Mondtam, hogy ezek szubjektiv dolgok és csak tájékoztató jellegûek, de ha te arra izgulsz Olaf, hogy a fél napod arra, megy el, hogy vágod az utat, vagy defektet javitasz, akkor vedd útvonalajánlatnak ezt a topicot.
ui.:Rövidesen újabb tipekket irok a Pilisbõl és a Gerecsébõl.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
½Kerüld el½ útvonalak
Indította
Orion
, 2002. november 27. 18:35
#61
Írta 2003. március 11. - 18:54
#62
Írta 2003. március 10. - 17:37
#63
Írta 2003. március 10. - 16:10
#64
Írta 2003. március 10. - 11:45
Bocsi de így hová lessz a felfedezés íze? Ami sokszor szopás, de megéri. Én így találtam a Bükkben egy félelmetesen jó völgyet. Nem is tudom hogy kerültem oda, mivel út sem visz oda. Egyszerûen gyönyörû emberre semmilyen utaló nyom. A baj csak annyi, hogy gyalog is igen nehezen járható, bicóval meg lehetetlen. Na mindegy. Az idén végigjárom és feltérképezem.
#65
Írta 2003. március 10. - 10:32
Hali!
a topic ötlet nagyon jó!
megpróbálom összeszedni kellemesnek indzult, de kevésbbé kellemessé vállt útvonaljaim a bükkbõl...
bár ott inkább még csak a jelzésekbõl, pontosabban azok hiányából vagy nem egyértelmûségébõl adódó kellemetlenségekkel találkoztunk...
Majd jövök!
PéeF
a topic ötlet nagyon jó!
megpróbálom összeszedni kellemesnek indzult, de kevésbbé kellemessé vállt útvonaljaim a bükkbõl...
bár ott inkább még csak a jelzésekbõl, pontosabban azok hiányából vagy nem egyértelmûségébõl adódó kellemetlenségekkel találkoztunk...
Majd jövök!
PéeF
#66
vendég__*
Írta 2003. március 08. - 15:02
Szeretném felhívni mindenki figyelmét arra, hogy - Budapesten - a Tímár utcánál a kerós utat teljes szélességében, kb. 1/2 méter széles árokkal (hajtásirányban) és 2 méter hosszan (hajtásra merõleges irányban), kb. 1 méter mélységben felásták. A munkagödör el van kerítve, rendesen, de nincs kivilágítva!
Nagyon kellemetlen helyen van! Autós szempontból teljesen el van rontva. Kerüléskor a gyalogos és a kerékpáros is kiszámíthatatlanná válik! Több majdnem eksünt láttam kb. 30 sec. alatt.
Nagyon kellemetlen helyen van! Autós szempontból teljesen el van rontva. Kerüléskor a gyalogos és a kerékpáros is kiszámíthatatlanná válik! Több majdnem eksünt láttam kb. 30 sec. alatt.
#67
Írta 2002. december 04. - 19:30
Ha Hajdú-biharban országútiztok erõsen kerüljétek a mellékutakat! Ne sajnáljátok a kerülõt, ha jobb útminõségrõl van szó. Had ne mondjam, mim mennyire fájt a túra végére!
Pl.: Hajdúnánás-Balmazújváros rettentõ
vBalu
Pl.: Hajdúnánás-Balmazújváros rettentõ
vBalu
#68
Írta 2002. december 03. - 15:17
Ez az, valóban ki van írva. A nyáron én is lepróbáltam. Az eredmény: egy defekt Pap-rét elõtt. Az út helyenként nem egy leányálom, de ennek ellenére nem véletlenül az országos kék megy itt. Vannak nagyon szép részek is.
#69
Írta 2002. november 30. - 23:15
fityisz2: Elképzelhetõ, de sajna pontosan ilyen táblára nem emlékszem. A térképem is régi és azon még nem jeleztek ilyet az újakon már van mellette pirossal ehhez hasonló leírás. Mindenesetre igen finom útvonal tehát akár ki is lehet írva.
#70
vendég__*
Írta 2002. november 29. - 23:53
roobi, amit leirtál útvonal nem az aminek az elején (pap réthez közelebi) ki van irva, hogy "csak nappal járható" ??
bocs az OFF-ért
bocs az OFF-ért
#71
Írta 2002. november 29. - 13:44
Bizony-bizony kedves Nati az a Csóványosi mászás igen finom. Az a legborzasztóbb benne, hogy viszed a bringát vállon 4 méter majd felülsz és mégy keréken még négyet. Majd az egész formagyakorlatot ismétled vagy tízszer mire felérsz. Viszont lefele a kéken Foltán keresztig bitang jó.
Más.
Aki esetleg úgy dönt, hogy Visegrád felsõ parkolóból a kéken terepen szeretne eljutni Pap rétig csemegeként, az számoljon vele,hogy két hegyet kell megmásznia útközben az egyik olyan kevélyrendszerû sziklás mászás. Viszont van egy pont(Borjúfõ) ahonnan gyönyörû kilátás nyílik az Apát-kúti völgyre. Borjúfõröl fellmászol a Barát-halomra onnan az Õr-hegyre sziklán. Innen már kélyes hegyi gurulás vár rád. Talán ezért érdemes megcsinálni. Úgy tudom nem kifejezetten az elcsépelt útvonalak között tarjuk számon.
Más.
Aki esetleg úgy dönt, hogy Visegrád felsõ parkolóból a kéken terepen szeretne eljutni Pap rétig csemegeként, az számoljon vele,hogy két hegyet kell megmásznia útközben az egyik olyan kevélyrendszerû sziklás mászás. Viszont van egy pont(Borjúfõ) ahonnan gyönyörû kilátás nyílik az Apát-kúti völgyre. Borjúfõröl fellmászol a Barát-halomra onnan az Õr-hegyre sziklán. Innen már kélyes hegyi gurulás vár rád. Talán ezért érdemes megcsinálni. Úgy tudom nem kifejezetten az elcsépelt útvonalak között tarjuk számon.
#72
Írta 2002. november 28. - 10:37
Hoztam néhány Pilist:
A pilisszentkereszti Szurdok gyönyörû, de tekerhetetlen.
Ha az esztergomi vonal felõl akarjuk megközelíteni a Pilis belsejét (pl.:Dobogókõ) majdnem minden úton van valami szívás. Ezek aránylag rövid szakaszok ezért folyamatosan azon vagyunk, hogy elkerülõutakat találjunk. A kellemetlen részek:
Pilisszentlélek irányába a Kesztölc fölött lévõ gerinc (Öreg-szirt stb.) átmászása helyenként kisebb sziklamászásba torkollik, ahol nincs szikla ott iszonyatosan meredek.
Piliscsévrõl Klastrompuszta felé ha a kéken megyünk, esõ után nagyon kellemes kis kb. fél órás tolás vár ránk a szántóföld szélén. (száraz idõben sem rossz, út nem nagyon van, mehetsz a felszántott göröngyökön)
Viszont ha a piroson indulsz már viheted is a bozótvágót, mert ahogy fölkapaszkodsz a falu utáni dombra kb. 20 perces harc kezdõdik közted és a buja természet között. A csata végén egy kellemes kis akácos vár, hátha megkoronázhatod utadat egy jó kis gumifoltozással. Ez a piros jelzés amúgy is a szívem csücske, mert sáros idõben a Klastrom-szirteknél lévõ emelkedõ járhatatlan lesz (még gyalogosan is egy jó móka).Megjegyzem ez a kaptató jó idõben is sokat kivesz az emberbõl.
A pilisszentkereszti Szurdok gyönyörû, de tekerhetetlen.
Ha az esztergomi vonal felõl akarjuk megközelíteni a Pilis belsejét (pl.:Dobogókõ) majdnem minden úton van valami szívás. Ezek aránylag rövid szakaszok ezért folyamatosan azon vagyunk, hogy elkerülõutakat találjunk. A kellemetlen részek:
Pilisszentlélek irányába a Kesztölc fölött lévõ gerinc (Öreg-szirt stb.) átmászása helyenként kisebb sziklamászásba torkollik, ahol nincs szikla ott iszonyatosan meredek.
