Jelentkezz be Regisztrálj

Látni & látszani!
#1661
Posted 2013. August 26. - 21:59

#1662
Posted 2013. August 26. - 19:10

***
Szia! Pontosan milyen lámpád van, képet tudnál róla mutatni?
3x CREE LED XML XM-L T6 LED 4000Lm Bicycle Light Bike Lamp HeadLight headLamp R1 | eBay
Egy ilyesmi...3 üzemmódot tud(alsó led, 2 felsõ led, mindhárom led)
Ledenként azthiszem 9W, de én általában a 2 felsõ ledet használom, mert egykis árnyékolással úgy van állitva, hogy a szembe jövõt ne vakitsa, és legyen egy sötét vonal, ami fölött nem vakit...máskülönben teljesen balesetveszélyes, és kisüti a szembejövõ szemét....igazából csak azért nem figyeltek fel a rendõrök még erre, mert szerintem nincs sok belõlük, de amint elterjed jobban, onnantól nem tartom elképzelhetetlennek, hogy betiltsák....legalábbis én betiltanám, mert irányitás nélkül ez a fényerõ már messzirõl, akár Fél-1km-rõl is vakit...nemcsak gyalogost, biciklist, hanem kocsist, mindent. Kint erdõben nemszámit, de városban, országúton szerintem életveszélyes.
http://www.ebay.co.u...=item5d419aa01c
Egy ilyet el se képzelek milyen lehet....de max félórát világithat 4x18650-el, meg brutálisan életveszélyes a fény irányitása nélkül....és teljesen felesleges....
#1663
Posted 2013. August 26. - 19:03

Ezeket ki kell mérni, nem tölti-e túl a cellákat.
Szerintem menj el a Akku-Elem Kft. NP-FH100, NP-FH70, NP-FH50, BN-VF816, NB-2LH, CGA-DU21, CGA-S007, NP-60, akkujavítás, akku felújítás oldalra és ott megtalálod a bolt és szerviz címét, (kicsivel korábban már írtam róla, olvass vissza).
Ha nagyon nem szoktál ilyesmit csinálni, akkor ez a szerviz a jó megoldás.
Meg egyébként is, csak akkor érdemes neki állni ha valaki nagyon benne van az ilyen dolgokban, hogy megbízható legyen az eredmény.
A szervizben kimérik és össze állítanak akár több cellás csoportot, amit akarsz hozzá.
Ha viszed a töltõt, akkor azt is megnézik, hogy nem tölt-e túl.[/QUOTE][/QUOTE]
Köszönöm a segitséget.
Egy gond van, hogy debreceni vagyok. Már néztem amit korábban linkeltél, folyamatosan olvasom a fórumot, csak "csendestárs" vagyok inkább

Itt debrecenben próbálok keresni valami elektronikai céget, aki esetleg foglalkozna ilyesmivel. De egy villamosmérnõk aki erõsitõket tervez, csak megtudna nekem csinálni egy cellacsoportot, nem? Csak milyen cellákat vegyek hozzá? Mi az ami ár-érték arányban jó árban van?
#1664
Posted 2013. August 26. - 05:43

***
"Sziasztok!
Van egy 3 ledes(Cree-T6) biciklis lámpám, ami eddig a gyári akksijával olyan 2 órát világitott..."
Szia! Pontosan milyen lámpád van, képet tudnál róla mutatni?
#1665
Posted 2013. August 26. - 02:11

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#1666
Posted 2013. August 25. - 23:13

Ezeket ki kell mérni, nem tölti-e túl a cellákat.
Szerintem menj el a Akku-Elem Kft. NP-FH100, NP-FH70, NP-FH50, BN-VF816, NB-2LH, CGA-DU21, CGA-S007, NP-60, akkujavítás, akku felújítás oldalra és ott megtalálod a bolt és szerviz címét, (kicsivel korábban már írtam róla, olvass vissza).
Ha nagyon nem szoktál ilyesmit csinálni, akkor ez a szerviz a jó megoldás.
Meg egyébként is, csak akkor érdemes neki állni ha valaki nagyon benne van az ilyen dolgokban, hogy megbízható legyen az eredmény.
A szervizben kimérik és össze állítanak akár több cellás csoportot, amit akarsz hozzá.
Ha viszed a töltõt, akkor azt is megnézik, hogy nem tölt-e túl.[/QUOTE]
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1667
Posted 2013. August 25. - 22:52

"A foncsorról én sem tudok többet.
A töltõk mûködhetnek különbözõképpen.
Van amelyik impulzusokban küldi a töltõ áramot és így tölti bele a feszültséget és
közben méréseket végez és annak megfelelõen szabályoz a programja szerint.
(Nekem van ilyen mûködésû gyári töltõ.)..."
Köszönöm szépen az alapos leírást!
Éppen most végeztem méréseket a töltésénél. A voltmérõm pontatlan, mert egyszer nagyon elnéztem a méréshatárt és elfüstölt benne valami, ezért aránypárral kell számolnom.
Szóval a töltõt a lámpához kaptam. Ilyen értékeket mértem:
A töltõ kivezetésein a feszültség terheletlenül: 4.13 V.
A teljesen feltöltött akku celláim kivezetésein a fesz. terheletlenül ugyanannyi.
Az akkucella kivezetésein mérhetõ fesz. teljes töltöttségénél, rákötött töltõvel töltés közben ugyanannyi, 4.13 Volt. Ettõl nem megy feljebb.
Szerinted a töltõm elfogadhatónak tûnik?
Áramerõsséget nem tudok mérni, mert rossz a mûszerem, de minimális, 0.036 mA áram átfolyását jelzi teljes töltöttségnél is. (Ez lehet, nem valós érték.)
A mûszerem egy ruszki Ц-4353-as mutimeter. Szerinted érdemes javíttatni, vagy inkább vegyek az ebay-en egy 1-2-3 ezer forintért egy digitálisat? (Ritkán használnám, nem akarnék többet áldozni rá.)
Ez láttam: Digital Multimeter LCD AC DC Ammeter Resistance Capacitance Excel DT9205A D0113 | eBay
***
Villogást inkább én sem csinálnám.

A túrázás is olyan, hogy sokszor közúton kell menni, ráadásul az erdei utak jelentõs részén kocsik is közlekedhetnek. Nem értem, hogy ezeket az erõs lámpákat miért nem úgy tervezték, hogy legyen rajtuk valami állítási lehetõség, mint a kocsiknál van a tompított fény. A led fényerejének gyengítése tényleg nem megoldás. Azon gondolkodom, hogyan lehetne megbuherálni.
Valaki ajánlotta valahol, hogy a lámpa üveglapját valamivel felül le lehet takarni, egészen akár félkör alakban, és úgy a szórt fény nem vakítja szembe az autóst. Az erdei túráknál sincs arra szükség, hogy mondjuk a fák tetejét a sötétben lássam. Lehet meg fogom csinálni. Szerintem a forgalomban is jó volna.
#1668
Posted 2013. August 24. - 22:00

Van egy 3 ledes(Cree-T6) biciklis lámpám, ami eddig a gyári akksijával olyan 2 órát világitott, ha 2 leddel használtam(igy le tudtam árnyákolni, hogy a szembejövõt ne világitsa telibe), de most hiába teszem fel töltõre az akkupakkot, kb félóra után telinek jelzi, de 10 perc használat után kikapcsol a lámpa, gondolom lemerül....
Mi lehet a gond?
Gondoltam arra, hogy lévén olcsó kinai cucc volt, igy vagy a töltõ rossz, és tönkretette az akksikat vagy az akksik birtak csak ennyit, lévén mert olcsó kinai vackok...vagy mindkét opció fennáll.
Tehát egyrészt keresnék valami jobb akkupakkot, meg valami normális töltõt hozzá...lehet találni normális akkupakkot vagy érdemesebb 18650-es cellákból magamnak összeállitani? De mivel én nem igazán tudnám megcsinálni, haverom már inkább, de õt nem akarom mindig zargatni, ezért talán egy jobb akkupakkban gondolkodom, ha lehet egyáltalán kapni...milyen félét kellene néznem?
Elõre is köszönöm a segitséget!
#1669
Posted 2013. August 22. - 05:15

Ilyenkor tényleg nincs más, le kell kérni. Persze csak nagyon finoman és nem tartósan keményen szembe villogtatva.
Na meg alapként, a bringán is olyan lámpával, ami nem vakít, vagyis nem ilyen tükrös fényszóró, ami minden körülmények között a másik szemébe világít.
Csak annyit lehet rajta átkapcsolni, hogy gyenge vagy erõs fénnyel vakítson.
Az ezzel a gond, hogy ez a kategóriájú sok Wattos tükrös lámpa még takarékon is totál szembe világítja az autóst.
A brutális fényû led chipet mindig látja a szembe jövõ és káprázik tõle a szeme és nem lát tõle rendesen.
Vagyis legyünk tisztában a saját lámpa tulajdonságaival, mielõtt elvárjuk, hogy egy szembe jövõ ne vakítson minket.
A gépjármûvek lámpájának a beállítását vizsgához kötik.
A bringa lámpával is érdemes oda állni (közelebbrõl és távolabbról) egy sötét fal elé és meg kell nézni, hogy mit világít meg.
A szembe jövõ szélvédõ magasságába már nem szabad semmi szórt fénynek sem jutni a lámpa normál használata közben. Pedig tükrösnél jut.
Amikor elkezdtem egyáltalán a ledes világítást (mint olyant) tervezgetni építgetni (2003 körül), akkor elsõként szem elõtt tartottam, hogy ne vakítson a fénye. Vagyis ne világítson egy bizonyos szint fölé, mert az a forgalomban nagyon zavaró.
Azért is tervezgettem a lámpa "távirányított" bowdenes billentésével, mert egy részben így kívántam megoldani ezt a problémát.
A jelenlegi tükrös bringás lámpák viszont egytõl-egyig vakítanak. Ezek erdõben, terepen való használatra lettek kitalálva, bárhova is állítjuk a magasságukat. Sokan nem is gondolják, hogy ez mennyire vakít, még akkor is, ha a fõ csóva nem is jut a szembe jövõ szemébe. A világító led közvetlen látványa is bõven elég ehhez.
A menet közben zenét fülébe bömböltetõ bringás egy külön kategória, aki egyik fontos érzékelõ szervét, a fülét teljesen elfedi, kikapcsolja a forgalom érzékelésébõl. (Ennél már csak az jobb, ha menet közben videót néz a kormányra erõsített MP4 lejátszóról.)
Ez mindig fõleg akkor jut eszembe, amikor hátulról hallom, hogy valami jókora, hangra széles teherautó jön és kicsivel jobban lehúzódok, hogy biztos ne sodorjon el, ha már én vagyok jóval kisebb és sérülékenyebb karosszériájú.
Vagy bringa úton hátulról utána szólnak, hogy "figyu, balról elõzök".
Aki a hallását elfedi, az kizárja önmagát a ilyen módon való tájékozódásból.
Sok írott és íratlan szabály van amit fontos lenne szem (és fül) elõtt tartani, de sokaknál csak akkor válik ez világossá, ha már meg van a baj.
Itt most ez elõjött, de tényleg nem azt akarom ezzel letorkollni aki itt most felhozta.
Itt inkább csak finoman megpróbálom ecsetelni és tudom, hogy át fogják gondolni (remélem többen is).
Itt az egyik kérdésben is benne volt nagyon tisztességesen, hogy..:
Nos, vettem az ebay-en egy ilyen lámpát, elsõsorban túrázáshoz:
2013 Cree XM L XML T6 LED MAX 1800 LM Headlamp Rechargeable Headlight Charger | eBay
(Biciklin még nem is használtam.)
Ez a lámpa inkább fejre való, mert ott le lehet annyira billenteni, hogy ne nagyon vakítson, még a széle se világítson szembe, csak magad elé.
Ez tiszteletre méltó hozzá állás!...de kimondottan fejlámpából nem találtam ilyen erõs leddel rendelkezõt.
...
A szembe jövõket nem zavarta az erõs fény?
...
Azért kérdezem, mert a bicómra külön is vennék lámpát, csak még nem döntöttem el, milyen legyen.
Egyébként fejre még jobban használható mert azt teljesen magad elé tudod billenteni, ha van szembe jövõ forgalom.
Amikor meg trepen valamit látni kell, akkor oda világítasz vele, ahova kell.
Az viszont sajnos igaz, hogy kormányra szerelve nem forgalomba való.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1670
Posted 2013. August 22. - 00:39

És ha vettél egy ilyen szuper lámpát, ne kezdjél el az utca önkéntes rendõre vagy a buta autósok tanárja lenni és elkezdeni õket vakítgatni ! Egyszerûen ez nem utcai harc, kinek nagyobb és ki az erõsebb !
#1671
Posted 2013. August 22. - 00:03

A foncsorról én sem tudok többet.Szóval teljes feltöltés után nulla Volt lesz a töltõ által kiadott fesz. vagy 4.2?
És hogyan lehet lemérni? (Csak mert az akku is leadja a feszültséget.)
Nem tudod, a lámpámhoz sima foncsor létezik a dx.com-on külön?
A töltõk mûködhetnek különbözõképpen.
Van amelyik impulzusokban küldi a töltõ áramot és így tölti bele a feszültséget és
közben méréseket végez és annak megfelelõen szabályoz a programja szerint.
(Nekem van ilyen mûködésû gyári töltõ.)
Úgy is mûködhet a töltõ, hogy folyamatosan leadja a 4.2 V-ot terheletlenül.
Amikor egy kimerült akkuval megterheljük, akkor egy beállított max. töltõ áram folyik át.
A töltõ feszültség ettõl lejjebb esik. Az akku töltõdésével a feszültsége egyre emelkedik és a töltõ áram folyamatosan egyre kisebb lesz.
Végül az akku feszültség lassan eléri a maximumot, a töltõ feszültségét, a 4.2 Voltot.
Amikor az akkuban is és a töltõben is ott a 4.2 Volt, akkor nem folyik tovább töltõ áram mert kiegyenlítõdött a feszültség különbség.
Ehhez nem kell feltétlenül lekapcsolni a töltõ feszültséget, mert az áram úgysem folyik tovább.
..csak elsõre nem akartam ennyire bele mélyedni.
Ezt úgy képzeld el, mint egy fizikai kísérletet a közlekedõ edényekkel.
---
Van két edényed. A nagyobbikban van víz egy adott szintig és az sohasem változik, mert szabályozva van.
A kisebbik edény félig üres.
A két edényt alul összekötöd egy csõvel.
Addig folyik a víz a csövön a kisebb felé, amíg a szintje ki nem egyenlítõdik, vagyis mindkettõben azonos nem lesz.
Azután nem folyik tovább.
---
Kb. így lehet elképzelni.
..egy-két bringás is akad aki foncsorral és több Wattal vakítja az autósokat!Az enyémmel is, ha 150 méterrõl a szembejövõ kocsi szélvédõjére világítok, egybõl leveszi tompítottra. Van 1-2 elvetemült kocsis, aki..
Szerintem a másik oldalról is nézzük meg.
Szerintem csak óvatosan figyelmeztessünk a fénnyel, mert hamar elérjük ezzel, hogy
szabályozni fogják még szorosabban, hogy milyen teljesítményû lámpát használhatunk a kerékpáron, ha durván használjuk.
Ezt a szembe villogtatást én sohase merném megtenni. legfeljebb egy-egy rövidet kicsivel késõbb megismételve, ha vakít a szembe jövõ.
Lehet, hogy éppen azért nem veszi le, mert a tiéd is vakítja.
Az ilyen tükrös lámpák többnyire a legkisebb fényen (fél Watt alatt) is nagyon vakítanak forgalomban. Ez nem oda való.
Csak a speciáis tükör nem vakít, mint az engedélyezett gépjármû tompítottnál.
Ha azt látod, hogy megvilágítja a fényed, akkor már vakítod vele.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1672
Posted 2013. August 21. - 22:38

"Természetesen ebay, ferde szemûektõl rendeltem.
Nagyon jól láttam vele mert a színe is jó. Erdõbe is mentem vele és nem volt olyan csõérzésem mint más lámpánál.Olyan akku amit adtak hozzá...."
Most már 5,972.78-ért is +kap6ó: SSC P7 3 Mode 1200 LM LED Bike Head Light Lamp Torch Battery Charger | eBay
Lehet, én is ilyet fogok nézni, akku nélkül.
Az enyémmel is, ha 150 méterrõl a szembejövõ kocsi szélvédõjére világítok, egybõl leveszi tompítottra. Van 1-2 elvetemült kocsis, aki akkor sem veszi le, ha közelrõl a pofájukba világítok. Jó 5letet adtál: az arcukba kell villogni.


Szóval akkor Neked is sima foncsorú, és mégsem fókuszál túl erõteljesen középre egy kis sugarú körbe. Az jó.
#1673
Posted 2013. August 21. - 22:31

"A lítium-ion cellának 4.2 Volt a megengedett csúcsfeszültsége.
Ha magasabb feszültségre próbálod feltölteni, attól károsodik a cella, végül teljesen tönkre megy...."
Szóval teljes feltöltés után nulla Volt lesz a töltõ által kiadott fesz. vagy 4.2?
És hogyan lehet lemérni? (Csak mert az akku is leadja a feszültséget.)
Sajna vidéki vagyok, Pest messze van, de azért a céget betettem a könyvjelzõim közé.
Nem tudod, a lámpámhoz sima foncsor létezik a dx.com-on külön?
(Nem találtam.)
#1674
Posted 2013. August 21. - 21:07

Természetesen ebay, ferde szemûektõl rendeltem.Köszi az infót!
Elõször én is olyat akartam venni, csak problémásnak tartottam a fejre szerelését, mivel az akku külön van. Ráadásul gondolom 4 db. 18950-es cellával. Ez az SSC P7 úgy tudom kicsit erõsebb, mint az enyém, de kimondottan fejlámpából nem találtam ilyen erõs leddel rendelkezõt.
Honnan rendelted?
Szóval sima a foncsor?
Szerinted biciklizésnél nem probléma, hogy nincs spéci vetítési képe?
És milyen akkuval van Neked?
A szembe jövõket nem zavarta az erõs fény?
A kormányon mennyire stabil a gumigyûrûs rögzítés? Nem mozgolódik le meg fel a döccenõknél?
Azért kérdezem, mert a bicómra külön is vennék lámpát, csak még nem döntöttem el, milyen legyen.
Nagyon jól láttam vele mert a színe is jó. Erdõbe is mentem vele és nem volt olyan csõérzésem mint más lámpánál.Olyan akku amit adtak hozzá.
Azt hogy zavarta vagy nem zavarta nem tudom. Nem beszéltem velük

A képeket direkt azért tettem fel. Ott a leírás és lámpáról képek is.
#1675
Posted 2013. August 21. - 18:13

A lítium-ion cellának 4.2 Volt a megengedett csúcsfeszültsége.Most nem költenék egy normális töltõre. Szerinted a hozzá adott töltõvel egyelõre nyugodtan tölthetem?
Ha a cellát teljesen feltöltötte, a töltõnek elvileg mit kell csinálnia? Ha egy cella folyamatosan kapná a töltõfeszültséget, mi történne?
Ha magasabb feszültségre próbálod feltölteni, attól károsodik a cella, végül teljesen tönkre megy.
A 4.2V fölött már nem is tizeden hanem századokban adják meg amivel még károsodás nélkül túl lehet lépni.
Olyan töltõre nem is teszek rá ilyen akku cellát, amirõl nem tudom, hogy ott biztosan lekapcsol.
Illetve csak olyanra kötöm, aminek ott megáll, vagyis biztos, hogy nem több a feszültsége.
Ez csak Itt van leírva. Ennél részletesebben sehol nem is volt, mert miközben néztem hogy kell biztonságosan kialakítani, annak megfelelõen építettem tovább. Azt írtam itt le. Esetleg gyári akku védõ elektronikát lehet rá építeni vagy építtetni.A biztosíték házilagos rátétele a cellákra nagyon 5letes, de nekem kínai.
Ez valahol le van írva szájbarágósan kirészletezve?
Az --> Akku-Elem Kft. akkujavítás, akku felújítás <-- cím alapján elérhetõ boltban készítenek javítanak akku pakkot.
Ha oda elviszed, szerintem akkor tesznek rá valamennyiért gyári védelmet és megcsinálják szakszerûen. Meg kell beszélni velük.Budapest, XIII. kerület, Váci út 60-62.
(Gogol és a Bessenyei u. között a Lehel térnél)
Tel: 239-3043, fax: 288-0977
Lámpa foncsorhoz én is a www.dx.com -ot ajánlottam volna.
Sajnos ezek nem túl olcsók.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1676
Posted 2013. August 21. - 16:17

Ilyen méretû sima és OP-s foncsor kellene, jó áron.
Találtam ezt, csak kicsit sokallom az árát: T6 Aluminum Textured OP Reflector for Bike Light - Silver - Free Shipping - DealExtreme
#1677
Posted 2013. August 21. - 15:47

Az õszt és a telet meg a tavaszt ilyennel bicóztam végig a sötétben.
Csak más akkuval.
Szerintem ezt van a legújabb velo újságban .Itthon is forgalmazza egy cég. Vagy 11250 ft-ért ha jól emlékszem.
https://picasaweb.go...lLampa9000FtErt
nekem õsszel ennyire jött ki
csapadékot is bírja
az hogy fejre meddig jó azt nem tudom mert ott nem próbáltam, de fõleg a nagy teljesítménynél azért erõteljesen melegszik ami a bicózásnál szépen tud hûlni de gyalog galopp nem tudom. Tök sötétben elég volt a kisebbik fény is.
Köszi az infót!
Elõször én is olyat akartam venni, csak problémásnak tartottam a fejre szerelését, mivel az akku külön van. Ráadásul gondolom 4 db. 18950-es cellával. Ez az SSC P7 úgy tudom kicsit erõsebb, mint az enyém, de kimondottan fejlámpából nem találtam ilyen erõs leddel rendelkezõt.
Honnan rendelted?
Szóval sima a foncsor?
Szerinted biciklizésnél nem probléma, hogy nincs spéci vetítési képe?
És milyen akkuval van Neked?
A szembe jövõket nem zavarta az erõs fény?
A kormányon mennyire stabil a gumigyûrûs rögzítés? Nem mozgolódik le meg fel a döccenõknél?
Azért kérdezem, mert a bicómra külön is vennék lámpát, csak még nem döntöttem el, milyen legyen.
#1678
Posted 2013. August 21. - 15:32

"Ennek 3000,-Ft alatt lenne az ára? Úgy látom az oldalon.
Ennyit csak a két akku megér és hol van még a lámpa és a töltõ. Azok az ajándékok az akkuhoz?
Ha így van akkor árban nagyon megéri..."
Köszi szépen a részletes választ.
Igen, durván 2.700 Ft. Akku nélkül. Hát igen, nagyon megéri. Én még 3.200-ért vettem.
Nem akarok nagynevû cég lámpáját venni, úgyis rövid idõn belül elavul. Aztán nem is használom gyakran.
Nem tudjátok, hol kaphatnék ehhez a típushoz külön sima és OP-s foncsort, diffúzort reális áron?
Újra belinkelem:
2013 Cree XM L XML T6 LED MAX 1800 LM Headlamp Rechargeable Headlight Charger | eBay
Direkt akku nélkül vettem, mert ezekhez alapban gagyi cellákat adnak.
A normális 18650-es cellákat csak úgy kaptam ajándékba egy számítógép boltból.

Valóban 8-900 lumen ténylegesen. (De azt sem értem, miért lumenben adják meg, miért nem cd-ben. Ez félrevezetõ az kis területre koncentrált fény miatt.)
Most nem költenék egy normális töltõre. Szerinted a hozzá adott töltõvel egyelõre nyugodtan tölthetem?
Ha a cellát teljesen feltöltötte, a töltõnek elvileg mit kell csinálnia? Ha egy cella folyamatosan kapná a töltõfeszültséget, mi történne?
A biztosíték házilagos rátétele a cellákra nagyon 5letes, de nekem kínai.

#1679
Posted 2013. August 21. - 10:10

Az õszt és a telet meg a tavaszt ilyennel bicóztam végig a sötétben.Sziasztok!
Nos, vettem az ebay-en egy ilyen lámpát (nem ugyanettõl az eladótól), elsõsorban túrázáshoz:
2013 Cree XM L XML T6 LED MAX 1800 LM Headlamp Rechargeable Headlight Charger | eBay
(Biciklin még nem is használtam.)
Az árához képest remek. Sima foncsorú - ez jól jön, ha távoli dolgot sasolok, de ha közelre nézek, jól jönne a narancsos (OP) foncsor.
Kaptam hozzá egy 500 mA-es töltõt. Nyilván a leggagyibb, ami létezik.
Szereztem laptop akkukat, azokat bontottam szét. Ilyen típusú celláim vannak:
CGR18650AF (ez eredeti japán)
ICR18650-24E
SF US18650GR
A kérdésem lenne, hogy a lámpában véletlenül rövidzár lenne, vagy ha a töltõ meghibásodna, mire számíthatok?
DöG fórumtárs itt „2013-05-31, 17:05”-kor írt valami olyasmit, hogy a védtelen cellákban is van valami védelem. (Szerintem is kellene, hogy legyen.)
Csinált valaki rövidzár tesztet védtelen laptop cellával?
Ha robbanásra kell számítani, mivel lehet oltani?
Csak más akkuval.
Szerintem ezt van a legújabb velo újságban .Itthon is forgalmazza egy cég. Vagy 11250 ft-ért ha jól emlékszem.
https://picasaweb.go...lLampa9000FtErt
nekem õsszel ennyire jött ki
csapadékot is bírja
az hogy fejre meddig jó azt nem tudom mert ott nem próbáltam, de fõleg a nagy teljesítménynél azért erõteljesen melegszik ami a bicózásnál szépen tud hûlni de gyalog galopp nem tudom. Tök sötétben elég volt a kisebbik fény is.
#1680
Posted 2013. August 21. - 00:24

Ennyit csak a két akku megér és hol van még a lámpa és a töltõ. Azok az ajándékok az akkuhoz?

Ha így van akkor árban nagyon megéri.
Ami az 1800 lument illeti, jó lesz az 8-900 lumennek is, persze azzal együtt is kiváló, az árához képest különösen.
Házilag össze pakolt akkunál érdemes (hõre csökkenõ átmérõjû) zsugorcsõvel leszigetelni az akkukat és multifuse "öngyógyuló" biztosítékot érdemes rátenni a pozitív kivezetésre jól elszigetelve. A zsugorcsövet jó ha ráteszed a pozitív oldalon az akku negatív peremének a végére kb 2-3 centi szélességben, hogy a csõ beburkolja az egész elérhetõ negatív burkolat részt kicsivel túl hajolva rajta, a pozitív kivezetés körül.
Aztán a pozitív kivezetésre rá lehet forrasztani 1.6 -1.8A-es a multifuse biztosítékot rövid lábbal.
A kivezetéseket szorosan a lapos multifuse oldalai mellé lehet kicsi félkörben tekerni rövid kivezetéssel (negyed-fél menetnyit).
Arra is lehet egészen vékony zsugorcsövet rámelegíteni.
Az alkatrészre rá illõ méretût szintén érdemes rámelegíteni, ha a kivezetésekre már rátettük az oda illõt.
Amikor ez meg van, akkor az egész cellát multifuse-val együtt még egy zsugorcsõbe szoktam burkolni (már amikor ilyent csináltam) minden cellánál.
Így már kerülhet akár zárlatba is bárhol, semmi nem fog történni. Próbáltam, és tökéletesen megvéd a rövidzár hatásától és a cellánkénti esélyétõl is.
Mivel oltható a lítium tûz? Jó kérdés. Egy biztos, vízzel semmiképp! Viszont pl. homokkal.
LiPo Fire - YouTube Ilyenkor nem könnyû bármit is tenni.
Vagy esetleg el kell hajítani jó messzire, olyan helyre aminek nem árt a tûz, ha ilyen gond miatt kezd szikrázni és tüzesedni.
Nyáron üres kandalló tûz terében szokták tárolni egyes (félõsebb = elõvigyázatosabb) modellezõk a Li-polimer akkuikat.
Vagy ilyesmiben tárolják és töltik: Graupner LiPo security bag 400x300x140
Turnigy Lipo Bunker - Lipoly Safety Charge Box
A lítum-ion akku nem annyira hevesen reagál a rövidzárlatra, azért is a Li-polimer akkukhoz ajánlják a biztonsági dobozt.
Nekem van egy szorosan záródó fém "sarokcsiszoló doboza" és abba pakoltam bele az ilyen dolgokat, mûanyag rekeszekbe.
Leginkább csak akkor lehet ezzel gond, ha nincs biztonságosan szigetelve a cella és valami össze zárja a pólusait.
Viszont ha úgy leszigeteled ahogy írtam és ellátod biztosítékkal, akkor legfeljebb a cellán belül lehet még zárlat, aminek igen kicsi az esélye.
Akkor is csak egyetlen cella lehet érintett, mert a többit leválasztja a minden egyes cellára épített multifuse.
Így nem lehet óriási, minden cellára kiterjedõ akku pakk zárlat és tûz. Eddig itt még nem is hallottunk ilyenrõl senkitõl élõben.
Nagyon kicsi az esélye, ha csak nem növeljük meg magunk egy hibás, bizonytalan vagy rosszul szigetelt bekötéssel.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..