Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Látni & látszani!

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
8746 hozzászólás a témában

#2981
Whist

Whist

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 362 hozzászólás
vettem egy lámpát,ami nagyon jól világít,nekem kielégítõ módon,de pontra,és a szórt fénye ugye sokkal jobb lenne.van valami tipp,hogy hol tudom kicserélni a lencsét(nem tudom ,hogy valójában lencsének hívják e azt,ami a fényt szórja)vagy hogyan tudnám jobban teríteni a fényt

#2982
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Most egy kicsit problémás fotót feltenni, mert a kep.tar.hu oldal megszûnt, ahol ezek könnyen elérhetõ módon sokáig fent voltak. Itthon is megvannak valahol a képek de azt most kicsit macerás megkeresni. Bocsi. majd fotózok megint valamikor és azt felteszem.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#2983
Sanya35

Sanya35

    vendég

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás

A mostani kormány lámpám 3 sávban elosztva 3X 800 = 2400 lumen összesen, persze nem használom mindet, csak amikor tényleg szükséges. Szélességében is lejjebb tudom kapcsolni akár csak a két szélét is kisebb fényerõre, de akár teljesen is egyenként le vagy egyenként kicsire.


Wow :cool2:
Képeket tudsz dobi róla? Akár éjszakai beamshotokat is :)

#2984
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Egyébként erõs reflektorokkal felszerelve is jártam már úgy, hogy teljes sötétben megláttam valamit bóklászni a távolban az út túlsó szélén, lakott területen kívül. mivel semmi emberre utaló jelet nem láttam (sem lámpa sem fényvisszaverõ nem volt rajta, de még világos öltözet sem ami arra engedne következtetni, hogy ott ember közlekedik), ezért valami állatra számítottam és méginkább oda koncentráltam a fényt, hogy megállapítsam mire számíthatok ha majd mellé érek. Végül kiderült, hogy ember volt az Istenadta. Odakiáltott, amikor jobban nézegettem a fénnyel mi a szoar az, hogy "nevakíccsá mán' ". Na ez ember volna..
Végülis éjszakában, kivilágítatlanul, fényvisszaverõ nélkül, sötét öltözékben, tényleg csak "állat" megy ki az utakra. Más néven szerv donor. /már bocs../

Másik alkalommal szintén egy láthatatlan bringás jött a szemben lévõ oldalon, ami megint csak akkor derült ki amikor a gödrös úton majdnem felborult.

Természetesen nem akarok elvakítani senkit de mire egy ilyen szándékosan vaksötétbe burkolózó sötét bringásról kiderül, hogy állat vagy ember, addigra már jól meg kellett világítani milyen lényre is számítsak a szembõl imbolygó árnyék láttán, attól meg õ nem lát. Ez a vakítás még nem is akkora baj neki, mintha egy hátulról száguldó kocsiból nem látnák meg.

Ha látom valami jelét, hogy jármû vagy ember közeledik (akár gyalogos is), akkor természetes, hogy azonnal lejjebb billentem a fényt.


Amikor egy szembõl jövõ autós rosszul beállított lámpája vakít az ellen úgy védekezek, hogy magam elé billentem a fényem, hogy jól lássam az utat és a sisak simléderét a vakító fényforrás elé fordítom. Ezért jó ha fenn marad a sisakon.



Az új csodák közül a new Bikray iii-ról tudok nyilatkozni, 1280 lumen, személyesen próbáltam. Körvonalazható fényfoltja van, bõven beállítható, hogy még ne zavarja a szembejövõt és látásra alkalmas maradjon.

A mostani kormány lámpám 3 sávban elosztva 3X 800 = 2400 lumen összesen, persze nem használom mindet, csak amikor tényleg szükséges. Szélességében is lejjebb tudom kapcsolni akár csak a két szélét is kisebb fényerõre, de akár teljesen is egyenként le vagy egyenként kicsire.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#2985
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Ami nagyon sokat jelent nálam az a lámpa funkcionális billenthetõsége.
Ez alatt azt értem bármikor, gyorsan, könnyen a kormány markolatot fogva egy átalakított váltó karon keresztül, ergonómiailag kiforrottan könnyedén (már biztonságosan) lejjebb és feljebb tudom mozgatni a fényt.


