Az jó, de azért próbáld meg majd egyszer hidegebben is,
nehogy aztán élesben meglepetés érjen.
Főleg néhány mínusz celziusz alatt jönnek a gondok.
Az jó, de azért próbáld meg majd egyszer hidegebben is,
nehogy aztán élesben meglepetés érjen.
Főleg néhány mínusz celziusz alatt jönnek a gondok.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Köszi a választ !
Csak úgy viszonyításnak jó lesz ez a "hideg-teszt" is. Így kb. azt látom, mennyi az aksi minimum teljesítménye. Melegebb időben akkor remélhetőleg még többet bír majd egy kicsivel. Bár járok én hidegben is tekerni !
Őt vettem, 2 hét alatt megjött: http://eud.dx.com/pr...82#.VK_OVvlE5Mw Nem egy csoda - de ennyiért nem is várom el. Amúgy nagyon szép a kidolgozása, bár a fényerejétől nem estem hanyatt. (vagy nem a haver 4 ledes MagicShine-jához kéne mérnem - igaz, az 4x ennyibe került)
A teszt jól sikerült ! Igaz, nem 0 fok alatt volt, kb. 3-4 fok lehetett de így is 3,5 órát bírt az aksi max. fényerőn. Sokkal rosszabbat vártam a kínai aksiktól de most kellemesen csalódtam.
marton módosította - 2015. január 11. - 12:41
Azokat az akku csomagokat még 2005 előtt vettem és 2011-ben volt az eset, amit leírtam.
Igaz, akkor kicsit ácsorogtam is a hidegben, Csobáka és a Hosszúhegyi út találkozásánál és fotóztam a fényeket a hegyek felé, billentés közben, mert animált képekben fűztem össze. Ezért a teljes fényem vagy egy órán keresztül ki be kapcsolgattam, mert több sorozat is készült akkor, amiből végül egyet mentettem el. A sorozat felvételek kb időtartamát is bele számoltam.
Mire mentem kifelé onnan Pomáz felé, egy idő után már furcsán gyengének látszott a fény a megszokotthoz képest. Általában sötétben szoktam nyomni a lámpát rendesen mert ki tudtam számolni nyáron, hogy elég lesz úgy is bőven hazáig. Télen viszont már Budakalász környékén variálnom kellett, mert lekapcsolt egyik másik akku csomag.
Nyáron viszont nem tudok annyit menni, hogy ne legyen elég, még
ha jól felkapcsolom, akkor sem merül le idő előtt.
Egy 6 db 18650-es cellából álló akku csomagot másfél Amperral terhelek max.
Ebből az akkuból van három db, vagyis ledcsoportonként egy.
Balu1 módosította - 2015. január 11. - 01:09
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Ez nem is elvi, csak nem gondoltam rá így egyből.
A Li-ion akku kb felét, harmadát képes leadni "0" celziusz alatt, legalább is az enyém
a megszokott 6 óra + helyett alig bírt többet 2 óránál, amikor valamelyik korábbi télen próbáltam.
...
Ekkora kapacitáscsökkenést nem tapasztaltam, illetve csak az "öreg" aksiknál. Igaz, hogy viszonylag alacsony árammal terhelem az aksikat (1 T6 led egy 18650 akkuval, 30% körüli fényerővel). Nagyobb árammal terhelve biztosan más a helyzet, de nincs szükség még a kivilágítatlan részeken se nagyobb fényerőre a városi közlekedésben.
Csak elvi kötekedés: akku kevesebbet bír a hidegben, úgyhogy korrekt eredményt én inkább aktív hűtéssel, szobahőmérsékleten várnék.
Ez nem is elvi, csak nem gondoltam rá így egyből.
A Li-ion akku kb felét, harmadát képes leadni "0" celziusz alatt, legalább is az enyém
a megszokott 6 óra + helyett alig bírt többet 2 óránál, amikor valamelyik korábbi télen próbáltam.
Végül úgy értem haza vele, hogy legkisebb fényű állásra kapcsoltam a középső fény csóvát.
(Nálam három külön fény zóna van külön akkuról járatva.
Egy középen, és kettő a bal és jobb oldalon, hogy szélesen bevilágíthassa az utat, ha mind felkapcsolom.)
Télen, miután rájöttem, hogy hidegben jóval kevesebb az energia mint szokott,
a három világító zónából csak egy led kört kapcsoltam be, azt is takarékos fogyasztásra, miközben hazafelé vettem az irányt.
Működött egy ideig, aztán az akku védelem lekapcsolt.
Átcseréltem az egyik szélső ledet kiszolgáló kamera akkut a középső fénycsóva megtáplálásához.
Egy ideig az is működött, aztán az is lekapcsolt.
Végül a harmadik akku csomaggal értem haza, de az is csak alig pislákolt már.
Végül a kettő óra normálisan megszokott fényerő után már szinte csak elöl-hátul épp csak látszani volt elég a fény, kb még egy órán keresztül.
Szóval télen nem szabad megbízni ezekben, hogy majd bírják, ahogy megszoktuk, mert megvezet a nyáron tapasztalt időtartam.
Legfeljebb, ha valahogy a ruha alá be lehet tenni az akkuját, akkor a fejlámpát meg lehet táplálni vele normális időtartamra, de nyilván a a kormányra szerelt lámpánál a bringához nem célszerű így hozzá madzagozni magunkat, mert ha netán valaki elesik, akkor nem lehet külön elrepülni puha talajfogással a géptől, a vezeték miatt.
Szóval télen ez nagyon is gyakorlatias probléma, jól gondoltad.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Köszi a választ !
Csak úgy viszonyításnak jó lesz ez a "hideg-teszt" is. Így kb. azt látom, mennyi az aksi minimum teljesítménye. Melegebb időben akkor remélhetőleg még többet bír majd egy kicsivel. Bár járok én hidegben is tekerni !
Őt vettem, 2 hét alatt megjött: http://eud.dx.com/pr...82#.VK_OVvlE5Mw Nem egy csoda - de ennyiért nem is várom el. Amúgy nagyon szép a kidolgozása, bár a fényerejétől nem estem hanyatt. (vagy nem a haver 4 ledes MagicShine-jához kéne mérnem - igaz, az 4x ennyibe került)
Ebben a hidegben az is elég, ha kiteszed, így nem kell menetszél,
legfeljebb kb. sacc +10, de inkább +15 Celziusz fok környezeti hőmérséklet fölött.
Csak elvi kötekedés: akku kevesebbet bír a hidegben, úgyhogy korrekt eredményt én inkább aktív hűtéssel, szobahőmérsékleten várnék.
Ebben a hidegben az is elég, ha kiteszed, így nem kell menetszél,
legfeljebb kb. sacc +10, de inkább +15 Celziusz fok környezeti hőmérséklet fölött.
Balu1 módosította - 2015. január 09. - 01:47
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
A hűtéssel egyébként sem lesz gond, ha legalább lassan gurulsz vele.
Csak akkor érdemes kisebb fokozatra kapcsolni, ha teljesen megállsz percekre.
Akkor az akku takarékosság miatt, biztos úgy is lejjebb fogod venni.
Ezzel inkább az otthoni, teljes fényű két órás próba üzemre gondoltam, ha lehet, azt úgy ne sokáig..
Menet közben ezzel még kánikulai nyáréjszakán, teljes fényen sem lesz gondod.
Az áramló levegő mellett nem fog túlmelegedni.
Urak !
Vettem egy kínai lámpát és jó lenne az aksit letesztelni, kb. mennyi ideig bírja.
Az lenne a kérdésem, hogy ebben a mostani hidegben ha kirakom a teraszra az jó lenne-e hűtésnek vagy mindenképpen menetszél kellene neki ?
Köszi !
"d) az (1) bekezdés g) pontjában említett keréken az oldalsó (borostyánsárga színű) fényvisszaverő (küllőprizmát) távolsága a kerékabroncstól 0,10–0,15 méter legyen,"
Tudom úgy is mérni átlóban.
nincs
"d) az (1) bekezdés g) pontjában említett keréken az oldalsó (borostyánsárga színű) fényvisszaverő (küllőprizmát) távolsága a kerékabroncstól 0,10–0,15 méter legyen,"
Elvileg mintha meg lenne szabva, h a felnitől mekkora távolságra kell lennie a küllőkön a prizma.
nincs
Abba se köthetnek bele.
Elvileg mintha meg lenne szabva, h a felnitől mekkora távolságra kell lennie a küllőkön a prizma.
Abba se köthetnek bele.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Ha fehér és zárt kört alkot nem köthetnek bele.
Sárga, és 2db ~15cm-es darab van rajta oldalanként, elöl-hátul.
Az új kerekeim alacsony küllőszáma miatt nem tudom rájuk felszerelni a korábbi 32 küllősön teljesítő prizmákat.
A www.panton.hu boltjaiban lehet kapni nagyon hatékony, 3m márkájú fény visszaverő "retroreflektív" fóliát (mint amit a legkorszerűbb közlekedési táblákon lehet látni egy ideje, minden szögből más része látszik villanni a fényben).
A küllőkre (két küllő közé) sárga színű kell, de lehet kapni fehér és piros színben is.
A legkevesebb amit lehet belőle venni az 10 cm és 150 Ft-ot kérnek érte.
A fehérből 1 méter is elfogyott, igaz a sárga neylon hátizsák hátára, oldalára és az első pántokra ragasztottam sokat belőle (palmatex ragasztóval aládolgozva, különben le ázott mosáskor), mellény helyett azt húzom magamra, vagyis belebújós ruházatként felöltöm. Végül is ez a kitétel a mellényre. Az, hogy közben tárolni is lehet benne valamit, nem lehet kizáró ok.
A fény visszaverő szélessége 55mm. Ezt kétoldalasan ki lehet feszíteni két küllő közé.
Esetleg valami vékony műanyag lapra fel lehet kétoldalasan ragasztani és a végeit a küllőkre vissza hajtva lehet rögzíteni,
esetleg átlátszó öntapadóval is fel lehet tenni, ez már részlet kérdés. Vagy persze valami készet rendelni is biztos lehet.
A valaki feltette a netre, talán a legújabb(?) kresz változásokat, ami kerékpárra vonatkozik.
"g) legalább az első keréken, legalább 2 db, egy átmérő mentén elhelyezett borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel (küllőprizmával). A küllőprizmák helyett vagy mellett alkalmazható két oldalon fehér fényvisszaverő körgyűrű felület is a kerékpántok közvetlen közelében vagy az ENSZ–EGB 88. sz. előírásának megfelelő gumiabroncsokon.
(Új pont!) (2) Az (1) bekezdés d) és e) pontjában meghatározott világító berendezés elhelyezhető a kerékpárt hajtó személyen
is. A világító berendezések által kibocsátott fény villogó üzemmódú is lehet."
Forrás: http://www.minimalma...em-rendelet/291
Balu1 módosította - 2015. január 02. - 20:51
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Én fényvisszaverő matricákat ragasztottam ragasztottam a felnire. Eleve magas pereme van (vagy mi, ilyen aero like), most ez jól jött. Aztán fene tudja, h ebbe így beleködnek-e.
Ha fehér és zárt kört alkot nem köthetnek bele.
Én fényvisszaverő matricákat ragasztottam ragasztottam a felnire. Eleve magas pereme van (vagy mi, ilyen aero like), most ez jól jött. Aztán fene tudja, h ebbe így beleködnek-e.
ha bele is kötnek, az csak jelzi,hogy észrevették, ergo: jól látszódik, s akár életet is menthet egy kiemelt úton való haladáskor kereszteződésben..
Én fényvisszaverő matricákat ragasztottam ragasztottam a felnire. Eleve magas pereme van (vagy mi, ilyen aero like), most ez jól jött. Aztán fene tudja, h ebbe így beleködnek-e.
sima fényvisszaverő rudacskák, kiválóan láthatóak ha sötét van és rájuk esik a fény.
350 ft körül kapsz ebayen.
Mit lehet elrontani egy fényvisszaverő matricás rúdban?