Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Magura

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
305 hozzászólás a témában

#101
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
nem akarok hülyeséget mondani hisz nem vagyok magurás de szerintem a te féked is felvázott nem elöszõr olvasom ezt a problémát csak másik topikban.szerintem írjál egyet az általános eszmercsere tárcsafékek topikba ahol 3 percen belül felvázolják a problémát/megoldását.

#102
palladium

palladium

    vendég

  • fórumtag
  • 47 hozzászólás
Sziasztok!

Van egy 2007-es Magura Louise tárcsafékem. Eddig flottul mûködött, azonban a hétvégi tekerésközben vmi történt az elsõ fékkel. A féktest belsõ dugattyúja, már alaphelyzetben is túlságosan rászorítja a fékpofát a tárcsára , így két-három fordulaton belül lefékezi megpörgetett kereket. Letöltöttem a fék a manuálját, de nem találtam arra utalást, hogyan lehet a dugattyúk pozícióját változtatni. Vagy csak a pofák koptak el ?- a manuál szerint pofát kell cserélni, ha szorul a kerék - Pofákat ki-be raktam, hátha..., de az elsõ blokkolást követõn a felvázolt helyzet állt vissza. Vmilyen ötletetek van? Ezt használtam:
http://magura.com/7t...1&uid=12266&L=1

#103
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás

Szerintem meg levegõs a féked cj! ;) (meg hideg is van :D )

Egyébként ezen en csodálkozz, ha egy hónapja raktad össze akkor is lehet levegõs, no meg magura, ami elég primitív "technológiás" fékkarral rendelkezik, tömítései sem a legtutibbak, úgyhogy könnyen lehet levegõs, ellenben 10 perc alatt megoldható.


Jójó, oké, nem értetlenkedek, köszi. :)

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#104
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Szerintem meg levegõs a féked cj! ;) (meg hideg is van :D )

Egyébként ezen en csodálkozz, ha egy hónapja raktad össze akkor is lehet levegõs, no meg magura, ami elég primitív "technológiás" fékkarral rendelkezik, tömítései sem a legtutibbak, úgyhogy könnyen lehet levegõs, ellenben 10 perc alatt megoldható.

Ride everywhere.

.


#105
gakos

gakos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 947 hozzászólás

Jut eszembe a fékkar beesésérõl. Egy hónapja még pöpec volt, minél többet téptem, annál jobban esett be fokozatosan a fékkar.


mar mondtak elottem is, hogy vszinuleg levegos a feked. de leirom en is: valoszinuleg levegos a feked.

----

FÁJVÓ

----


#106
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Jut eszembe a fékkar beesésérõl. Egy hónapja még pöpec volt, minél többet téptem, annál jobban esett be fokozatosan a fékkar.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#107
DonMatteo

DonMatteo

    vendég

  • fórumtag
  • 162 hozzászólás
Sziasztok! Köszönöm mindenkinek a lelkes reagálást, rákerestem külföldi fúrumokon is ("magura hs33 leitung verkürzen") és -hozzám hasonlóan- nagyon sokan paráztak a leeresztés nélküli csõvágáson, de mindig az a válasz jött rá hogy a service manualban is úgy írják, tehát lehetetlen így elrontani. Ezen felbuzdulva én is megcsináltam, és valóban csont nélkül ment minden: nem lettem térdig olajos és egy gramm bubi sem került bele, ugyanolyan fickós a fék mint volt! :-) Köszi a válaszokat és mindenkinek további jó bringázást/fórumozást!

#108
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Mateo, hidd el én többször is végigolvastam az ott lévõ pdf -bõl néhányat, én sehol sem látom, hogy benne kéne lennie, az olajnak és úgy kell vagdosni. Egyébként a képeket is megnézheted, nincs benne olaj. No meg õk hivatalosan semmiképp sem ajánlják ezt, ez is 100%, Sõtt néha túlságos óvatosságra intenek.

Cj, levegõs a féked, és hideg is van..

Ride everywhere.

.


#109
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
HS 23 féknek egyre bejjebb fog. Az olajat nem fossa sehol, mert azt látnám. Mi lehet a baj? És nem áll visszább egy nap használat után. Most új betéttel még beleért a felnibe, de nemsokára elmúlik.

Illetve, szögben lehet rajta a pofát állítani a felnihez képest?

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#110
DonMatteo

DonMatteo

    vendég

  • fórumtag
  • 162 hozzászólás
[quote name='AGA']No ez az ami neki 100%, hogy nincs, mármint a gyakorlat (bocsi don mateo, de látszik, hogy így van). Igen vannak olyan dolgok amik gyakkorlattal könnyen mennek, nekem mikor benne voltam olyanok is mentek mint a láncösszeszerelés utánállítás nélkül elsõre pöccre, kónusz állítás szintén, v fékpofa reflexbõl pontosan, de már most sem menne.

Igazad van, még sosem szereltem ilyet ezért is gondoltam hogy elõször inkább körbeszimatolok ahelyett hogy nekiessek. De a szervíz pdf-et változatlanul nem értem... ha valaki tud jól angolul vagy németül az menjen mán' fel a www.magura.com-ra és olvassa el, hátha neki más jön le belõle. :)

#111
gakos

gakos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 947 hozzászólás

meg a végén ki kell belõle kergetni a bubikat. :D


errol beszelek. hogy a vegeredmeny egy levegos szar rendszer lesz. vegulis probalkozni lehet.

----

FÁJVÓ

----


#112
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás

én is láttam már hidraulikus tárcsafék vezetékének rövidítését olajcsere nélkül. gyakorlat kell hozzá, de nem lehetetlen. :)


No ez az ami neki 100%, hogy nincs, mármint a gyakorlat (bocsi don mateo, de látszik, hogy így van). Igen vannak olyan dolgok amik gyakkorlattal könnyen mennek, nekem mikor benne voltam olyanok is mentek mint a láncösszeszerelés utánállítás nélkül elsõre pöccre, kónusz állítás szintén, v fékpofa reflexbõl pontosan, de már most sem menne.

Szóval, szépen leereszteni az olajat, és utána nekikezdeni gányolni.
Visszatölteni könnyebb mint az elfolyt olajat összeszedni! No és a gyógyszertári infúziós szett meg a fecskendõ még mindig Nem kicsivel olcsóbb mint a magura olaj!!!

Ride everywhere.

.


#113
DonMatteo

DonMatteo

    vendég

  • fórumtag
  • 162 hozzászólás

fogj egy szívószálat. told bele egy pohár vízbe, úgy, hogy a vége se lógjon ki felül. az egyik ujjaddal fogd be a szál felül levõ végét. vedd ki a szálat a vízbõl, a nyitott végével lefelé. jé, a víz benne maradt a csõbem, pedig csak az egyik végét fogod be. na, ugyanez a jelenség van a fékednél.

én is láttam már hidraulikus tárcsafék vezetékének rövidítését olajcsere nélkül. gyakorlat kell hozzá, de nem lehetetlen. :)


Igen, valami ilyesmire gondoltam én is amikor a vákuumot említettem :-)
Mindenesetre megkérdezem holnap a Maliban, úgyis megyek majd roppantógyûrûért, õk a márkaszervíz úgyhogy remélem õk majd megmondják a frankót :-)

#114
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás
fogj egy szívószálat. told bele egy pohár vízbe, úgy, hogy a vége se lógjon ki felül. az egyik ujjaddal fogd be a szál felül levõ végét. vedd ki a szálat a vízbõl, a nyitott végével lefelé. jé, a víz benne maradt a csõbem, pedig csak az egyik végét fogod be. na, ugyanez a jelenség van a fékednél.

én is láttam már hidraulikus tárcsafék vezetékének rövidítését olajcsere nélkül. gyakorlat kell hozzá, de nem lehetetlen. :) meg a végén ki kell belõle kergetni a bubikat. :D

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#115
gakos

gakos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 947 hozzászólás

Kezd megjönni az önbizalmam a szereléshez. :-) )


ajjaj. es szerinted ez egy bubi nelkuli rendszer lesz a vegen? az onbizalom meg keves.

----

FÁJVÓ

----


#116
DonMatteo

DonMatteo

    vendég

  • fórumtag
  • 162 hozzászólás

Ez elég egyértelmû, gondolom azért nem írták oda.
Le kell engedni elõtte az olajat, de tudod mit; mivel az elõzõ kérdésen megbuktál, vidd inkább szervízbe!!! :)


Szia! Köszi, de azért még megvárnám hogy mások mit írnak. :-)
(A pdf-et újra elolvastam és tök egyértelmû hogy nem kell leereszteni, csak ez elsõre kicsit meglepõ volt, ezért tettem fel a kérdést, hátha vmit félreértettem... külön figyelmeztet hogy szerelés közben ne lóbáljuk a csövet, ne nyomkodjuk a fékkart, és a fékkar állítói legyenek alaphelyzetben. A kar dugattyúja elvileg vákuumot(?) kelt, és az benntarthatja a folyadékot, gondolom én. Kezd megjönni az önbizalmam a szereléshez. :-) )

#117
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Ez elég egyértelmû, gondolom azért nem írták oda.
Le kell engedni elõtte az olajat, de tudod mit; mivel az elõzõ kérdésen megbuktál, vidd inkább szervízbe!!! :)

Ride everywhere.

.


#118
DonMatteo

DonMatteo

    vendég

  • fórumtag
  • 162 hozzászólás
Sziasztok! Vettem nemrég egy HS33-as féket, de a fékcsõ gyárilag túl hosszú, rövidebbre szeretném vágni. Találtam a neten egy szervíz pdf-et, miszerint ehhez mindössze egy éles kés, egy villáskulcs, és egy roppantógyûrû kell. Viszont amit nem értek az az hogy vágás elõtt nem kell leereszeteni... ez valóban ígyvan vagy én olvastam vmit félre? Miért nem folyik el a fékfolyadák ilyenkor? Aki csinált már ilyet az légyszi írjon egy pár sort errõl, mert nem szeretném ha egy nagy b**megelésbe fulladna ez a kis beavatkozás :-) Köszi!

#119
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
igazábol az nem víz hanem vodka így télen nem fagy meg:D

#120
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
:D:D Télen nem triálozunk.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960