Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1655 hozzászólás a témában

#721
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Köszi! Nekem is ez lenne a tippem. Azonban ezen van csavar, amit egy kis imbuszos csavarral lehet rögzíteni. Ebben a katalógusban van a hátsó agy szerkezete a 45. oldalon: http://www.fulcrumwh...AD-02-03-10.pdf Itt látni, hogy iparis a Fulcrum RedMetal 29SL. Mégis, ha nagyon rátekerem a baloldali rögzítõ csavart, akkor érzem, hogy súrlódik. Amikor jónak tûnik, akkor meghúzom az imbuszos rögzítõt, majd berakom, rászorítom a gyorszárat, ezután azt érzem, hogy lötyög a hátsó kerék. Akkor huzzam be jó erõsen, majd úgy rakjam be?


Igen.


A sebesség mindent megold.

 


#722
priusz

priusz

    vendég

  • fórumtag
  • 25 hozzászólás

Nem kell beállítani, meg kell húzni rajta mindent és kész.
Azt ugye tudod, hogy a kónuszosnál össze kell kontrázni a kónuszt és a kontraanyát? Az iparison ilyen nincs. Valamelyiknél még menet sincs az agyon.


Köszi! Nekem is ez lenne a tippem. Azonban ezen van csavar, amit egy kis imbuszos csavarral lehet rögzíteni. Ebben a katalógusban van a hátsó agy szerkezete a 45. oldalon: http://www.fulcrumwh...AD-02-03-10.pdf Itt látni, hogy iparis a Fulcrum RedMetal 29SL. Mégis, ha nagyon rátekerem a baloldali rögzítõ csavart, akkor érzem, hogy súrlódik. Amikor jónak tûnik, akkor meghúzom az imbuszos rögzítõt, majd berakom, rászorítom a gyorszárat, ezután azt érzem, hogy lötyög a hátsó kerék. Akkor huzzam be jó erõsen, majd úgy rakjam be?

#723
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok!

Nem tudom miért, de nekem az oldalon nagyon nem akar mûködni a keresõ. Próbáltam kiszûrni, hogy volt-e hasonló témában hozzászólás, de 0 találatom volt mindig.

Az lenne a kérdésem, hogy ipari csapágyas hátsó agyat hogyan kell beállítani. Mennyire kell meghúzni? Mindig azt tapasztalom, hogy szépen meghúzom, úgy, ahogy kónuszosnál szoktam, azaz annyira, hogy ne szoruljon. Aztán amikor berakom, akkor lötyög a hátsó kerék. Nem mertem jobban meghúzni. Nem tudom szabad-e. Amúgy Fulcrum Red Metal 29SL kerékrõl van szó.

Köszi elõre is a segítséget:
Péter


Nem kell beállítani, meg kell húzni rajta mindent és kész.
Azt ugye tudod, hogy a kónuszosnál össze kell kontrázni a kónuszt és a kontraanyát? Az iparison ilyen nincs. Valamelyiknél még menet sincs az agyon.


A sebesség mindent megold.

 


#724
sanker

sanker

    vendég

  • fórumtag
  • 244 hozzászólás

Az lenne a kérdésem, hogy ipari csapágyas hátsó agyat hogyan kell beállítani. Mennyire kell meghúzni?


Ipari csapagyasnal nem az lenne a lenyeg hogy nem lehet allitani a csapagyhezagot (szemben a konuszossal)? Tehat ha kotyog akkor lassankent csere erett.

#725
priusz

priusz

    vendég

  • fórumtag
  • 25 hozzászólás
Sziasztok!

Nem tudom miért, de nekem az oldalon nagyon nem akar mûködni a keresõ. Próbáltam kiszûrni, hogy volt-e hasonló témában hozzászólás, de 0 találatom volt mindig.

Az lenne a kérdésem, hogy ipari csapágyas hátsó agyat hogyan kell beállítani. Mennyire kell meghúzni? Mindig azt tapasztalom, hogy szépen meghúzom, úgy, ahogy kónuszosnál szoktam, azaz annyira, hogy ne szoruljon. Aztán amikor berakom, akkor lötyög a hátsó kerék. Nem mertem jobban meghúzni. Nem tudom szabad-e. Amúgy Fulcrum Red Metal 29SL kerékrõl van szó.

Köszi elõre is a segítséget:
Péter

#726
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás
Max az autóstopikba, ha motorblokkról beszélsz...10W egyébként, hogy tanulj is valamit ;)
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#727
fabian cancellara

fabian cancellara

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 501 hozzászólás

És azt hogy? 9, vagy 12 Voltot még érteném, elemrõl...de mi köze a villa mozgásához?
Nyelvtantanárodtól meg kobozzák el a diplomályát ;)


V 10 igy megfelel diplomás barátom;)

#728
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nyelvtantanárodtól meg kobozzák el a diplomályát ;)


A tiedétõl is. :)


A sebesség mindent megold.

 


#729
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás

nem hiszem nekem idályig motorex volt a sidbe most shel van szerintem a shellel jobban mozog finomabb ugyanúgy 10V van benne
...

És azt hogy? 9, vagy 12 Voltot még érteném, elemrõl...de mi köze a villa mozgásához?
Nyelvtantanárodtól meg kobozzák el a diplomályát ;)
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#730
fabian cancellara

fabian cancellara

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 501 hozzászólás

A Motorex teló olajak tényleg annyival jobbak mint ahogy az áruk mutatja?


nem hiszem nekem idályig motorex volt a sidbe most shel van szerintem a shellel jobban mozog finomabb ugyanúgy 10V van benne
Jah és a nagy poén 2600ft 1l olaj:D

#731
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 hozzászólás
A Motorex teló olajak tényleg annyival jobbak mint ahogy az áruk mutatja?

#732
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
az eszterga része hamar megvan. utána unalmas esõs napokon nekiállhatsz reszelõvel :)

#733
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
Amúgy azon gondolkodtam, hogy leveszem hajtókart és gyurma + gipsz kombóval csinálok mintát rá és otthon esztergáltatok leszedõt hozzá.

#734
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
szerintem a tiedhez vmi hasonló kell elvileg: Campagnolo Spares UT BB-100 Bottom Bracket Tool Veloce 2006 Type - Bottom Bracket Tools - Total Cycling

#735
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
.. és vésõ + kalapács esetén visszahajtás után is ugyanígy? Kicsit visszaütni?

#736
suhanc

suhanc

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 301 hozzászólás

Amúgy most rendeltem egy láncbontót, 2 kónusz kulcsot, meg monoblokk kiszedõt is akarok, de azt nem tudom milyen kell..

Amúgy milyen kulcs kellhet olyan monoblokkhoz, aminek külsõ peremén van 6 félkör alakú bemetszés? Körmöskulcs szerû valami, vagy ezt mivel hajtják ki?
http://ridebike.hu/i...20100823-154612


A monoblokkokhoz szabvány van, illetve van külön az integráltcsapágyakhoz és a nyíltcsapágyas rendszerhez (mint pl. az a bemetszéses). A bemetszéseshez vagy a zeezoltano által javasolt vésõ(Csavarhúzó)+kalapács kombó a nyerõ, vagy a körmöskulcs, de azokból is több méret van.

#737
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Vésõ+kalapács:)
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#738
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
Ahh, minél elõbb össze kell szednem egy szervíz készletet. Ma bementem Mester utcán 1-2 hónapja nyílt bringaboltba, csak így random érdeklõdni, mennyibe fáj az ilyen csapágyak újrazsírozása, stb. ~1200-1500.. Ha mindent újrazsíroznak 5-6ezer ft, az már a készlet 1/3 ára. >.<

Ha belegondolok, hogy ezt évi 2szer minimum nem árt ezt megcsinálni, akkor már behozta az árát. + lényegében nagygenerálhoz van cuccom.

Amúgy most rendeltem egy láncbontót, 2 kónusz kulcsot, meg monoblokk kiszedõt is akarok, de azt nem tudom milyen kell..

Amúgy milyen kulcs kellhet olyan monoblokkhoz, aminek külsõ peremén van 6 félkör alakú bemetszés? Körmöskulcs szerû valami, vagy ezt mivel hajtják ki?
http://ridebike.hu/i...20100823-154612

#739
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Üzenõfalról folytatva itt:



Az a baj, hogy elõbb néztem, összeraktam, kotyogott, oks, húztam rajta, még mindig kotyog, de ez minimális, ellenben ha tovább húzom, akkor ahogy fordítom a kormányt, szorulni egyáltalán nem szorul, ellenben van ilyen berezonálás szerû finoman. E-közé és a kotyogási határ alja közé beállítottam most, jelenleg jónak tûnik, tényleg nem úgy kotyog, ahogy eddig, attól azért sokkal 'tisztább' és jobban mûködik most.

Csapágyakat átnéztem, nem volt sérült se a golyó se az ipari csapágy háza. Esetleg el van kopva annyira, hogy az a gond. Ezt viszont a héten szerintem veszek újat és ha ez a gond akkor problem solved.

Amúgy valami Slimstak nevû kormánycsapágyam van, csak le van kopva a neve amúgy ez a gond.


Azt a berezonálást rágásnak hívják. Mondom nem kell túllihegni a kormánycsapágyat, amíg forog addig jó, az extrém szakágakban van fontos jelentõsége. A cserével csak pénzt dobsz ki az ablakon, nem lesz más tõle a bringázás.


A sebesség mindent megold.

 


#740
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
Üzenõfalról folytatva itt:

Pedig országútin amíg forog és nem kotyog addig teljesen jó.


Az a baj, hogy elõbb néztem, összeraktam, kotyogott, oks, húztam rajta, még mindig kotyog, de ez minimális, ellenben ha tovább húzom, akkor ahogy fordítom a kormányt, szorulni egyáltalán nem szorul, ellenben van ilyen berezonálás szerû finoman. E-közé és a kotyogási határ alja közé beállítottam most, jelenleg jónak tûnik, tényleg nem úgy kotyog, ahogy eddig, attól azért sokkal 'tisztább' és jobban mûködik most.

Csapágyakat átnéztem, nem volt sérült se a golyó se az ipari csapágy háza. Esetleg el van kopva annyira, hogy az a gond. Ezt viszont a héten szerintem veszek újat és ha ez a gond akkor problem solved.

Amúgy valami Slimstak nevû kormánycsapágyam van, csak le van kopva a neve amúgy ez a gond.