Piliscsévrõl Klastrompuszta felé ha a kéken megyünk, esõ után nagyon kellemes kis kb. fél órás tolás vár ránk a szántóföld szélén. (száraz idõben sem rossz, út nem nagyon van, mehetsz a felszántott göröngyökön)
Viszont ha a piroson indulsz már viheted is a bozótvágót, mert ahogy fölkapaszkodsz a falu utáni dombra kb. 20 perces harc kezdõdik közted és a buja természet között. A csata végén egy kellemes kis akácos vár, hátha megkoronázhatod utadat egy jó kis gumifoltozással. Ez a piros jelzés amúgy is a szívem csücske, mert sáros idõben a Klastrom-szirteknél lévõ emelkedõ járhatatlan lesz (még gyalogosan is egy jó móka).Megjegyzem ez a kaptató jó idõben is sokat kivesz az emberbõl.
#73
Írta 2002. november 28. - 09:55
OFF
Nagy-Kevélyre a "mûegrivár" fölötti szervíz (dózer) úton célszerû feltolni, aztán a hajdanvolt túristaháznál jobbra fel a csúcsra (uszkve 200 m cipelés), és aztán a sziklás oldalon mehet a menet le Csillaghegyig. Esõben is járható, mert nem sáros, hanem sziklás-gyökeres. Sípcsont és gerincvédõ ajánlott.
Ez amolyan túra-ajánlat azon DH-soknak, akik már unják a János hegyet, és van kedvük feltolni a gépüket egy hegyre mielõtt lejönnek.
Azért OFF, mert ez a hegy "másik oldala".
ON
Nagy-Kevélyre a "mûegrivár" fölötti szervíz (dózer) úton célszerû feltolni, aztán a hajdanvolt túristaháznál jobbra fel a csúcsra (uszkve 200 m cipelés), és aztán a sziklás oldalon mehet a menet le Csillaghegyig. Esõben is járható, mert nem sáros, hanem sziklás-gyökeres. Sípcsont és gerincvédõ ajánlott.
Ez amolyan túra-ajánlat azon DH-soknak, akik már unják a János hegyet, és van kedvük feltolni a gépüket egy hegyre mielõtt lejönnek.
Azért OFF, mert ez a hegy "másik oldala".
ON
#74
Írta 2002. november 27. - 23:44
Most fejbôl tudok mondani párat:
Aki nem a gyalogos sziklamászás hive (bringával a vállon) az kerülje a Nagy-Kevély tetejére vezetô utat. Idôpazarlás. Viszont néha érdemes felmenni a szép kilátásért.
Pilisben a Simon halála. Az is egy sziklamászó hely. (mégis minden évben arra megy a Kiscel60TT, és én is, mert szeretem az ilyen szakaszokat ;D)
Aki nem akar sokat tolni lefele, és nem triálbajnok, az kerülje a Prédikálószékrôl Dömösre vezetô ösvényt.
A Börzsönyrôl pedig egész könyvet lehetne irni, mert ott pl. a Csóványosra rengeteg tolós ösvény van. Nem is beszélve más helyekrôl. Pl.mikor a Nagy-Hidegrôl mentünk bringával föl a Csóványosra (talán a piroson,vagy kéken), akkor is a fele utat tolással töltöttük. Erre azt hiszem többen közülünk is élénken emlékeznek!
;D ;D
Aki nem a gyalogos sziklamászás hive (bringával a vállon) az kerülje a Nagy-Kevély tetejére vezetô utat. Idôpazarlás. Viszont néha érdemes felmenni a szép kilátásért.
Pilisben a Simon halála. Az is egy sziklamászó hely. (mégis minden évben arra megy a Kiscel60TT, és én is, mert szeretem az ilyen szakaszokat ;D)
Aki nem akar sokat tolni lefele, és nem triálbajnok, az kerülje a Prédikálószékrôl Dömösre vezetô ösvényt.
A Börzsönyrôl pedig egész könyvet lehetne irni, mert ott pl. a Csóványosra rengeteg tolós ösvény van. Nem is beszélve más helyekrôl. Pl.mikor a Nagy-Hidegrôl mentünk bringával föl a Csóványosra (talán a piroson,vagy kéken), akkor is a fele utat tolással töltöttük. Erre azt hiszem többen közülünk is élénken emlékeznek!
;D ;D
#75
Írta 2002. november 27. - 18:45
Ez egy jo 5let ! En is rendszeresen probalgatok uj utvonalakat, igy ismerek egypar bringazasra tokeletesen alkalmatlan utvonalat. Eloszedem majd a terkepeket, es lokom az infot (fokent Budai-hg, Pilis, Visegradi-hg viszonylatokban)
#76
Írta 2002. november 27. - 18:35
Túráink során elõfordult néha, hogy igencsak elõkerült a szopórém valamelyik bokorból és az út egy részét erõssen végigkáromkodtuk. Ennek oka az volt, hogy a térkép alapján könnyebnek tûnt az útvonal, mint valójában, vagy nem számoltunk az idõjárási viszonyokkal és némely ösvény járhatatlanná vált. Szeretném, ha megírnátok azokat a helyeket, ahol valami nagyon nagy szívásban volt részetek, cserébe én is hozzájárulok néhánnyal.(Megjegyzem ezek szubjektív infók, triálosoknak, elvakult DH-soknak lehet, hogy kifejezetten ajánlott, esetleg akkor is érdemes erre menni, ha profi dzsungelharcos vagy és nálad szériatartozék legalább két bozótvágó kés).
Íme:
Börzsöny: Kisinóci th. - Nagy -hideg-hegy (kék jelzés): Hosszú, kemény emelkedõ, ami csak kb. 15%-ban tekerhetõ, mert az egész út rendkívül sziklás, köves vízmosás. Változás csak a felsõ szakaszon van. Lefelé nem próbáltuk, de szerintem úgy járható, csak kissé technikás.
Börzsöny: Nógrád - Szokolya vá. (piros+): Az út nem lenne rossz, ha nem újították volna fel a jelzéseket. A gond az, hogy a friss jelek nem mindig a régi útvonalon mennek, tehát jól el lehet kavarni, mert egyszer méterenként vannak felfetve, máskor meg semmi és még a régi is látszik. (remélem még képben vagy). Esõ után hatalmas dagonya lesz, ami elviselhetõ kereteken belül marad egészen amíg a vasút mellé nem érsz. Innentõl nyáron erõs dzsungelharc van és defektveszély. A hab a tortán, hogy az erdészet csinált egy dózerutat ami egy remek lejtõ után keresztezi az ösvényt, ahol egy kb kétméteres lépcsõ keletkezett. Itt egy isteneset lehet szállni!
Íme:
Börzsöny: Kisinóci th. - Nagy -hideg-hegy (kék jelzés): Hosszú, kemény emelkedõ, ami csak kb. 15%-ban tekerhetõ, mert az egész út rendkívül sziklás, köves vízmosás. Változás csak a felsõ szakaszon van. Lefelé nem próbáltuk, de szerintem úgy járható, csak kissé technikás.
Börzsöny: Nógrád - Szokolya vá. (piros+): Az út nem lenne rossz, ha nem újították volna fel a jelzéseket. A gond az, hogy a friss jelek nem mindig a régi útvonalon mennek, tehát jól el lehet kavarni, mert egyszer méterenként vannak felfetve, máskor meg semmi és még a régi is látszik. (remélem még képben vagy). Esõ után hatalmas dagonya lesz, ami elviselhetõ kereteken belül marad egészen amíg a vasút mellé nem érsz. Innentõl nyáron erõs dzsungelharc van és defektveszély. A hab a tortán, hogy az erdészet csinált egy dózerutat ami egy remek lejtõ után keresztezi az ösvényt, ahol egy kb kétméteres lépcsõ keletkezett. Itt egy isteneset lehet szállni!