Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Látni & látszani!

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
8741 hozzászólás a témában

#4901
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
en ugytudtam kifogytak

amugy marpedig te oda fogsz menni es kerdezni es kihozatni mindent
mert te vagy a vasarlo -hopp ezt letudjatok rajzolni?-

csillag vagy sima: izles/tapasztalat kerdese.
kezdesnek vegyel csillagot konyebb kezelni szerelni forrasztani ...

optika/tukor:creehez inkabb optika
vegyel mondjuk 6fokos mittomen mit vmi 300ft tartoval egyutt
meg attol fugg hany ledes lesz a cumo melle egyet ami szorosabb 20 fok feletti.
hatszogest felejsd el nem vami jo.

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#4902
drv

drv

    vendég

  • fórumtag
  • 24 hozzászólás
Szia, koszi.
Most hivtam fel oket (9.53-kor) es van P4-es ledjuk az U sorozat sima es star is.
Konkretumokat tudnal mondani esetleg tukor ill lencset illetoleg.
Vagy hogy sima vagy star-t valasszak? Melyikre egyszerubb feltenni ilyen optikakat tukroket?

Csak mert nem akarok odamenni tok hulyen es kihozatni mindenfelet es ott valogatni meg nezegetni amikor gondolom vannak akik tobb tizezer Ft-os tetelben vasarolnak mindenfelet.

koszi

#4903
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
akkor nem javaslom a p4-t
nincs nekik per pill

a tukor neve tukor
ahhoz lehet jobb a nagyobb szettartasu led
optika kell osz hello
tolsz par szurot meg melle eyget ami szettart
es kesz

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#4904
drv

drv

    vendég

  • fórumtag
  • 24 hozzászólás
Sziasztok,
Egy kis segitseget szeretnek kerni.


Gondoltam a ket unnep alatt kicsit eljatszadozgatok ezekkel a ledlampakkal es ezert felkeresem a Chipcad-et megvenni ezt-azt.
Vegigolvastam a forumot de ugy tunik nincs tuti valasztas.
Megneztem a honlapjukat de egy kicsit elbizonytalanodtam.
Az vilagos hogy a P4-es ledet kellene venni de melyiket?

W42180-T/W42180-U/W42182-T/W42182-U?

Es ami meg szinten zavaros kisse hogy milyen optikat vegyek hozza. A honlap szerint 2 fele hex optika van hozza de itt sokan hasznaltak mas optikakat is (pl cree-hez sokkat tobb optika van)
Ezek kozul melyiket valasszam? Vagy vegyek ilyet is olyat is? Es inkabb lencset valasszak vagy olyan masikat (sajnos nem tudom a hivatalos nevet, mint egy kis parabola tukor)?
Csak olyat javasoljatok ha kerhetem ami a Chipcad-nel kaphato.

Koszonom elore is a segitseget.
udv:drv

#4905
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
A fényvisszaverõ valóban nagyon fontos egy biciklin.
Valami hiba adódik a világítással akkor is jól látható mard a bringa a másik jármû fényében.
Persze nem szabad elbagatelizálni a jó hatékony aktív világítás szükségességét, pl egy erdõben.



A másik fórumon közölt Pinyó egy tesztet amiben össze hasonlította a
saját lámpáját 10Watton egy valódi gyári 22Wattos Bettyvel!

Ehhez hozzá tettem egy korábbi összehasonlításról készült fotót ahol
az Õ lámpája ugyanúgy 10Wattal világított, mellette viszont az én fényem látszik, a Bettyhez hasonló teljesítményen.
Köszönjük Pinyónak az összehasonlítást, nagyon elgondolkodtató.

Az alsó két tesztfotó fent Csillebércen készült a 10W-os SSC ledekrõl és a saját ledsoromról.
Most nemrég, hasonlóan a Lupine Bettyvel történt a 10Wattos SSC összevetése.
(az alsó kettõn /együtt/ színkorrekciót kellett állítanom, hogy hasonló semleges színü legyen a fenti kettõhöz)

A kép többet mond mint én tudnék..
Feltöltött kép
Ami érdekes, a saját fényem úgy is erõs 20Watton (a Betty-vel össze vetve), hogy
jóval nagyobb a széttartása. Annál jóval több fény jut oldalra is mint ami a képen látható.

Ezt igazán én sem értem, legfeljebb sejtem.

Az öntött optikás lednél nincs visszaverõdés, amíg a powerled-optika-elõtét rétegzõdésen
elveszhet akár 2-szer 10-15% is ami 20-30% összeadódó veszteséget jelent.
Azt viszont Pinyó tudná megmondani, hogy az optika elé valóban került-e porvédõ sík lap.

Azt még hozzá kell tennem, hogy nálam a 200-ledbõl csak kb.150db világít fehéren, a többi zöld és vörös.
A zöldek 17cd-s ledek és a vörösek 10cd-sek, a fehér 50cd-s.
Ez oknál fogva csökkentik az össz fényerõt de javítanak valamennyire a jobb színhatáson.
Milyen fénye volna ha mind fehér lenne... :roll:


Korábban kaptam egy kritikát, hogy mennyire lelkesen beszélek a nagy széttartásról és, hogy mennyire pocsékolás.
Csak az tudja mennyi pluszt jelent aki azzal ment élõben. Mintha nappal lenne, kb. félkörben!
..azzal együtt, hogy nem fogyasz vele többet mint a szûkebb fénysugaru Betty.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4906
SanDiablo

SanDiablo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 443 hozzászólás
Hát igen... Talán ezért kell minél több világító és fényvisszaverõ a bringára.
Persze csak kultúrált módon. Én a küllõkre dobtam fel az Author pici lámpáját... miután kicseréltem benne a ledet kékre. :D Nemcsak felkelti a figyelmet (a szine miatt nemgyengén), de mutatós is. Éljen a feltûnés!
"Aki embernek hitvány, az magyarnak alkalmatlan." Tamási Áron
Durung forever!

#4907
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Egyes márkáknak olyan lámpatestje van amelyben a LED-sorok a fékpedál lenyomásának (az autó lassulásának) mértéke szerint egyre nagyobb számban fénylenek.

Ezek jó ha megmaradnak ötletmagnak, amire lehet késõbb akár építkezi is.
Vagyis fel lehet használni majd valamikor, adaptálva az adott körülményekhez hasonló célra.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4908
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.606 hozzászólás
A Mercedes S-osztályban volt elõször a villogó féklámpa. A diódás megoldás azért vezették be, mert a fékpedál lenyomása után sokkal gyorsabban felvillan, vagyis csökkenti a reakcióidõt (természetesen kevesebbet is fogyaszt, nagyobb az élettartama). Egyes márkáknak olyan lámpatestje van amelyben a LED-sorok a fékpedál lenyomásának (az autó lassulásának) mértéke szerint egyre nagyobb számban fénylenek.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#4909
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Persze, igazad van, ettõl az elektromos fogyasztás lesz kisebb,
nem feltétlen a fény növekszik, legfeljebb ha az a cél.
Egyébként autónál ugyanúgy elõnyös a hátsó féklámpánál mint a
kerékpár esetén városban az elsõ fehér led is de a
hátsó fény megfelelõ ütemü villogtatása úgyszintén.

A példát azért idéztem mert a "villogás" csak egy része a dolognak.
Ezen kívül több minden apró részletre oda kell figyelni, mint pl. a villogás üteme, aránya.

Valóban ezért használják a "rendõr, mentõ, tûzoltó.. stb.)" a villogó fényjelzést mert az figyelemfelkeltõbb.


Olyan szituban, ahol csak egy pillanatra lehet egyfelé nézni,
ott sem okozhat gondot a vilogás ha elég sûrûn villog a fény.
Azt a bizonyos említett helyeken már kitalálták, vagy a felvillanó fényerõ akkora,
hogy bárhova néz akkor a környezõ tárgyakon látja felvillanni, vagy elég sûrü ahhoz, hogy bármikor észlelhetõ legyen.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4910
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
jó, de itt a gépjármû-gépjármû talákozásról beszélünk. :) ez a LEDes lámpa sem azért van, mert az autóknak eddig olyan nagyon gyenge volt al ámpájuk, és csak 1 méterre láttak. :)

de mondjuk gondolj bele: fáradtan, este, szitáló esõben vezetsz hazafele este az autópályán, mögötted már 5-6 óra vezetés. elõtted a távolban hirtelen fékezni kényszerül egy autó, mert mondjuk dugó van vagy valami - ergo csak elõrefele kell nézned, szûk teret kell belátnod. szerintem elõbb észreveszed a jó ütemben villogó fényt, és kezdesz el te is idõben lassítani, mint azt, hogy valami piros ott ég folyamatosan. :)

szerintem a legtöbb ember, de a jármûvezetõk biztosan a villogáshoz ösztönösen egyfajta veszélyt köt, és azonnal éberebb lesz. (pl. rendõr, mentõ, tûzoltó; sávjelzõ bólyák útszûkületnél, vasúti jelzõlámpa, hosszú és széles jármûvek...)

persze az, hogy egy olyan szituban, ahol csak egy pillanatra lehet egyfelé nézni, és akkor pont a villogás sötét fázisát kapja el, az más dolog. de gondolom a bömös meg a merci vagy aki kitalálta, az azért egy minden körülmény közt észlelhetõ frekvenciát választott, mint pl. a rendõröknél..

#4911
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Azt nem tudom kinek volt az alap ötlete, de mindenképp jó dolog, viszont lehetnek hátulütõi is.

Pl. ha relatív ritkán v röviden villan a bringa hátsó piros fénye, akkor a
területet gyorsan szemrevételezõ gk. vezetõ éppen oda pillant és sötét van,
közben már egész más területet vizsgál a szemével, amikor felvillan a
bringa hátsó lámpája. Erre egy gyakorlatban megesett példa: >>Itt<< .

Szóval mindenre lehet ellenpélda is. na meg ha sûrûbb a felvillanás
akkor biztosan határozottabban meglátta vona.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4912
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
mintha a merci vagy a bömös vezetette volna be azt, hogy a hátsó féklámpa villogjon fékezésnél, mert a villogást sokkal jobban észreveszi az emberi szem, mint a konstans fényt.

#4913
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Ebbõl lehet tanulni! Látszanak a nagy lencsék a ledek elõtt.
A lámpájáról néhány szó magyarul:

"22. Lássuk a fényt
A Lexus LS 600hL tompított fényszórójában elsõként alkalmaztak LED-technológiát
a tokiói Koito Manufacturingnak köszönhetõen. A LED alig nagyobb mint egy pénzérme,
jóval hatékonyabbak, mint a hagyományos körték, vagy a halogén izzók.

Minden fényszóróburában található fürt kilenc LED-et tartalmaz:
- három a tompított fényszóróhoz,
- kettõ a helyzetjelzõhöz,
- kettõ az irányjelzõhöz és
- kettõ a reflektorhoz.

Ebbõl az öt tompított lámpa csupán 58 wattot igényel, és kitart a jármû élettartamáig.
Az Audi R8-as sportkocsija lesz az elsõ európai jármû LED-es elsõ fényszórókkal.
A hátsó lámpatestekben az Audi mellett a BMW és a Mercedes is használja a technológiát."
Forrás: >>ITT<<

Már sokszor láttam olyan hidegfényü lámpát autókon ami biztosan nem H.I.D. volt és hideg led fénnyel világított.
Sõt olyan ledes hátsó, fék és helyzetjelzõ lámpát is ami szaggatott csíknak látszott menet közben,
vagyis ki-be kapcsolgatta az elektronika (gondolom) a figyelem felkeltés céljából.
Amikor folyamatosan nézed akkor nem túnik fel a villogás, de ha
csak átvillan felette a szem akkor a szaggatott csíkok látszanak.

Ezt biciklin már régóta alkalmazzák a hátsó pirosnál, igaz jóval ritkábban villog.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4914
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás
Nem csalódtam a márkában. Belátható idõn belül (néhány év) el fog terjedni a megoldás.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#4915
Rave_Ace

Rave_Ace

    Dömdödöm

  • globális moderátor
  • 3.201 hozzászólás
Feltöltött kép

Itt látható a világ elsõ sorozatgyártású ledes tompítottal szerelt gépjármûve..
Na egy ilyen lámpát biztos szétszednének egy páran..
Ha valaki nem tudná a három felsõ karika mögött 1-1-1 led van

itten meg látható mûködés közben videón

Az autóvillamosság tök egyszerü:

-ha valami nem szikrázik pedig kellene, akkor kontaktspray

-ha valami szikrázik, pedig nem kellene, akkor szigetelõszalag


#4916
Nemozoli

Nemozoli

    vendég

  • fórumtag
  • 33 hozzászólás

Néhányan már örülnek az új lámpájuknak :impra:Hozé-féle lámpa project 1.0.
Remélem idõvel egyet "élõben" is láthatunk! :)
(Persze nem szembõl! :po_oku: :D )


Láthatsz ilyen fényt, ha velem jössz szembe... már egy jó ideje az egyik lámpám ilyen LED-es és optikás... és készítettem is párat megrendelésre, nos, eddig senki sem panaszkodott a kevés lumenre :-D

#4917
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Láttam már hasonló három ledeseket azzal az optikával.
Az mindíg attól függ mihez képest nézzük. Három cree már jól világít.
Ha elé teszünk egy olyan optikát az eléggé lefogja a fényt,
da a gyári hasonló áru lámpákhoz képest még akkor is marad elég,
fõleg mert kicsi a széttartás.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4918
DöG

DöG

    vendég

  • fórumtag
  • 229 hozzászólás
Néhányan már örülnek az új lámpájuknak :impra:Hozé-féle lámpa project 1.0.
Remélem idõvel egyet "élõben" is láthatunk! :)
(Persze nem szembõl! :po_oku: :D )

#4919
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

A Cree ledek - illetve LED + optika+optikatartó - rögzítésére ..
... létezik iparosabb megoldás? Tudsz ilyenrõl? Köszi!

Nem tudom de magam részérõl a meglévõ lehetõségekre csak úgy gondolok
mint egyre a sok egyéb módon feladatát betöltõ módszerek közül.

Nem szeretek mások után menni, anélkül, hogy átgondolnám a lényegét,
valóban az a jó, esetleg a jobb megoldás..?
Esetleg nem nagyobb a hátránya mint az elõnye ha úgy rakom össze?

Lehet, hogy azt mondod, kicsit elvont és egyedi gondolkodásu vagyok de
jobban szeretek a nagy fizika lehetõségeivel magam kombinálni mint mások "fõztjét enni".


Szóval attól, hogy valahol ipari gyártásnál valami bevált attól még nem feltétlen az a legjobb,
fõleg ha egyedi módon készítünk valamit. Egyébként a hõvezetõ ragasztó a leg gyorsabb és
leg kényelmesebb módszer a led rögzítésére, de nem a legjobb.
Szerintem nem is azzal kell foglalkozni mások hogyan csinálnak valamit.
Az adott helyzetben, az adott lehetõségek mellett, az adott célra megfelel-e vagy sem.

Pl. egy adott ledhez gyártott optika nem feltétlen a legjobb hozzá.
Lejjebb látható fény összehasonlítás az egymáshoz illõ méhsejt alakú optika
gyenge tulajdonsága miatt olyan amilyen, ezért nem szeretek soha a kijárt úthoz ragaszkodni.

Persze megismerni mindenképp érdemes a különbözõ meglévõ módszereket mert
akkor tudunk válogatni és tovább kombinálni belõle, nekünk mi is a legcélszerûbb
és valójában mi is a jobb megoldás.

Ezen kívül ha végig gondolod mire is van szükség az adott feladatnál
akkor a megoldás is szinte magától jön.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4920
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
van csillag cree-bol is
tele a net vele

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...