Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Magura

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
304 hozzászólás a témában

#61
semmiho

semmiho

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 637 hozzászólás
Magura Louise BAT '08 nyikorgás, rezonálás. Majdnem teljesen megszûnt! Amit csináltam/csinálok: amikor elõjön, kitisztítom a féknyerget, visszanyomom a dugattyúkat és hajszálpontosan beállítom. Ami nagyon fontos még: a féktárcsa 6 csavarját 4 Nm-rel, a féknyerget 6 Nm-rel húzom meg - mióta így csinálom, azóta alig-alig van vele probléma, dacára annak, hogy valóban kevésnek tûnik a Merida AM 3000-D (2008) láncvillájának a merevsége a 180-as tárcsához. (Downgrade 160-asra úgy döntöttem, nem lesz.)

Fékbetéttel kacsolatban pár (talán) hasznos információ. Vettem újakat, 1 pár Magurát (mert kénytelen voltam; és tettem azt méregdrágán, majdnem 7e Ft) és BBB-t, jóval kevesebb mint féláron (~2700 Ft). Elõl Magura, hátul a BBB BBS-35 van benne. A Magura érzésre kb. másfélszer jobb fékhatást produkál és egy kicsit talán kevésbé nyikorog.

_____________________________________________
AM rlz


#62
semmiho

semmiho

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 637 hozzászólás
Bár nem sok, de történt elõrelépés a durván berezonáló hátsó fékem kapcsán. Felvettem a kapcsolatot a Magura supporttal és úgy fest, a 2008-as Merida AM 3000-D hátsó traktusának nem megfelelõ merevsége, vagyis deformációja idézi elõ a durva rezonanciát (úgy tûnik, minden egyes AM 3000-D érintett).
A Magura ajánlott egy alternatív megoldást, egészen pontosan a sima drilled SL tárcsát próbáljam meg lecserélni az új fejlesztésû VentiDisc-re - bár a problémám megszûnését azzal sem garantálják.
A másik lehetõség a downgrade, 180mm-rõl 160mm-re, ami az én ötletem a probléma megoldására. Szerintetek?

Egy technikai (talán kissé "naívnak tûnõ") kérdést tennék még fel a downgrade kapcsán. A 6-csavaros tárcsák közül csak a Magura kínálatából választhatok, vagy jó nekem a kompatibilis BBB/Shimano/stb. tárcsa is? Adapterbõl szintén jó bármelyik másik márka, vagy ajánlott a Magura?

Szintén problémám, hogy bár a weben kerestem már, de még nem találtam eddig olyan helyet, ahol beszerezhetõek ezek a Magura termékek.

A korábbi hozzászólásomban még más hibára gyanakodtam, és mindamellett, hogy a Merida hátsó felfogatási pontjainak merevsége is okozza vagy okozhatja a rezonanciát, továbbra is gyanakszom a féktestre. Ahogy a korábban itt beszúrt fotón jól látszik, elég rendesen eltolódott a fékhengerek (ha így hívják) mozgása.

_____________________________________________
AM rlz


#63
Chab

Chab

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás

50 km nagyon kevés. Még 2-3x annyit menj vele, szerintem jó lesz az! Egyébként van valami fejlemény ebben a fékügyében?


Szia!

Még egy olyan 50-est rátettem de a hátsó még mindig gyengélkedik. De majd még megyek vele még ennyit és addig akkor még várok és beszámolok mi a helyet.

üdv

Chab

#64
semmiho

semmiho

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 637 hozzászólás
Közben kezdem sejteni, miért nem bírom beállítani rendesen a hátsó féket és miért kezd el nyikorogni elõbb-utóbb.
Úgy tûnik, a problémát az okozza, hogy az automatikus kopás-utánállítás az egyik fékpofát jobban közelíti a tárcsához, mint a másikat. Ennek az eredménye az alábbi képen látható és abban merül ki:
a féknyerget gyakorlatilag már lehetetlen távolabb állítani a keréktõl, és még így is nyomja egy fél mm-t a tárcsát befelé.
Feltöltött kép

Az elsõ féknyergem semmilyen hasonló tünetet nem produkál, 600-700 km használat után is TÖKÉLETES. Pedig vettem le azt is, amikor a villában olajat cseréltettem, és pikk-pakk beállítottam. :) (Hiába, gyakoroltam eleget a hátsó féknyereggel...:))

_____________________________________________
AM rlz


#65
semmiho

semmiho

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 637 hozzászólás

...A segítségeteket kérném, van egy magura louise tárcsafékem. Az elsõ kérés hogy a csatolt kép alapján tud valaki évjáratot mondani nekem? 2. A hátsó fékem teljesen elszált égeti a tárcsát ezerrel és nem fog semmit, és teljesen beenged a fékkar, már voltam két szervízbe is de nem nagyon értenek a dolgohoz (Bp XIV. ker), csak annyit tudtak megállapítani hogy a fékpoha nem kopott el. (kb 50 km-t ment)....