Nálam ez az O-gyûrûs megoldás miatt tökéletesen kivitelezhetõ. Ha majd lesz egy ilyen 3-4 ledes csodám, egy kis átalakítás (hogy felfelé ne szórjon) nagyon jó ötlet.

Ha lámpa nélkül megy, ennyire nem tiszteli a szabályokat, másokat és saját magát sem, a leghatározottabb ok arra, hogy húzzon le az útról amilyen gyorsan és mértékben csak tud és álljon meg. Ne az én lámpám fényében kolbászoljon mint az éjjeli lepke. Csak sajnos néhánynak nincs ennyi esze, mert életében nem volt lámpája se jogosítványa és azt hiszi magáról, hogy látszik.

#2986
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
A jó beállítás a legfontosabb és ez nem csak ránk igaz. Az autók rosszul beállított fényszórói is nagyon bosszantók és egyre több az ilyen. Eddig még egy autó sem villogott, nekem ez megfelelõ visszajelzés arra, hogy rendben van. Kompromisszumos megoldásként autó vagy kerékpárúton a két lámpából csak egyet használok (mászásnál azt is csökkentett fényerõvel) és inkább a saját látótávolságomból szoktam elvenni, minthogy vakítsak. Csak lefelé kapcsolom be mindkét lámpát és akkor is erõsen lefelé fordítva. Furcsa, hogy amíg nem voltak fényvisszaverõim, amibõl felismerhetõ a kerékpár, az autók jelentõs része nagyon óvatosan és lehúzódva jött szembõl, keresztezõdésben meg is álltak néhányszor, értetetlen módon. Szembejövõ kerékpáros nagyon ritka, olyankor teljesen lefelé fordítom, hogy csak 1-2m-re világítson elém. A gyalogoknál teljesen mindegy hogy állítom, elbújnak, hátat fordítanak, rettenetesen zavarja õket, ez inkább elõny, hogy idõben észrevesz.

Az új csodák közül a new Bikray iii-ról tudok nyilatkozni, 1280 lumen, személyesen próbáltam. Körvonalazható fényfoltja van, bõven beállítható, hogy még ne zavarja a szembejövõt és látásra alkalmas maradjon.

#2987
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Odáig még ment is a dolog a szembejövõ biciklis hölgynek lassított látta h fényes stb de valahogy mégis a fény felé kezdett húzódni érthetetlen módon.

De hiszen ez természetes ösztönös reakció, mert a sötét részt nem látja. Az a bizonytalan. Ott bármi lehet, szakadék, út széli fa vagy betonfal de akár a járható út is, amit viszont nem lát szembe fénynél aki nem használ elég jó világítást. Viszont ha a fény felé veszi az útját akkor biztos lehet a végeredményben, legyen az bármilyen is. Ez nem vicc!

Az erõs reflektor elé tévedt éjszakai nyuszik szarvasok is azért nem mennek ki a fénybõl mert az ösztönük azt diktálja, legalább ott maradjanak ahol tudnak tájékozódni, mert a sötétben ki tudja mi vár rájuk. Az, hogy ott legalább látnak, hamis biztonságot sugall.

Ez tényleg egy érdekes jelenség. Ugyanez a hatás érvényesül akkor is amikor gyenge és keskeny fényü lámpa van a biciklin és egy bozótos szélü ösvényen közlekedsz. Mivel csak azt látod amit elõtted megvilágít a szûk fényû lámpa, ezért ott, a látható területen keresed a legoptimálisabb utat, még akkor is ha véletlenül az út élesen elkanyarodik vagy elágazik de csak egy keskesny sávot látsz, a bozótosban a legjárhatóbb csapást igyekszel megtalálni, pedig ott van melletted a járható út is, de ha nem látod akkor gyakorlatlanul könnyen megtéveszt a megvilágított út széle és ott keresed az utat. (régen, amikor még nem volt jó fényû lámpám még én is többször majdnem jártam úgy, ahogy leírtam./innen datálódott az erõs, széles fényü lámpa mániám :)) / )



Szerintem az ilyen elérhetõ árú lámpákban amikben nincs különösebben tervezve a reflektor a lencse és egyebek amik irányítanák a fényt 200 lumennél több nem használható városban anélkül h igen kellemetlen élményt szereznénk vele a szembejövõnek.
Az ilyen 1200-1600 lumenes csodák (nem Lupine és társai amiken van normális lencse stb.) szerintem maxon használhatatlanok olyan helyen ahol szembe jönnek az emberrel akár autóval akár bicajjal mert eszméletlen zavaró szembõl. Ha meg annyira lebuktatod h ne legyen nem ér semmit.

