ej de fel pörgöt a topic, csak gyõzzem végig olvasni
Jelentkezz be Regisztrálj
Digitális vs. hagyományos fotózás
#3321
Írta 2006. november 14. - 18:12
ej de fel pörgöt a topic, csak gyõzzem végig olvasni
de hiszen mindeki tudja, h az életet nem érdemes végigélni
Expinálom a pinarámát.
#3322
Írta 2006. november 14. - 17:55
#3323
Írta 2006. november 14. - 16:11
Azóta keresem a cikket - persze nem találom - de kb ezt írták le egy egész oldalon...Ez igaz, de a digitális kép sem azt adja vissza ami a "valóság", legalábbis a saját szemeddel összehasonlítva. Sokkal nagyobb dinamikát fog át az emberi látás.. (Vagy nem?) Tudom, a HDR nem "csak" ennyi, de ez a része a leglátványosabb..
#3324
Írta 2006. november 14. - 15:14
A régi szót fejeljük meg legalább azzal, hogy 1987-tõl létezik az EF bajonett és 1990 után nem gyártottak régebbi típusú vázat. Vagyis régi EF bajonettes obikat tud fogadni a 350D, és ennél régebbi obikat nem biztos, ohgy akar használni.. (Más kérdés, hogy a Canon annyiszor váltott már foglalatot, hogy kérdés ki mennyire bízik benne, hogy nem fog többet..)hornet13: canon-ra nem mennek rá a régi obik
Egyébként, ha már manuális obikról volt szó, akkor érdemes megemlíteni, hogy a régi M42-es obik között találhatóak nagyon jók, akár töredék áron is.. (Canon-hoz - és gondolom a Nikon-hoz is - lézetik M42-adapter.)
Ez igaz, de a digitális kép sem azt adja vissza ami a "valóság", legalábbis a saját szemeddel összehasonlítva. Sokkal nagyobb dinamikát fog át az emberi látás.. (Vagy nem?) Tudom, a HDR nem "csak" ennyi, de ez a része a leglátványosabb..Beépített Auto-HDR? Nem szeretném; az ugyanis nem a valódi fényviszonyokat, kontrasztokat, etc. adja vissza. Ergo: inkább illusztrációnak tartom mint fotónak. De roppant mutatós. (Én is játszok vele mostanság.)
Uhh.. Mondtam, hogy a táskától lett akkora az a papírdoboz, de hogy ekkora állat...Haver csinalt ket kepet a kibontott fix 400 -as obirol
#3325
Írta 2006. november 14. - 14:27
Francba :/Mostanában ezek az idióták sajtómunkához tervezett digitális tükörreflexes gépeket vesznek, mint például a Canon EOS-1D
Rendkívül olcsón eladó Canon EOS 1D!!!
(Vicc! Dehogy adom el...)
#3326
Írta 2006. november 14. - 14:14
Sajna én is ismerek jónéhány olyan "fotóst", aki azt hiszi, hogy a jó cuccával máris kiemelkedõt alkot, miközben kb olyan fotók születnek, amit egy jobb kompaktal, egy komolyan fotózó amatõr ki tud hozni...
A legdurvább tapasztalataim az elõzõekben már említett "híres" fotósiskolában születtek...pénz van, és akkor már fotóriporter leszek/vagyok...
Én pl alapból elítélem a PS-ozást, de soxor szükségszerû...hány olyan volt, hogy addigra fogyott el a fény a vakuból, mire tökéletes volt a mozdulat stb...ilyenkor nem hagyom veszni a képet...sajna kiretusálni zavaró dolgokat is soxor kellett...fura mód pl a híresebb "képmegmagyarázós" újságok fórumok is alapból írják, hogy ezt, vagy azt változtass, nem pedig arra ösztönöznek, hogy komponáld meg jól a képet, meg a pillanatot, hanem a szürke felhõk helyett az ilyen olyan pluginnel kellene betenni felhõket...stb...
Elismerésem azoknak, akik egy képre órákat, napokat áldoznak, hogy egy, de tökéletes képet alkossanak...
#3327
Írta 2006. november 14. - 14:08
Pontosan így van, ám mint írtam véleményem."A hazai (sport)fotósokról kábé megegyezik a véleményem Ken Rockwell-ével; pontosabban a "profik" nálunk cirka a "level 2: rich amateurs" szinten vannak."
