Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#2981
Írta 2011. július 24. - 11:34
Az új csodák közül a new Bikray iii-ról tudok nyilatkozni, 1280 lumen, személyesen próbáltam. Körvonalazható fényfoltja van, bõven beállítható, hogy még ne zavarja a szembejövõt és látásra alkalmas maradjon.
#2982
Írta 2011. július 24. - 11:21
De hiszen ez természetes ösztönös reakció, mert a sötét részt nem látja. Az a bizonytalan. Ott bármi lehet, szakadék, út széli fa vagy betonfal de akár a járható út is, amit viszont nem lát szembe fénynél aki nem használ elég jó világítást. Viszont ha a fény felé veszi az útját akkor biztos lehet a végeredményben, legyen az bármilyen is. Ez nem vicc!Odáig még ment is a dolog a szembejövõ biciklis hölgynek lassított látta h fényes stb de valahogy mégis a fény felé kezdett húzódni érthetetlen módon.
Az erõs reflektor elé tévedt éjszakai nyuszik szarvasok is azért nem mennek ki a fénybõl mert az ösztönük azt diktálja, legalább ott maradjanak ahol tudnak tájékozódni, mert a sötétben ki tudja mi vár rájuk. Az, hogy ott legalább látnak, hamis biztonságot sugall.
Ez tényleg egy érdekes jelenség. Ugyanez a hatás érvényesül akkor is amikor gyenge és keskeny fényü lámpa van a biciklin és egy bozótos szélü ösvényen közlekedsz. Mivel csak azt látod amit elõtted megvilágít a szûk fényû lámpa, ezért ott, a látható területen keresed a legoptimálisabb utat, még akkor is ha véletlenül az út élesen elkanyarodik vagy elágazik de csak egy keskesny sávot látsz, a bozótosban a legjárhatóbb csapást igyekszel megtalálni, pedig ott van melletted a járható út is, de ha nem látod akkor gyakorlatlanul könnyen megtéveszt a megvilágított út széle és ott keresed az utat. (régen, amikor még nem volt jó fényû lámpám még én is többször majdnem jártam úgy, ahogy leírtam./innen datálódott az erõs, széles fényü lámpa mániám
Még az elsõ használható huzal lábas led soromat amikor próbálgattam, akkor arra is figyeltem, hogy valami megoldást találjak arra, hogy ne vakítsam a szembe jövõt. még annak idején Natival nézegettük a Római parton, hogy mennyire vakít a különbözõ beállításokkal, fény terelõ trükkökkel a lámpa. Végül találtam egy olyan megoldást amivel akár az álláig meg tudtam világítani valakit és még nem vakította a fény. Ez sajnos csak a huzal lábas ledeknél mûködött ennyire éles határvonallal.Szerintem az ilyen elérhetõ árú lámpákban amikben nincs különösebben tervezve a reflektor a lencse és egyebek amik irányítanák a fényt 200 lumennél több nem használható városban anélkül h igen kellemetlen élményt szereznénk vele a szembejövõnek.
Az ilyen 1200-1600 lumenes csodák (nem Lupine és társai amiken van normális lencse stb.) szerintem maxon használhatatlanok olyan helyen ahol szembe jönnek az emberrel akár autóval akár bicajjal mert eszméletlen zavaró szembõl. Ha meg annyira lebuktatod h ne legyen nem ér semmit.
A mostani lámpámnál annyit tudtam beállítani, hogy eleve vízszintesen van elrendezve három db. 4 chipes led csoport egymás mellett, így vízszintesen ovális fényt vetít az útra egy nagy lencsén keresztül. A ledek körül (a lencse mögött) van egy tükör, aminek az alsó részét leragasztottam matt fekete papírral. (Ennyi kevés veszteséget el kellett fogadni a cél érdekében.) Ennek hiányában rám is villogtak az autók, még akkor is ha letompítottam magam elé a fényt. Így viszont már felfelé nem vetít annyit ami gondot okozhat. A felsõ tükör rész viszont lefelé vetít annyi fényt ami közvetlenül elõttem is megvilágítja az utat.
Ami nagyon sokat jelent nálam az a lámpa funkcionális billenthetõsége.
Ez alatt azt értem bármikor, gyorsan, könnyen a kormány markolatot fogva egy átalakított váltó karon keresztül, ergonómiailag kiforrottan könnyedén (már biztonságosan) lejjebb és feljebb tudom mozgatni a fényt.
Szóval a vakítás részben beállítás de nagyrészt tervezés kérdése.
Egy gyári lámpánál ha úgy állítod be, hogy mást ne vakíts, akkor te sem látsz jól.
(ez közvilágítás mellett jó mert ott van annyi fény, hogy láss mellette).
Ha úgy állítod be, hogy jól láss elõre (fõleg terepen), akkor vakítod a szembe jövõt.