50 km nagyon kevés. Még 2-3x annyit menj vele, szerintem jó lesz az! Egyébként van valami fejlemény ebben a fékügyében?

_____________________________________________
AM rlz


#66
Chab

Chab

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
Sziasztok!

A segítségeteket kérném, van egy magura louise tárcsafékem. Az elsõ kérés hogy a csatolt kép alapján tud valaki évjáratot mondani nekem? 2. A hátsó fékem teljesen elszált égeti a tárcsát ezerrel és nem fog semmit, és teljesen beenged a fékkar, már voltam két szervízbe is de nem nagyon értenek a dolgohoz (Bp XIV. ker), csak annyit tudtak megállapítani hogy a fékpoha nem kopott el. (kb 50 km-t ment). Valaki tud tanácsot adni mi lehet a baj, esetleg ajánlani egy olyan szervizt ahol értenek hozzá és alakatrészük is van.
Az elsõ fék is ilyen az tökéletesen fog és nem melegszik annyira, a kar is megfelelõen húzható.

A képek:

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg


Választokat elõre is köszönöm.

#67
kovaxtromb

kovaxtromb

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás
Hát Valeria, ha nem preferáljátok, amoda írom.

#68
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
A magazinnak ezt a szolgáltatását használhatod regisztrálás után használt alkatrész eladásra:
http://piacter.bikemag.hu/

A Fórumon a direkt apróhirdetést nem preferáljuk.


#69
kovaxtromb

kovaxtromb

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás
van egy magura hs33 evo2-es hátsó fékem.. alig használt, tökéletes állapotban..
Ha esetleg vkit érdekelne.. 14 ezerért odaadom... egy ilyen jó fék ennyit igazán megér.

#70
semmiho

semmiho

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 637 hozzászólás
Ismét gondjaim vannak a hátsó fékemmel (Louise BAT 2008). Szinte használhatatlan így a bringám; fékezéskor berezonál a bicajom egész fara, ilyenkor nehezen fog a fék; ha meg erõsebben behúzom, blokkol a kerék. Lefelé, mondjuk murvás/köves úton ez elég veszélyes így...

A Zöldpontban bemarták/síkolták a tárcsafék-szemeket egy speciális szerszámmal, a síkolás most tökéletes. Sõt, az ezt követõ kb. 50 km alatt nem jött elõ a probléma, aztán újra kezdte. És egyre rosszabb a helyzet... A tárcsa nem hajlott, nincsen benne nyolcas.
Heti 100 km-t tekerek terepen, szóval ha csak a bekopásról lett volna szó, az már megtörtént volna. (Legaláb 500-600 km terep van a gépben.)

Amit látok:
  • Hátulról nézve a bal fékpofa beljebb van, a fék behúzásakor pedig kevesebbet mozog, mint a jobb oldali
  • A jobb oldali nem párhuzamos (!) a féktárcsával
  • A jobb oldali fékpofa mintha elmozdult volna és feljebb lenne, mint a bal oldali

Tanácstalan és egyben bosszús vagyok, hiszen mégis csak egy új bicaj, ráadásul nem egy olcsó típus...
Fékpofa csere, plusz egy finomhangolás a szervízben?

_____________________________________________
AM rlz


#71
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.250 hozzászólás

@ Herceg,

én a Louse FR-t széstszedtem egy párszor.

Egy valahányas (nemtudom pontosan) anyacsavarnak lereszeled a sarkait.
Megkontrázod egy másikkal, kinyitod. Egy valami szén dugó van benne, meg 1 vagy 2 gumi gyürü. Ennyi.
Elrendezed öket, dugót picit megtörlöd, gumit gyürüt ellenörzöd. Sajnos nem árul Magura ilyen pici dolgokat. A fékeiket is TILOS kinyitni. Nálam ez volt az utolsó megoldás, utánna egy darabig jó volt.
De mindenki a saját felelöségre PLZ!

