Látom megy az ész osztása, ebbõl nem maradhatok ki.
A drágább láncolajok nem a lánc élettartamát növelik (nem feltétlenül), hanem a kenések sûrûségét, illetve a nagy nyomás alatt lévõ alkatrészek tehereloszlását (lánccsap, Falex-teszt, hogy összeálljon a kép) növelik, nem is kicsit. Rátehetem a 200 Forintos mûszerolajat a láncra, s a boltig tök jó is vele menni, ellenben egy középtányéros téglagyári emelkedõ felizmozás során úgy kinyomom a csapok közül, hogy csak na, s nyikorgó, kerregõ vacakkal fogok felérni a hegyre, ami ennek köszönhetõen sokkal könnyebben keresztbefordul, két fogason marad, szakad.
Lehet szerencsétlenkedni a boltbajárás során azzal, hogy 500 méterenként láncot kentek, de szerintem egy sport vagy akár élvezeti céllal bringázó elengedhetetlen, hogy normálisabb láncolajat használjon.
Amúgy például a Motorex pont azért nem vált be nekem, mert a Falex-fokozata érezhetõbben rosszabb, mint mondjuk egy Finish Line, Rohloff vagy akár Neoval, s kisértetiesen a noname olajakra hajaz.
Amirõl MJani beszél, az vaxolt lánc, országútisok használják, mert ugye egy esõs ironman versenyen is le kell nyomni 180 kilát, s ott se lehet kenegetéssel szívózni.
Ha meg valami sûrûbb cuccot használtok, pl Finish Line vax, azt elég 500 kilóméterenként újrarakni, s ebbe belefér mondjuk egy saras hosszútáv maraton is. Nem mindegy.