Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Látni & látszani!

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
8746 hozzászólás a témában

#1901
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Ezt nem tudom elfogadni. Ilyen alapon: van olyan kocsi, aminél ha vészfékezel, akkor bekapcsol a villogó. Vagy van olyan ledes szalag féklámpa, ami villog, amikor fékezel.


A sárga villogó kapcsol be vészfékezésnél, hogy ne rohanj bele az autópályán, de nem villog senki a soroksárin a dugóban. Mindenki epilepsziás lenne egy hét alatta a sok villogástól. Ezért van a megkülönböztetõ jelzés a szervek autóin, hogy komolyan vegyék ha bekapcsolja (ez se megy mindenkinek). Normál közlekedésben folyamatos elsõ és hátsó fény a legbiztonságosabb. Ha tetszik ha nem és ezt nem én találtam ki, mielõtt megkapnám. Az más kérdés, hogy egyet értek vele.

#1902
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Villogó funkcióban alig fogyaszt valamit a lámpa, és még erõsen merült állapotban is jobban észrevehetõ a fénye, mint a folyamatosan pislákoló lednek. Most egy apró villogót használok elöl-hátul amiben egy 2032-es gombelem van. Ugyanaz az elem mûködik november óta. A láthatóságomat tökéletesen biztosítva városi körülmények között. Ha folyamatos fénnyel használnám, akkor már jó párszor kellett volna elemet cserélnem, és lett volna olyan alkalom, amikor úgy mentem volna haza, hogy a lámpák miatt "láthatatlan" lettem volna. (persze a táskámon elég sok fényvisszaverõ van, és jobb lábamon is fényvisszaverõvel van összefogva a nadrág, mielõtt valaki belémkötne ;) )
A villogó piros fény valami veszélyre figyelmeztet. Ha 90-el mész, akkor tudod, hogy lassítanod kell, mert vagy bringást kell kikerülnöd, vagy vasúti átjárónál kell megállnod. Az F1-et rohadtul nem fogod 90-el utolérni, szóval az egy elég hülye példa volt.
A legolcsóbb villogó is többet ér, mint a kukásmellény. Fõleg pl. országútin, ahol az elõre dõlõ testhelyzet miatt a fényvisszaverõ réteg nem áll optimális szögben.


150-200 Ft-os 2032-es elemrõl beszélünk... akár tartalék is lehet nálad...

Nem mindenki csak a városban teker közvilágításnál....

Az F1-es mondatot amit írtam értelmezd újra, mert "rohadtul" nem ezt írtam....

A legolcsóbb villogó tényleg többet ér a kukás mellénynél, de az én biztonságom pedig többet ér a 150 Ft-os elemnél és az 1500 Ft-os villogónál. Mert ugye mindenkit haza várnak vagy nem..... :)

#1903
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Az a néhány milliárd autó ami a világon közlekedik pl....


Ezt nem tudom elfogadni. Ilyen alapon: van olyan kocsi, aminél ha vészfékezel, akkor bekapcsol a villogó. Vagy van olyan ledes szalag féklámpa, ami villog, amikor fékezel.

#1904
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Valami bizonyítékod is van erre a kijelentésre, h "Biztonságosabb a folyamatos piros fény", vagy csak tipp? Mert én, mint rengeteget vezetõ emberke úgy érzem, h a villogó fény feltûnõbb. De ha van rá valami oldal, ahol ezt kikisérletezték, arra nagyon kíváncsi lennék.


Az a néhány milliárd autó ami a világon közlekedik pl....

#1905
tomidny

tomidny

    maximus

  • fórumtag
  • 13.954 hozzászólás

Lehet, hogy egy vasúti jelzõlámpa, vagy egy F1-es esõben......Amikor vak sötétben mész az autóddal 90-en akkor azért nem baj ha nem villog, hanem folyamatosan látod akár elölrõl akár hátulról.
Biztonságosabb a folyamatos piros fény, ennyi. A gyártók meg azért gyártanak ilyet, mert van rá kereslet, nem azért mert neked az a legjobb. Abból fogy a legtöbb, mert az a legolcsóbb. Egyébként meg a legtöbb ilyen lámpában is van folyamatos fény funkció. A magyar sajátosságról pedig csak annyit, hogy a fele leszarja, hogy kell e lámpa vagy sem, van a nincs pénze kategória és van a legolcsóbbat leveszem a polcról nehogy a rendõr megbüntessen és van a látni akarok és látszani akarok, nem akarom, hogy elcsapjanak az út szélén kb. a bringások 5-10 %-a....

Villogó funkcióban alig fogyaszt valamit a lámpa, és még erõsen merült állapotban is jobban észrevehetõ a fénye, mint a folyamatosan pislákoló lednek. Most egy apró villogót használok elöl-hátul amiben egy 2032-es gombelem van. Ugyanaz az elem mûködik november óta. A láthatóságomat tökéletesen biztosítva városi körülmények között. Ha folyamatos fénnyel használnám, akkor már jó párszor kellett volna elemet cserélnem, és lett volna olyan alkalom, amikor úgy mentem volna haza, hogy a lámpák miatt "láthatatlan" lettem volna. (persze a táskámon elég sok fényvisszaverõ van, és jobb lábamon is fényvisszaverõvel van összefogva a nadrág, mielõtt valaki belémkötne ;) )
A villogó piros fény valami veszélyre figyelmeztet. Ha 90-el mész, akkor tudod, hogy lassítanod kell, mert vagy bringást kell kikerülnöd, vagy vasúti átjárónál kell megállnod. Az F1-et rohadtul nem fogod 90-el utolérni, szóval az egy elég hülye példa volt.
A legolcsóbb villogó is többet ér, mint a kukásmellény. Fõleg pl. országútin, ahol az elõre dõlõ testhelyzet miatt a fényvisszaverõ réteg nem áll optimális szögben.
Bûnözõ vagyok.
Ordítok Füstölök

#1906
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás
Valami bizonyítékod is van erre a kijelentésre, h "Biztonságosabb a folyamatos piros fény", vagy csak tipp? Mert én, mint rengeteget vezetõ emberke úgy érzem, h a villogó fény feltûnõbb. De ha van rá valami oldal, ahol ezt kikisérletezték, arra nagyon kíváncsi lennék.

#1907
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

mármint az a probléma, hogy ha este látsz egy villogó piros lámpát, ami ugye csak kerékpár lehet, akor nem tudod eldönteni, hogy 20-al, vagy 130-al megy?

a magyar sajátosságot mire érted? hogy villogót használnak? mert ha igen, akkor a tescón kívül még elég jól rárepült a magyar igényekre pl. a cateye, sigma, smart, stb. is.



Lehet, hogy egy vasúti jelzõlámpa, vagy egy F1-es esõben......Amikor vak sötétben mész az autóddal 90-en akkor azért nem baj ha nem villog, hanem folyamatosan látod akár elölrõl akár hátulról.
Biztonságosabb a folyamatos piros fény, ennyi. A gyártók meg azért gyártanak ilyet, mert van rá kereslet, nem azért mert neked az a legjobb. Abból fogy a legtöbb, mert az a legolcsóbb. Egyébként meg a legtöbb ilyen lámpában is van folyamatos fény funkció. A magyar sajátosságról pedig csak annyit, hogy a fele leszarja, hogy kell e lámpa vagy sem, van a nincs pénze kategória és van a legolcsóbbat leveszem a polcról nehogy a rendõr megbüntessen és van a látni akarok és látszani akarok, nem akarom, hogy elcsapjanak az út szélén kb. a bringások 5-10 %-a....

#1908
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Segíts már, lécci !
1600 Ft-os hátsó villogóban nem tudom értelmezni a "LÉZER" szót.
Milyen lézer ? Az mit csinál elvileg ?

Azt még arra is érthetik, hogy a ledek fényét szinte sugárszerûen vetíti ki távolra, relatív kis széttartással.
nyilván nincs köze a lézerhez de a jól összetartó, szûk fényû lámpákra szokták mondani, hogy lézerfényû.
..mert ugye azt tudjuk, hogy a lézer fénye közel párhuzamos. Szerintem ez csak egy jól hangzó vevõ csalogató,
mert kinek ne tetszene egy olyan holmi amiben lézert sejtünk, már csak a filmek lézer lovagjai után, kissé fantáziálva is.

Persze nem is beszélve arról, hogy 1600,-Ftért egy ilyen erõsségû lézert még önmagában egy darabot sem adnak oda. :)


Még egy kis off is hozzá, azzal kapcsolatban, hogy miért egy galamb képét tettem fel ide logónak.
Itt a videó magyarázat:
Érdemes 720 pixelre és nagy képernyõre váltani.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1909
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Pont az a lényeg a sötétben, távolság, sebesség helyes felmérése. Nem véletlenül nem villognak az autók sem. Ez megint egy magyar sajátosság, hogy 500 Ft-os tescos villogót raknak elõre hátra. De ez még mindig a jobbik eset mert van akinek még ennyi sincs.


mármint az a probléma, hogy ha este látsz egy villogó piros lámpát, ami ugye csak kerékpár lehet, akor nem tudod eldönteni, hogy 20-al, vagy 130-al megy?

a magyar sajátosságot mire érted? hogy villogót használnak? mert ha igen, akkor a tescón kívül még elég jól rárepült a magyar igényekre pl. a cateye, sigma, smart, stb. is.

#1910
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Így van.. De az csak arra szolgál hogy észre vegyed. Ezért villog a rendõr, meg a repülõgép. Forgalomban nagyon zavaró a villogás.

#1911
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás
Villogó fényt még könnyebb is észrevenni.

#1912
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Pont az a lényeg a sötétben, távolság, sebesség helyes felmérése. Nem véletlenül nem villognak az autók sem. Ez megint egy magyar sajátosság, hogy 500 Ft-os tescos villogót raknak elõre hátra. De ez még mindig a jobbik eset mert van akinek még ennyi sincs.

#1913
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Inkább ne villogjon, rendes fénnyel folyamatosan világítson. Nem hülyék azok a németek....:)



szerintem ebben elég hülyék

az érvelés ugyanis az, hogy azért ne villogjon, mert úgy nehezebb a sebességét megítélni

persze, hogy ha villog, az egyértelmûen kerékpárt jelez, így talán mégiscsak sikerülhet értelmes embernek azt a bizonyos sebességét megítélni, talán könnyebben is, mint a nem villogót.....

#1914
Manac

Manac

    vendég

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás
Úgy emlékszem a KRESZ is tiltja a villogó fényt.

#1915
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Inkább ne villogjon, rendes fénnyel folyamatosan világítson. Nem hülyék azok a németek....:)

#1916
Manac

Manac

    vendég

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás
Amit belinnkelt lámpában tuti nincs lézer.
Viszont vannak, nem sokkal drágább lámpák, amik "biztonsági sávot" világítanak az aszfaltra:

Posted Image

Pl:
Google képkeresési találat: http://img02.aprod.hu/images_aprodhu/4821106_1_644x461_bicikli-kerekpar-led-lampa-laser-lezer-biztonsagi-sav-nyiregyhaza.jpg

#1917
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Posted Image

Sziasztok!

prizmás, elemes csomagtartó lámpával van valamelyikõtöknek konkrét tapasztalata?

A fenti lámpa vételén gondolkodom, de az 1db LED kevésnek tûnik. A weboldal lézert is ír hozzá, de az szerintem hülyeség ahogy a fém burkolat is:
WEBSHOP - Audaxtrade Kerékpár lámpák 3 LED-es hátsó csomagtartó lámpa FE-3TL

2000 Ft körüli árkategóriában gondolkodnék.


intersportban vettem prizmás, 3 ledes csomagtartó lámpát (cytec), a középsõ lednek elég durva a fényereje, az önmagában sokkal erõsebben és jobban látszik, mint a korábbi smart lámpa 3 ledje, a másik kettõ oldalra villog

két darab AA elemmel megy, ami elég hosszú üzemidõt biztosít

igaz nem 2 rugó, hanem 3600 ft volt, de szerintem rendben van, kettõ közül az egyik most gyorsabban kezdett villogni, de mintha lassan kezdene visszaállni normális üzemmódba

amire szerintem figyelj, hogy villogni is tudjon (a német szabvány miatt sok csak világít pl. B&M) és AA elemmel menjen AAA helyett, hamár úgyis van benne hely a prizma mögött

#1918
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás
Gondolom ilyen: Videó: lézeres hátsó lámpa bemutató... | Kerékpáros közlekedés

#1919
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.697 hozzászólás
Segíts már, lécci !
1600 Ft-os hátsó villogóban nem tudom értelmezni a "LÉZER" szót.
Milyen lézer ? Az mit csinál elvileg ?
Marci

#1920
Manac

Manac

    vendég

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás
Posted Image

Sziasztok!

prizmás, elemes csomagtartó lámpával van valamelyikõtöknek konkrét tapasztalata?

A fenti lámpa vételén gondolkodom, de az 1db LED kevésnek tûnik. A weboldal lézert is ír hozzá, de az szerintem hülyeség ahogy a fém burkolat is:
WEBSHOP - Audaxtrade Kerékpár lámpák 3 LED-es hátsó csomagtartó lámpa FE-3TL

2000 Ft körüli árkategóriában gondolkodnék.