Jelentkezz be Regisztrálj
Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás
#741
Posted 2011. March 28. - 06:37
De van olyan szerelõ!
Egyébként a zöld Motorex (Bike grease 2000) is rendben van nagyon,azzal szervizelek minden bringát.
Most jött vissza bringa éves karbantartásra amibe azt tettem, nagyrészt zöld volt még a zsír.
#742
Posted 2011. March 26. - 22:10
#743
Posted 2011. March 26. - 20:19
olyat mar csinalt vki, hogy a sprayes dobozbol atnyomta az olajat szimpla kis adagoloba? rohadt idegesito, hogy a meregdraga cucc 90%a a rongyra kerul... nem parolog el vagy ilyesmi?
én megtettem ezt, de csak elpocsékoltam egy fél falkon jóféle kenõanyagot
kiülepszik a cucc benne
jobban jársz ha finoman fújod a cuccot
#744
Posted 2011. March 26. - 19:45
Van valakinek tapasztalata a motorex lánc olajokról a vizes és száraz változatokra? Vagy csak parasztvakítás, és nem jobb mint a jó öreg Rolhoff olaj.
Én soha nem cserélném le a Rohloffot Motorexért.
#745
Posted 2011. March 26. - 16:38
#746
Posted 2011. March 26. - 09:56
Nálunk a szervízben a szerelõ a csapágyakra valami viszonylag híg, fehér cuccot tesz rá. Nagyon finoman forog tõle a csapágy. Amúgy itthon van HAFA gép zsír. Azzal kentem a pedált, meg a középcsapágyat és eddig nem volt vele panasz. Nincsen itt akkorra terhelés, ami gondot okozhata bármelyik zsírnak. Gondolom ami számít, hogy mennyire van védve a kosztol.
#747
Posted 2011. March 26. - 08:09
Én 3éve Metabond kék zsírt használok minden kónuszos agyamban, leírhatatlanul jobban forognak a csapágyak. Ha nem hozta a várt hatást, tanuld meg beállítani a kónuszt!
vagy fel oraig molyolok minden konuszbeallitassal, hogy vegigprobalgassam az osszes variaciot (melyik beallitasnal kezd el kotyogni) - nincs bringaszerelo, aki ennyire precizen allitana be ki szoktam azt is probalni, hogy milyen lelazitva tomitesek nelkul, hogy legyen mihez viszonyitani.
Én Motorexet használok egy ideje! Motorex Chainlube 622 Off road, cross lnc spray 500ml. - www.motoros-bolt.hu - webkatalgus
Amit tudni kell róla!
- Nem kerékpár lánc olaj (enduro cross)
-A lánc befújása után enyhén ragacsos az elsõ 10Km-ig
-Taszítja a vizet és nem tapad rá kosz
500ml 2500-3000Ft körül kapható
200Km vegyes használat után így néz ki!
nah kaptam is ilyen motorexet kicsiben, jo draga volt 1500at gomboltak le rolam (nem volt mas) - ennek apropojan le is nyaltam az egesz hajtohajtaslancot alaposan, a hajtomuvet is szetszedtem. utana a szokasos modszerrel olajoztam, mint a tobbivel: a belso oldalon kapott egy reteget. ranezesre optimalisnak tunik, de hangra mintha nem nagyon lenne rajta olaj, pedig a felesleget le sem szedtem utana. a kerdes: mennyit kell ratenni?
csak azert kerdem, mert korabban jartam ugy egy draga olajjal, hogy rakentem kevesnek tunt, aztan menet kozben, mintha az orran-szajan elkezdett volna folyni. valszeg lassan oszlott szet.
#748
Posted 2011. March 26. - 00:11
#749
Posted 2011. March 25. - 23:33
A felületnemesítés alatt azt kell érteni, hogy van ugye a zsírsav lánca. Annak a hosszú apoláros vége lóg le a felületrõl miután odakötött, ezután "zsír gurul a zsíron". A mélyebb kémiájába most inkább nem mennék bele.
#750
Posted 2011. March 24. - 09:35
#751
Posted 2011. March 24. - 07:49
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#752
Posted 2011. March 24. - 07:34
Érdeklõdöm, hogy az alábbi Würth lítium bázisú - grafitos kenõzsír megfelelõ a kerékpár csapágyaihoz.
#753
Posted 2011. March 22. - 09:37
Egy idõ után biztos javul, de azért jobban jártál volna, ha egy, a kerékpár csapágyaihoz való kenõanyagot használsz. Hiába drága a Metabond, ha nem erre az igénybevételre tervezték.
de epp azert probaltam ki, mert tobb embertol olvastam, aki epp bringaagyakhoz hasznalta, es hogy mennyivel jobb lett nem hasrautes szeruen valasztottam ki egy draga zsirt.
#754
Posted 2011. March 22. - 09:31
Én is ilyet használtam a tavalyi szezonban és nagyon jó, jobb mint a Rohloff amit addig használtam és árban is jobban jössz ki vele, nagyon finoman lehet fújni nem megy eszetlenül mindenfelé, gyakorlatilag szemenként lehet. Felvitel után finoman pezseg befelé a résekbe és tényleg ragacsos kicsit, de nem zavarja a váltást, nekem ennyire azért nem marad tiszta a lánc!aha ok köszi.
a bicajos motorex wet lube-ot használtam én is. engem az nem gyõzött meg. a kék RSP jobban bejött. meg az az igazság h szerintem fölösleges is a spray megoldás. fújod aztán óhatatlan hogy ne menjen mellé is szerte szét. csepegtetõs olajat meg sokkal szebben fel lehet vinni. na mind1 ez legyen az én kis gondom.
a motocrossos motorex biztos faszább, lehet hogy legközelebb majd bepróbálom azt.
#755
Posted 2011. March 22. - 09:29
de hat a bringa tobbi resze is tiszta (az egeszet lefujtad? ). poros palya utani keped nincs? ha ez ilyen, en is veszek... amugy en is utalom a sprayt.
***
draga zsirok... tegnap szetszedtem a kereket, hogy le tudjam merni a sulyat. nah ennek apropojan gondoltam kiprobalom azt a metabond "kek" zsirt (1.5ep asszem a hivatalos neve). az agy egy szimpla m525os shimano, ami nagyon nem illik az alkatreszlistamba. gyarilag szarul forgott, beallitottam, jobb lett. telen csinaltam rajta egy atzsirzast, es meglepoen jobb lett... nah mondom a vegen meg csodat muvelek ezzel a nem tul jol sikerult konstrukcioval, es kiprobalom az agy kb felebe kerulo zsirt (80g - 2480ft). otthon szimpla olcso litium alapu zsirt hasznalok, amit egy 5kgos agip gepzsirbol meritettek nekem egy tegelybe (100ft volt).
a szine szep, de osszerakas utan akarmennyit is kuszkodtem a konuszbeallitassal, nem sikerult azt a szintet elerni, mint az olcso agippal. nekem tul surunek tunik, pedig csak annyit hasznaltam, hogy a golyok megalljanak benne. ez tenyleg ennyit "tud", vagy a hasznalat utan jobb lesz?
Egy idõ után biztos javul, de azért jobban jártál volna, ha egy, a kerékpár csapágyaihoz való kenõanyagot használsz. Hiába drága a Metabond, ha nem erre az igénybevételre tervezték.
#756
Posted 2011. March 22. - 08:48
Én Motorexet használok egy ideje! Motorex Chainlube 622 Off road, cross lnc spray 500ml. - www.motoros-bolt.hu - webkatalgus
lehet ezt kellene venni
Kapható utántölthetõ mini kiszerelésben is.
Kisterelés: 500ml, 56ml.
az erdekelne, amivel utan lehet tolteni...
#757
Posted 2011. March 22. - 08:26
***
draga zsirok... tegnap szetszedtem a kereket, hogy le tudjam merni a sulyat. nah ennek apropojan gondoltam kiprobalom azt a metabond "kek" zsirt (1.5ep asszem a hivatalos neve). az agy egy szimpla m525os shimano, ami nagyon nem illik az alkatreszlistamba. gyarilag szarul forgott, beallitottam, jobb lett. telen csinaltam rajta egy atzsirzast, es meglepoen jobb lett... nah mondom a vegen meg csodat muvelek ezzel a nem tul jol sikerult konstrukcioval, es kiprobalom az agy kb felebe kerulo zsirt (80g - 2480ft). otthon szimpla olcso litium alapu zsirt hasznalok, amit egy 5kgos agip gepzsirbol meritettek nekem egy tegelybe (100ft volt).
a szine szep, de osszerakas utan akarmennyit is kuszkodtem a konuszbeallitassal, nem sikerult azt a szintet elerni, mint az olcso agippal. nekem tul surunek tunik, pedig csak annyit hasznaltam, hogy a golyok megalljanak benne. ez tenyleg ennyit "tud", vagy a hasznalat utan jobb lesz?
#758
Posted 2011. March 21. - 22:11
Ez ragacsosabb ami az elején egy picit zavaró de utána meghálálja!
#759
Posted 2011. March 21. - 21:59
A vázat és a kerekeket mostam magasnyomással!
A hajtómûvet és a váltást kézzel szoktam tisztítani!
Hidd el, a láncot nem tisztítottam azóta!
Holnap veszek én is!
#760
Posted 2011. March 21. - 21:54
a bicajos motorex wet lube-ot használtam én is. engem az nem gyõzött meg. a kék RSP jobban bejött. meg az az igazság h szerintem fölösleges is a spray megoldás. fújod aztán óhatatlan hogy ne menjen mellé is szerte szét. csepegtetõs olajat meg sokkal szebben fel lehet vinni. na mind1 ez legyen az én kis gondom.
a motocrossos motorex biztos faszább, lehet hogy legközelebb majd bepróbálom azt.