkal fogok felérni a hegyre, ami ennek köszönhetõen sokkal könnyebben keresztbefordul, két fogason marad, szakad.
Lehet szerencsétlenkedni a boltbajárás során azzal, hogy 500 méterenként láncot kentek, de szerintem egy sport vagy akár élvezeti céllal bringázó elengedhetetlen, hogy normálisabb láncolajat használjon.
Amúgy például a Motorex pont azért nem vált be nekem, mert a Falex-fokozata érezhetõbben rosszabb, mint mondjuk egy Finish Line, Rohloff vagy akár Neoval, s kisértetiesen a noname olajakra hajaz.
Amirõl MJani beszél, az vaxolt lánc, országútisok használják, mert ugye egy esõs ironman versenyen is le kell nyomni 180 kilát, s ott se lehet kenegetéssel szívózni.
Ha meg valami sûrûbb cuccot használtok, pl Finish Line vax, azt elég 500 kilóméterenként újrarakni, s ebbe belefér mondjuk egy saras hosszútáv maraton is. Nem mindegy.

Lehet szerencsétlenkedni a boltbajárás során azzal, hogy 500 méterenként láncot kentek, de szerintem egy sport vagy akár élvezeti céllal bringázó elengedhetetlen, hogy normálisabb láncolajat használjon.
Amúgy például a Motorex pont azért nem vált be nekem, mert a Falex-fokozata érezhetõbben rosszabb, mint mondjuk egy Finish Line, Rohloff vagy akár Neoval, s kisértetiesen a noname olajakra hajaz.
Amirõl MJani beszél, az vaxolt lánc, országútisok használják, mert ugye egy esõs ironman versenyen is le kell nyomni 180 kilát, s ott se lehet kenegetéssel szívózni.
Ha meg valami sûrûbb cuccot használtok, pl Finish Line vax, azt elég 500 kilóméterenként újrarakni, s ebbe belefér mondjuk egy saras hosszútáv maraton is. Nem mindegy.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#1084
Írta 2009. július 08. - 21:14

Víz és sárállóságban a csúcs a kmc láncok gyári kenõanyaga. Az idei szilvás hosszú után, nem kellett olajozni a láncot, mert a kenõanyag még mindig tartott. Szándékosan írok kenõanyagot, mert valamilyen ragacsos zsír.
A sebesség mindent megold.
#1085
Írta 2009. július 08. - 21:09

#1086
Írta 2009. július 08. - 20:46

ja bocs nem csak naiv es hulye de onelegult ujgazdag pocs is vagyok. ez egyre jobb. vannak ezen a forumon nalam sokkal jobb anyagi helyzetben levo emberek is, hidd el, meg szebb es jobb bringak mint az enyem. nem is keves. nem az lett volna a lenyeg hogy futtassam magam, eddig is tudta mindenki hogy mivel tekerek. csak szerintem ha mar ide gyult sok ember aki idot penzt es energiat szant arra hogy osszerakjon egy komoly bringat akkor ne olyan tanacsokkal lassuk mar el oket hogy a 35eves bebarnult AFOR kutas gepzsir pont olyan jo lancot kenni mint egy szerintem egyaltalan nem megfizethetetlen lancolaj.
es nem fikaztam senkit.
es nem fikaztam senkit.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1087
Írta 2009. július 08. - 20:17

TAmáska!! Megértem a felháborodásod!! Hiszen nem mindenkinek van többszázezres bicaja és nem is egy. És szeret is vele kérkedni, meg az anyagi helyzetével. Simán elférnek ezek a hozzászólások a tech topikban, hiszen mindenki a lác olajozásáról írt. Illetve valaki arról, hogy õ megveheti a yeti fullos bringáját. Elolvasuk ki milyen olajat használ és vagy megfogadjuk vagy nem. Nem fikázzuk egymást azért mert nem egyezik a véleményünk. Szerintem meg a grafitos olajba könnyen beleragad a por. A motorolaj meg simán keni a láncot. A mûszerolaj meg tapasztalatom szerint nagyon tapadós. Varrógéphez jó. "Szerintem."
#1088
Írta 2009. július 08. - 19:39

1 évre tényleg "nagy" beruházás egy normális olaj
Persze a napi doboz cigi kihagyhatatlan.
Visszatérve a Rohloff olajra: hétvégén a Mátrában tekertünk, tiszta sár volt minden az aszfaltot kivéve, és láthatóan kevesebb dzsuvát szedett össze a lánc, mint azt a grafitos Hanseline-nal tette volna.
Plusz ha 1x megveszed 1500ért a kis flaskájával, 1000,-ért utántöltik. Kis dolog, de legalább ennyivel is kevesebb szemét keletkezik.

