Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#1661
Posted 2013. August 22. - 00:39
És ha vettél egy ilyen szuper lámpát, ne kezdjél el az utca önkéntes rendõre vagy a buta autósok tanárja lenni és elkezdeni õket vakítgatni ! Egyszerûen ez nem utcai harc, kinek nagyobb és ki az erõsebb !
#1662
Posted 2013. August 22. - 00:03
A foncsorról én sem tudok többet.Szóval teljes feltöltés után nulla Volt lesz a töltõ által kiadott fesz. vagy 4.2?
És hogyan lehet lemérni? (Csak mert az akku is leadja a feszültséget.)
Nem tudod, a lámpámhoz sima foncsor létezik a dx.com-on külön?
A töltõk mûködhetnek különbözõképpen.
Van amelyik impulzusokban küldi a töltõ áramot és így tölti bele a feszültséget és
közben méréseket végez és annak megfelelõen szabályoz a programja szerint.
(Nekem van ilyen mûködésû gyári töltõ.)
Úgy is mûködhet a töltõ, hogy folyamatosan leadja a 4.2 V-ot terheletlenül.
Amikor egy kimerült akkuval megterheljük, akkor egy beállított max. töltõ áram folyik át.
A töltõ feszültség ettõl lejjebb esik. Az akku töltõdésével a feszültsége egyre emelkedik és a töltõ áram folyamatosan egyre kisebb lesz.
Végül az akku feszültség lassan eléri a maximumot, a töltõ feszültségét, a 4.2 Voltot.
Amikor az akkuban is és a töltõben is ott a 4.2 Volt, akkor nem folyik tovább töltõ áram mert kiegyenlítõdött a feszültség különbség.
Ehhez nem kell feltétlenül lekapcsolni a töltõ feszültséget, mert az áram úgysem folyik tovább.
..csak elsõre nem akartam ennyire bele mélyedni.
Ezt úgy képzeld el, mint egy fizikai kísérletet a közlekedõ edényekkel.
---
Van két edényed. A nagyobbikban van víz egy adott szintig és az sohasem változik, mert szabályozva van.
A kisebbik edény félig üres.
A két edényt alul összekötöd egy csõvel.
Addig folyik a víz a csövön a kisebb felé, amíg a szintje ki nem egyenlítõdik, vagyis mindkettõben azonos nem lesz.
Azután nem folyik tovább.
---
Kb. így lehet elképzelni.
..egy-két bringás is akad aki foncsorral és több Wattal vakítja az autósokat!Az enyémmel is, ha 150 méterrõl a szembejövõ kocsi szélvédõjére világítok, egybõl leveszi tompítottra. Van 1-2 elvetemült kocsis, aki..
Szerintem a másik oldalról is nézzük meg.
Szerintem csak óvatosan figyelmeztessünk a fénnyel, mert hamar elérjük ezzel, hogy
szabályozni fogják még szorosabban, hogy milyen teljesítményû lámpát használhatunk a kerékpáron, ha durván használjuk.
Ezt a szembe villogtatást én sohase merném megtenni. legfeljebb egy-egy rövidet kicsivel késõbb megismételve, ha vakít a szembe jövõ.
Lehet, hogy éppen azért nem veszi le, mert a tiéd is vakítja.
Az ilyen tükrös lámpák többnyire a legkisebb fényen (fél Watt alatt) is nagyon vakítanak forgalomban. Ez nem oda való.
Csak a speciáis tükör nem vakít, mint az engedélyezett gépjármû tompítottnál.
Ha azt látod, hogy megvilágítja a fényed, akkor már vakítod vele.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1663
Posted 2013. August 21. - 22:38
"Természetesen ebay, ferde szemûektõl rendeltem.
Nagyon jól láttam vele mert a színe is jó. Erdõbe is mentem vele és nem volt olyan csõérzésem mint más lámpánál.Olyan akku amit adtak hozzá...."
Most már 5,972.78-ért is +kap6ó: SSC P7 3 Mode 1200 LM LED Bike Head Light Lamp Torch Battery Charger | eBay
Lehet, én is ilyet fogok nézni, akku nélkül.
Az enyémmel is, ha 150 méterrõl a szembejövõ kocsi szélvédõjére világítok, egybõl leveszi tompítottra. Van 1-2 elvetemült kocsis, aki akkor sem veszi le, ha közelrõl a pofájukba világítok. Jó 5letet adtál: az arcukba kell villogni. A villogást még én úgy is alig bírom, hogy én világítok. Csak nehogy tényleg elvakuljanak, aztán belém jöjjenek.
Szóval akkor Neked is sima foncsorú, és mégsem fókuszál túl erõteljesen középre egy kis sugarú körbe. Az jó.
#1664
Posted 2013. August 21. - 22:31
"A lítium-ion cellának 4.2 Volt a megengedett csúcsfeszültsége.
Ha magasabb feszültségre próbálod feltölteni, attól károsodik a cella, végül teljesen tönkre megy...."
Szóval teljes feltöltés után nulla Volt lesz a töltõ által kiadott fesz. vagy 4.2?
És hogyan lehet lemérni? (Csak mert az akku is leadja a feszültséget.)
Sajna vidéki vagyok, Pest messze van, de azért a céget betettem a könyvjelzõim közé.
Nem tudod, a lámpámhoz sima foncsor létezik a dx.com-on külön?
(Nem találtam.)
#1665
Posted 2013. August 21. - 21:07
Természetesen ebay, ferde szemûektõl rendeltem.Köszi az infót!
Elõször én is olyat akartam venni, csak problémásnak tartottam a fejre szerelését, mivel az akku külön van. Ráadásul gondolom 4 db. 18950-es cellával. Ez az SSC P7 úgy tudom kicsit erõsebb, mint az enyém, de kimondottan fejlámpából nem találtam ilyen erõs leddel rendelkezõt.
Honnan rendelted?
Szóval sima a foncsor?
Szerinted biciklizésnél nem probléma, hogy nincs spéci vetítési képe?
És milyen akkuval van Neked?
A szembe jövõket nem zavarta az erõs fény?
A kormányon mennyire stabil a gumigyûrûs rögzítés? Nem mozgolódik le meg fel a döccenõknél?
Azért kérdezem, mert a bicómra külön is vennék lámpát, csak még nem döntöttem el, milyen legyen.
Nagyon jól láttam vele mert a színe is jó. Erdõbe is mentem vele és nem volt olyan csõérzésem mint más lámpánál.Olyan akku amit adtak hozzá.
Azt hogy zavarta vagy nem zavarta nem tudom. Nem beszéltem velük . Viszont ha a takarékosabb is ment akkor is már több száz méterrõl levették a refijüket. Kisebb lámpánál volt pofájuk még akkor is refivel menni mikor találkoztunk. Ha mégis disznólkodott akkor sajna megkapta a villogósat. Na attól kifeküdnek és rendes gyerekek lesznek rögtön. Stabil a gumigyûrûs rögzítés. 2 félét is adtak hozzá. Egyébként meg lehet a kormány vastagsághoz méretezni mert teszel alá egy belsõ darabot azt megoldottad. Ebayon lehet utólag is mindent hozzá külön-külön rendelni.
A képeket direkt azért tettem fel. Ott a leírás és lámpáról képek is.
#1666
Posted 2013. August 21. - 18:13
A lítium-ion cellának 4.2 Volt a megengedett csúcsfeszültsége.Most nem költenék egy normális töltõre. Szerinted a hozzá adott töltõvel egyelõre nyugodtan tölthetem?
Ha a cellát teljesen feltöltötte, a töltõnek elvileg mit kell csinálnia? Ha egy cella folyamatosan kapná a töltõfeszültséget, mi történne?
Ha magasabb feszültségre próbálod feltölteni, attól károsodik a cella, végül teljesen tönkre megy.
A 4.2V fölött már nem is tizeden hanem századokban adják meg amivel még károsodás nélkül túl lehet lépni.
Olyan töltõre nem is teszek rá ilyen akku cellát, amirõl nem tudom, hogy ott biztosan lekapcsol.
Illetve csak olyanra kötöm, aminek ott megáll, vagyis biztos, hogy nem több a feszültsége.
Ez csak Itt van leírva. Ennél részletesebben sehol nem is volt, mert miközben néztem hogy kell biztonságosan kialakítani, annak megfelelõen építettem tovább. Azt írtam itt le. Esetleg gyári akku védõ elektronikát lehet rá építeni vagy építtetni.A biztosíték házilagos rátétele a cellákra nagyon 5letes, de nekem kínai. Ez valahol le van írva szájbarágósan kirészletezve?
Az --> Akku-Elem Kft. akkujavítás, akku felújítás <-- cím alapján elérhetõ boltban készítenek javítanak akku pakkot.
Ha oda elviszed, szerintem akkor tesznek rá valamennyiért gyári védelmet és megcsinálják szakszerûen. Meg kell beszélni velük.Budapest, XIII. kerület, Váci út 60-62.
(Gogol és a Bessenyei u. között a Lehel térnél)
Tel: 239-3043, fax: 288-0977
Lámpa foncsorhoz én is a www.dx.com -ot ajánlottam volna.