Mint minden általánosítás ez sem igaz. Vannak néhányan akiknek az adott világversenyröl készült képei összehasontlítva mondjuk a Getty képeivel abszolút egy szinten voltak. Azt nem vitatom, hogy rengeteg van, aki a verseny kezdetére beesik, fogalma nics az adott sportágról gyorsan megcsinálja valahogy a szükséges penzumot és annyi.
Nagy-nagy tisztelet a kivételnek.
Hadd általánosítsak még: ugyan így viszonyulok a Nesönáldzseográfikhoz a hazai "A Földgömb" folyóirattal összevetve...
Másrészt: keress rá az eredeti forrásra - rájössz hogy azért nem minden élcet nélkülözõ...
#3328
Írta 2006. november 14. - 14:01
Mint minden általánosítás ez sem igaz. Vannak néhányan akiknek az adott világversenyröl készült képei összehasontlítva mondjuk a Getty képeivel abszolút egy szinten voltak. Azt nem vitatom, hogy rengeteg van, aki a verseny kezdetére beesik, fogalma nics az adott sportágról gyorsan megcsinálja valahogy a szükséges penzumot és annyi.
#3329
Írta 2006. november 14. - 13:44
amikor kattintok vmit
aztan lehuzom kicisnyitem /egesz szammal mindket oldalat/
aztan szamomra kesz.
persze en luzer vagyok
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#3330
Írta 2006. november 14. - 13:34
Kábé igen...(...)
Manapság már mindenki PS-al csinál fotót?
Üdv:Thy
És hogy kicsit vitára buzdítsak mindenkit:
A hazai (sport)fotósokról kábé megegyezik a véleményem Ken Rockwell-ével; pontosabban a "profik" nálunk cirka a "level 2: rich amateurs" szinten vannak. Magyarul:
Ezek azok az amatõrök, akiknek túl sok a pénze, rengeteg gépet és tartozékot vásárolnak, ami megbéklyózza a kifejezési szabadságukat. Általában férfiak, és sokuk öreg vagy nyugdíjas.
A gazdag amatõr Leicával, Contax-szal, Alpával, Hasselbladdal vagy Linhof 4×5-össel fényképez. Ezek remek kamerák, de az eredmény tekintetében azonosak a Zenittel, Pentaxszal, Bronicával vagy Tachiharával.
A szegényeb gazdag amatõr Nikon, vagy akár Canon tükörreflexes gépet használ.
Mostanában ezek az idióták sajtómunkához tervezett digitális tükörreflexes gépeket vesznek, mint például a Canon EOS-1D vagy a Nikon D1X, melyek technikailag gyengébb eredményekkel szolgálnak, mint a kattintgatók gépei. Az igazán hülyék várták a 7000 dolláros Contax N Digital-t, mely kevésbé használható, mint a Nikon vagy Canon digitális tükörreflexesek, és még mindig gyengébb képeket ad, mint egy olcsó filmes tükörreflexes gép.
A rossz gazdag amatõrök azt hiszik, hogy szegény emberek életlen fekete-fehér képei jelentik a mûvészetet.
Néhány gazdag amatõr könnyen a legalsó spirituális szintre hullik vissza azért, mert túl sokat törõdnek a gépükkel, mások viszont egyenesen eljutnak a nagyszerû mûvészeti teremtésig, mert nem aggódnak a gépük miatt, minthogy meg vanna róla gyõzõdve, hogy az övék a legjobb. Különös módon, kevés gazdag amatõr teremt átlagos munkát. Ez vagy igaz vagy nem.
#3331
Írta 2006. november 14. - 13:33
Beépített Auto-HDR? Nem szeretném; az ugyanis nem a valódi fényviszonyokat, kontrasztokat, etc. adja vissza. Ergo: inkább illusztrációnak tartom mint fotónak. De roppant mutatós. (Én is játszok vele mostanság.)Egyes vélemények szerint a gépeknek alapból kellene ilyen képeket készíteniük. Az már más kérdés, hogy ezzel nem mindenki lenne boldog.
#3332
Írta 2006. november 14. - 13:31
Az, hogy ez kép készítésnek minõsül, vagy fotózásnak, az erõsen megosztja a fotós társadalmat....de azért a helyszínt, az idõpontot, a nézõpontot csak meg kellett találnia:DAzt ugye leírta a kép készítõje, hogy HDR képrõl van szó - aminek ugye a fotózáshoz nem sok köze van...
http://www.hdrsoft.com/examples.html
http://fotozz.hu/cik...utat?cikk_ID=27
Google: HDR+tone+mapping
De hogy mindenkinek igaza legyen, akkor 350D:
http://images.dpchal.../570/412654.jpg
Ezen a HDR-en már én is gondolkoztam, de igazából még nem volt idõm leülni pöcsölni vele, meg egy stabil állvány sem ártana, mert az 5000 ft-os hama nem egy merev darab:)
Viszont nagyon meglepõdtem, hogy híres fotósok is meghamisítják a képeiket...Digitfoto magazin új szám...
Manapság már mindenki PS-al csinál fotót?
Üdv:Thy
#3333
Írta 2006. november 14. - 13:28
Egyes vélemények szerint a gépeknek alapból kellene ilyen képeket készíteniük. Az már más kérdés, hogy ezzel nem mindenki lenne boldog.Azt ugye leírta a kép készítõje, hogy HDR képrõl van szó - aminek ugye a fotózáshoz nem sok köze van...
(Mindenféle csúnyát gondoltam...)Haver csinalt ket kepet a kibontott fix 400 -as obirol
#3334
Írta 2006. november 14. - 12:20
Azt ugye leírta a kép készítõje, hogy HDR képrõl van szó - aminek ugye a fotózáshoz nem sok köze van...Sztem meg annyira nem a profi váz a lényeg, hanem a jó objektívek...elég csak megnézni a dpchallenge oldalon pl ezt: http://images.dpchal.../576/421039.jpg
350D-vel készült..
Üdv:Thy
http://www.hdrsoft.com/examples.html
http://fotozz.hu/cik...utat?cikk_ID=27
Google: HDR+tone+mapping
#3335
Írta 2006. november 14. - 12:05

I`m as fast as nobody!
#3336
Írta 2006. november 14. - 11:56
Amúgy abszolút egyetértek thommey-val, az objektívek sokkal fontosabbak, mint a váz. A váz csak egy fém és mûanyag darab, amire rá lehet tenni az obikat
#3337
Írta 2006. november 14. - 11:31
Hát sztem az elsõ kép nem megfelelõen van derítve/megvilágítva, bármilyen jó obival is készült, míg a második sztem teljesen korrekt, az élesség is, meg a fényviszonyok is...az elsõ viszont jobban elkapta a pillanatot...és mindkét képrõl, de fõleg a másodikról ki kellene retusálni a nézõket, meg a szalagot....aham
mit kene latnom? :-)
Sztem ez a két kép is azt bizonyítja, hogy nem minden a gép, meg az objektív...az általam nagyra becsült, és értékelt Donald is azt mondta, hogy az esetek 80%-ában 70% múlik az elkapott pillanaton, a tudásodon, és csak 30% azon, hogy hány milla van a kezedben...
Persze szakadó esõben motorról országúti versenyt nem lehet 300d-vel meg kitobival fotózni, mert elázik:)
#3338
Írta 2006. november 14. - 11:25
Azért ezzel nem értek teljesen egyet:)Fotós iskola: ha tényleg komolyan gondolod, akkor tapasztalatból csak azt tudom mondani, h több pénz mint gondolnád, és nem lesz elég egy d50...ha komolyan gondolod.. És az életben nem fogsz ebbõl megélni..szóval ne ez legyen az életcélod...
Maga a fotós suli nem egy vészes összeg...kb 200-ból megvan. A haszna nagyjából a 0-val egyenlõ. A párom a Bálint Györgyre járt, sé az egyik legnevesebb tanár/fotómûvésznél tanult. És persze nem abból tanult meg jó képeket csinálni, amit ott tanult....persze adott némi tippet nézõpontokhoz, de igazából egy kalap szarok voltak az órái...néhányon én is ott voltam...
Persze most van róla jó kis bizonyítványa, de ebben a mûfajban az egyetlen dolog, ami valamit ér, az a kapcsolati tõke...ha van ismerettséged ügynökségeknél médiában, akkor meg lehet élni belõle...
Vagy vegyük pl a stockfotózást, az is pénzkereset, vagy ugye a versenyeken való képkészítést:)
Sztem meg annyira nem a profi váz a lényeg, hanem a jó objektívek...elég csak megnézni a dpchallenge oldalon pl ezt: http://images.dpchal.../576/421039.jpg
350D-vel készült..
Üdv:Thy
#3339
Írta 2006. november 14. - 04:14
mit kene latnom? :-)
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#3340
Írta 2006. november 14. - 03:49
http://fotozz.hu/r/o...tozz_112935.jpg
Ez nem annyira jóval:
http://fotozz.hu/r/o...tozz_107494.jpg

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére






