Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#6021
Írta 2007. március 26. - 00:14
#6022
Írta 2007. március 25. - 23:39
kicsit keverednek a dolgok nem gondolod?
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#6023
Írta 2007. március 25. - 23:04
Ha jól emlékszek Lor említette még hogy a 20W-os hidegtükrös halogén megvilágítási erõssége 2700 lux, ennek pedig 5W felvett teljesítmény mellett 3000 lux. Remélem az lx az luxot jelent:) Ha ez igaz....akkor tök hülyeség xenonban gondolkodni.-Szerintem.....
#6024
Írta 2007. március 24. - 12:05
#6025
Írta 2007. március 24. - 12:00
Árulta, vagy ment vele? Mert én is láttam emberkéket elég brutál lámpákkal menni, de olyat aki árulta nem nagyon.Pl.: volt srác, vadriasztó reflektorral + 3 kilós aksival.
#6026
Írta 2007. március 24. - 11:57
#6027
Írta 2007. március 24. - 11:51
Menj ki 24 órás versenyre, ott látni csodákat. Odakiabálod, hogy einstand és viszed a lámpát
Ezt most annyira nem értem. Én nem láttam "csodákat", vagy hol kellett keresni?
#6028
Írta 2007. március 24. - 11:42
#6029
Írta 2007. március 23. - 22:16
vagy inkább a hol kapható topic?
használt már valaki ilyet?
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#6030
Írta 2007. március 23. - 22:08
Azt viszont utalom amikor kivilagitva a pofamba reflektoroznak es nem latok semmit :[]
Nemregiben lattam valakit a belvarosban akinek tele voltak a kerekei szines villogo ledekkel. Valoszinuleg ot meg a csipas szemu autosok is eszrevehettek
#6031
Írta 2007. március 23. - 08:06
Hátizsákra a mellényt, az már fél kvázimodo jókora púppal.Egyszerû, felveszed a mellényre a hátizsákot... a hátizsák használata nem tilos, és nem tilthatják meg.
#6032
Írta 2007. március 22. - 23:15
Szerintem több ember meg kellene, hogy jegyezze udvariasan az ilyen "szervdonor jelölt" szellem bringásoknak,itt Gyõrben még mindíg a biciklisek 40-50%-a nem használ lámpát. De nem értem miért, nem tudom miért esik bárkinek is a nehezére.:chin:
hogy "vigyázz mert valamiért nem világít hátul (v. elõl) a lámpád !!! "
Szerintem sokadikra ráúnna és inkább bekapcsolná.
Pl én ha töksötétben ilyennel találkozok az úton, mondjuk hegyen mászik felfelé minden fény nélkül,
én meg jövök lefelé akkor mindenféle gátlás nélkül ráreflektorozok amíg fel nem ismerem mi az.
Teljesen jogosnak érzem mert ha éjszaka nincs kivilágítva az csak állat lehet, esetleg gyalogos ember.
Az is lehet, hogy valami kutya megy az út szélén v. hegyen vaddisznó, szarvas.
Amíg meg nem gyõzõdök rála, hogy mi van ott velem szemben kivilágítatlanul addig ráviágítok.
Amikor kiderül, hogy kivilágítatlan bringás akkor leveszem a fényt magam elé.
Ha ilyenkor morog valamit akkor mondom neki, "ha legközelebb bekapcsolsz valami kicsi fényt akkor nem fogom keresni a lámpával, hogy mi van ott".
#6033
Írta 2007. március 22. - 22:49
Nem, ..óvszer helyett nem jó mert lyukacsos! :icon_mrgrha hátitáskám van a fényvisszaverõ mellényt a p****-re tekerem vagy ráerõszakolom a táskára ?
De mondanám, az húzza rá aki kitalálta, hogy kukás sárgának kel lenni.
Pl. fehér fényvisszaverõ csíkokkal valami dizájnos bringás cuccot felvennék de
azt a ronda sárgászöldet.
Libafoff színü.
#6034
Írta 2007. március 22. - 21:41
Nem vonom kétségbe a mellény szerepét a láthatóságban, de amíg arra nem képesek hogy megköveteljék a lámpa használatát (ami eddig is kötelezõ volt), addig miért kell ezzel foglalkozni ezt nem tudom... itt Gyõrben még mindíg a biciklisek 40-50%-a nem használ lámpát. De nem értem miért, nem tudom miért esik bárkinek is a nehezére.
