Jelentkezz be Regisztrálj
Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás
#781
Írta 2011. március 11. - 20:45
Viszont elõtte szeretném lepucolni róluk az olajos dzsuvát, mert azért csak le kéne.
Milyen cuccal lehetne legkönnyebben leoldani róluk? Féktisztító?
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#782
Írta 2010. október 10. - 00:06
Akkor a felerõsítésnél lehetett valami amit ez az anyag nem tolerál.. ez az egyik lehetõség.
A másik, hogy eltérõ a felni anyaga.
..a hátsó fékpofa nem azonos gyártmány az elsõvel, gondolom..
Amikor elölrõl leszedted, melyik részen látszott valami kicsi kopás, azt nézted ?
Vagyis melyik része ért jobban hozzá ?
Nem néztem sajnos, hol kopott. A 2 felni azonos anyagú, a fékek is azonosak.nekem is volt már, hogy elõl siktott, hátul meg nem.
Az lehet, hogy a teló (R7) féktüskéje rugalmasabb, mint a váz tüskéje és így valahogy beremeghet a fék(és a pofa) ? De a többi pofa a telón sem sikít.
Ez már nekem atomfizika. Nem értem, na.
#783
Írta 2010. október 09. - 17:04
A keveréket addig kell idõnként megkeverve hagyni párologni amíg el nem illan belõle az az alkotó rész ami erre képes.
Az elkészült anyag nem folyik és nem kell akkora erõ a mozgásban tartásához mint az eredeti zsírnál tapasztaltam.
Ja és ezt legalább 5 éve tettem bele a váltóba. Azóta bevásárló bringává lefokozódott az a gép de még mûködik,
habár már átakarom nézni hogy áll ez a kenõ anyag benne.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#784
Írta 2010. október 09. - 14:11
amúgy most kevertem ki gépzsír és motorolaj elegyét tartalmazó kotyvalékot, téli felhasználásra.
Az ujjaim között, érzésre jobban csúszik, mint külön az olaj, és külön a zsír. Ha a csapok alatt is képes kenni (mármint ha elég jó a kúszoképessége, hogy oda is bejusson), akkor elképzelhetõ, hogy beválik.
#785
Írta 2010. október 09. - 08:40
A másik, hogy eltérõ a felni anyaga.
..a hátsó fékpofa nem azonos gyártmány az elsõvel, gondolom..
Amikor elölrõl leszedted, melyik részen látszott valami kicsi kopás, azt nézted ?
Vagyis melyik része ért jobban hozzá ?
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#786
Írta 2010. október 08. - 22:38
Számomra érthetetlen fizikai összefüggések által de megoldódott a sikító fékpofa rejtélye. Más ötletem nem volt már, így a fékpofát elölrõl átraktam hátra és láss csodát - megszûnt a sikítás.Talán ha kicsit bekopik..
Kicsit megérdesítenéd a betét felületét, azután hadd kopjon ahol hozzáér.
Utána jobban látod rajta melyik része ér a felnihez. Talán még egy próbát megér.
De tényleg nem értem, mi volt a gond neki elöl.
#787
Írta 2010. október 06. - 17:16
Igaz, de az egyáltalán nem mindegy melyik vége ér elõbb oda.
Ez a gumiszalagos megoldás tényleg jó ötlet.
" 2. Ha szükséges , telepítse gumiszalaggal az alátétet a hátsó pad szélén . Ez segít beállítani "
Szerintem itt is hozzá kell szorítani a fékpofát meghúzáskor a felnihez és ott kell tartani, hogy megtartsa a beállított pozíciót.
Viszont itt a gumi szalagok adnak egy távtartást a hátsó szélének ami elõnyös lehet.
Az is igaz, nekem kb. párhuzamosan áll és nem nyikorog.
sziasztok,
jó ötlet, de nem nagyon mûködik, túlságosan összenyomódik a gumi, amikor hozzányomod a felnihez. jobb egy vastagabb kábelbilincs, és nyomni kell rendesen a fékpofát a felnihez.
nyikorgás: azt figyeltem még meg, hogy puhább gumival kevésbé hajlamos a setup nyikorogni + kevésbék kopik a felni - jobban a pofa és esõben kevésbé fog. most puha jagwire pofákat használok többféle felnivel (ritchey, mavic) nem nyikorog csak esõben. a kemény shimano zabálja a felnit, és folyton szedegetni kell az aluminium darabkákat belõle, különben mint ráspoly mûködik.
üdv, tg
#788
Írta 2010. október 04. - 01:01
Manitou R-Seven villán van.Milyen villán van?
Ez is számítana a sikításban ?
#789
Írta 2010. október 03. - 23:03
Ismerem ezt a táblázatot. Nekem a csavarboltban azonnal az A2-70 jelû csavarokat adták. Sokáig használtam alumínium csavarokat a stucniban, és egyik sem sérült meg. Egyedül a bowden felfogatásánál hajlott el a feje, oda nem is erõltettem. Most már mind titán.
