Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Látni & látszani!

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
8746 hozzászólás a témában

#2301
golya

golya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.347 hozzászólás
jajaja én is így gondolkodtam.

majd nézek valami fesz stab áramkört. köszöntem a segíccséget!

#2302
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Arról is lehet tölteni ha odafigyelsz, hogy ne emelkedhessen feljebb a feszültség 4,2V-nál.
Viszont a csúcsra töltésnél vannak gondok de Azt is meg lehet oldani ha oda figyelsz.
Amikor az akku kapcsain már eléri a szükséges max. feszültséget, akkor az akku még nincs feltöltve.
Ha ilyenkor lekapcsolod akkor alacsonyabb értéket mérsz rajta.
Ilyenkor folyamatosan csökkentett árammal lehet fullra tölteni, közben arra ügyelve, hogy soha ne léje túl a 4,2V-ot.

Legjobb ha megépíted a feszültség stab áramkört és az ezeket megteszi helyetted, ahogy leírtam.
Itt áram korlátra azért nincs szükség, mert a leadott max áram, nem több, mint ami az adott akkunál megengedhetõ.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#2303
golya

golya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.347 hozzászólás
MCP73612-re akartam építeni egy faék egyszerû töltõt, de nem lehet kapni kvázi sehol helyben. majd kitalálok rá valami okosságot. van egy 4,5V névleges 500mA-s adapterem még régi sony walkmanbõl, de jött már ki belõle majd 1A is. egy 4,2V-os korlátot kéne rátenni és használható is lenne. ezekre a cellákra annyira nem kell vigyázni egy 4 éves noti akkujából vannak.

(halkan jegyzem meg, h próbaképpen rákötöttem direktbe. a fesz folyamatosan gyalogolt fel szép lassan 4,2-ig. az áramfelvétel az elején ilyen 800mA volt. arra jó volt h megnézzem használhatóak-e a cellák. töltés során szinte alig melegedett a kipróbált cella)

#2304
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Még akartam hozzá írni fontosat, de már nem tudtam szerkeszteni... :mad:

A Li-ion akku cellánál arra kell fõleg vigyázni, hogy ne töltsd 4,2 V fölé, inkább 4,15 nél ne töltsd tovább, hosszabb lesz az élettartama. Egyébként ha fölé megy a cella feszültség, akkor megnõ a cella belsõ ellenállása néhány túltöltés után.
De van olyan cella is ami túlmelegszik ilyenkor és akár fel is robbanhat. Találkoztam csendesen meghalni tudó cellával is és olyannal is ami nagyon forró lett ilyenkor, már az évek során. (a véletlen túltöltés, régebben már elõfordult velem, akkor tapasztaltam)
Azóta lehet kapni a dealextémen 18650-eshez és hasonlókhoz való töltõt ami a túltöltést kiküszöböli.
http://www.dealextre...v-240v-ac-13820

Nekem egy másik típus van, abba bele férnek eltérõ méretûek is

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#2305
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

A tapasztaltabbak majd biztos megírják pontosan, de szerintem az egyes típusoknak a terhelésgörbéje is eltérõ.

Ez pontosan így van.
Sõt, még attól is nagyban különbözik egy-egy AAA elem típus terhelhetõsége, hogy esetleg kínai elemeket használsz amibõl kettõ kerül 100 forintba, esetleg hagyományos olcsóbb szén-cink elemet egy jobb gyártótól, aminek darabja egy százas vagy valami tartós fajtát, amibõl 4 db ára már 1000 forint fölött van. Ezek használati értékben is hasonló értékûek.
Az AAA akku azért ad más áramot, mert annak a cella feszültsége már alapból kevesebb.

A Li-ion akku cellánál arra kell fõleg vigyázni, hogy ne töltsd 4,2 V fölé, inkább 4,15 nél ne töltsd tovább, hosszabb lesz az élettartama. Egyébként ha fölé megy a cella feszültség, akkor megnõ a cella belsõ ellenállása néhány túltöltés után.
De van olyan cella is ami túlmelegszik ilyenkor és akár fel is robbanhat. Találkoztam csendesen meghalni tudó cellával is és olyannal is ami nagyon forró lett ilyenkor, már az évek során. (a véletlen túltöltés, régebben már elõfordult velem, akkor tapasztaltam)

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#2306
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Az AAA elemek/aksik sorba kapcsolódnak, így a belsõ ellenállásuk is összeadódik. A Li-os aksi viszont (ha jól tudom) egy darab cella, ill. alapból is kisebb az ellenállása.
A tapasztaltabbak majd biztos megírják pontosan, de szerintem az egyes típusoknak a terhelésgörbéje is eltérõ.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#2307
golya

golya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.347 hozzászólás
Lenne egy kérdésem:

- adott eme lámpicsku: VARTA Consumer Batteries - Indestructible 1 Watt LED Light 3AAA
- a hozzá adott 3db AAA varta elemmel 4,5V-on 370mA-t vesz fel
- 3db AAA "hosszanfriss" nimh akkuval 3,95V környékén 300mA
- próbaképp bontottam 18650-es használt cellákat egy rossz notiakkuból, töltöttem õket és a multiméterrõl a következõket olvastam le: 3,9V mellett 430mA.
- kérdésem eme utóbbira vonatkozik, hogy ez hogy lehet, hogy a nimh-s akkuval nagyjából egyezõ feszültség mellett 30%-nagyobb áramot vett fel a liionnal? Az elsõ két eset érthetõ kisebb fesz, kisebb áram (nem hiszem, hogy lenne benne valami okosított meghajtó áramkör).

azt még hagy tegyem hozzá hogy üresjárati kapocsfeszültségeket tudtam csak mérni.

#2308
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
..sõt, jó ha mindenhol veled van, mert soha nem lehet tudni, mikor maradsz fõ fény nélkül.
Pl. jómúltkoriban kivettem a liftbõl a bringát, persze oda csak állítva fér be. Lehullott róla egy táska, amiben az akkumulátor volt.
Nem volt rendesen rá tépõzárazva. Persze csak akkor derült ki, hogy kiszakadt tõbõl egy vezeték is ami a hátsó világítást adja, amikor hazafelé már be kellett kapcsolnom. Út közben a két csutka rövid vezetéket nem tudtam volna összekötni a dugóval, viszont nálam volt a kicsi, tiédhez hasonló lámpa és azt felszereltem az övtáskám hátul lévõ pánt részére. Azután mivel nem láttam mennyire látszik jól, megkérdeztem Szentendrén az egyik ház elõtt füvet nyíró vagy valamit matató embertõl, hogy megmondaná-e mennyire jól látszik (mert oldalra világított). Mondta, hogy ragyogó erõsen látszik. Ezzel így nyugodtan jöttem haza a sötétedéskor. Na erre mondom, hogy kiváló. Annyit mindenképp megért. Még többet is megér, ha kihúz az ilyen helyzetekbõl.

Még amit javasolok, hogy a szilikonhoz adott mûanyag akasztót elég nehéz rátenni a szilikon gumi lámpa tokra, ezért itthon hajlítottam másfeles-kettes rézhuzalból kampót hozzá. Azt könnyen össze akasztom és nem is csúszik ki, mint a mûanyag, ha nem ment bele rendesen a gumi. Azzal már jártam úgy korábban. Szerencsére még észrevettem..

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#2309
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház
400 Ft-ot megér, hogy kipróbáljam.

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#2310
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Azt nem tudom hány órát mûködik egyfolytában, de sz'tem rendszeres használatra nem célszerû. Napi több órás használat mellett gyorsan kimerülhetnek a (3V-os) elemek benne . Ezek leginkább arra jók, hogy vész (a másik lámpa hibája) esetén ne maradj láthatósági ill. "kresz" fény nélkül. Arra viszont nagyon is megfelel.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#2311
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház
Kukk sötétre van cree led-es szúróm, nekem csak nappalra kell amolyan jelzõfénynek, hogy lássanak. Hátul egy Cateye lézerágyúm van, azt nem cserélem le, mert a medve és a hátsó lámpa nem játék. :D

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#2312
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
A bevásárló bringámon nekem is ilyen van elöl-hátul. Még a kínai piacon vettem, 4-500,-Ftért, így párban piros és fehér fénnyel. Igaz, az vékonyabb kicsivel.

Többnyire nappal használom azt a bringát de volt már, hogy tescozás közben rám sötétedett. Akkor viszont hátul a nyereg csövön lévõ piros is nagyon jól látható. Elöl a kormányon a fehérrel viszont még látok is valamit nagyon sötétben. Arra mindenképp elég, hogy ne legyen sötétedéskor ebbõl bármilyen láthatósági probléma.

Késõbb akartam venni még belõle, hogy a másik bringán is legyen ha netán a lámpa akkuja megadná magát, de már csak kék fényûben sikerült vennem. Igaz, csak led csere kérdése, hogy fehér fénye legyen. (azóta is kék leddel hordom tartaléknak, jobb híján az is több a semminél, hogy lássanak ha a másikkal valami gubanc lenne)

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#2313
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház
Vettem egy ilyet, kíváncsi vagyok milyen lesz. Tetszik, hogy ilyen kicsi. Kõkemény 380 Ft volt postával. Próba cseresznye. :)
Silicone Bike Bicycle Rear Wheel LED Flash Light White | eBay

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#2314
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
A téli gépbe mindenképp érdemes tenni, mert a hideg megviseli az áramforrásokat, ráadásul a sötét idõszak akkor igényelné leginkább a világítást. Esetleg valami akkut és hozzá való töltõ áramkört lehetne hozzá illeszteni, hogy ne csak menet közben legyen fény. Na de ez már tényleg extra dolog.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#2315
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
kösz, átnéztem a linkeket, hozzászólásokat

most tudnék venni elég jó áron nagyon jó shimano agydinamót, de a hozzászólások alapján arra jutottam, hogy a napi bringámba nem szerelek agydinamót, hanem ha egyszer lesz téli bringám (sajna nem fér el jelenleg), akkor az mindenképpen agydinamós lesz.

A dörzshajtásos dinamo meg akkor lehetne alternatíva, ha valami nagyon alacsony ellenállású, profi darabot tudnék szerezni. Bár igazság szerint mivel nincs csomagtartóm, ezért a hátsó lámpa felszerelése eléggé kérdõjeles.

Viszont asszonyka kerójába már érdemes lenne felszerelni, szóval lehet, hogy neki megveszem a cuccot.

#2316
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

..a legjobb lehet, hogy valami nagyon profi dinamó lenne, az könnyû és nincsen üresjárati ellenállása, csak gondolom azt meg már nem nagyon kapni,..

Feltételezem, hogy nem dörzs hajtásra gondolsz, mert annak elég nagy a súrlódás okán a mechanikus energia fogyasztása, még mielõtt abból elektromos energia lenne. A másik probléma azzal a nedves idõben történõ világítási próbálkozás.

Egyébként agy"dinamóban" létezik olyan aminek csúszó csapágya van és van golyóscsapággyal készült is. Itt egyértelmû, melyiket érdemes választani. Árban is vannak jókora különbségek. A neten láttam már kb hatezer körül de huszonhétezerért is ilyesmit. Persze súlyban is jelentõsen különböznek egymástól. Aztán van amelyikre fék tárcsa szerelhetõ. kapható gyorszáras és kerékanyás rögzítésû. Lehet kapni 2,4 Wattosat és 3 Wattosat is, sõt kapható 12 Voltosban. Régebben valahol olvastam nagyobb teljesítméyt leadni képesrõl is, de azt már nem találom.

A következõ inkább a dörzs meghajtásúra vonatkozik:
A dinamóhoz izom is kell, nem csak környezettudatosság - Kerékagy
Érdemes elolvasni a hozzá fûzött "kommenteket" is.

Még két link:
Alkatrszek - Agydinam - Allez kerkprbolt, kerkprszervz s webruhz

https://www.google.h...iw=1280&bih=929

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#2317
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
köszi

azért még alszok rá párat, hogy kell-e ez nekem

a legjobb lehet, hogy valami nagyon profi dinamó lenne, az könnyû és nincsen üresjárati ellenállása, csak gondolom azt meg már nem nagyon kapni

#2318
DöG

DöG

    vendég

  • fórumtag
  • 229 hozzászólás

azon gondolkozom, hogy agydinamóra kéne váltanom, minden nap bringázom, egész évben

ezzel kapcsolatban azért lenne kérdésem

1, jó lesz ez nekem egy sigma lighster után?

2, milyen az ellenállása, ha éppen nem üzemel?

3, milyen lámpát érdemes venni? kizárólag busch&mullert látok ledesben, de 30-100 euróig terjedõ árban. Melyik amelyiket érdemes megvenni? a Lighster szint lenne a minimum

4, milyen agydinamót érdemes venni és milyet kell kerülni?


köszi

1, Szerintem egy (agy)dinamóról hajtott egyszerû ledes lámpával (>2W; + jó optika, jó LED), valószínûleg legalább úgy látni...

2, Alacsony fordulatszámon ~0 a fékezõ erõ; Nagy fordolatszámon -amikor határolni kezd a védõ zéner-, akkor észrevehetõ fékhatást produkál (kb. annyit, mint amikor megy a világítás).
Ha a zénert kikötöd belül, akkor megszûnik az üresjárati fékhatás, (viszont ekkor vízhatlan kettõs szigeteléssel illenék kialakítani a világítási rendszert, hogy az áramütés veszély garantáltan kiküszöbölhetõ legyen -akár 80V üresjárati feszültség-)!

3, Én elsõ körben egy

#post1160741

ilyen XC-997-et megnéznék! :)

4, Passz (úgy saccolom, talán nem annyira jelentõsek a különbségek)...

#2319
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház
Ez már talán túlzás, nem? :D

Feltöltött kép

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#2320
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
azon gondolkozom, hogy agydinamóra kéne váltanom, minden nap bringázom, egész évben

ezzel kapcsolatban azért lenne kérdésem

1, jó lesz ez nekem egy sigma lighster után?

2, milyen az ellenállása, ha éppen nem üzemel?

3, milyen lámpát érdemes venni? kizárólag busch&mullert látok ledesben, de 30-100 euróig terjedõ árban. Melyik amelyiket érdemes megvenni? a Lighster szint lenne a minimum

4, milyen agydinamót érdemes venni és milyet kell kerülni?


köszi