Még az elsõ használható huzal lábas led soromat amikor próbálgattam, akkor arra is figyeltem, hogy valami megoldást találjak arra, hogy ne vakítsam a szembe jövõt. még annak idején Natival nézegettük a Római parton, hogy mennyire vakít a különbözõ beállításokkal, fény terelõ trükkökkel a lámpa. Végül találtam egy olyan megoldást amivel akár az álláig meg tudtam világítani valakit és még nem vakította a fény. Ez sajnos csak a huzal lábas ledeknél mûködött ennyire éles határvonallal.

A mostani lámpámnál annyit tudtam beállítani, hogy eleve vízszintesen van elrendezve három db. 4 chipes led csoport egymás mellett, így vízszintesen ovális fényt vetít az útra egy nagy lencsén keresztül. A ledek körül (a lencse mögött) van egy tükör, aminek az alsó részét leragasztottam matt fekete papírral. (Ennyi kevés veszteséget el kellett fogadni a cél érdekében.) Ennek hiányában rám is villogtak az autók, még akkor is ha letompítottam magam elé a fényt. Így viszont már felfelé nem vetít annyit ami gondot okozhat. A felsõ tükör rész viszont lefelé vetít annyi fényt ami közvetlenül elõttem is megvilágítja az utat.

Ami nagyon sokat jelent nálam az a lámpa funkcionális billenthetõsége.
Ez alatt azt értem bármikor, gyorsan, könnyen a kormány markolatot fogva egy átalakított váltó karon keresztül, ergonómiailag kiforrottan könnyedén (már biztonságosan) lejjebb és feljebb tudom mozgatni a fényt.

Szóval a vakítás részben beállítás de nagyrészt tervezés kérdése.

Egy gyári lámpánál ha úgy állítod be, hogy mást ne vakíts, akkor te sem látsz jól.
(ez közvilágítás mellett jó mert ott van annyi fény, hogy láss mellette).

Ha úgy állítod be, hogy jól láss elõre (fõleg terepen), akkor vakítod a szembe jövõt.

Vegyes használatra a leírt kormányról billentés lenne a jó megoldás, csak hogy ez miért nem jutott még a gyártók eszébe, és miért nem lehet készen vásárolni, kormány markolattól állítható bowdenes lámpa billentõ egységet azt tényleg nem igazán érthetõ, pedig a mostani erõs fényû lámpáknál volna létjogosultsága.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#2988
zylin

zylin

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 277 hozzászólás

Másik: Pszichológia, minél fényesebb valami, annál óvatosabban jön szembe az autó és nagyobb ívben kerüli hátulról. Nekem sokkal fontosabb a saját testi épségem, minthogy kockáztassam, hogy vagy észrevesz vagy nem, vagy elmegy mellettem 1m-re 100-al vagy nem, minthogy neki nem tetszik, hogy fényes.


Na sajnos erre is volt már nem egy ellen példa: Város bicikli út rosszul kivilágított része. Le is volt buktatva a lámpám le is volt véve 180 lumen körülre (mert, hogy az egy dolog h én baromi jól látok de mást nem szeretnék megvakítani). Odáig még ment is a dolog a szembejövõ biciklis hölgynek lassított látta h fényes stb de valahogy mégis a fény felé kezdett húzódni érthetetlen módon.
Szerintem az ilyen elérhetõ árú lámpákban amikben nincs különösebben tervezve a reflektor a lencse és egyebek amik irányítanák a fényt 200 lumennél több nem használható városban anélkül h igen kellemetlen élményt szereznénk vele a szembejövõnek.
Az ilyen 1200-1600 lumenes csodák (nem Lupine és társai amiken van normális lencse stb.) szerintem maxon használhatatlanok olyan helyen ahol szembe jönnek az emberrel akár autóval akár bicajjal mert eszméletlen zavaró szembõl. Ha meg annyira lebuktatod h ne legyen nem ér semmit.


#2989
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Szerintem pusztán csak annyi az oka, hogy õk úgy gondolják a suta agyukkal, hogyha õk látnak téged már 1 km-rõl, akkor biztos te is látod õket ugyanekkora távolságról. Más ok nem lehet. Milyen szép dolog is, ha valakire "tekintettel van" a csürhe csordanép... néha az egymagukban lévõk is képesek ilyen csorda-agyi szintre süllyedni, mélázva...

A vakító lámpákkal viszont sajnos nem tudok egyetérteni. Ahogy biciklizgetek néha estefelé is, manapság egyre több jófényû lámpát látok. A közös mindegyikben: vakítanak, mint a barom. Jó, ha van fény este, de biztos, hogy megéri ezt a kockázatot, hogy a szembejövõket cserébe elvakítja és õk így nekimehetnek bárminek? Ez a gyártóra is rányomja amúgy a pecsétet rendesen, hogy a vakítás tényére nem gondol. Vagy ha mégis gondol, vagy legyint egyet, vagy rossz a módszere...


a vakítás minden esetben 2 részbõl tevõdik össze
1) rosszul van beálítva
2) belenézel
ebbõl te egyet tudsz változtatni: nem nézel bele.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#2990
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
A vakítást képletesen értem. Ezek a lámpák a 200 lumenükkel már gyengének számítanak az elérhetõ áron kapható 1200-1600 lumenesekhez képest. És egy autó lámpájához még így se hasonlítgassuk õket, az nem vakít? Nyilván lefelé világítok vele, az aszfaltra. Autónál ha dombnak jön szembe vagy rosszul van beállítva a lámpája, simán tompítottal is telibe világít a szembejövõ szemébe, nem beszélve azokról, akik reflektorral jönnek szembe vagy ködlámpával. Ott is meg kell lenni a rutinnak ennek a kezelésére, a sebességek miatt enyhén szólva veszélyesebb az autó. Egyébként hány autós veszi le a reflektort szembõl ha a biciklis lámpa nélkül megy vagy egy harmatgyenge lámpával (mit lát a biciklisbõl)? Gyanítom egy sem, az az igazi elvakítás. És ki lesz a hibás, ha a biciklis nekimegy valaminek, az autós, aki elvakította, mert nem is látta? Hát bocs, ha valaki ennyire igénytelen, hogy lámpa nélkül megy, menjen is neki valaminek, meg is érdemli.


Másik: Pszichológia, minél fényesebb valami, annál óvatosabban jön szembe az autó és nagyobb ívben kerüli hátulról. Nekem sokkal fontosabb a saját testi épségem, minthogy kockáztassam, hogy vagy észrevesz vagy nem, vagy elmegy mellettem 1m-re 100-al vagy nem, minthogy neki nem tetszik, hogy fényes.

#2991
blueshark

blueshark

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.190 hozzászólás
Nálam is elég sokan panaszkodnak a Blackburn Flea villogó módjára a céges bringatárolóban, elég zavaró nem is lehetne használni a Kresz szerint. Szóval vagy mellõzõm a villogó módot vagy pedig lefelé fordítom.
Team Heavy Pedal - Szeged

A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.

#2992
peacemaker

peacemaker

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás

... De nem húzódott le libasorba, még játszott a tûzzel, hátha nekimegyek. Nem értem ezeket.


Szerintem pusztán csak annyi az oka, hogy õk úgy gondolják a suta agyukkal, hogyha õk látnak téged már 1 km-rõl, akkor biztos te is látod õket ugyanekkora távolságról. Más ok nem lehet. Milyen szép dolog is, ha valakire "tekintettel van" a csürhe csordanép... néha az egymagukban lévõk is képesek ilyen csorda-agyi szintre süllyedni, mélázva...