Én mondjuk tök hülye vagyok ezekhez a szabványokhoz meg jelölésekhez, de olvasva a Dantéval folytatott párbeszédet megnéztem, mi van itthon. Tény, hogy a többség A2-70, de a legutolsó vásárlásomból származó csavarok A4-esek, és nem emlékszem rá, hogy (sokkal) drágábban vettem õket, mint az A2-eseket.
Ki kell ezt is fogni...
#790
Írta 2010. október 03. - 22:08
#791
Írta 2010. október 03. - 19:24
#792
Írta 2010. október 03. - 19:18
Megtettem már ezt is. Teljes felülettel ér hozzá. Sikít így is.. Mindent kipróbáltam, vagy 10x állítgattam már, reszeltem, döntöttem.Talán ha kicsit bekopik..
Kicsit megérdesítenéd a betét felületét, azután hadd kopjon ahol hozzáér.
Utána jobban látod rajta melyik része ér a felnihez. Talán még egy próbát megér.
Nekem sikít. Beállítod nekem ? Kapsz 10 sört ! :-)))Én és több ismerõsöm is éveken át használta ezt a kombót, én egészen tavalyig, s soha, semmilyen hangot nem adott ki.
Állítottam, reszeltem, állítottam, döntöttem, állítottam, sikít. A többi pofa mind csöndben volt, ez sikít. Tegnap a Pilisben kapott sarat is de semmi. Talán ha kopik még egy kicsit, jobb lesz. Vagy, utolsó ötletem, hogy átcserélem, átrakom hátra. Más már nem jutott eszembe.
De csengõ helyett nagyon jó ! :-))
#793
Írta 2010. október 03. - 17:55
De alig húzom, olyan gyilkos az a hang. Szerencsére csak az elsõ keréken van ez, a hátsó csöndes, most azt többet használom.
Én és több ismerõsöm is éveken át használta ezt a kombót, én egészen tavalyig, s soha, semmilyen hangot nem adott ki.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#794
Írta 2010. október 03. - 08:44
Kicsit megérdesítenéd a betét felületét, azután hadd kopjon ahol hozzáér.
Utána jobban látod rajta melyik része ér a felnihez. Talán még egy próbát megér.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#795
Írta 2010. október 03. - 00:53
A Google súgott nekem még valamit.
"
Bocs, utoljára OFF:Féknyereg fegyverek többnyire játszani a forgócsapokon és a karok flex , amikor a féket mûködtetik .
Ez oda vezethet, visítozó a fékbetétek . Ez legegyszerûbb elõször lovagolni a kerékpáros és nézd meg a fékek visítás ."
Esetleg a forgócsapokon meghajlik rezonáláskor vagy lötyög a cucc ?
XTR, csapágyazott fék, nulla mozgás - de a párhuzamosító tényleg mozoghat - elvileg.
DE!!Az eddigi fékpofák (Ritchey,XTR-kerámia,Avid) mind csöndben voltak, ezzel (KoolStop ceramic) semmi nem tudok kezdeni. Tutti, az anyaga nem tetszik a Mavic kerámia felninek. De legalább jól fog. De alig húzom, olyan gyilkos az a hang. Szerencsére csak az elsõ keréken van ez, a hátsó csöndes, most azt többet használom.
ON: 1 csepp olaj és tutti csöndben lenne ! :-)))))
#796
Írta 2010. október 02. - 12:52
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#797
Írta 2010. október 02. - 12:08
#798
Írta 2010. október 02. - 12:01
Most már mind titán.
Tuningboltokból rendelted aranyáron apránként? Vagy esetleg van valami helyi megoldás is, mondjuk az összes kicserélésére?
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#799
Írta 2010. október 02. - 11:30
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#800
Írta 2010. október 02. - 11:03
Strength Grade of Bolts and Screw
Igen, jól látod, szénacél esetében névleges határfeszültség a két véglet között NÉGYSZERES is lehet. Lefordítva, egy sima M5-ös csavarnál az egyik mondjuk 180 kg terhelésnél pattan el, míg a másik 700-nál. Ez baromira nem mindegy.
Rozsdamentes acél esetében is nagy a szórás, 500 és 1100 N/mm2 között. A 70 és a 80 a jelölésben szilárdsági kategória, az A1-2-3... csak az ötvözetre utal, szóval két külön rendszerrõl van szó. Én csak azt tudom, hogy idehaza a boltokban kapható rozsdamentes acél csavarok csak a legrosszabb szilárdsági kategóriából valók. Valószínûleg ennek gyártástechnológiai (ár) okai vannak.
Ami amúgy kritikus szerintem, a kormánybefogás, ha csak kétcsavaros, meg a fékek (talán az a legfontosabb), minden más kevésbé számít.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás