Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1639 hozzászólás a témában

#421
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
PL itt Köszöntjük weblapunkon
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#422
guenwhywer

guenwhywer

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
köszi ez szimpinek tûnik hol lehet beszerezni? ebayen találtam az se gond de megnéznék több forrást is

#423
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 hozzászólás

az hogy valamelyik rossz volt, attol meg masik lehet jo.


Egyetertek, azt hiszem en is ezt irtam :-) En egy hazai gyartasu Li zsirt hasznaltam, a kenesi tulajdonsagaival nem volt bajom. De nekem a higabb zsirokkal sokkal kenyelmesebb dolgozni.

#424
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Tudod hany fele litiumos zsir van? :-) az hogy valamelyik rossz volt, attol meg masik lehet jo.

#425
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 hozzászólás
Habar sokmindenben egyetertek a korábban elhangzottakkal, azert ezzel en vitatkoznek. En mar tobbszor talalkoztam olyan (nem altalam karbantartott) aggyal, ami nem volt extran koszos, de a zsir osszecsomosodott benne, igy nyilvanvaloan nem latta el a feladatat. (Ranezesre olyan szine es allaga volt, mint egy noname Li bazisu zsirnak. Persze ezzel nem azt akarom allitani, hogy az olcso Li zsirok mind rosszak, mert ez nem igaz, de amivel azt az agyat szereltek az nem volt jo).
Ettol eltekintve a noname Li zsirok az en izlesemnek tul suruek ahhoz, hogy kenyelmesen lehessen hasznalni. Nekem ez a zsir jott be : Cycle Grease with Teflon® Tube (150ml) | Weldtite . Lenyegesen olcsobb, mint a Motorex, jol bevalt, de konnyen kezelheto az allaga, egy injekcios fecskendovel barhova kenyelmesen es egyenletesen benyomhato. (Azt, hogy a teflon tartalom, tenyleg jo, vagy csak reklam, azt nem tudom.). Ennek segitsegevel pl. egy regebbi 1”-os kormanycsapagyban a golyoskosarat konnyen kicsereltem egyedi golyokra, ez a muvelet suru (nehezen kenheto) zsirral nagyon kuzdelmes lett volna.


nem is tudnal vele mit csinalni :) amugy sima litiumos zsir megteszi... nem kell tuldimenzionalni. sok penzt koltottem ilyen mindenfele szirszarra, hogy kiprobaljam oket, de semmi erdemi valtozas. lancra wet tf2 valt be a legjobban (joval olcsobb is, mint a rohloff), a konuszos agyakba meg litiumos zsir.



#426
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
nem is tudnal vele mit csinalni :) amugy sima litiumos zsir megteszi... nem kell tuldimenzionalni. sok penzt koltottem ilyen mindenfele szirszarra, hogy kiprobaljam oket, de semmi erdemi valtozas. lancra wet tf2 valt be a legjobban (joval olcsobb is, mint a rohloff), a konuszos agyakba meg litiumos zsir.

#427
guenwhywer

guenwhywer

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
van használva télen is csak esõben nincs mert nincs rajt sárvédõ, javarészt ilyenkor már csak szaladgálásra használom barátnõmhöz, így elkértem az Õ trekkingjét mert úgyse használja télen:) azon meg van sárvédõ így az enyémet csak akkor használom ha száraz az út vagy fagy van. Tavaly is a jó kis -16-18 fokokban használtam és idén is így lesz. Most iparis BTS agyas kerekek vannak benne azok gondolom nem igényelnek semmit... porvédõk jók csapágy meg max csere karbantartás nincs...

#428
guenwhywer

guenwhywer

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás

Hiho!
Az lenne a kérdésem a hozzáértõkhöz hogy érdemes-e komolyabb zsírral összerakni a kereket(motorex white grease) ami egy xt elsõ agy és egy gyári rigida hátsó(ebben nem tudom milyen agy lehet) vagy jó a sima lítiumos sárga zsír bele. Most csináltattam meg igaz már talonban maradnak mert van másik kerékszett csak szeretem ha rendben vannak a dolgok. A lánc tisztításáról már most olvastam itt egy két igen hasznos tanácsot remélem ebben a témában is tanulok újat.


okés köszönöm a válaszokat, még egy kérdés Ti mit használtok?

#429
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Ha normális idõnként szét szeded azaz karban tartod akkor teljesen mindegy. Mármint ha nem disznó zsírt kensz bele. Persze vannak ûrtechnológiás zsírok vagy ezt állító gyártók hogy csak az övék és senki másé azonban egy kerékpár agy meglehetõsen egyszerû mechanikai szerkezet, Hõterhelés sem éri, csak a koszt szedi össze erre azonban a drága zsír sem kínál megoldást.


ha télen is van használva a paripa, akkor azért a hõmérséklet tartományt érdemes megnézni, mert van ami csak pl. -5 fokig ajánlott

#430
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Ha normális idõnként szét szeded azaz karban tartod akkor teljesen mindegy. Mármint ha nem disznó zsírt kensz bele. Persze vannak ûrtechnológiás zsírok vagy ezt állító gyártók hogy csak az övék és senki másé azonban egy kerékpár agy meglehetõsen egyszerû mechanikai szerkezet, Hõterhelés sem éri, csak a koszt szedi össze erre azonban a drága zsír sem kínál megoldást.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#431
guenwhywer

guenwhywer

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
Hiho!
Az lenne a kérdésem a hozzáértõkhöz hogy érdemes-e komolyabb zsírral összerakni a kereket(motorex white grease) ami egy xt elsõ agy és egy gyári rigida hátsó(ebben nem tudom milyen agy lehet) vagy jó a sima lítiumos sárga zsír bele. Most csináltattam meg igaz már talonban maradnak mert van másik kerékszett csak szeretem ha rendben vannak a dolgok. A lánc tisztításáról már most olvastam itt egy két igen hasznos tanácsot remélem ebben a témában is tanulok újat.

#432
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás
Én speciel beáztatom egy joghurtos csavaros tetejû falsában, amibe brigéciol 2000-t töltök. Azért ezt a fajtát mert a másikkal rendszerint lebuktam a nejem elõtt, agresszív jellegzetes illata miatt. ;) A flaskába van egy pár darab gyöngykavics is amik a sékelésnés segít a szmötyit leszedni a láncról. Általában másnap, vagy ha elfelejtem akkor több nap múlva ;) amikor egyedûl vagyok a koszos brigéciolt kiöntöm a fáradt olajos kannába (én gyûjtöm, ha megtelt elviszem a közelünkbe lévõ szervizbe ahol átveszik tõlem a szutykos rongyokkal együtt) majd a fürdõszobában a mosdóban, folyékony szappan és körömkefe segítségével tisztára suvickolom. Hiába nincs otthon a nejem, és hiába takarítok el magam után mindent, még sosem volt olyan, h ne vette volna észre.
Majd a radiátoron megszárított és a tálalóasztalon kiterített láncot szemenként megcsepegtetem Holmenkol Lube Extreme olajjal. Vissza a Sram dobozba, így várja a következõ igénybevételt. (1000km-enként forgatok 3 láncot, ezért pihen egy keveset) Felrakás elõtt áttörlöm a külsejét, majd mehet a gépre.

Ridley Noah Fast 


#433
fer969

fer969

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Köszönöm a tanácsokat! Ha enyhül a tél a garázsban, folytatom a mûveleteket! F

#434
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
kiegészítés Aske leírásához:
a vizes mosás is nagyon alapos legyen (edény+víz+rázás, leöntés, mindezt addig ismételni, amíg tiszta marad a víz)
olajozás elõtt pedig teljesen kiszárítani a láncot

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#435
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Pl. brigéciolban kell áztatni, rázogatni, hagyni leülepedni, aztán mégegyszer megismételni. Illetve addig rázogatni, míg kimegy belõle a kosz.

Utána vízzel lemosni.

Olajat meg csak a görgõk és az oldallapok közötti résbe kell nyomni egyesével nagyon keveset. Ha máshova is megy, letörölni.

Rohloff láncolaj pl. nagyon jó, de van még másféle is. Ha így csinálod, akkor kizárt, hogy szoruljon a lánc.

#436
fer969

fer969

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Sziasztok! Új vagyok itt, most regisztráltam, de már régóta olvasom a fórumot.
MTB a profilom. A múltkor nagy dagonyázás sikeredett, a fiam bicaja konkrétan elmerült egy pocsolyában egy esést követõen. Szóval nagytakarítás lett belõle, láncszétszedés, mosás, stb.
mindkét bicaj láncát ipari zsíroldós mosóval lemostam aztán olajoztam.
A zsíroldós lemosás folyamatos mosással, takarítással 15 perc/lánc ideig tartott. majd letörölgettem, sûrített levegõvel kifúltam szemenként és beolajoztam, letároltam nylon zacsiba.
A bringákra új láncot tettem fel, már aktuális volt, a futottak lettek a tarcsi láncok.
Amikor 2 nap múlva kibontom a nylonokat, a bringák undorító, fekete, koszos dzsuvában tocsognak, amiben még úszik homokszem szerû apró kemény fázis is.

Kérdésem:
1. Hogy lehet teljesen dzsuvamentesíteni egy koszos láncot?
2. Hogy lehet elérni, hogy egy újraolajzott lánc ne fogjon, mint egy rozsdás Lada vezérmûlánca?
3. Ajánlott olajak?
Köszi elõre is! F

#437
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Igen,így gondoltam.Köszönöm a felvilágosítást.És a PD-A 530?

Shimano pedálok mind kónuszosak.
Marci

#438
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Rengeteg "ipari" csapágy bontható, tisztítható. Préselést max a porvédõnél használnak, különben a golyók mehetnének a szemétbe. Valamint a csapágy elõfeszítés szintén számos "ipari" csapágynál is állítható.

#439
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
iparis:nem bonthato preselessel teszik a helyere.
konuszos:amin a csapagy egyik gorgopalyaja a tengelyen menettel rogzul igy a feszessege allithato.

am i right?

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#440
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

ugyan olyan

Ugyan, milyen?

(ezt nem hagyhatom ki :) )


A sebesség mindent megold.