Vegyes használatra a leírt kormányról billentés lenne a jó megoldás, csak hogy ez miért nem jutott még a gyártók eszébe, és miért nem lehet készen vásárolni, kormány markolattól állítható bowdenes lámpa billentõ egységet azt tényleg nem igazán érthetõ, pedig a mostani erõs fényû lámpáknál volna létjogosultsága.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2983
Írta 2011. július 24. - 09:13
Másik: Pszichológia, minél fényesebb valami, annál óvatosabban jön szembe az autó és nagyobb ívben kerüli hátulról. Nekem sokkal fontosabb a saját testi épségem, minthogy kockáztassam, hogy vagy észrevesz vagy nem, vagy elmegy mellettem 1m-re 100-al vagy nem, minthogy neki nem tetszik, hogy fényes.
Na sajnos erre is volt már nem egy ellen példa: Város bicikli út rosszul kivilágított része. Le is volt buktatva a lámpám le is volt véve 180 lumen körülre (mert, hogy az egy dolog h én baromi jól látok de mást nem szeretnék megvakítani). Odáig még ment is a dolog a szembejövõ biciklis hölgynek lassított látta h fényes stb de valahogy mégis a fény felé kezdett húzódni érthetetlen módon.
Szerintem az ilyen elérhetõ árú lámpákban amikben nincs különösebben tervezve a reflektor a lencse és egyebek amik irányítanák a fényt 200 lumennél több nem használható városban anélkül h igen kellemetlen élményt szereznénk vele a szembejövõnek.
Az ilyen 1200-1600 lumenes csodák (nem Lupine és társai amiken van normális lencse stb.) szerintem maxon használhatatlanok olyan helyen ahol szembe jönnek az emberrel akár autóval akár bicajjal mert eszméletlen zavaró szembõl. Ha meg annyira lebuktatod h ne legyen nem ér semmit.
#2984
Írta 2011. július 23. - 23:08
Szerintem pusztán csak annyi az oka, hogy õk úgy gondolják a suta agyukkal, hogyha õk látnak téged már 1 km-rõl, akkor biztos te is látod õket ugyanekkora távolságról. Más ok nem lehet. Milyen szép dolog is, ha valakire "tekintettel van" a csürhe csordanép... néha az egymagukban lévõk is képesek ilyen csorda-agyi szintre süllyedni, mélázva...
A vakító lámpákkal viszont sajnos nem tudok egyetérteni. Ahogy biciklizgetek néha estefelé is, manapság egyre több jófényû lámpát látok. A közös mindegyikben: vakítanak, mint a barom. Jó, ha van fény este, de biztos, hogy megéri ezt a kockázatot, hogy a szembejövõket cserébe elvakítja és õk így nekimehetnek bárminek? Ez a gyártóra is rányomja amúgy a pecsétet rendesen, hogy a vakítás tényére nem gondol. Vagy ha mégis gondol, vagy legyint egyet, vagy rossz a módszere...
a vakítás minden esetben 2 részbõl tevõdik össze
1) rosszul van beálítva
2) belenézel
ebbõl te egyet tudsz változtatni: nem nézel bele.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2985
Írta 2011. július 23. - 12:45
Másik: Pszichológia, minél fényesebb valami, annál óvatosabban jön szembe az autó és nagyobb ívben kerüli hátulról. Nekem sokkal fontosabb a saját testi épségem, minthogy kockáztassam, hogy vagy észrevesz vagy nem, vagy elmegy mellettem 1m-re 100-al vagy nem, minthogy neki nem tetszik, hogy fényes.
#2986
Írta 2011. július 23. - 12:28
A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.
#2987
Írta 2011. július 23. - 12:04
... De nem húzódott le libasorba, még játszott a tûzzel, hátha nekimegyek. Nem értem ezeket.
Szerintem pusztán csak annyi az oka, hogy õk úgy gondolják a suta agyukkal, hogyha õk látnak téged már 1 km-rõl, akkor biztos te is látod õket ugyanekkora távolságról. Más ok nem lehet. Milyen szép dolog is, ha valakire "tekintettel van" a csürhe csordanép... néha az egymagukban lévõk is képesek ilyen csorda-agyi szintre süllyedni, mélázva...
A vakító lámpákkal viszont sajnos nem tudok egyetérteni. Ahogy biciklizgetek néha estefelé is, manapság egyre több jófényû lámpát látok. A közös mindegyikben: vakítanak, mint a barom. Jó, ha van fény este, de biztos, hogy megéri ezt a kockázatot, hogy a szembejövõket cserébe elvakítja és õk így nekimehetnek bárminek? Ez a gyártóra is rányomja amúgy a pecsétet rendesen, hogy a vakítás tényére nem gondol. Vagy ha mégis gondol, vagy legyint egyet, vagy rossz a módszere...
#2988
Írta 2011. július 19. - 09:54
Nem tudom hogy lehetne elérni, hogy a kerékpárosok legalább egy ***** fényvisszaverõt rakjanak a biciklire vagy magukra, és egy 500 Ft-ot tescos lámpát, hogy legalább látszódjanak. Kimondott kerékpárúton, kanyar után (a legrosszabb helyen) teljesen kivilágítatlanul, fényvisszaverõk nélkül jött szembe két biciklis, szerintem egymás mellett mehettek és az utolsó pillanatban húzódott le az én sávomból kereszbe a sajátja felé. Elõször csak az elsõ kerekét, villát láttam, megijedtem, satut fékeztem (hadd kopjon az 50 fontos gumi). Engem már egy kilométerrõl láthattak (a lámpám vakít), az agyam kerepel mint a géppuska, biztosan láttak, hallottak. De nem húzódott le libasorba, még játszott a tûzzel, hátha nekimegyek. Nem értem ezeket.
Nem tudom mi kellene, nekem nem olyan heves a természetem, de több ismerõsöm rendszeresen leordítja a suttyók fejét.. pedig némelyik elég dekoratív lányka is..
#2989
Írta 2011. július 19. - 00:48
Addig töltöd, amíg a töltõ piros lámpája már csak nagyon halványan világít. kb. 2 - 2,5 óra szokott lenni. (persze a merültségtõl függ)Mivel a hozék topikja zárolásra került, ha nem tévedek, érdeklõdnék, mennyi ideig kell tölteni a Hozé lámpák (v 1.1) lítium akksiját? Kösz a válaszokat!
#2990
Írta 2011. július 18. - 23:45
Igen, az RC tagot ki lehet próbálni, elvileg segíthet. Látom benne vagy a dologban. :-)
Még talán tudnék is adni ilyent ill. erõsen hasonló nyomógombot. Kár, hogy nem laksz közelebb.
Ez az a fajta lehet ahol egy féldomboru acél lemez pattan át mechanikus nyomásra. Az zár.
Az acél lapka széle az egyik póluson fekszik és amikor benyomod akkor a közepe kontaktot ad.
Aminél hasonló hiba volt és szétbontottam, ott az acél lap alatt kis kosz volt középen, ahol érintkeznie kellene. Az akadályozta meg a stabil érintkezést.
Látom Te is benne vagy.
Amúgy a tok kiváló, teljesen acél, emiatt a hûtés sem rossz. Elgondolkodtam, hogy az eredeti elektronikát megõrizve, lehetne bele gyártani újat. Valószínûleg P7-es power led van benne, nem tudom ugyanekkora méretben (az optika miatt) lehet-e kapni kétszer-háromszor erõsebbet. Vagy ezt inkább úgy szokták, hogy jobban megküldik? Elektronikát lehetne építni, gondolom nem annyira bonyolult (mikrovezérlõvel). Talán megérné megcsinálni.
#2991
Írta 2011. július 18. - 23:29
Még talán tudnék is adni ilyent ill. erõsen hasonló nyomógombot. Kár, hogy nem laksz közelebb.
Ez az a fajta lehet ahol egy féldomboru acél lemez pattan át mechanikus nyomásra. Az zár.
Az acél lapka széle az egyik póluson fekszik és amikor benyomod akkor a közepe kontaktot ad.
Aminél hasonló hiba volt és szétbontottam, ott az acél lap alatt kis kosz volt középen, ahol érintkeznie kellene. Az akadályozta meg a stabil érintkezést.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2992
Írta 2011. július 18. - 23:22
#2993
Írta 2011. július 18. - 22:26
Lassan megoldom magamnak a problémát, de remélem másnak is hasznos.
#2994
Írta 2011. július 18. - 22:05
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2995
Írta 2011. július 18. - 21:50
Automatikusan sosem váltott funkciót. Csak akkor van gond, amikor megnyomom a gombot. Normális módon úgy mûködne, hogy a kikapcsoláshoz hosszan kell nyomni, bekapcsolás dupla kattintás (tiszta Microsoft), bekapcsolt állapotban egy gombnyomásra változik a fényerõ. Amikor gond van, a kikapcsolási kísérletre úgy veszi mintha két rövidet nyomtam volna és lemegy a fényerõ, vagy kikapcsol de azonnal vissza is. Nem mindig csinálja, most a szétszedés elõtt is normálisan mûködött. Sajnos új korától ilyen, az USA-ba nem akartam visszaküldeni. A másik ugyanilyen lámpával nincs ez a gond. Mikrokapcsoló hiba, most, hogy befújtam, talán megjavul, talán nem. De együtt lehet vele élni. Ha teljesen bedöglik, akkor majd kapcsolom az akkusaruról.