A vakító lámpákkal viszont sajnos nem tudok egyetérteni. Ahogy biciklizgetek néha estefelé is, manapság egyre több jófényû lámpát látok. A közös mindegyikben: vakítanak, mint a barom. Jó, ha van fény este, de biztos, hogy megéri ezt a kockázatot, hogy a szembejövõket cserébe elvakítja és õk így nekimehetnek bárminek? Ez a gyártóra is rányomja amúgy a pecsétet rendesen, hogy a vakítás tényére nem gondol. Vagy ha mégis gondol, vagy legyint egyet, vagy rossz a módszere...

#2993
amargo

amargo

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás

Nem tudom hogy lehetne elérni, hogy a kerékpárosok legalább egy ***** fényvisszaverõt rakjanak a biciklire vagy magukra, és egy 500 Ft-ot tescos lámpát, hogy legalább látszódjanak. Kimondott kerékpárúton, kanyar után (a legrosszabb helyen) teljesen kivilágítatlanul, fényvisszaverõk nélkül jött szembe két biciklis, szerintem egymás mellett mehettek és az utolsó pillanatban húzódott le az én sávomból kereszbe a sajátja felé. Elõször csak az elsõ kerekét, villát láttam, megijedtem, satut fékeztem (hadd kopjon az 50 fontos gumi). Engem már egy kilométerrõl láthattak (a lámpám vakít), az agyam kerepel mint a géppuska, biztosan láttak, hallottak. De nem húzódott le libasorba, még játszott a tûzzel, hátha nekimegyek. Nem értem ezeket.


Nem tudom mi kellene, nekem nem olyan heves a természetem, de több ismerõsöm rendszeresen leordítja a suttyók fejét.. pedig némelyik elég dekoratív lányka is..

#2994
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.697 hozzászólás

Mivel a hozék topikja zárolásra került, ha nem tévedek, érdeklõdnék, mennyi ideig kell tölteni a Hozé lámpák (v 1.1) lítium akksiját? Kösz a válaszokat!

Addig töltöd, amíg a töltõ piros lámpája már csak nagyon halványan világít. kb. 2 - 2,5 óra szokott lenni. (persze a merültségtõl függ)
Marci

#2995
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Igen, az RC tagot ki lehet próbálni, elvileg segíthet. Látom benne vagy a dologban. :-)
Még talán tudnék is adni ilyent ill. erõsen hasonló nyomógombot. Kár, hogy nem laksz közelebb.
Ez az a fajta lehet ahol egy féldomboru acél lemez pattan át mechanikus nyomásra. Az zár.
Az acél lapka széle az egyik póluson fekszik és amikor benyomod akkor a közepe kontaktot ad.
Aminél hasonló hiba volt és szétbontottam, ott az acél lap alatt kis kosz volt középen, ahol érintkeznie kellene. Az akadályozta meg a stabil érintkezést.


Látom Te is benne vagy. :) Többször is nagy mennyiségû gyorsan párolgó alkoholt permeteztem rá (valószínûleg bele is ment rendesen), közben nyomkodtam a gombot, majd kifújtam levegõvel. Ha kosz volt benne, esélyes, hogy kivitte, ez csak használat közben fog kiderülni. Köszönöm a felajánlást a kapcsolóra, ha mégis kellene, megkereslek privátban. Elõtte futok egy kört az itteni boltokkal, de ismerve a választékot, esélytelennek néz ki.

Amúgy a tok kiváló, teljesen acél, emiatt a hûtés sem rossz. Elgondolkodtam, hogy az eredeti elektronikát megõrizve, lehetne bele gyártani újat. Valószínûleg P7-es power led van benne, nem tudom ugyanekkora méretben (az optika miatt) lehet-e kapni kétszer-háromszor erõsebbet. Vagy ezt inkább úgy szokták, hogy jobban megküldik? Elektronikát lehetne építni, gondolom nem annyira bonyolult (mikrovezérlõvel). Talán megérné megcsinálni. :)

#2996
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Igen, az RC tagot ki lehet próbálni, elvileg segíthet. Látom benne vagy a dologban. :-)
Még talán tudnék is adni ilyent ill. erõsen hasonló nyomógombot. Kár, hogy nem laksz közelebb.
Ez az a fajta lehet ahol egy féldomboru acél lemez pattan át mechanikus nyomásra. Az zár.
Az acél lapka széle az egyik póluson fekszik és amikor benyomod akkor a közepe kontaktot ad.
Aminél hasonló hiba volt és szétbontottam, ott az acél lap alatt kis kosz volt középen, ahol érintkeznie kellene. Az akadályozta meg a stabil érintkezést.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#2997
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás
Mivel a hozék topikja zárolásra került, ha nem tévedek, érdeklõdnék, mennyi ideig kell tölteni a Hozé lámpák (v 1.1) lítium akksiját? Kösz a válaszokat!

#2998
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Igen, valószínûleg ez a kapcsoló átlagon alulira sikerült. A pergés az, amikor nyomod be vagy engeded el, az elektronika ott sok ki-be kapcsolást érzékel. Ez így normális, ezért szûrik elektronikával és/vagy szoftverrel. Ez a kapcsoló jobban pereg mint az átlag, az elektronika vagy a mikrovezérlõ szoftvere nem szûri ki eléggé. Ha beépítek a kapcsolóhoz (nagyon pici, felületszerelt alkatrészekbõl) egy ellenállás-kondenzátor szûrõt (vagy megnézem elõször, hogy így van-e megoldva, akkor kicserélem a meglévõ alkatrészeket nagyobb értékûre) valószínûleg megszûnik a jelenség, de ismeretlen elektronikába nem szívesen nyúlkálnék bele. Mindenesetre jónak tûnõ megoldás, ha a kapcsoló nem szerezhetõ be (ha mégis, akkor itt helyileg valószínûtlen, gyanítom Budapestrõl a 100 Ft-os kapcsolót 2000 Ft futárköltséggel le is küldik vagy külföldrõl ugyanez a helyzet.) Lehet persze sokkal bonyolultabb pergésmentesítése is, amivel ez a módszer nem mûködne.

Lassan megoldom magamnak a problémát, de remélem másnak is hasznos. :)

#2999
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Akkor mégis a nyomógomb lehet a hiba oka. Bizonytalan a kontaktus benne, ezért megnyomáskor több szaggatott nyomásnak veszi ha egyszer nyomod is. Ilyent lehet kapni szerintem.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#3000
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Lehet én is bevetem az "elbeszélgetés" vagy "LÁMPA" odakiabálós módszert.

Automatikusan sosem váltott funkciót. Csak akkor van gond, amikor megnyomom a gombot. Normális módon úgy mûködne, hogy a kikapcsoláshoz hosszan kell nyomni, bekapcsolás dupla kattintás (tiszta Microsoft), bekapcsolt állapotban egy gombnyomásra változik a fényerõ. Amikor gond van, a kikapcsolási kísérletre úgy veszi mintha két rövidet nyomtam volna és lemegy a fényerõ, vagy kikapcsol de azonnal vissza is. Nem mindig csinálja, most a szétszedés elõtt is normálisan mûködött. Sajnos új korától ilyen, az USA-ba nem akartam visszaküldeni. A másik ugyanilyen lámpával nincs ez a gond. Mikrokapcsoló hiba, most, hogy befújtam, talán megjavul, talán nem. De együtt lehet vele élni. Ha teljesen bedöglik, akkor majd kapcsolom az akkusaruról.

Szerk.: Nincs félig benyomódva a gomb, eleve a szilikongumin keresztül lehet benyomni, szóval rendesen meg kell nyomni.

Még az jutott eszembe, hogy lehet a kapcsoló pergésmentesítésével van gond, ha azt passzív alkatrésszel oldották meg (forraszhiba, alkatrész hiánya, hibája, stb.) Bár ha én gyártanék ilyet, a mikorvezérlõ programjából oldanám meg a pergésmentesítést. Az is lehet, hogy a szoftver rosszul van kalibrálva és ha a kapcsoló nem 100%-os, nem mûködik jól. 5 perc alatt javítanám ha a saját szoftverem lenne, de hát így nem tudok belenyúlni..