Jelentkezz be Regisztrálj
Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás
#421
Posted 2012. December 21. - 20:44
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#422
Posted 2012. December 21. - 12:28
#423
Posted 2012. December 20. - 20:56
az hogy valamelyik rossz volt, attol meg masik lehet jo.
Egyetertek, azt hiszem en is ezt irtam :-) En egy hazai gyartasu Li zsirt hasznaltam, a kenesi tulajdonsagaival nem volt bajom. De nekem a higabb zsirokkal sokkal kenyelmesebb dolgozni.
#424
Posted 2012. December 20. - 20:10
#425
Posted 2012. December 20. - 18:53
Ettol eltekintve a noname Li zsirok az en izlesemnek tul suruek ahhoz, hogy kenyelmesen lehessen hasznalni. Nekem ez a zsir jott be : Cycle Grease with Teflon® Tube (150ml) | Weldtite . Lenyegesen olcsobb, mint a Motorex, jol bevalt, de konnyen kezelheto az allaga, egy injekcios fecskendovel barhova kenyelmesen es egyenletesen benyomhato. (Azt, hogy a teflon tartalom, tenyleg jo, vagy csak reklam, azt nem tudom.). Ennek segitsegevel pl. egy regebbi 1”-os kormanycsapagyban a golyoskosarat konnyen kicsereltem egyedi golyokra, ez a muvelet suru (nehezen kenheto) zsirral nagyon kuzdelmes lett volna.
nem is tudnal vele mit csinalni amugy sima litiumos zsir megteszi... nem kell tuldimenzionalni. sok penzt koltottem ilyen mindenfele szirszarra, hogy kiprobaljam oket, de semmi erdemi valtozas. lancra wet tf2 valt be a legjobban (joval olcsobb is, mint a rohloff), a konuszos agyakba meg litiumos zsir.
#426
Posted 2012. December 20. - 09:56
#427
Posted 2012. December 20. - 08:00
#428
Posted 2012. December 20. - 07:50
Hiho!
Az lenne a kérdésem a hozzáértõkhöz hogy érdemes-e komolyabb zsírral összerakni a kereket(motorex white grease) ami egy xt elsõ agy és egy gyári rigida hátsó(ebben nem tudom milyen agy lehet) vagy jó a sima lítiumos sárga zsír bele. Most csináltattam meg igaz már talonban maradnak mert van másik kerékszett csak szeretem ha rendben vannak a dolgok. A lánc tisztításáról már most olvastam itt egy két igen hasznos tanácsot remélem ebben a témában is tanulok újat.
okés köszönöm a válaszokat, még egy kérdés Ti mit használtok?
#429
Posted 2012. December 19. - 21:00
Ha normális idõnként szét szeded azaz karban tartod akkor teljesen mindegy. Mármint ha nem disznó zsírt kensz bele. Persze vannak ûrtechnológiás zsírok vagy ezt állító gyártók hogy csak az övék és senki másé azonban egy kerékpár agy meglehetõsen egyszerû mechanikai szerkezet, Hõterhelés sem éri, csak a koszt szedi össze erre azonban a drága zsír sem kínál megoldást.
ha télen is van használva a paripa, akkor azért a hõmérséklet tartományt érdemes megnézni, mert van ami csak pl. -5 fokig ajánlott
#430
Posted 2012. December 19. - 19:54
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#431
Posted 2012. December 19. - 12:48
Az lenne a kérdésem a hozzáértõkhöz hogy érdemes-e komolyabb zsírral összerakni a kereket(motorex white grease) ami egy xt elsõ agy és egy gyári rigida hátsó(ebben nem tudom milyen agy lehet) vagy jó a sima lítiumos sárga zsír bele. Most csináltattam meg igaz már talonban maradnak mert van másik kerékszett csak szeretem ha rendben vannak a dolgok. A lánc tisztításáról már most olvastam itt egy két igen hasznos tanácsot remélem ebben a témában is tanulok újat.
#432
Posted 2012. December 09. - 10:51
Majd a radiátoron megszárított és a tálalóasztalon kiterített láncot szemenként megcsepegtetem Holmenkol Lube Extreme olajjal. Vissza a Sram dobozba, így várja a következõ igénybevételt. (1000km-enként forgatok 3 láncot, ezért pihen egy keveset) Felrakás elõtt áttörlöm a külsejét, majd mehet a gépre.
Ridley Noah Fast
#433
Posted 2012. December 08. - 23:49
#434
Posted 2012. December 08. - 13:08
a vizes mosás is nagyon alapos legyen (edény+víz+rázás, leöntés, mindezt addig ismételni, amíg tiszta marad a víz)
olajozás elõtt pedig teljesen kiszárítani a láncot
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#435
Posted 2012. December 08. - 10:47
Utána vízzel lemosni.
Olajat meg csak a görgõk és az oldallapok közötti résbe kell nyomni egyesével nagyon keveset. Ha máshova is megy, letörölni.
Rohloff láncolaj pl. nagyon jó, de van még másféle is. Ha így csinálod, akkor kizárt, hogy szoruljon a lánc.
#436
Posted 2012. December 08. - 09:01
MTB a profilom. A múltkor nagy dagonyázás sikeredett, a fiam bicaja konkrétan elmerült egy pocsolyában egy esést követõen. Szóval nagytakarítás lett belõle, láncszétszedés, mosás, stb.
mindkét bicaj láncát ipari zsíroldós mosóval lemostam aztán olajoztam.
A zsíroldós lemosás folyamatos mosással, takarítással 15 perc/lánc ideig tartott. majd letörölgettem, sûrített levegõvel kifúltam szemenként és beolajoztam, letároltam nylon zacsiba.
A bringákra új láncot tettem fel, már aktuális volt, a futottak lettek a tarcsi láncok.
Amikor 2 nap múlva kibontom a nylonokat, a bringák undorító, fekete, koszos dzsuvában tocsognak, amiben még úszik homokszem szerû apró kemény fázis is.
Kérdésem:
1. Hogy lehet teljesen dzsuvamentesíteni egy koszos láncot?
2. Hogy lehet elérni, hogy egy újraolajzott lánc ne fogjon, mint egy rozsdás Lada vezérmûlánca?
3. Ajánlott olajak?
Köszi elõre is! F
#437
Posted 2012. November 28. - 23:39
Shimano pedálok mind kónuszosak.Igen,így gondoltam.Köszönöm a felvilágosítást.És a PD-A 530?
#438
Posted 2012. November 28. - 22:30
#439
Posted 2012. November 28. - 22:12
konuszos:amin a csapagy egyik gorgopalyaja a tengelyen menettel rogzul igy a feszessege allithato.
am i right?
regi/hibas agyvaltokat veszek.