Szerk.: Nincs félig benyomódva a gomb, eleve a szilikongumin keresztül lehet benyomni, szóval rendesen meg kell nyomni.
Még az jutott eszembe, hogy lehet a kapcsoló pergésmentesítésével van gond, ha azt passzív alkatrésszel oldották meg (forraszhiba, alkatrész hiánya, hibája, stb.) Bár ha én gyártanék ilyet, a mikorvezérlõ programjából oldanám meg a pergésmentesítést. Az is lehet, hogy a szoftver rosszul van kalibrálva és ha a kapcsoló nem 100%-os, nem mûködik jól. 5 perc alatt javítanám ha a saját szoftverem lenne, de hát így nem tudok belenyúlni..
#2996
Írta 2011. július 18. - 21:37
Nálam már elértedNem tudom hogy lehetne elérni, hogy a kerékpárosok legalább egy ***** fényvisszaverõt rakjanak a biciklire vagy magukra.
Bevetik a kamikáze bringásokat, mint a japánok tették.. :-))..(a lámpám vakít), az agyam kerepel mint a géppuska, biztosan láttak, hallottak. De nem húzódott le libasorba, még játszott a tûzzel, hátha nekimegyek. Nem értem ezeket.
A lámpa kapcsolója inkább nyomógombnak néz ki elsõre a fotón. Ezek szerint az csak impulzusokat ad és a ki-bekapcsolást is az elektronika végzi.
Az a kapcsoló ami nálam van egy lámpa tokjában, az egészen más. Az ki-be kapcsol önmaga teljesen, viszont kicsit megszakítva üzemmódot vált.
Az üzemmódot ugyanúgy váltja ha az elemtartónál szakítom meg pillanatra.
Esetleg nézd meg az elem /akku/ tartót, hogy ott lehet-e a rázkódástól érintkezési hiba, mert attól inkább válthat funkciót.
Ahogy a nyomógombot látom, nem ott lesz igazán lesz baj.
Esetleg még azt is megnézhetnéd, hogy mechanikusan nincs-e nagyon szorosan benne a gomb összerakás után, vagyis félig benyomva..
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2997
Írta 2011. július 18. - 21:09
Nem tudom hogy lehetne elérni, hogy a kerékpárosok legalább egy ***** fényvisszaverõt rakjanak a biciklire vagy magukra, és egy 500 Ft-ot tescos lámpát, hogy legalább látszódjanak. Kimondott kerékpárúton, kanyar után (a legrosszabb helyen) teljesen kivilágítatlanul, fényvisszaverõk nélkül jött szembe két biciklis, szerintem egymás mellett mehettek és az utolsó pillanatban húzódott le az én sávomból kereszbe a sajátja felé. Elõször csak az elsõ kerekét, villát láttam, megijedtem, satut fékeztem (hadd kopjon az 50 fontos gumi). Engem már egy kilométerrõl láthattak (a lámpám vakít), az agyam kerepel mint a géppuska, biztosan láttak, hallottak. De nem húzódott le libasorba, még játszott a tûzzel, hátha nekimegyek. Nem értem ezeket.
#2998
Írta 2011. július 18. - 20:23
#2999
Írta 2011. július 17. - 17:30
Esetleg amikor már nagyon nem ok a kontakt, akkor végszükségben a kapcsolót meg kell nézni hátha szét pattintható és ha már bele tudsz nyúlni akkor több a lehetõséged. Akkor már magáért beszél a felépítése, hogy hol a hiba, így bátrabban szerelheted. ..érzéked viszont van hozzá, ahogy olvasom.Az egyik dinotteomban néha szarakodik a kapcsoló új korától (kettõt, hármat érzékel egy gombnyomás helyett), de eszembe nem jutna hozzányúlni, amíg tudom használni. Ha teljesen bedöglik, remélem lehet hozzá kapni pont ugyanilyen kapcsolót, átalakítani nem szeretném.
Sokat próbáltam lámpákat zárt helyen is és ott minden esetben nagyon felmelegedtek. Ezzel szemben amikor szabadban volt bekapcsolva, akár álló helyzetben sem forrósodott fel annyira. Persze ezt lámpája válogatja. Amelyik szabad levegõn is túlmelegszik az szobában méginkább ezt tenné.Nyilván ha van hûtés akkor ok, de tipikus felhasználás, hogy fülledt meleg nyári estéken tekerek este, éjszaka, amikor nappal nem lehet a melegtõl. Lassú mászásnál olyan mintha állnék, simán túlmelegedhet.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#3000
Írta 2011. július 17. - 12:13
Nem rossz a dinotte, fejlámpának, kiegészítõnek nagyon jó lesz a másik mellé, ha rászánom magam egy komolyabbra.

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére






