Jelentkezz be Regisztrálj

Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás
#1041
Írta 2009. augusztus 07. - 23:25

milyen irányba rakom vissza?
#1042
Írta 2009. július 15. - 00:10


RAUH-Welt
B E G R I F F
#1043
Írta 2009. július 14. - 23:40

#1044
Írta 2009. július 14. - 22:27

Használat: minden használat után kimostam vízben, benzinben, megszárítottam, használat után teflonspréztem.
Ezen jót nevettem. Nem zokni az, hogy minden használat után mosni kelljen, de erre azóta te is rájöttél. :no:
Én csak rongyba fogva megpörgetem, majd pipettás olajozóval varrógépolajat csepegtetek rá. Kb 5 perces mûvelet.
4000 km után még nincs vele gond.
#1045
Írta 2009. július 14. - 22:19

Az igéret szép szó, de az elkelkáposztalaníthatatlaníthatatlanítottság még szebb
#1046
Írta 2009. július 14. - 22:17

Olaj büdös.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#1047
vendég_Master_*
Írta 2009. július 14. - 21:35

Sziasztok! Segítségeteket kérnem.
Szeretném kicserélni a fékkart a kerékpáron, de a kormányon lévõ gumiborítás utamat álljaLe lehet venni erõszakosabb beavatkozás nélkül?
kis olaj ala, es konnyen lecsuszik, aztan meg kitakaritani az olajtol

#1048
Írta 2009. július 14. - 21:32

Szeretném kicserélni a fékkart a kerékpáron, de a kormányon lévõ gumiborítás utamat állja

#1049
Írta 2009. július 10. - 22:05

már mér lenne az idei nyár esos??? Mert 2 hete esik?? Elotte meg aszály volt...
egyébként leleményes gyerek vagy:D
Nem két hete esik,hanem juni eleje közepe óta.Amikor meg aszály volt,az nem nyár,hanem tavasz volt.

#1050
Írta 2009. július 10. - 20:22

#1051
vendég_Master_*
Írta 2009. július 10. - 20:15

Pár éve,amikor még versenyezgettem,volt egy hasonlóan esõs nyár mint a mostani.
már mér lenne az idei nyár esos??? Mert 2 hete esik?? Elotte meg aszály volt...
egyébként leleményes gyerek vagy

#1052
Írta 2009. július 10. - 19:53

Egy alumíniumváz elkészítése, egy garnitúra gumi stb sokkal nagyobb terhet jelent a környezetnek, mint az én 100ml ásványiolajam, vagy annak az eldobható 100ml-es mûanyag flaskája (amit mellesleg elégetnek)
Off
Hirtelen kíváncsivá tett, hogy mi okoz nagyobb környezet terhelést:
egy alumíniumkohó + timföld gyártó üzem vs. gumigyár vs. petrokémiai üzem??

#1053
Írta 2009. július 10. - 18:30

Ezt a szezont még biztosan kibírja, de jövõre már valószínûleg egy új rendszert kell felrakni. Az 5000/lánc össze fog jönni, s egész jól is mûködik. De a lánckerekek tutkóra tûhegyesre fognak kopni, pedig a legvastagabb típusokat használom.
a teljes rendszer csere?Tehát a lánctányérokat is?
Pár éve,amikor még versenyezgettem,volt egy hasonlóan esõs nyár mint a mostani.Asszem 2005-ben.Szerkesztettem egy menetközben használható olajzót.Egy fecskedõt erõsítettem az elsõ váltó fölé,amibõl egy gumicsõ vezette az olajat a láncterelõbe.Tehát vitte magával a csövet a váltó.Verseny közben ez jó volt,mert nem kellett megállni az olajzáshoz.Volt egy nem tervezett automata funkciója is,mivel a rázkódástól egy idõ után elfogyott belõle az olaj akkor is ,ha nem használtam.De végül is ez is a láncra ment.

#1054
Írta 2009. július 10. - 14:11

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#1055
Írta 2009. július 10. - 13:52

Ha meg elkopik hát Istenem
7-es lánc 1800 Ft
7-es sor 2600 Ft
Ennél már csak az ss hajtás az olcsóbb, városba meg még sok is a 3X7 sebesség
Kenni viszont sûrûn kell, mert hamar nyöszörögni kezd.
#1056
Írta 2009. július 10. - 12:38

#1057
Írta 2009. július 10. - 10:37

Idén (is) 4 lánccal nyomom. Azért nem 3al, mert a 3 kockázatos, hogy ha véglegesen lepukkan valamelyik (például elcsavarodik, amire már volt példa), akkor 2vel már a rendszer nem igazán mûködik. Csak a lánccsere során kap a lánc olajat, de nem is konkrétan akkor, hanem inkább amikor az összeset egyszerre lemosom. Gyakorlatilag a hajtást is csak lánccsere során mosom. Kivétel egyedül az extra-retkes maraton, de például idén csak a Szilvás volt ilyen, a Duna még csak "lagymatagan" volt saras. Átlagosan 500 km-enként kerül sor lánccserére. Ezzel a rendszerrel ez a második szezonom, s eddig olyan 16.000 km van benne. (ennél többet tekertem másfél év alatt, de másik gépekkel is) Ami igazából drága, az maga a lánc, s maga a hajtásrendszer, mert váltógörgõt már sajnos cserélnem kellett (kétszer is), s mégiscsak 4 db XTR láncról/fogsorról/(RF)tányérszettrõl beszélünk, ami azért horrorpénz.
Az ezelõtti rendszer Connex volt, s 3 lánccal nyomtam, ott két hibám volt - az egyik a 3 láncos jelleg, mivel az egyik fél év után keresztbe csavarodott, s attól kezdve már 2 láncot kellett csereberélni, a másik, hogy akkor LEMOSTAM a láncot, s a már említett "perselyezõ-trutyit" is kioldottam áztatással a csapok közül. Lényegesen kevesebbet bír, inkább a külsõ dolgokat kell csak leszedni. Most úgy mosom, hogy bekenem kívülrõl Brigeciollal, majd egy ezzel átitatott ronggyal letörlöm. Nem vegytiszta, de lényegesen tartósabb.
Mégegy tapasztalat, ami hasznos lehet. Szóval 3 bicajom van, s a téli gépen alsó kategóriás, az országútin középkategóriás lánc van. Biztosan állíthatom, hogy a lánc minõsége fordított arányban van a szükséges olaj mennyiségének. Az XTR-re elegendõ csaponként egy parányi csepp olaj, az országúti KMC láncra már rendesebben kell tenni, de az edzõgépet (valami legalsó 9-es SRAM lánccal) már rendesen lucskosra kell áztatni. Nem tudom, ez miért van, én arra tippelnék, hogy a jobb felületkezelés és a pontosabb mérettûrés miatt a high-end dolgok kevesebb olajjal is súrlódásmentesen elvannak, míg az alsó kategóriák már igénylik a láncolaj kompenzáló szerepét. Az országútim, ha annyi olajat kap, mint a montim, egyértelmûen nyikorog, az edzõgéprõl nem is beszélve.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#1058
Írta 2009. július 10. - 08:00

bioláncolaj, bioetanol után szabadon.
egyik vidéki "bringa" szerelõ haverom mutatott nekem szép fogaskoszorút, ami étolajjal volt kenve.
bár nem hinném hogy vannak itt ilyen barbárok, csak érdekesség képpen írtam le.
Már nincs,de volt.Anno az elsõ biciklim láncát rendszeresen Vénusz étolajjal öntöztem.

Mivel nem volt otthon semmilyen ásványolaj,ezért folyamodtam e környezettudatos megoldáshoz.Mentségemre legyen mondva,kb csak 7-8 éves lehettem,közel s távol nem volt egyetlen bicikli szervíz sem,kis falumban nem volt Áfor kút ,hogy egy kis piros gépzsírt vehettem volna a fagyipénzen.(anyám meg valószínûleg eldugta elõlem a varrógéphez használt mûszerolajat,vagy lehet az sem volt,a vasfüggünyön innen)De a kis orosz gyerekbiciklim múködött vele.Hogy büdös volt e,arra nem emlékszem,csak arra,hogy jól rávastagodott a láncra a matéria.
Egyébként a Rohloff olaj is kicsit ilyen rávastagodós cucc.De lehet ez a lánccsapoknál elõny,ahogy valaki írta,hogy "kiperselyezi" a láncot ez a vastag olajsár.A lánc felületén,és fõleg a váltógörgõknél ez nem túl egészséges
#1059
Írta 2009. július 09. - 23:19


egyik vidéki "bringa" szerelõ haverom mutatott nekem szép fogaskoszorút, ami étolajjal volt kenve. a jelenség a következõ: irtó büdös az avas olaj, ahogy megszárad, egy réteget képez a fogakon, amire felül a lánc és jó sok réteg után már nem tud megkapaszkodni a fogakon, ezért megugrik. a suttyó beviszi a szervízbe hogy: há' ugrik a lánc! tessék má' csinányi vele valamit!
de környezetkímélõ. inkább kenem mangalicazsírral a láncot, és menet közben megkenem vele a kenyerem...
bár nem hinném hogy vannak itt ilyen barbárok, csak érdekesség képpen írtam le.
#1060
Írta 2009. július 09. - 21:16


Nem bírt ki ez sem egy egész túrát.
Ha már a környezettudatosság szóba került.Felfoghatjuk környezetvédelemnek is, az olcsóbb olajok használatát.Az ilyen olajok nekem mindig valahol megmaradnak.Vagy autóból,vagy valami gépbõl.Tehát nem kell kukázni,és mellette még megvenni a "speciális" biciklis olajat is.Mindamellett az ilyen noname olajok sokkal kisebb vagy inkább nulla marketinggel készülnek,amivel ugyancsak kevésbé terhelik a környezetet.
Vagy étolajat kell használni,az tisztán növényi,és ha szükséges,meg is lehet enni.
Én nitrós tisztítás után olajba szoktam (régebben,már nem) áztatni,így volt ideje az olajnak bejutni mindenhova.