Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#2301
Írta 2012. július 31. - 17:11
majd nézek valami fesz stab áramkört. köszöntem a segíccséget!
#2302
Írta 2012. július 31. - 16:50
Viszont a csúcsra töltésnél vannak gondok de Azt is meg lehet oldani ha oda figyelsz.
Amikor az akku kapcsain már eléri a szükséges max. feszültséget, akkor az akku még nincs feltöltve.
Ha ilyenkor lekapcsolod akkor alacsonyabb értéket mérsz rajta.
Ilyenkor folyamatosan csökkentett árammal lehet fullra tölteni, közben arra ügyelve, hogy soha ne léje túl a 4,2V-ot.
Legjobb ha megépíted a feszültség stab áramkört és az ezeket megteszi helyetted, ahogy leírtam.
Itt áram korlátra azért nincs szükség, mert a leadott max áram, nem több, mint ami az adott akkunál megengedhetõ.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2303
Írta 2012. július 31. - 16:09
(halkan jegyzem meg, h próbaképpen rákötöttem direktbe. a fesz folyamatosan gyalogolt fel szép lassan 4,2-ig. az áramfelvétel az elején ilyen 800mA volt. arra jó volt h megnézzem használhatóak-e a cellák. töltés során szinte alig melegedett a kipróbált cella)
#2304
Írta 2012. július 31. - 12:51
A Li-ion akku cellánál arra kell fõleg vigyázni, hogy ne töltsd 4,2 V fölé, inkább 4,15 nél ne töltsd tovább, hosszabb lesz az élettartama. Egyébként ha fölé megy a cella feszültség, akkor megnõ a cella belsõ ellenállása néhány túltöltés után.
De van olyan cella is ami túlmelegszik ilyenkor és akár fel is robbanhat. Találkoztam csendesen meghalni tudó cellával is és olyannal is ami nagyon forró lett ilyenkor, már az évek során. (a véletlen túltöltés, régebben már elõfordult velem, akkor tapasztaltam)
Azóta lehet kapni a dealextémen 18650-eshez és hasonlókhoz való töltõt ami a túltöltést kiküszöböli.
http://www.dealextre...v-240v-ac-13820
Nekem egy másik típus van, abba bele férnek eltérõ méretûek is
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2305
Írta 2012. július 31. - 12:35
Ez pontosan így van.A tapasztaltabbak majd biztos megírják pontosan, de szerintem az egyes típusoknak a terhelésgörbéje is eltérõ.
Sõt, még attól is nagyban különbözik egy-egy AAA elem típus terhelhetõsége, hogy esetleg kínai elemeket használsz amibõl kettõ kerül 100 forintba, esetleg hagyományos olcsóbb szén-cink elemet egy jobb gyártótól, aminek darabja egy százas vagy valami tartós fajtát, amibõl 4 db ára már 1000 forint fölött van. Ezek használati értékben is hasonló értékûek.
Az AAA akku azért ad más áramot, mert annak a cella feszültsége már alapból kevesebb.
A Li-ion akku cellánál arra kell fõleg vigyázni, hogy ne töltsd 4,2 V fölé, inkább 4,15 nél ne töltsd tovább, hosszabb lesz az élettartama. Egyébként ha fölé megy a cella feszültség, akkor megnõ a cella belsõ ellenállása néhány túltöltés után.
De van olyan cella is ami túlmelegszik ilyenkor és akár fel is robbanhat. Találkoztam csendesen meghalni tudó cellával is és olyannal is ami nagyon forró lett ilyenkor, már az évek során. (a véletlen túltöltés, régebben már elõfordult velem, akkor tapasztaltam)
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2306
Írta 2012. július 31. - 07:05
A tapasztaltabbak majd biztos megírják pontosan, de szerintem az egyes típusoknak a terhelésgörbéje is eltérõ.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#2307
Írta 2012. július 31. - 01:05
- adott eme lámpicsku: VARTA Consumer Batteries - Indestructible 1 Watt LED Light 3AAA
- a hozzá adott 3db AAA varta elemmel 4,5V-on 370mA-t vesz fel
- 3db AAA "hosszanfriss" nimh akkuval 3,95V környékén 300mA
- próbaképp bontottam 18650-es használt cellákat egy rossz notiakkuból, töltöttem õket és a multiméterrõl a következõket olvastam le: 3,9V mellett 430mA.