Most jöttem haza a CC bicóval, ott meg a Marta szarakodik valamit. Magura na.

Louise Fr
http://www.bilder-ho...43v2-5-jpg.html

Dugó hátulja
http://www.bilder-ho...43v2-3-jpg.html


köszi. a mali megnézte, szerintük a gumigyûrû rendben van, a "kupak" nem volt rendesen meghúzva gyárilag. még nem voltam tesztkörön, de vmi azt súgja, veszek inkább avidot. :)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#72
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
A Magura HS 33 Race Line-hoz (fluozöld) csak a saját vezetéke jó, vagy jó mondjuk Shimano féké is? Mert akkor össze tudnék tákolni egyet.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#73
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.610 hozzászólás
  • LocationBécs
semmi ilyesmi hibaja nem volt, csak en barmoltam el :)

#74
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Teljes olajcserét, amennyiben a fék problémamentesen mûködik, elég évente csinálni - általános használat esetén. Ha szökik az olaj a rendszerbõl vagy gyakran fellevegõsödik, alaposan át kell nézni, mert ez alkatrészhibára utal.


#75
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.610 hozzászólás
  • LocationBécs
koszonom a leirast :) erdemes venni egy ilyen legmentesito szettet? vegulis ha jol belegondolok a szettben levo keves olaj csak arra kell, hogy a hianyt potoljam. arra meg elvileg sokszor eleg - de nem gaz, ha sokszor kerul vissza a rendszerbe ugyanaz a "faradt" olaj?

#76
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.977 hozzászólás

megneztem a leirast - gyk annyi az egesz, hogy felul elkezdtem ratolteni, alul meg szivni a masik fecskendovel? es akkor lesz jo, ha a buborekos reszt atszivta a rendszeren?


Kiveszed a betéteket, sárga müanyag magura valamit betesz, alurol töltött inyekciót betesz.
Felsö kupak (vizszintesen áll a fékkar!) kinyit,levesz.
Alurol olajat nyom, óvatosan 2-3 x félig behúzod a fékkart (visszanyomja az inyekcióba az olajat), de a mebrán sose legyen "szárazon", másik inyekcióval fentröl jehúzza a töbletet.

Kupak rátesz (ki fog folyni egy pici olaj), kupak odacsavaroz.
Inyekció lennt kicsavar, csavart becsavar.



@ Herceg,

én a Louse FR-t széstszedtem egy párszor.

Egy valahányas (nemtudom pontosan) anyacsavarnak lereszeled a sarkait.
Megkontrázod egy másikkal, kinyitod. Egy valami szén dugó van benne, meg 1 vagy 2 gumi gyürü. Ennyi.
Elrendezed öket, dugót picit megtörlöd, gumit gyürüt ellenörzöd. Sajnos nem árul Magura ilyen pici dolgokat. A fékeiket is TILOS kinyitni. Nálam ez volt az utolsó megoldás, utánna egy darabig jó volt.
De mindenki a saját felelöségre PLZ!

Most jöttem haza a CC bicóval, ott meg a Marta szarakodik valamit. Magura na.

Louise Fr
http://www.bilder-ho...43v2-5-jpg.html

Dugó hátulja
http://www.bilder-ho...43v2-3-jpg.html

#77
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Olvasd át a manualokat figyelmesen - pontrol pontra minden le van írva értelmesen.
Egyébként nem fog visszafolyni.


#78
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.610 hozzászólás
  • LocationBécs
es a muvelet utan hogyan zarom le? hogy ne follyon vissza az olaj a legtelenito szelepnel?
nem tunik olyan ordongossegnek... milyen gyakran kell ilyet csinalni (eddig semmi gondom nem volt a fekkel)? mert lehet erdemesebb, ha veszek egy szervizszettet.

#79
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Nagyjából igen. Egy fecskendõs megoldás esetén alulról nyomod be a friss olajat, ami a karra csatlakoztatott flakonba fog gyûlni. Közben nem árt alkalmanként megkocogtatni a vezetéket különbözõ pontokon, illetve a fékkart, mert itt szeretnek elbújni a huncut kis bubik.:)


#80
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.610 hozzászólás
  • LocationBécs
megneztem a leirast - gyk annyi az egesz, hogy felul elkezdtem ratolteni, alul meg szivni a masik fecskendovel? es akkor lesz jo, ha a buborekos reszt atszivta a rendszeren?