Sajnos ezek nem túl olcsók.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1667
Posted 2013. August 21. - 16:17
Ilyen méretû sima és OP-s foncsor kellene, jó áron.
Találtam ezt, csak kicsit sokallom az árát: T6 Aluminum Textured OP Reflector for Bike Light - Silver - Free Shipping - DealExtreme
#1668
Posted 2013. August 21. - 15:47
Az õszt és a telet meg a tavaszt ilyennel bicóztam végig a sötétben.
Csak más akkuval.
Szerintem ezt van a legújabb velo újságban .Itthon is forgalmazza egy cég. Vagy 11250 ft-ért ha jól emlékszem.
https://picasaweb.go...lLampa9000FtErt
nekem õsszel ennyire jött ki
csapadékot is bírja
az hogy fejre meddig jó azt nem tudom mert ott nem próbáltam, de fõleg a nagy teljesítménynél azért erõteljesen melegszik ami a bicózásnál szépen tud hûlni de gyalog galopp nem tudom. Tök sötétben elég volt a kisebbik fény is.
Köszi az infót!
Elõször én is olyat akartam venni, csak problémásnak tartottam a fejre szerelését, mivel az akku külön van. Ráadásul gondolom 4 db. 18950-es cellával. Ez az SSC P7 úgy tudom kicsit erõsebb, mint az enyém, de kimondottan fejlámpából nem találtam ilyen erõs leddel rendelkezõt.
Honnan rendelted?
Szóval sima a foncsor?
Szerinted biciklizésnél nem probléma, hogy nincs spéci vetítési képe?
És milyen akkuval van Neked?
A szembe jövõket nem zavarta az erõs fény?
A kormányon mennyire stabil a gumigyûrûs rögzítés? Nem mozgolódik le meg fel a döccenõknél?
Azért kérdezem, mert a bicómra külön is vennék lámpát, csak még nem döntöttem el, milyen legyen.
#1669
Posted 2013. August 21. - 15:32
"Ennek 3000,-Ft alatt lenne az ára? Úgy látom az oldalon.
Ennyit csak a két akku megér és hol van még a lámpa és a töltõ. Azok az ajándékok az akkuhoz?
Ha így van akkor árban nagyon megéri..."
Köszi szépen a részletes választ.
Igen, durván 2.700 Ft. Akku nélkül. Hát igen, nagyon megéri. Én még 3.200-ért vettem.
Nem akarok nagynevû cég lámpáját venni, úgyis rövid idõn belül elavul. Aztán nem is használom gyakran.
Nem tudjátok, hol kaphatnék ehhez a típushoz külön sima és OP-s foncsort, diffúzort reális áron?
Újra belinkelem:
2013 Cree XM L XML T6 LED MAX 1800 LM Headlamp Rechargeable Headlight Charger | eBay
Direkt akku nélkül vettem, mert ezekhez alapban gagyi cellákat adnak.
A normális 18650-es cellákat csak úgy kaptam ajándékba egy számítógép boltból.
Valóban 8-900 lumen ténylegesen. (De azt sem értem, miért lumenben adják meg, miért nem cd-ben. Ez félrevezetõ az kis területre koncentrált fény miatt.)
Most nem költenék egy normális töltõre. Szerinted a hozzá adott töltõvel egyelõre nyugodtan tölthetem?
Ha a cellát teljesen feltöltötte, a töltõnek elvileg mit kell csinálnia? Ha egy cella folyamatosan kapná a töltõfeszültséget, mi történne?
A biztosíték házilagos rátétele a cellákra nagyon 5letes, de nekem kínai. Ez valahol le van írva szájbarágósan kirészletezve?
#1670
Posted 2013. August 21. - 10:10
Az õszt és a telet meg a tavaszt ilyennel bicóztam végig a sötétben.Sziasztok!
Nos, vettem az ebay-en egy ilyen lámpát (nem ugyanettõl az eladótól), elsõsorban túrázáshoz:
2013 Cree XM L XML T6 LED MAX 1800 LM Headlamp Rechargeable Headlight Charger | eBay
(Biciklin még nem is használtam.)
Az árához képest remek. Sima foncsorú - ez jól jön, ha távoli dolgot sasolok, de ha közelre nézek, jól jönne a narancsos (OP) foncsor.
Kaptam hozzá egy 500 mA-es töltõt. Nyilván a leggagyibb, ami létezik.
Szereztem laptop akkukat, azokat bontottam szét. Ilyen típusú celláim vannak:
CGR18650AF (ez eredeti japán)
ICR18650-24E
SF US18650GR
A kérdésem lenne, hogy a lámpában véletlenül rövidzár lenne, vagy ha a töltõ meghibásodna, mire számíthatok?
DöG fórumtárs itt „2013-05-31, 17:05”-kor írt valami olyasmit, hogy a védtelen cellákban is van valami védelem. (Szerintem is kellene, hogy legyen.)
Csinált valaki rövidzár tesztet védtelen laptop cellával?
Ha robbanásra kell számítani, mivel lehet oltani?
Csak más akkuval.
Szerintem ezt van a legújabb velo újságban .Itthon is forgalmazza egy cég. Vagy 11250 ft-ért ha jól emlékszem.
https://picasaweb.go...lLampa9000FtErt
nekem õsszel ennyire jött ki
csapadékot is bírja
az hogy fejre meddig jó azt nem tudom mert ott nem próbáltam, de fõleg a nagy teljesítménynél azért erõteljesen melegszik ami a bicózásnál szépen tud hûlni de gyalog galopp nem tudom. Tök sötétben elég volt a kisebbik fény is.
#1671
Posted 2013. August 21. - 00:24
Ennyit csak a két akku megér és hol van még a lámpa és a töltõ. Azok az ajándékok az akkuhoz?
Ha így van akkor árban nagyon megéri.
Ami az 1800 lument illeti, jó lesz az 8-900 lumennek is, persze azzal együtt is kiváló, az árához képest különösen.
Házilag össze pakolt akkunál érdemes (hõre csökkenõ átmérõjû) zsugorcsõvel leszigetelni az akkukat és multifuse "öngyógyuló" biztosítékot érdemes rátenni a pozitív kivezetésre jól elszigetelve. A zsugorcsövet jó ha ráteszed a pozitív oldalon az akku negatív peremének a végére kb 2-3 centi szélességben, hogy a csõ beburkolja az egész elérhetõ negatív burkolat részt kicsivel túl hajolva rajta, a pozitív kivezetés körül.
Aztán a pozitív kivezetésre rá lehet forrasztani 1.6 -1.8A-es a multifuse biztosítékot rövid lábbal.
A kivezetéseket szorosan a lapos multifuse oldalai mellé lehet kicsi félkörben tekerni rövid kivezetéssel (negyed-fél menetnyit).
Arra is lehet egészen vékony zsugorcsövet rámelegíteni.
Az alkatrészre rá illõ méretût szintén érdemes rámelegíteni, ha a kivezetésekre már rátettük az oda illõt.
Amikor ez meg van, akkor az egész cellát multifuse-val együtt még egy zsugorcsõbe szoktam burkolni (már amikor ilyent csináltam) minden cellánál.
Így már kerülhet akár zárlatba is bárhol, semmi nem fog történni. Próbáltam, és tökéletesen megvéd a rövidzár hatásától és a cellánkénti esélyétõl is.
Mivel oltható a lítium tûz? Jó kérdés. Egy biztos, vízzel semmiképp! Viszont pl. homokkal.
LiPo Fire - YouTube Ilyenkor nem könnyû bármit is tenni.
Vagy esetleg el kell hajítani jó messzire, olyan helyre aminek nem árt a tûz, ha ilyen gond miatt kezd szikrázni és tüzesedni.
Nyáron üres kandalló tûz terében szokták tárolni egyes (félõsebb = elõvigyázatosabb) modellezõk a Li-polimer akkuikat.
Vagy ilyesmiben tárolják és töltik: Graupner LiPo security bag 400x300x140
Turnigy Lipo Bunker - Lipoly Safety Charge Box
A lítum-ion akku nem annyira hevesen reagál a rövidzárlatra, azért is a Li-polimer akkukhoz ajánlják a biztonsági dobozt.
Nekem van egy szorosan záródó fém "sarokcsiszoló doboza" és abba pakoltam bele az ilyen dolgokat, mûanyag rekeszekbe.
Leginkább csak akkor lehet ezzel gond, ha nincs biztonságosan szigetelve a cella és valami össze zárja a pólusait.
Viszont ha úgy leszigeteled ahogy írtam és ellátod biztosítékkal, akkor legfeljebb a cellán belül lehet még zárlat, aminek igen kicsi az esélye.
Akkor is csak egyetlen cella lehet érintett, mert a többit leválasztja a minden egyes cellára épített multifuse.
Így nem lehet óriási, minden cellára kiterjedõ akku pakk zárlat és tûz. Eddig itt még nem is hallottunk ilyenrõl senkitõl élõben.
