Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás

- - - - -

  • Please log in to reply
1640 replies to this topic

#781
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház
Lecseréltem a hajtómûvemet és a váltóimat és a régi darabokat szeretném eladni.
Viszont elõtte szeretném lepucolni róluk az olajos dzsuvát, mert azért csak le kéne.

Milyen cuccal lehetne legkönnyebben leoldani róluk? Féktisztító?

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#782
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Akkor a felerõsítésnél lehetett valami amit ez az anyag nem tolerál.. ez az egyik lehetõség.
A másik, hogy eltérõ a felni anyaga.
..a hátsó fékpofa nem azonos gyártmány az elsõvel, gondolom..
Amikor elölrõl leszedted, melyik részen látszott valami kicsi kopás, azt nézted ?
Vagyis melyik része ért jobban hozzá ?

nekem is volt már, hogy elõl siktott, hátul meg nem.

Nem néztem sajnos, hol kopott. A 2 felni azonos anyagú, a fékek is azonosak.
Az lehet, hogy a teló (R7) féktüskéje rugalmasabb, mint a váz tüskéje és így valahogy beremeghet a fék(és a pofa) ? De a többi pofa a telón sem sikít.
Ez már nekem atomfizika. Nem értem, na.
Marci

#783
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
Régebben agyváltóhoz kevertem könnyebben megtörõ zsírt bõséges adag TF-2 és kevés barna lítiumos zsír keverékébõl.
A keveréket addig kell idõnként megkeverve hagyni párologni amíg el nem illan belõle az az alkotó rész ami erre képes.
Az elkészült anyag nem folyik és nem kell akkora erõ a mozgásban tartásához mint az eredeti zsírnál tapasztaltam.
Ja és ezt legalább 5 éve tettem bele a váltóba. Azóta bevásárló bringává lefokozódott az a gép de még mûködik,
habár már átakarom nézni hogy áll ez a kenõ anyag benne.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#784
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
nekem is volt már, hogy elõl siktott, hátul meg nem

amúgy most kevertem ki gépzsír és motorolaj elegyét tartalmazó kotyvalékot, téli felhasználásra.

Az ujjaim között, érzésre jobban csúszik, mint külön az olaj, és külön a zsír. Ha a csapok alatt is képes kenni (mármint ha elég jó a kúszoképessége, hogy oda is bejusson), akkor elképzelhetõ, hogy beválik.

#785
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
Akkor a felerõsítésnél lehetett valami amit ez az anyag nem tolerál.. ez az egyik lehetõség.
A másik, hogy eltérõ a felni anyaga.

..a hátsó fékpofa nem azonos gyártmány az elsõvel, gondolom..

Amikor elölrõl leszedted, melyik részen látszott valami kicsi kopás, azt nézted ?
Vagyis melyik része ért jobban hozzá ?

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#786
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Talán ha kicsit bekopik..
Kicsit megérdesítenéd a betét felületét, azután hadd kopjon ahol hozzáér.
Utána jobban látod rajta melyik része ér a felnihez. Talán még egy próbát megér.

Számomra érthetetlen fizikai összefüggések által de megoldódott a sikító fékpofa rejtélye. Más ötletem nem volt már, így a fékpofát elölrõl átraktam hátra és láss csodát - megszûnt a sikítás.
De tényleg nem értem, mi volt a gond neki elöl.
Marci

#787
tangens

tangens

    vendég

  • fórumtag
  • 120 posts

Igaz, de az egyáltalán nem mindegy melyik vége ér elõbb oda.
Ez a gumiszalagos megoldás tényleg jó ötlet.
" 2. Ha szükséges , telepítse gumiszalaggal az alátétet a hátsó pad szélén . Ez segít beállítani "

Szerintem itt is hozzá kell szorítani a fékpofát meghúzáskor a felnihez és ott kell tartani, hogy megtartsa a beállított pozíciót.
Viszont itt a gumi szalagok adnak egy távtartást a hátsó szélének ami elõnyös lehet.
Az is igaz, nekem kb. párhuzamosan áll és nem nyikorog.


sziasztok,
jó ötlet, de nem nagyon mûködik, túlságosan összenyomódik a gumi, amikor hozzányomod a felnihez. jobb egy vastagabb kábelbilincs, és nyomni kell rendesen a fékpofát a felnihez.
nyikorgás: azt figyeltem még meg, hogy puhább gumival kevésbé hajlamos a setup nyikorogni + kevésbék kopik a felni - jobban a pofa és esõben kevésbé fog. most puha jagwire pofákat használok többféle felnivel (ritchey, mavic) nem nyikorog csak esõben. a kemény shimano zabálja a felnit, és folyton szedegetni kell az aluminium darabkákat belõle, különben mint ráspoly mûködik.
üdv, tg

#788
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Milyen villán van?

Manitou R-Seven villán van.
Ez is számítana a sikításban ?
Marci

#789
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,760 posts

Ismerem ezt a táblázatot. Nekem a csavarboltban azonnal az A2-70 jelû csavarokat adták. Sokáig használtam alumínium csavarokat a stucniban, és egyik sem sérült meg. Egyedül a bowden felfogatásánál hajlott el a feje, oda nem is erõltettem. Most már mind titán.


Én mondjuk tök hülye vagyok ezekhez a szabványokhoz meg jelölésekhez, de olvasva a Dantéval folytatott párbeszédet megnéztem, mi van itthon. Tény, hogy a többség A2-70, de a legutolsó vásárlásomból származó csavarok A4-esek, és nem emlékszem rá, hogy (sokkal) drágábban vettem õket, mint az A2-eseket.
Ki kell ezt is fogni...



#790
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
Az enyém bárcsak sikítana, mint a piros ricsi betét. Mióta az elfogyott, fel kellett szerelnem csengõt.

#791
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts
Milyen villán van?

#792
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Talán ha kicsit bekopik..
Kicsit megérdesítenéd a betét felületét, azután hadd kopjon ahol hozzáér.
Utána jobban látod rajta melyik része ér a felnihez. Talán még egy próbát megér.

Megtettem már ezt is. Teljes felülettel ér hozzá. Sikít így is.. Mindent kipróbáltam, vagy 10x állítgattam már, reszeltem, döntöttem.

Én és több ismerõsöm is éveken át használta ezt a kombót, én egészen tavalyig, s soha, semmilyen hangot nem adott ki.

Nekem sikít. Beállítod nekem ? Kapsz 10 sört ! :-)))
Állítottam, reszeltem, állítottam, döntöttem, állítottam, sikít. A többi pofa mind csöndben volt, ez sikít. Tegnap a Pilisben kapott sarat is de semmi. Talán ha kopik még egy kicsit, jobb lesz. Vagy, utolsó ötletem, hogy átcserélem, átrakom hátra. Más már nem jutott eszembe.
De csengõ helyett nagyon jó ! :-))
Marci

#793
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

De alig húzom, olyan gyilkos az a hang.;) Szerencsére csak az elsõ keréken van ez, a hátsó csöndes, most azt többet használom.


Én és több ismerõsöm is éveken át használta ezt a kombót, én egészen tavalyig, s soha, semmilyen hangot nem adott ki.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#794
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
Talán ha kicsit bekopik..
Kicsit megérdesítenéd a betét felületét, azután hadd kopjon ahol hozzáér.
Utána jobban látod rajta melyik része ér a felnihez. Talán még egy próbát megér.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#795
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

A Google súgott nekem még valamit.
"

Féknyereg fegyverek többnyire játszani a forgócsapokon és a karok flex , amikor a féket mûködtetik .
Ez oda vezethet, visítozó a fékbetétek . Ez legegyszerûbb elõször lovagolni a kerékpáros és nézd meg a fékek visítás
.
"
Esetleg a forgócsapokon meghajlik rezonáláskor vagy lötyög a cucc ?

Bocs, utoljára OFF:
XTR, csapágyazott fék, nulla mozgás - de a párhuzamosító tényleg mozoghat - elvileg.
DE!!Az eddigi fékpofák (Ritchey,XTR-kerámia,Avid) mind csöndben voltak, ezzel (KoolStop ceramic) semmi nem tudok kezdeni. Tutti, az anyaga nem tetszik a Mavic kerámia felninek. De legalább jól fog. De alig húzom, olyan gyilkos az a hang.;) Szerencsére csak az elsõ keréken van ez, a hátsó csöndes, most azt többet használom.


ON: 1 csepp olaj és tutti csöndben lenne ! :-)))))
Marci

#796
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Tele van velük a net, de már nem tudom, melyik online boltban találtam. Nagyjából 2.50 USD volt darabja, persze 150 Ft-os árfolyamon vettem. Kerülöm a neves cégek darabonként zacskózott, közben Kínából kilószámra rendelhetõ csavarjait.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#797
Rapax

Rapax

    vendég

  • fórumtag
  • 154 posts
Nem tudom, hogy ezek jó árak e, de itt találsz elég széles választékban: Nuke Proof Lights, Nuke Proof Pedals, Nuke Proof Cycling, Nuke Proof | Buy Now at ChainReactionCycles.com

#798
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

Most már mind titán.


Tuningboltokból rendelted aranyáron apránként? Vagy esetleg van valami helyi megoldás is, mondjuk az összes kicserélésére?
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#799
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Ismerem ezt a táblázatot. Nekem a csavarboltban azonnal az A2-70 jelû csavarokat adták. Sokáig használtam alumínium csavarokat a stucniban, és egyik sem sérült meg. Egyedül a bowden felfogatásánál hajlott el a feje, oda nem is erõltettem. Most már mind titán.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#800
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
Kissé összekevertem a kategóriákat, de a korrektség miatt miost kicsit utánajártam. Szóval ha az A1 stb-tõl eltekintünk, akkor a következõ táblázatot ajánlom figyelmedben:

Strength Grade of Bolts and Screw

Igen, jól látod, szénacél esetében névleges határfeszültség a két véglet között NÉGYSZERES is lehet. Lefordítva, egy sima M5-ös csavarnál az egyik mondjuk 180 kg terhelésnél pattan el, míg a másik 700-nál. Ez baromira nem mindegy.

Rozsdamentes acél esetében is nagy a szórás, 500 és 1100 N/mm2 között. A 70 és a 80 a jelölésben szilárdsági kategória, az A1-2-3... csak az ötvözetre utal, szóval két külön rendszerrõl van szó. Én csak azt tudom, hogy idehaza a boltokban kapható rozsdamentes acél csavarok csak a legrosszabb szilárdsági kategóriából valók. Valószínûleg ennek gyártástechnológiai (ár) okai vannak.

Ami amúgy kritikus szerintem, a kormánybefogás, ha csak kétcsavaros, meg a fékek (talán az a legfontosabb), minden más kevésbé számít.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)