Visszatérve a Rohloff olajra: hétvégén a Mátrában tekertünk, tiszta sár volt minden az aszfaltot kivéve, és láthatóan kevesebb dzsuvát szedett össze a lánc, mint azt a grafitos Hanseline-nal tette volna.
Plusz ha 1x megveszed 1500ért a kis flaskájával, 1000,-ért utántöltik. Kis dolog, de legalább ennyivel is kevesebb szemét keletkezik.
#1089
Írta 2009. július 08. - 19:13

csak tudnam akkor mi ertelme ennek az egesz topiknak itt a Technikai Forum keretein belul ha mindenki ennyire okos es raont barmi mocskot a lancra ami keznel van. mert ez ennyire egyszeru en pedig egy naiv idiota vagyok. :mybad:
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1090
Írta 2009. július 08. - 19:07

Én gépkocsiba való motorolajat használok. Bekenegetem kefével a láncba, aztán vagy lepergetem róla, vagy letõrlöm ronggyal. Szerintem semmi baja nem lesz, és fél liter rengeteg alkalomra elég.
#1091
Írta 2009. július 08. - 19:03

akkor ennyi erovel nem kellett volna yetit vennem full xtr-rel sem de megis megvettem. igen, megeri az erzes. tudom hogy ezzel mas embereket teszek gazdagga, de en is "gazdagabb" lettem.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1092
Írta 2009. július 08. - 18:34

attól hogy nem sajnálod a drágább olajat a láncra,nem a láncnak lesz jobb,hanem azoknak,akik gyártják és forgalmazzák a löttyöt.Meg persze neked is,mert azt hiszed hogy...pedig nem.De van akinek megér ez az érzés pár ezret.
A "lényeg" az, mi van a flakonra írva,nem a tartalma.
A "lényeg" az, mi van a flakonra írva,nem a tartalma.
#1093
Írta 2009. július 08. - 17:29

en ugy vagyok vele hogy ha mar van egy [ketto] sokszazezres bringam nem sajnalom azt a parszaz forintot a rendes lancolajra. biztos bennem van a hiba. ha egy 28as csepelem lenne akkor en is biztos raontenek barmit amit a garazsban talalok otthon, de igy azert mas a szitu.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1094
Írta 2009. július 08. - 17:27

Vagy 1 honapja hasznalok Rohloff lancolajat, nekem eddig ez jon be a legjobban. Igaz, nem olcso. De ˜egy evre leosztva 1500Ft szerintem nem sok.
Ezelott muszerolajat hasznaltam (meg nagyon reg), TF2 lancspret(utaltam, osszefrocskol mindent, es vagy 50km utan mar szaraz volt a lanc), es Hanseline grafitos olajat (tiszta dzsuva lesz tole szinte rogton az egesz hajtas).
Ezelott muszerolajat hasznaltam (meg nagyon reg), TF2 lancspret(utaltam, osszefrocskol mindent, es vagy 50km utan mar szaraz volt a lanc), es Hanseline grafitos olajat (tiszta dzsuva lesz tole szinte rogton az egesz hajtas).
#1095
Írta 2009. július 08. - 17:13

én is most vettem valami spéci kimondottan láncolajat, de semmivel se különbb a sima mûszerolajnál.
#1096
Írta 2009. július 08. - 16:36

Nem értem miért röhögtök azon,hogy a mosástól nyúlik a lánc.Végigolvasva sehol nem találtam ilyen hozzászólást,csak olyat,amiben azt írta valaki,hogy mennyit nyúlott a lánc az elõzõ mosás óta,tehát nem a mosástól.Vagy ez volt a poén,hogy nincs is poén?
Amúgy évekig én is használtam mindenféle drága láncolajat.A legjobb a Castrol motoros láncspray volt,de az évek alatt rájöttem,nem éri meg ezeket venni.Nem tart tõle tovább a lánc.Inkább viszem magammal az akármilyen olajat,és túra közben is olajzok ha kell.
Amúgy évekig én is használtam mindenféle drága láncolajat.A legjobb a Castrol motoros láncspray volt,de az évek alatt rájöttem,nem éri meg ezeket venni.Nem tart tõle tovább a lánc.Inkább viszem magammal az akármilyen olajat,és túra közben is olajzok ha kell.
#1097
Írta 2009. július 08. - 16:17