Nagyon kicsi az esélye, ha csak nem növeljük meg magunk egy hibás, bizonytalan vagy rosszul szigetelt bekötéssel.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1672
Posted 2013. August 20. - 21:25
Nos, vettem az ebay-en egy ilyen lámpát (nem ugyanettõl az eladótól), elsõsorban túrázáshoz:
2013 Cree XM L XML T6 LED MAX 1800 LM Headlamp Rechargeable Headlight Charger | eBay
(Biciklin még nem is használtam.)
Az árához képest remek. Sima foncsorú - ez jól jön, ha távoli dolgot sasolok, de ha közelre nézek, jól jönne a narancsos (OP) foncsor.
Kaptam hozzá egy 500 mA-es töltõt. Nyilván a leggagyibb, ami létezik.
Szereztem laptop akkukat, azokat bontottam szét. Ilyen típusú celláim vannak:
CGR18650AF (ez eredeti japán)
ICR18650-24E
SF US18650GR
A kérdésem lenne, hogy a lámpában véletlenül rövidzár lenne, vagy ha a töltõ meghibásodna, mire számíthatok?
DöG fórumtárs itt „2013-05-31, 17:05”-kor írt valami olyasmit, hogy a védtelen cellákban is van valami védelem. (Szerintem is kellene, hogy legyen.)
Csinált valaki rövidzár tesztet védtelen laptop cellával?
Ha robbanásra kell számítani, mivel lehet oltani?
#1673
Posted 2013. August 07. - 20:26
#1674
Posted 2013. August 07. - 19:17
Esetleg volt már valaki akit centivel ellenõriztek, hogy minden az elõírt távolságra és magasságban van?
Nem nagyon tudom elképzelni.
Talán csak annyit nézek, hogy lámpák, csengõ, prizmák, kettõ fék és kiskutya füle meg van-e,
ill. mellék úton az alkohol keringésben egyre csökkenõ vér mennyiség százaléka nem túl alacsony-e az alkoholhoz képest.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1675
Posted 2013. August 07. - 17:36
Ridley Noah Fast
#1676
Posted 2013. August 06. - 22:20
" kerékre oldalsó (borostyán sárga színû) fényvisszaverõt (küllõprizmát) úgy, hogy annak távolsága a kerékabroncstól 0,10-0,15 méter legyen."
Forrás: https://sites.google...-felszereltsege
" (9) A kerékpár világító és fényjelzõ berendezéseit a következõképpen kell elhelyezni:
a) Az (1) bekezdés
- d) pontjában említett lámpát,
- e) pontjában említett hátsó (piros színû) helyzetjelzõ lámpát és
- f) pontjában említett hátsó (piros színû) fényvisszaverõ(ke)t, valamint a
(2) bekezdésben említett elsõ (fehér) fényvisszaverõt a kerékpár hosszirányú függõleges felezõsíkjában úgy, hogy
- az úttesthez 0,35 méternél közelebb,
- a lámpák az úttesttõl 0,90 méternél távolabb,
- a fényvisszaverõk az úttesttõl 0,60 méternél távolabb ne legyenek.
Az (1) bekezdés g) pontjában említett, kerékre oldalsó (borostyán sárga színû) fényvisszaverõt (küllõprizmát) úgy,
hogy annak távolsága a kerékabroncstól 0,10-0,15 méter legyen.
c) A (2) bekezdésben említett szélességjelzõt úgy, hogy az a kerékpár hosszirányú függõleges felezõsíkjától balra 0,30-0,40 méterre és az úttest szintjétõl 0,35-0,60 méterre legyen. "
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1677
Posted 2013. August 06. - 21:34
#1678
Posted 2013. August 06. - 21:24
Meg valami olyasmi is benne van a törvényben, hogy borostyánsárga kell hogy legyen a prizma. A felnicsíkok általában fehérek.Sziasztok
Küllõ prizma helyett van valaki aki felni csíkot használ? Fényvisszaverõs fajtát. Mit szól-szólhat hozzá a rendõr?
Nekem van mind a kettõbõl a keréken - biztos ami biztos.
#1679
Posted 2013. August 06. - 19:33
Szerintem nem értékelik, mert a törvény betûje azt is leírja, hogy milyen magasan kell lennie a küllõn.Küllõ prizma helyett van valaki aki felni csíkot használ? Fényvisszaverõs fajtát. Mit szól-szólhat hozzá a rendõr?
Most épp nem találom a részletes cikket, de ha a küllõn van, akkor már sz'tem nem méregeti a helyzetét.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1680
Posted 2013. August 06. - 08:05
A lehetõ legjobb töltõt vetted, olvasd el a használati utasítást, minden le van benne írva.
Ez kb. 1,5 éve volt, de köszi