Ha már mindenki használja a lámpát és még mindíg nem veszik észre a bicikliseket akkor lehetne beszélni errõl a mellénytémáról. De ez van.
Nekem mondjuk van mellényem és hordom is reggelente amikor megyek munkába, és hogy az igazat megvalljam amióta hordom többen akartak elütni mint elõtte... akkor lehet nem is mindíg a biciklisekkel van a baj??? :chin:
#6035
Írta 2007. március 22. - 21:12
#6036
Írta 2007. március 21. - 23:42
Amit a bedobozolt hûtõbordáról írtál arra mondok egy példát:..a közvetlen hûtés jóval hatékonyabb, mint egy "zárt rendszer", de azért a dobozon keresztül is ad le hõt.
Ez kb olyan, mint amikor egy lámpára borítasz valami papírdobozt.
Ami kijön fény rajta keresztül annál látsz még valamennyit.
Végülis próbának minden jó, csak veszélyes a ledre.
Szerintem friss levegõvel jól átöblíthetõen kialakított külön légtérben kellene elhelyezni a bordát.
Ott belül is el lehetne szeparálni vízállóan rekeszekre osztva.
A bordarekesz elejére külön beömlõ terelõ lemezt lehetne tenni,
esetleg hátul a kilépõ levegõ nyílásához menetszéllel mûködõ vákum csonkot..
De akkor már sokkal hatásosabb ha kiemelkedik alul a hûtõfelület.
A hûtés lényege, a levegõvel érintkezõ felületrõl a minél hatékonyabb hõlesugárzás a környezet felé.
Ezt a hûtõborda körüli gyors légcserével lehetne megoldani.
Van aki külön ventillátorral segíti elõ a levegõ áramlását pl álló helyzetben.
Amikor szorosan van méretezve a hûtés akkor szükség is lehet rá.
A lámpa többi részét vízállóan külön rekeszben le kellene szigetelni.
Felülrõl egy polistyrol tükör mindent lenyom az útra a bringa elé.-Kell egy környezeti megvilágítás, vizszintesen szélesebb pászma, felülrõl határolva
(az eget ne világítsuk)
www.winkleriskolaszer.hu
Esetleg egy alu lapra ragasztott tükörfólia, A "panton" boltban lehet kapni.
WWW.panton.hu
Szerintem ez így jó lenne. Egy-kettõ fényforrás világítana egészen közelre, másik csoport középtávra és lenne egy hosszú fény(csoport) ami bevilágít a távolba is....csõlátás ellen, illetve a biztonság, a térérzet miatt.
-Nagyobb sebességnél, illetve zavaró hatásoknál (pl. szembõl reflektoroznak), illetve a fekete aszfalt nagyobb fényelnyelése miatt, kell egy reflektor.
:przerazen Vizszintesen távol keskeny, és fényesebb, közel szélesebb, és halványabb fokozatos.. pászma. Az egész vetület egy elöttünk hosszában fekvõ téglalap, ahol a felületre esõ fénymennyiség állandó.
Több különbözõ széttartásu csoporthoz tartozó lámpákkal lehetne ezt jól megoldani...és ráadásul a környezeti fényhez is átmenettel, nem éles határral kapcsolódik.
Arra is oda kellene figyelni, hogy forgalomban ne vakítson.
Az is lényeges, hogy pl. aszfalton szerpentinen jössz a Janihegyrõl és megjelenik szemben egy autó,
akkor egy gyorsgomb benyomásával le tudd venni a vakító fényeket.
Ennek az ellenkezõje sem árt. Városi jelzõfény mellett is gombnyomásra tudj mindent villantani.
A terminal.forum-on volt ezzel ellentétes vélemény.(Erõs fényhatárok, árnyékok tapasztalatom szerint sokkal jobban lelassítják, a kép kiértékelését, kifárasztják a szemet, és az agyat.)
Szerintem igaz ebben is van. Talán alulra egy közeli fény még elfér.Azért ahogy annak idejen a HHH rol lefele az erdõben valaki megjegyezte, hogy ezzel az 5 leddel is kijutsz a tök sötét erdõbõl most bebizonyosodott.
Mivel fejlámpaként használtam, ezért nagyon zavaró volt, hogy belevilágított a gödrökbe, és nem láttam árnyékot. Ha látom az árnyékot, akkor meg tudom saccolni a gödör nagyságát, így viszont belementem abba a kevésbe is ami utunkba akadt, mert nem láttam mélynek. Szóval kell hogy legyen árnyék, és kell hogy legyen egy lámpa mélyen a kerékagy környékén, lehetõleg jó erõs, 20 fokos közelre világító, ami megvilágítja a tereptárgyakat. Ha egy 10 centis vasdarabot nem látsz meg, mert nem vet árnyékot, az igen nagy meglepetést tud okozni.
Messzirõl meg nem tudják mi közeledik.. motoros, eltévedt repülõ vagy UFO
#6037
Írta 2007. március 21. - 18:28
Közben még jobban megnéztem a legfelsõ fotót amit feltettél.
Azon nem látszik semmilyen optika, sem optikailag fókuszba vetítõ tükör.
Így is világít a led, közel 90 fokban szóródik a fénye.
Ez gyakorlatban azt jelenti, hogy néhány méterre megvilágítja a környezetet szélesen,
viszont távolodva már csökken a fényerõ.
Valami komolyabb fókuszba vetítõ eszközt lehetne elé tenni.
Létezik hozzá való optika, pl. a sokat szidott régi cree optika.
Annál csak rosszabbak jöttek ki azóta (legalábbis amit én ismerek).
Esetleg próbálj elé valami vastagabb nagyító lencsét, ha van.
Szerintem ilyesmivel bátran kísérletezz. Ezt én is így csinálom.
Végig próbálok különbözõ lehetõségeket és ami a legjobbnak látszik és elérhetõ azt építem meg véglegesen.
Tulajdonképpen az volt a kisérlet lényege, hogy mennyire látni másképp éjjel egy széles pászmában, mint egy hegyessel, illetve kb milyennek kéne lenni az "ideális" fényeloszlásnak.
:lampa:
Az ideám a következõ (sebesség és környezetfüggõ):
-Kell egy környezeti megvilágítás, vizszintesen szélesebb pászma, felülrõl határolva (az eget ne világítsuk), kissebb fény intenzitás, egyenletes eloszlás. Ez a kialakuló éjszakai csõlátás ellen, illetve a biztonság, a térérzet miatt. Ez a fény elegendõ kis sebességû haladásnál. Szerintem ennek megfelel az épített lámpám kb. 10-15km/h-ig.
-Nagyobb sebességnél, illetve zavaró hatásoknál (pl. szembõl reflektoroznak), illetve a fekete aszfalt nagyobb fényelnyelése miatt, kell egy reflektor. :przerazen Vizszintesen távol keskeny, és fényesebb, közel szélesebb, és halványabb, inkább fokozatos, mint éles peremû pászma. Az egész vetület egy elöttünk hosszában fekvõ téglalap, ahol a felületre esõ fénymennyiség állandó. Tehát ez egy trapéz fénysugaru lámpa lenne, ahol a felsõ , keskenyebb oldalon jóval nagyobb a fényerõ, és ráadásul a környezeti fényhez is átmenettel, nem éles határral kapcsolódik. (Erõs fényhatárok, árnyékok tapasztalatom szerint sokkal jobban lelassítják, a kép kiértékelését, kifárasztják a szemet, és az agyat.)
Na ilyen reflektort még nem láttam! És ehez elég spéci optika kéne, vagy több független fényforrásból kéne a közelítõ eredményt összeállítani.
#6038
Írta 2007. március 21. - 18:02
Nem tudjátok véletlenül, hogy hol lehet a legolcsóbban kapni az alábbi ledekkel szerelt lámpatípust?
GU10 LED
#6039
Írta 2007. március 21. - 16:55
-Hûtés: részben igazad van, a közvetlen hûtés jóval hatékonyabb, mint egy "zárt rendszer", de azért a dobozon keresztül is ad le hõt.
Azért zárt dobozban is van értelme annak a hûtõbordának, mert ha úgy veszem, hogy X vattot, Y hõleadású dobozon akarok eldisszipálni, akkor ugye visszafelé gondolkodva kapok egy fix belsõ léghõmérsékletet.
Innéttõl kezdve ugye már ugyanúgy beleszól a kristályhõmérsékletbe, hogy mekkora hõelvezetésû hûtõfelületre rakod, hogy a kristály csak néhány fokkal, vagy jelentõsebben magasabb lessz, mint a környezõ levegõ.
-próbáltam, Max állásban, talán 10C fokkal volt melegebb a borda, mint a környezet; és kb. 40 fokos volt a doboz kívülrõl (menetszél nélkül). Szerintem valószínüleg belül se éri el a megengedett 85 fokot a borda hõmérséklete.
-Valójában alulról, a kapcsoló mellett van egy kis szellõzés (igaz ez csak a pontatlanság számlájára irandó:zawstydzo ), de tényleg még lehetne mellé néhány furatot csinálni /alulról csak nem csurog bele a víz, még menetszélnél sem/, így lenne némi légcsere is.
#6040
Írta 2007. március 21. - 03:00
..fõleg apámtól örököltem az ilyen elektronikai érdeklõdést.Balu, te ilyen elektronikai mérnök vagy vagy micsoda?
Van amirõl bizonyítványt szerzel, ..aztán pár év múlva kérdezhetnek felõle..
Van amit megtanulsz és a szakma szabályai szerint gépiesen elvégzed.
Van ami csak úgy ösztön és megérzés szinten jön. Tudod, mert az nem lenne másképp logikus.
Aztán minél többet gondolkozol rajta annál több hasonlóan logikus megoldást találsz.
Viszont minden a fizikai alapelvekre épül ezért nem lehet nagyon eltévedni benne.
Olyan ez az egész fizika mint egy építõ játék, egy nagy lego.
Eddig az elsõ kérdésedre a válasz és az OFF.
Megadják a felvett elektromos teljesítményét Watt-ban...még csak most kezdtem bele az építgetésbe, és igazából nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy LEDeknél hogy van megadva a teljesítménye, és hogy melyik az a LED, ami elfogadható fényerõt ad?
A leadott fényteljesítményét lumenben.
Egy Watt elektromos teljesítményhez számszerüen meghatározható, hogy
elméletileg milyen legnagyobb lumen érték, vagyis szemünkkel érzékelhetõ fényteljesítmény tartozik.
Ez azért nem ilyen egyszerû mert több mindentõl függ.
A szemünk az 550 nanométeres hullámhosszú zöld színre a legérzékenyebb.
Ezen a hullámhosszon 1W energia elméleti maximumként 680lm fényteljesítményként érzékelhetõ.
A vörös és a kék színnek megfelelõ hullámhosszok felé csökken a szem fényérzékenysége.
Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy a fényforrás spektrális eloszlását kell
figyelembe venni a közelítõen pontos Watt lumen átszámításhoz.
Vehetünk egy átlagot a könnyebb számítás érdekében ami 200-300 lm/W között helyezkedik el.
Mivel a fehér ledek szín spektrum eloszlására a kék kiugrás jellemzõ ezért
tovább pontosítva ebben az esetben vehetjük 200-250lm/W-ra az elméleti értéket.
Az elméleti lumen/Watt érték lenne a 100%, ami nem létezik.
A fényforrásoknak van egy vesztesége amit nagyrészt hõ formájában sugároznak le.
Minél nagyobb teljesítménnyel hajtunk egy ledet, annál rosszabb hatásfokkal mûködik,
vagyis annál jobban melegszik és egyre kevesebb pluszban betáplált energia alakul fénynyé.
Néhány példa:
A Cree-e P4 fényességü 80-87lm/W-os led a fenti következtetés szerint
36%-át hasznosítja fény formájában a betáplált energiának.
Újabb hírek szerint megjelent a 115lm/W hatásfoku led is.
Ez már a betáplált energia 50%-át hasznosítja fény formájában.
A régebben használt Luxeon ledek 40lm/W hatásfoka 17% energiát alakított fényé.
A Luxeon K2 jól meghajtva 25 lm/W vagyis 11% hatásfokkal mûködött, mint a nem túlfeszített halogén izzók.
>>Ide kattintva fénytani alapfogalmak összefüggéseit tanulmányozhatod<<
Most ennyit, majd még írok errõl.konkrétan egy ehhez hasonlót szeretnék építeni:
http://www.siliconch...12/article.html
csak éppen nem USBs verziót, hanem ceruzaaksisat/12Vos tápegységeset több darab LEDdel...valamennyire értek az elektronikához, de sajnos LEDekkel még nem foglalkoztam behatóbban...nagyjából milyen árban mozognak ezek?

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére






