Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Látni & látszani!

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
8736 hozzászólás a témában

#4901
SanDiablo

SanDiablo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 443 hozzászólás
Hát igen... Talán ezért kell minél több világító és fényvisszaverõ a bringára.
Persze csak kultúrált módon. Én a küllõkre dobtam fel az Author pici lámpáját... miután kicseréltem benne a ledet kékre. :D Nemcsak felkelti a figyelmet (a szine miatt nemgyengén), de mutatós is. Éljen a feltûnés!
"Aki embernek hitvány, az magyarnak alkalmatlan." Tamási Áron
Durung forever!

#4902
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Egyes márkáknak olyan lámpatestje van amelyben a LED-sorok a fékpedál lenyomásának (az autó lassulásának) mértéke szerint egyre nagyobb számban fénylenek.

Ezek jó ha megmaradnak ötletmagnak, amire lehet késõbb akár építkezi is.
Vagyis fel lehet használni majd valamikor, adaptálva az adott körülményekhez hasonló célra.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4903
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
A Mercedes S-osztályban volt elõször a villogó féklámpa. A diódás megoldás azért vezették be, mert a fékpedál lenyomása után sokkal gyorsabban felvillan, vagyis csökkenti a reakcióidõt (természetesen kevesebbet is fogyaszt, nagyobb az élettartama). Egyes márkáknak olyan lámpatestje van amelyben a LED-sorok a fékpedál lenyomásának (az autó lassulásának) mértéke szerint egyre nagyobb számban fénylenek.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#4904
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Persze, igazad van, ettõl az elektromos fogyasztás lesz kisebb,
nem feltétlen a fény növekszik, legfeljebb ha az a cél.
Egyébként autónál ugyanúgy elõnyös a hátsó féklámpánál mint a
kerékpár esetén városban az elsõ fehér led is de a
hátsó fény megfelelõ ütemü villogtatása úgyszintén.

A példát azért idéztem mert a "villogás" csak egy része a dolognak.
Ezen kívül több minden apró részletre oda kell figyelni, mint pl. a villogás üteme, aránya.

Valóban ezért használják a "rendõr, mentõ, tûzoltó.. stb.)" a villogó fényjelzést mert az figyelemfelkeltõbb.


Olyan szituban, ahol csak egy pillanatra lehet egyfelé nézni,
ott sem okozhat gondot a vilogás ha elég sûrûn villog a fény.
Azt a bizonyos említett helyeken már kitalálták, vagy a felvillanó fényerõ akkora,
hogy bárhova néz akkor a környezõ tárgyakon látja felvillanni, vagy elég sûrü ahhoz, hogy bármikor észlelhetõ legyen.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4905
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
jó, de itt a gépjármû-gépjármû talákozásról beszélünk. :) ez a LEDes lámpa sem azért van, mert az autóknak eddig olyan nagyon gyenge volt al ámpájuk, és csak 1 méterre láttak. :)

de mondjuk gondolj bele: fáradtan, este, szitáló esõben vezetsz hazafele este az autópályán, mögötted már 5-6 óra vezetés. elõtted a távolban hirtelen fékezni kényszerül egy autó, mert mondjuk dugó van vagy valami - ergo csak elõrefele kell nézned, szûk teret kell belátnod. szerintem elõbb észreveszed a jó ütemben villogó fényt, és kezdesz el te is idõben lassítani, mint azt, hogy valami piros ott ég folyamatosan. :)

szerintem a legtöbb ember, de a jármûvezetõk biztosan a villogáshoz ösztönösen egyfajta veszélyt köt, és azonnal éberebb lesz. (pl. rendõr, mentõ, tûzoltó; sávjelzõ bólyák útszûkületnél, vasúti jelzõlámpa, hosszú és széles jármûvek...)

persze az, hogy egy olyan szituban, ahol csak egy pillanatra lehet egyfelé nézni, és akkor pont a villogás sötét fázisát kapja el, az más dolog. de gondolom a bömös meg a merci vagy aki kitalálta, az azért egy minden körülmény közt észlelhetõ frekvenciát választott, mint pl. a rendõröknél..

#4906
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Azt nem tudom kinek volt az alap ötlete, de mindenképp jó dolog, viszont lehetnek hátulütõi is.

Pl. ha relatív ritkán v röviden villan a bringa hátsó piros fénye, akkor a
területet gyorsan szemrevételezõ gk. vezetõ éppen oda pillant és sötét van,
közben már egész más területet vizsgál a szemével, amikor felvillan a
bringa hátsó lámpája. Erre egy gyakorlatban megesett példa: >>Itt<< .

Szóval mindenre lehet ellenpélda is. na meg ha sûrûbb a felvillanás
akkor biztosan határozottabban meglátta vona.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4907
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
mintha a merci vagy a bömös vezetette volna be azt, hogy a hátsó féklámpa villogjon fékezésnél, mert a villogást sokkal jobban észreveszi az emberi szem, mint a konstans fényt.

#4908
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Ebbõl lehet tanulni! Látszanak a nagy lencsék a ledek elõtt.
A lámpájáról néhány szó magyarul:

"22. Lássuk a fényt
A Lexus LS 600hL tompított fényszórójában elsõként alkalmaztak LED-technológiát
a tokiói Koito Manufacturingnak köszönhetõen. A LED alig nagyobb mint egy pénzérme,
jóval hatékonyabbak, mint a hagyományos körték, vagy a halogén izzók.

Minden fényszóróburában található fürt kilenc LED-et tartalmaz:
- három a tompított fényszóróhoz,
- kettõ a helyzetjelzõhöz,
- kettõ az irányjelzõhöz és
- kettõ a reflektorhoz.

Ebbõl az öt tompított lámpa csupán 58 wattot igényel, és kitart a jármû élettartamáig.
Az Audi R8-as sportkocsija lesz az elsõ európai jármû LED-es elsõ fényszórókkal.
A hátsó lámpatestekben az Audi mellett a BMW és a Mercedes is használja a technológiát."
Forrás: >>ITT<<

Már sokszor láttam olyan hidegfényü lámpát autókon ami biztosan nem H.I.D. volt és hideg led fénnyel világított.
Sõt olyan ledes hátsó, fék és helyzetjelzõ lámpát is ami szaggatott csíknak látszott menet közben,
vagyis ki-be kapcsolgatta az elektronika (gondolom) a figyelem felkeltés céljából.
Amikor folyamatosan nézed akkor nem túnik fel a villogás, de ha
csak átvillan felette a szem akkor a szaggatott csíkok látszanak.

Ezt biciklin már régóta alkalmazzák a hátsó pirosnál, igaz jóval ritkábban villog.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4909
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás
Nem csalódtam a márkában. Belátható idõn belül (néhány év) el fog terjedni a megoldás.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#4910
Rave_Ace

Rave_Ace

    Dömdödöm

  • globális moderátor
  • 3.201 hozzászólás
Feltöltött kép

Itt látható a világ elsõ sorozatgyártású ledes tompítottal szerelt gépjármûve..
Na egy ilyen lámpát biztos szétszednének egy páran..
Ha valaki nem tudná a három felsõ karika mögött 1-1-1 led van

itten meg látható mûködés közben videón

Az autóvillamosság tök egyszerü:

-ha valami nem szikrázik pedig kellene, akkor kontaktspray

-ha valami szikrázik, pedig nem kellene, akkor szigetelõszalag


#4911
Nemozoli

Nemozoli

    vendég

  • fórumtag
  • 33 hozzászólás

Néhányan már örülnek az új lámpájuknak :impra:Hozé-féle lámpa project 1.0.
Remélem idõvel egyet "élõben" is láthatunk! :)
(Persze nem szembõl! :po_oku: :D )


Láthatsz ilyen fényt, ha velem jössz szembe... már egy jó ideje az egyik lámpám ilyen LED-es és optikás... és készítettem is párat megrendelésre, nos, eddig senki sem panaszkodott a kevés lumenre :-D

#4912
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Láttam már hasonló három ledeseket azzal az optikával.
Az mindíg attól függ mihez képest nézzük. Három cree már jól világít.
Ha elé teszünk egy olyan optikát az eléggé lefogja a fényt,
da a gyári hasonló áru lámpákhoz képest még akkor is marad elég,
fõleg mert kicsi a széttartás.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4913
DöG

DöG

    vendég

  • fórumtag
  • 229 hozzászólás
Néhányan már örülnek az új lámpájuknak :impra:Hozé-féle lámpa project 1.0.
Remélem idõvel egyet "élõben" is láthatunk! :)
(Persze nem szembõl! :po_oku: :D )

#4914
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

A Cree ledek - illetve LED + optika+optikatartó - rögzítésére ..
... létezik iparosabb megoldás? Tudsz ilyenrõl? Köszi!

Nem tudom de magam részérõl a meglévõ lehetõségekre csak úgy gondolok
mint egyre a sok egyéb módon feladatát betöltõ módszerek közül.

Nem szeretek mások után menni, anélkül, hogy átgondolnám a lényegét,
valóban az a jó, esetleg a jobb megoldás..?
Esetleg nem nagyobb a hátránya mint az elõnye ha úgy rakom össze?

Lehet, hogy azt mondod, kicsit elvont és egyedi gondolkodásu vagyok de
jobban szeretek a nagy fizika lehetõségeivel magam kombinálni mint mások "fõztjét enni".


Szóval attól, hogy valahol ipari gyártásnál valami bevált attól még nem feltétlen az a legjobb,
fõleg ha egyedi módon készítünk valamit. Egyébként a hõvezetõ ragasztó a leg gyorsabb és
leg kényelmesebb módszer a led rögzítésére, de nem a legjobb.
Szerintem nem is azzal kell foglalkozni mások hogyan csinálnak valamit.
Az adott helyzetben, az adott lehetõségek mellett, az adott célra megfelel-e vagy sem.

Pl. egy adott ledhez gyártott optika nem feltétlen a legjobb hozzá.
Lejjebb látható fény összehasonlítás az egymáshoz illõ méhsejt alakú optika
gyenge tulajdonsága miatt olyan amilyen, ezért nem szeretek soha a kijárt úthoz ragaszkodni.

Persze megismerni mindenképp érdemes a különbözõ meglévõ módszereket mert
akkor tudunk válogatni és tovább kombinálni belõle, nekünk mi is a legcélszerûbb
és valójában mi is a jobb megoldás.

Ezen kívül ha végig gondolod mire is van szükség az adott feladatnál
akkor a megoldás is szinte magától jön.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4915
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
van csillag cree-bol is
tele a net vele

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#4916
Sheriff

Sheriff

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás
Szia Balu!

A Cree ledek - illetve LED + optika+optikatartó - rögzítésére nem létezik valami normális (gyári) megoldás? Arra gondolok, hogy pl. a luxeon star LED-ek egyszerûen felcsavarozhatóak egy felületre, rápattintom az optikát és kész. Csak a luxeonok hatásfokuk és áruk miatt nem jók. Ahogy emléxem - nincs most kedvem feltúrni a régi lapokat - Te a CREE-re forrasztasz egy rézcsíkot és azt rögzíted valahogy. Akik pl. nagytételben szeretnék a CREE ledeket felhasználni (pl cégek), azoknak létezik iparosabb megoldás? Tudsz ilyenrõl? Köszi!
Spindel bike a király. Legalábbis, csak az van. :)

#4917
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

..több LED esetén szerintem a legegyszerûbb, ha néhánnyal csak az aszfaltot világítjuk (=tompított)!
A szórtabb, illetve kicsit emeltebb-távolabbra világítókat meg egyszerûen lekapcsoljuk aszfalton..

Az egyik egszerûbb ..a másik hatásosabb. :)
Egyébként próbáltam megosztani a ledek irányát. A vízszintes széttarás bejött de a függõlegeset végül egyesítettem.
Legyen egy erõs fény a kormányon és az világítson ahova akarom. A sisakon külön..
A gyakorlat ezt mutatta életképesebbnek.



Amiben én gondolkodok, az valszeg nehezebb, mint a Te megoldásod, viszont egy rugó is elég hozzá..

Erre kíváncsi vagyok.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4918
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Amiben én gondolkodok, az valszeg nehezebb, mint a Te megoldásod, viszont wegy rugó is elég hozzá, ámbár az szerintem erõssebb, mint amit használtál.
Még finomítom - mert van benne egy egyszerû mechanikai is - aztán küldöm a fotót. A mûködtetés ugyanúgy racsnis karral megy, mint nálad.

#4919
DöG

DöG

    vendég

  • fórumtag
  • 229 hozzászólás
Ha már tompított, és távolsági fény módoknál tartunk, akkor több LED esetén szerintem a legegyszerûbb, ha néhánnyal csak az aszfaltot világítjuk (=tompított)! A szórtabb, illetve kicsit emeltebb-távolabbra világítókat meg egyszerûen lekapcsoljuk aszfalton, ha másokat zavar:) .

#4920
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Agyalok egy billentõ mechanikán, amit egy vagy két rugó tart egyensúlyban, persze jó erõs, de pici darabok.

A rugó egy néhány menetes (nem nyomó-húzó rugó).
A végei hosszabbak és egy-egy rugót két oldalon a billentõ tengelyre fûzve,
a hosszabb egyenesre hagyott végeit támasztom
az alsó állapotba szorított lámpafejhez és a stabil részhez.

A csavaró hatást használom ki a lámpa fej leszorításához,
és bowdent (a végén racsnis karral) az emeléshez.


A lámpafej kiegyesúlyozatlanul könnyen beremeg.
Ezért nagyon fontos, a lámpafejnek úgy célszerü megtalálni az egyensúlyi helyzetét,
hogy rugó nélkül elõre világító irányba igyekezzen vissza állni.
Ennél csak az jobb ha megtámasztás nélkül ott áll meg ahova fordítod,
azután lehet rászerelni a lenyomó rugókat és a felemelõ bowdent.

Azért jobb ha egyensúlyi helyzetben elõre világít mert úgyis az a világítás fõ iránya és
csak rövidebb idõszakokra billented közelebb, magad elé ahol kevésbé zavaró ha kicsit beremeg.
Persze azt is el lehet kerülni ha precízen kiegyensúlyozod.
Ezért építettem át én is.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..