Én ezt is megspórolom azzal, hogy soha nem takarítom a kecskét. A téli dzsuva is leesik pár melegebb és esősebb nap után :-D
Jah a varosi bringa nalam is tobbnyire ontisztulo a dragabb technikakat inkabb nem amortizalom ilyesmivel.
Én ezt is megspórolom azzal, hogy soha nem takarítom a kecskét. A téli dzsuva is leesik pár melegebb és esősebb nap után :-D
van tf2 is, sprayben, csak azt csak a valto, pedal, fekkar forgaspontokhoz, csapokhoz hasznalom mosas utan. esetleg telen lancon.
en evek ota finishline wetet hasznalok... amugy meg csodak nincsenek, amelyik vekony, es nem gyujti a koszt, az hamar lekopik, amelyik meg lassan "kopik" az meg gyujti a port. kiprobaltam mar mindenfele baromi draga cuccot, meg van is otthon vagy othat fele. kell venni egy atlagos jobb minosegut, ami surusegben megfelel az igenyeidnek, a tobbi csak marketingrizsa.
van tf2 is, sprayben, csak azt csak a valto, pedal, fekkar forgaspontokhoz, csapokhoz hasznalom mosas utan. esetleg telen lancon.
"Finish Line"-t a bikestore24.hu oldalon 2206Ft-ért találtam. Plussz kiszállítási költség. 60ml-es kiszerelésben. Rendelek akkor egyet próbából. Ezt a TF2-es olajat meg hanyagolom. Eddigi információkat köszönöm!
Az borzasztó ár 60ml-ért ...
BikeDiscount-on lehet ilyet kapni, ami a lánctesztekben minden szempontból a felső kategóriában van. Én évek óta ilyennel járok naponta használt bringán, szerintem nagyon jó. A láncviassznál csak 4-5x jobb a kenőképessége - na jó, kicsit dzsuvásabb lesz a láncod. Ezt egyszer megveszed és hosszú évekre megvan oldva a kenőanyag kérdése. Jó, én tényleg minden nap bringázom, szóval kicsit többet is használok, mint a normál sporttársak.
http://www.bike-disc..._id-528?lang=de
Edited by xclajos, 2016. October 02. - 02:31.
A Holmenkol Lube Extreme (spray) is nagyon jó, csak drága, a kicsi csöppentős meg nevetséges árban van. Már egy ideje áttértem a Motorex Wet Lube-ra (miután végigjártam a TF2, sima és Dry Lube-os Motorexeket), ez teljesen megfelel csak kicsit koszosabban néz ki tőle a lánc (elég hamar fekete lesz, a Holmenkolnál szép tisztának néz ki, de valamivel hamarabb is kel újrafújni, csak a versenybringán használtam), de ugyanolyan jól működik.
Számomra aztán derült csak ki hogy a nemrég belinkelt német tesztben (Bike 2/10) 4. helyen végzett a 49-ből, szóval profi tesztelésben is az egyik legjobb (Brugger teszt lánckopás, dzsuvafelszedés, stb.).
A WD40 csak oldószernek jó, vagy vészheyzetben ha épp muszály valamit használni és nincs más a kéznél. TF2 nem volt annyira rossz, csak elég hamar lejött, de ez is csak inkább vészmegoldásnak jó, a teflon adalék nem csodaszer.
Edited by Speedbiker, 2016. September 28. - 22:58.
A tf2 szerintem egy rakás szar (elnézést mindenkitől). Nagyon vékony, nagyon gyorsan kopik tőle a lánc. Finish line/Rohloff stb. minőségi láncolajat kell használni. Takarításhoz benzint, acetont alkoholt kell használni. A brigó jó, de utána vízzel kell kimosni. Ha nem rakod sütőbe kiszárítani akkor többet árt mint használ szerintem. Ugyan ez a véleményem a WD40-es és petróleumos tisztításról. Lehet, hogy leszedi a retket, de bekúszik a perselyek alá ahonnan nem tudod kitörölni, majd ott szépen felhígítja/leoldja a láncolajat is.
Kipróbálom a Rohloffot is, de szerintem valamit rosszul csinálsz, ha az olajtól kopik gyorsan a lánc...
és ez tényleg jó? már régóta kacérkodtam hasonló dobozzal, de a "rivjúk" mindig eltántorítottak, pedig, igazából én is pár csepp benzinnel használtam volna.
Eddig kétszer próbáltam, először olajos dzsuvás láncon, utána Squirtes láncon, mindkettőt frankón letakarította, pedig már eléggé rágottak a kefék a láncmosóban. Mivel a láncszemek forognak a mosóban, ezért a csapok környékéről is kiszedi a retket, legalábbis a ropogás elhalkulását ezzel magyaráznám.
A pár cseppel meg óvatosan. Kb fél deci férhet a mosóba úgy, hogy még nem lötykölöm ki, és a 8. adag (igen, nyolcadik) után értékeltem úgy, hogy most már elég tiszta maradta benzin, hogy ne akarjam tovább cukkolni a láncot.
Arra azért figyelni kell, hogy ésszel kell mozgatni a láncot, különben mindent beterít a benzin
Másik lehetséges gond, hogy a láncmosóm csupa repedés, és nem tudom, hogy csak a vacak műanyag az oka, vagy a benzin támadta meg. Mindenesetre nem szivárog, nem esik szét, pedig elég furán néz ki
Edited by RelakS, 2016. September 28. - 19:35.
Levettem a láncot és egy edénybe brigéciollal kimostam a dzsuvát, majd vízzel öblítettem. Napon több órás szarítás után vissza a bicóra. Kipróbáltam a TF2 teflonos lánckenő spray-t. Nekem ettől nagyon zajos lett a lánc. Nyikorog, zörög. Másnak van ilyen tapasztalata ezzel a kenőanyaggal.
A tf2 szerintem egy rakás szar (elnézést mindenkitől). Nagyon vékony, nagyon gyorsan kopik tőle a lánc. Finish line/Rohloff stb. minőségi láncolajat kell használni. Takarításhoz benzint, acetont alkoholt kell használni. A brigó jó, de utána vízzel kell kimosni. Ha nem rakod sütőbe kiszárítani akkor többet árt mint használ szerintem. Ugyan ez a véleményem a WD40-es és petróleumos tisztításról. Lehet, hogy leszedi a retket, de bekúszik a perselyek alá ahonnan nem tudod kitörölni, majd ott szépen felhígítja/leoldja a láncolajat is.
Levettem a láncot és egy edénybe brigéciollal kimostam a dzsuvát, majd vízzel öblítettem. Napon több órás szarítás után vissza a bicóra. Kipróbáltam a TF2 teflonos lánckenő spray-t. Nekem ettől nagyon zajos lett a lánc. Nyikorog, zörög. Másnak van ilyen tapasztalata ezzel a kenőanyaggal.
Rendszeresen használom. Ez egy elég vékony olaj, amikor a láncot leveszem és kimosom (én petróleumot használok erre), megszárítom, majd a TF2-t használom olajozásra, de volt már rá példa, hogy keveset sikerült ráfújni és nem jutott mindenhová, akkor pont úgy nyikorgott egész nap, ahogy leírtad. Este újra fújtam már a bringán és tökéletes lett.
Ezzel együtt én azt tapasztaltam, hogy hetente olajoznom kell vele (50-60 km/nap futásteljesítmény mellett) amikor nem veszem le a láncot, akkor előtte WD-40-el takarítom le a koszt és utána olajozok a TF2-vel. De felénk sok a homok/por.
Kipróbáltam a láncmosó + benzin kombót.
Mindent visz (mármint minden retket ), és szerintem kevesebb benzint kér. Nem patentszemes láncra is alkalmazható.
Olyat használok, mint ami ezen a linken rendelhető, maximum a gyártó (vagy a címke) más
és ez tényleg jó? már régóta kacérkodtam hasonló dobozzal, de a "rivjúk" mindig eltántorítottak, pedig, igazából én is pár csepp benzinnel használtam volna.
Alapvetően három lehetőség van:
1. szárazon ronggyal, gyakran takarítás olajozás
2.a mindenféle láncmosó bóvli kütyük
3.patentszem és benzin (ez a legtutibb szerintem és többek szerint)
Kipróbáltam a láncmosó + benzin kombót.
Mindent visz (mármint minden retket ), és szerintem kevesebb benzint kér. Nem patentszemes láncra is alkalmazható.
Olyat használok, mint ami ezen a linken rendelhető, maximum a gyártó (vagy a címke) más
Egyébként okozhat kárt a hátsó agyban a brigéciolos láncmosás? Gondolok én arra, h a kerékpáron lévő láncot pedállal hátrafelé tekerem és ecsettel felhordom a brigéciolt. Esetleg a hátsó agyba nem folyhat be az oldószer és oldja ki a kenőanyagot
Alapvetően három lehetőség van:
1. szárazon ronggyal, gyakran takarítás olajozás
2.a mindenféle láncmosó bóvli kütyük
3.patentszem és benzin (ez a legtutibb szerintem és többek szerint)
Egyébként okozhat kárt a hátsó agyban a brigéciolos láncmosás? Gondolok én arra, h a kerékpáron lévő láncot pedállal hátrafelé tekerem és ecsettel felhordom a brigéciolt. Esetleg a hátsó agyba nem folyhat be az oldószer és oldja ki a kenőanyagot?
A helyedben használnék valami láncmosót.
Csak ott lögyböli a láncot brigéciolba, ahol kell, a többit meg módjával ugyan, de lehúzza.