- kérdésem eme utóbbira vonatkozik, hogy ez hogy lehet, hogy a nimh-s akkuval nagyjából egyezõ feszültség mellett 30%-nagyobb áramot vett fel a liionnal? Az elsõ két eset érthetõ kisebb fesz, kisebb áram (nem hiszem, hogy lenne benne valami okosított meghajtó áramkör).
azt még hagy tegyem hozzá hogy üresjárati kapocsfeszültségeket tudtam csak mérni.
#2308
Írta 2012. július 21. - 22:45
Pl. jómúltkoriban kivettem a liftbõl a bringát, persze oda csak állítva fér be. Lehullott róla egy táska, amiben az akkumulátor volt.
Nem volt rendesen rá tépõzárazva. Persze csak akkor derült ki, hogy kiszakadt tõbõl egy vezeték is ami a hátsó világítást adja, amikor hazafelé már be kellett kapcsolnom. Út közben a két csutka rövid vezetéket nem tudtam volna összekötni a dugóval, viszont nálam volt a kicsi, tiédhez hasonló lámpa és azt felszereltem az övtáskám hátul lévõ pánt részére. Azután mivel nem láttam mennyire látszik jól, megkérdeztem Szentendrén az egyik ház elõtt füvet nyíró vagy valamit matató embertõl, hogy megmondaná-e mennyire jól látszik (mert oldalra világított). Mondta, hogy ragyogó erõsen látszik. Ezzel így nyugodtan jöttem haza a sötétedéskor. Na erre mondom, hogy kiváló. Annyit mindenképp megért. Még többet is megér, ha kihúz az ilyen helyzetekbõl.
Még amit javasolok, hogy a szilikonhoz adott mûanyag akasztót elég nehéz rátenni a szilikon gumi lámpa tokra, ezért itthon hajlítottam másfeles-kettes rézhuzalból kampót hozzá. Azt könnyen össze akasztom és nem is csúszik ki, mint a mûanyag, ha nem ment bele rendesen a gumi. Azzal már jártam úgy korábban. Szerencsére még észrevettem..
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2309
Írta 2012. július 21. - 22:35
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#2310
Írta 2012. július 21. - 19:45
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2311
Írta 2012. július 21. - 19:26
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#2312
Írta 2012. július 21. - 19:13
Többnyire nappal használom azt a bringát de volt már, hogy tescozás közben rám sötétedett. Akkor viszont hátul a nyereg csövön lévõ piros is nagyon jól látható. Elöl a kormányon a fehérrel viszont még látok is valamit nagyon sötétben. Arra mindenképp elég, hogy ne legyen sötétedéskor ebbõl bármilyen láthatósági probléma.
Késõbb akartam venni még belõle, hogy a másik bringán is legyen ha netán a lámpa akkuja megadná magát, de már csak kék fényûben sikerült vennem. Igaz, csak led csere kérdése, hogy fehér fénye legyen. (azóta is kék leddel hordom tartaléknak, jobb híján az is több a semminél, hogy lássanak ha a másikkal valami gubanc lenne)
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2313
Írta 2012. július 21. - 18:44
Silicone Bike Bicycle Rear Wheel LED Flash Light White | eBay
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#2314
Írta 2012. július 19. - 21:18
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2315
Írta 2012. július 19. - 06:59
most tudnék venni elég jó áron nagyon jó shimano agydinamót, de a hozzászólások alapján arra jutottam, hogy a napi bringámba nem szerelek agydinamót, hanem ha egyszer lesz téli bringám (sajna nem fér el jelenleg), akkor az mindenképpen agydinamós lesz.
A dörzshajtásos dinamo meg akkor lehetne alternatíva, ha valami nagyon alacsony ellenállású, profi darabot tudnék szerezni. Bár igazság szerint mivel nincs csomagtartóm, ezért a hátsó lámpa felszerelése eléggé kérdõjeles.
Viszont asszonyka kerójába már érdemes lenne felszerelni, szóval lehet, hogy neki megveszem a cuccot.
#2316
Írta 2012. július 19. - 00:01
Feltételezem, hogy nem dörzs hajtásra gondolsz, mert annak elég nagy a súrlódás okán a mechanikus energia fogyasztása, még mielõtt abból elektromos energia lenne. A másik probléma azzal a nedves idõben történõ világítási próbálkozás...a legjobb lehet, hogy valami nagyon profi dinamó lenne, az könnyû és nincsen üresjárati ellenállása, csak gondolom azt meg már nem nagyon kapni,..
Egyébként agy"dinamóban" létezik olyan aminek csúszó csapágya van és van golyóscsapággyal készült is. Itt egyértelmû, melyiket érdemes választani. Árban is vannak jókora különbségek. A neten láttam már kb hatezer körül de huszonhétezerért is ilyesmit. Persze súlyban is jelentõsen különböznek egymástól. Aztán van amelyikre fék tárcsa szerelhetõ. kapható gyorszáras és kerékanyás rögzítésû. Lehet kapni 2,4 Wattosat és 3 Wattosat is, sõt kapható 12 Voltosban. Régebben valahol olvastam nagyobb teljesítméyt leadni képesrõl is, de azt már nem találom.
A következõ inkább a dörzs meghajtásúra vonatkozik:
A dinamóhoz izom is kell, nem csak környezettudatosság - Kerékagy
Érdemes elolvasni a hozzá fûzött "kommenteket" is.
Még két link:
Alkatrszek - Agydinam - Allez kerkprbolt, kerkprszervz s webruhz
https://www.google.h...iw=1280&bih=929
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2317
Írta 2012. július 18. - 22:51
azért még alszok rá párat, hogy kell-e ez nekem
a legjobb lehet, hogy valami nagyon profi dinamó lenne, az könnyû és nincsen üresjárati ellenállása, csak gondolom azt meg már nem nagyon kapni
#2318
Írta 2012. július 18. - 18:50
1, Szerintem egy (agy)dinamóról hajtott egyszerû ledes lámpával (>2W; + jó optika, jó LED), valószínûleg legalább úgy látni...azon gondolkozom, hogy agydinamóra kéne váltanom, minden nap bringázom, egész évben
ezzel kapcsolatban azért lenne kérdésem
1, jó lesz ez nekem egy sigma lighster után?
2, milyen az ellenállása, ha éppen nem üzemel?
3, milyen lámpát érdemes venni? kizárólag busch&mullert látok ledesben, de 30-100 euróig terjedõ árban. Melyik amelyiket érdemes megvenni? a Lighster szint lenne a minimum
4, milyen agydinamót érdemes venni és milyet kell kerülni?
köszi
2, Alacsony fordulatszámon ~0 a fékezõ erõ; Nagy fordolatszámon -amikor határolni kezd a védõ zéner-, akkor észrevehetõ fékhatást produkál (kb. annyit, mint amikor megy a világítás).
Ha a zénert kikötöd belül, akkor megszûnik az üresjárati fékhatás, (viszont ekkor vízhatlan kettõs szigeteléssel illenék kialakítani a világítási rendszert, hogy az áramütés veszély garantáltan kiküszöbölhetõ legyen -akár 80V üresjárati feszültség-)!
3, Én elsõ körben egy
ilyen XC-997-et megnéznék!
4, Passz (úgy saccolom, talán nem annyira jelentõsek a különbségek)...
#2319
Írta 2012. július 17. - 17:45
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#2320
Írta 2012. július 17. - 15:06
ezzel kapcsolatban azért lenne kérdésem
1, jó lesz ez nekem egy sigma lighster után?
2, milyen az ellenállása, ha éppen nem üzemel?
3, milyen lámpát érdemes venni? kizárólag busch&mullert látok ledesben, de 30-100 euróig terjedõ árban. Melyik amelyiket érdemes megvenni? a Lighster szint lenne a minimum
4, milyen agydinamót érdemes venni és milyet kell kerülni?
köszi

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére







