Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1674 hozzászólás a témában

#821
tangens

tangens

    vendég

  • fórumtag
  • 120 hozzászólás

Igaz, de az egyáltalán nem mindegy melyik vége ér elõbb oda.
Ez a gumiszalagos megoldás tényleg jó ötlet.
" 2. Ha szükséges , telepítse gumiszalaggal az alátétet a hátsó pad szélén . Ez segít beállítani "

Szerintem itt is hozzá kell szorítani a fékpofát meghúzáskor a felnihez és ott kell tartani, hogy megtartsa a beállított pozíciót.
Viszont itt a gumi szalagok adnak egy távtartást a hátsó szélének ami elõnyös lehet.
Az is igaz, nekem kb. párhuzamosan áll és nem nyikorog.


sziasztok,
jó ötlet, de nem nagyon mûködik, túlságosan összenyomódik a gumi, amikor hozzányomod a felnihez. jobb egy vastagabb kábelbilincs, és nyomni kell rendesen a fékpofát a felnihez.
nyikorgás: azt figyeltem még meg, hogy puhább gumival kevésbé hajlamos a setup nyikorogni + kevésbék kopik a felni - jobban a pofa és esõben kevésbé fog. most puha jagwire pofákat használok többféle felnivel (ritchey, mavic) nem nyikorog csak esõben. a kemény shimano zabálja a felnit, és folyton szedegetni kell az aluminium darabkákat belõle, különben mint ráspoly mûködik.
üdv, tg

#822
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.683 hozzászólás

Milyen villán van?

Manitou R-Seven villán van.
Ez is számítana a sikításban ?
Marci

#823
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás

Ismerem ezt a táblázatot. Nekem a csavarboltban azonnal az A2-70 jelû csavarokat adták. Sokáig használtam alumínium csavarokat a stucniban, és egyik sem sérült meg. Egyedül a bowden felfogatásánál hajlott el a feje, oda nem is erõltettem. Most már mind titán.


Én mondjuk tök hülye vagyok ezekhez a szabványokhoz meg jelölésekhez, de olvasva a Dantéval folytatott párbeszédet megnéztem, mi van itthon. Tény, hogy a többség A2-70, de a legutolsó vásárlásomból származó csavarok A4-esek, és nem emlékszem rá, hogy (sokkal) drágábban vettem õket, mint az A2-eseket.
Ki kell ezt is fogni...



#824
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Az enyém bárcsak sikítana, mint a piros ricsi betét. Mióta az elfogyott, fel kellett szerelnem csengõt.

#825
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
Milyen villán van?

#826
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.683 hozzászólás

Talán ha kicsit bekopik..
Kicsit megérdesítenéd a betét felületét, azután hadd kopjon ahol hozzáér.
Utána jobban látod rajta melyik része ér a felnihez. Talán még egy próbát megér.

Megtettem már ezt is. Teljes felülettel ér hozzá. Sikít így is.. Mindent kipróbáltam, vagy 10x állítgattam már, reszeltem, döntöttem.

Én és több ismerõsöm is éveken át használta ezt a kombót, én egészen tavalyig, s soha, semmilyen hangot nem adott ki.

Nekem sikít. Beállítod nekem ? Kapsz 10 sört ! :-)))
Állítottam, reszeltem, állítottam, döntöttem, állítottam, sikít. A többi pofa mind csöndben volt, ez sikít. Tegnap a Pilisben kapott sarat is de semmi. Talán ha kopik még egy kicsit, jobb lesz. Vagy, utolsó ötletem, hogy átcserélem, átrakom hátra. Más már nem jutott eszembe.
De csengõ helyett nagyon jó ! :-))
Marci

#827
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

De alig húzom, olyan gyilkos az a hang.;) Szerencsére csak az elsõ keréken van ez, a hátsó csöndes, most azt többet használom.


Én és több ismerõsöm is éveken át használta ezt a kombót, én egészen tavalyig, s soha, semmilyen hangot nem adott ki.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#828
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Talán ha kicsit bekopik..
Kicsit megérdesítenéd a betét felületét, azután hadd kopjon ahol hozzáér.
Utána jobban látod rajta melyik része ér a felnihez. Talán még egy próbát megér.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#829
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.683 hozzászólás

A Google súgott nekem még valamit.
"

Féknyereg fegyverek többnyire játszani a forgócsapokon és a karok flex , amikor a féket mûködtetik .
Ez oda vezethet, visítozó a fékbetétek . Ez legegyszerûbb elõször lovagolni a kerékpáros és nézd meg a fékek visítás
.
"
Esetleg a forgócsapokon meghajlik rezonáláskor vagy lötyög a cucc ?

Bocs, utoljára OFF:
XTR, csapágyazott fék, nulla mozgás - de a párhuzamosító tényleg mozoghat - elvileg.
DE!!Az eddigi fékpofák (Ritchey,XTR-kerámia,Avid) mind csöndben voltak, ezzel (KoolStop ceramic) semmi nem tudok kezdeni. Tutti, az anyaga nem tetszik a Mavic kerámia felninek. De legalább jól fog. De alig húzom, olyan gyilkos az a hang.;) Szerencsére csak az elsõ keréken van ez, a hátsó csöndes, most azt többet használom.


ON: 1 csepp olaj és tutti csöndben lenne ! :-)))))
Marci

#830
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Tele van velük a net, de már nem tudom, melyik online boltban találtam. Nagyjából 2.50 USD volt darabja, persze 150 Ft-os árfolyamon vettem. Kerülöm a neves cégek darabonként zacskózott, közben Kínából kilószámra rendelhetõ csavarjait.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#831
Rapax

Rapax

    vendég

  • fórumtag
  • 154 hozzászólás
Nem tudom, hogy ezek jó árak e, de itt találsz elég széles választékban: Nuke Proof Lights, Nuke Proof Pedals, Nuke Proof Cycling, Nuke Proof | Buy Now at ChainReactionCycles.com

#832
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Most már mind titán.


Tuningboltokból rendelted aranyáron apránként? Vagy esetleg van valami helyi megoldás is, mondjuk az összes kicserélésére?
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#833
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Ismerem ezt a táblázatot. Nekem a csavarboltban azonnal az A2-70 jelû csavarokat adták. Sokáig használtam alumínium csavarokat a stucniban, és egyik sem sérült meg. Egyedül a bowden felfogatásánál hajlott el a feje, oda nem is erõltettem. Most már mind titán.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#834
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Kissé összekevertem a kategóriákat, de a korrektség miatt miost kicsit utánajártam. Szóval ha az A1 stb-tõl eltekintünk, akkor a következõ táblázatot ajánlom figyelmedben:

Strength Grade of Bolts and Screw

Igen, jól látod, szénacél esetében névleges határfeszültség a két véglet között NÉGYSZERES is lehet. Lefordítva, egy sima M5-ös csavarnál az egyik mondjuk 180 kg terhelésnél pattan el, míg a másik 700-nál. Ez baromira nem mindegy.

Rozsdamentes acél esetében is nagy a szórás, 500 és 1100 N/mm2 között. A 70 és a 80 a jelölésben szilárdsági kategória, az A1-2-3... csak az ötvözetre utal, szóval két külön rendszerrõl van szó. Én csak azt tudom, hogy idehaza a boltokban kapható rozsdamentes acél csavarok csak a legrosszabb szilárdsági kategóriából valók. Valószínûleg ennek gyártástechnológiai (ár) okai vannak.

Ami amúgy kritikus szerintem, a kormánybefogás, ha csak kétcsavaros, meg a fékek (talán az a legfontosabb), minden más kevésbé számít.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#835
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
A stucnival kezdõdött a történet... alu csavarokat használok benne (de nem csak én)...ennyire kellenek erõs csavarok oda.


A sebesség mindent megold.

 


#836
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

A high-end gyártók A4 kategóriás, saválló acél csavarokat használnak, de ez nem jellemzõ, például a Race Face is hitent vagy VM-et használ. Ha elolvasod a fecnijét, láthatod, hogy kifejezetten megtiltják a rozsdamentesre történõ cseréjét, ugyanis a legtöbb rozsdamentes acél igen gyenge minõségû!

Elõvettem a helyi csavarboltban 15 éve vett régi rozsdamentes acélcsavarjaimat. A2-70 jelûek, az erõsségük kb. 15%-kal marad el az általad jónak mondott A4-80 mögött. Az összes Morati alkatrészemben A2-70 van, ugye õk a repülõgépiparból vettek át sok dolgot. Évekig használtam ezeket a csavarokat, egyikkel sem volt semmi gondom. Ilyen alapon az összes küllõt dobhatnám ki, mert az is rozsdamentes.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#837
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
A Google súgott nekem még valamit.

"Pad Toeing
Ez a beállítás a pad szögét , mivel érinti a felni .
Toeing utal beállítást a pad , így a talp elülsõ éle sztrájk elsõ , amely hajlamos csökkenti visítás fékezés közben
.

Ez, mint mondod nem segített.
Talán a másik ötlet:

"Féknyereg fegyverek többnyire játszani a forgócsapokon és a karok flex , amikor a féket mûködtetik .
Ez oda vezethet, visítozó a fékbetétek . Ez legegyszerûbb elõször lovagolni a kerékpáros és nézd meg a fékek visítás
.
"

Esetleg a forgócsapokon meghajlik rezonáláskor vagy lötyög a cucc ?

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#838
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.683 hozzászólás
Szerintem a felni és fékpofa anyaga egymáshoz jobban számít. Most vettem új fékpofát. Nem lehet vele mit csinálni, sikít minden állásban. Reszeltem, döntöttem, elöl ér hozzá, hátul ér hozzá,... semmi hatás. Biztosan a pofa a hibás, mert a korábban használt többféle fékpofák teljesen csöndben voltak, csak a csere óta van a nyikorgás. Megõrülök.
Marci

#839
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Igaz, de az egyáltalán nem mindegy melyik vége ér elõbb oda.
Ez a gumiszalagos megoldás tényleg jó ötlet.
" 2. Ha szükséges , telepítse gumiszalaggal az alátétet a hátsó pad szélén . Ez segít beállítani "

Szerintem itt is hozzá kell szorítani a fékpofát meghúzáskor a felnihez és ott kell tartani, hogy megtartsa a beállított pozíciót.
Viszont itt a gumi szalagok adnak egy távtartást a hátsó szélének ami elõnyös lehet.
Az is igaz, nekem kb. párhuzamosan áll és nem nyikorog.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#840
tangens

tangens

    vendég

  • fórumtag
  • 120 hozzászólás

Biztosan egyenletesen nyomódik hozzá a felnihez? Olyan elõfordul, hogy féloldalasan érintkezik, attól is szokott nyikorogni.
Azt úgy tudod beállítani ha szükséges, kicsit meglazítod a rögzítõ csavarjait és
a fékpofákat kézzel rászorítod a felnire mintha be lenne húzva a fék, hogy egyformán teljes felülettel ráfeküdjön.
Ezután tovább szorítva és a helyén tartva meghúzod a csavarokat miközben nem hagyod egyik szélén sem felemelkedni a pofákat. Aztán egy próba.

Azt nem lehet így tudni, hogy az elején nem volt gond aztán jelentkezett, az mitõl lehet de egy lehetõség az amit leírtam.


sziasztok,
ellenvélemény a helyes beállítást illetõen (setting pad rész): Park Tool Website
üdv, tg