Nem egészen értem, mi olyan "sok" vagy furcsa neked?
valószínûsíthetõen CJ erre írta idézés nélkül:
Szóval azt mondod, hogy a mosás után kinyúlik? Ez érdekes. De mitõl, meg hogy? Azt értem hogy nyúlik, de a mosástól??? :chin::scared:
javítsatok ha tévedek.

#1098
Írta 2009. július 08. - 15:57

Nem egészen értem, mi olyan "sok" vagy furcsa neked?
Nem lekvárral szeretném kenni a láncomat, hanem valami gazdaságos, de _hatékony_ olajjal.
egyébként kutakodtam kicsit a témában, és pl a HANSELINE-nak van egy tesztgyõztes MTB láncolaja ami grafitot is tartalmaz.
http://www.hanseline...utsch/Start.htm
Egyébként pedig nem tudom, hogy miért lenne olyan különleges egy bicikliolaj, hogy azt mással nem lehet pótolni, aminek a flaskáján nem valami bicaj alkatrészgyártó emblémája szerepel.
Tamáska kérdésére.:
Azért nem akarok venni speciálisan bicajra ajánlott olajat, mert nem herdálom a pénzt.: Rengetegbe kerül, múltkor egy bicajboltban mutattak egy flaska olajat (egyfajta volt) max 40ml, de inkább kevesebb, 1500+ Ft-ért. Ez egy vicc. Egy rossz vicc. Majdnem akkora a fajlagos költsége (ml/Ft) mint valami parfümnek. Sokkal drágább, mint az autómba való szintetikus olaj. Na ez a vicc.
Ráadásul azt sem mondhatjuk, hogy ami spéci bicajos-cucc és ráadásul drága, az feltétlenül jó is, olvassátok el amit néhány hsz-el lejjebb írtam, a teflonos tapasztalataimról...
Egyébként azért nem használom a régi mûszerolajat, mert azt a terméket most vonták ki a piacról. Ami helyette van az nagyon hígnak tûnik.
Nem lekvárral szeretném kenni a láncomat, hanem valami gazdaságos, de _hatékony_ olajjal.
egyébként kutakodtam kicsit a témában, és pl a HANSELINE-nak van egy tesztgyõztes MTB láncolaja ami grafitot is tartalmaz.
http://www.hanseline...utsch/Start.htm
Egyébként pedig nem tudom, hogy miért lenne olyan különleges egy bicikliolaj, hogy azt mással nem lehet pótolni, aminek a flaskáján nem valami bicaj alkatrészgyártó emblémája szerepel.
Tamáska kérdésére.:
Azért nem akarok venni speciálisan bicajra ajánlott olajat, mert nem herdálom a pénzt.: Rengetegbe kerül, múltkor egy bicajboltban mutattak egy flaska olajat (egyfajta volt) max 40ml, de inkább kevesebb, 1500+ Ft-ért. Ez egy vicc. Egy rossz vicc. Majdnem akkora a fajlagos költsége (ml/Ft) mint valami parfümnek. Sokkal drágább, mint az autómba való szintetikus olaj. Na ez a vicc.
Ráadásul azt sem mondhatjuk, hogy ami spéci bicajos-cucc és ráadásul drága, az feltétlenül jó is, olvassátok el amit néhány hsz-el lejjebb írtam, a teflonos tapasztalataimról...
Egyébként azért nem használom a régi mûszerolajat, mert azt a terméket most vonták ki a piacról. Ami helyette van az nagyon hígnak tûnik.
Nemáár, ez már nekem is sok...
#1099
Írta 2009. július 04. - 16:16

amúgy a stihl láncfûrészolaj teljesen jó. tapasztalat.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1100
Írta 2009. július 04. - 13:15

Sz'tem nadrág és lábszár kenésre még hatékonyabb lehet mert jól tapad...láttam 125ml-es tubusban grafitos mûszerolajat.
Az olajnál külön kiemelték, hogy nagyon jól tapad...

Egyébként a láncot is hasonlóan kenheti.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..