Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#1561
Posted 2013. September 20. - 14:01
1. A Betty teljes fényerõn olyan volt, mintha napsütésben tekernék. Ezt nehéz elmagyarázni, de teljesen természetesnek tûnt a fénye, nem tudom, hogy csak a ledek színe miatt, vagy a szóráskép miatt, vagy miért. Ezt a nézetemet osztotta például egy futó, akivel a Jánoshegyen "futottam össze", a hátam mögül jött, és önfeledten kiabált, hogy micsoda fénye van ennek a lámpának.
2. Ha nedves a talaj, akkor a fényerõ duplája kell minimum ahhoz, hogy ugyanolyan jól láss, mint szárazon. Így már nem is tûnik olyan butaságnak az 1000 lumenes lámpa, még hogyha egyébként 500 lument használsz is belõle normál körülmények között...
ui: ha 3000 lumen KELL, különben megölnek, akkor én biztosan a 880-as Magicshine-ból vennék két darabot - egyet a kormányra, egyet a sisakra. Ezek egyenként reálisan olyan 1500 lument tudnak, és a fényképek alapján nagyon jó a szórásuk.
A kínai sokezer lumenes csodalámpák adatait elsõ lépésben oszd el kettõvel, ez egy jó becslés lehet arra, hogy ideális körülmények között mennyit tudhat. Az 1000 lumen per XML led nem számol a meghajtás és a lencse miatti fényveszteséggel, valamint a hõ miatti teljesítménycsökkenéssel. Számtalan ilyen lámpát szedtek ízekre az mtbr szakirányú fórumain, rendszeres panasz pl. a hõvezetõ paszta teljes hiánya, a forrasztások minõsége, stb. Ettõl a lámpa maga még mûködhet, viszont az akkumulátorcellák híresen gagyi minõségûek, ritka az a pakk, ami egy évig mûködik. Persze lehet, hogy te pont kifogod a tutit, és akkor szuperolcsón lesz szuperlámpád... :-)
#1562
Posted 2013. September 20. - 13:31
Mond már meg nekem, mire KELL 3000 lumen ??? Föl akarod szárítani az utat magad elõtt ?Még mindig ezt kérdezem.
A CREE XM-L LED adatlapja alapján kijöhet belõle 1040 lumen (a 3 LED-re 3*1040). Ezt túlhajtással feljebb lehet tornászni vagy ez a marketing bullshit?
Ha valakinek van ilyen, tudjuk mekkora áramot vesz fel, ki lehet számolni a fényerõt + az akksi üzemidejét.
3000 lumen kell. Kérlek ajánljatok olyan lámpát, ami bevált és nyugodtan vehetem.
Ízlések és pofonok de én 2009 óta boldogan elvagyok a "harmatgyenge" (500lm körüli) Hozé lámpámmal - amit kb. 1/2 - 3/4 állásban használok. És csak 1 lámpám van a kormányon.
De nem vagyunk egyformák.
#1563
Posted 2013. September 20. - 10:08
A fényerõ összeadódik, tehát igen. A kivetített mintázat változhat a lencsétõl.
Hogy kell szamolni lument es luxot szamolni? Mi a keplete?
Update:
http://hu.m.wikipedi...wiki/Fotometria
Ez alapjan nekunk lux lenne az erdekes. Meg a vetitett udvar nagysaga, es egyenletessege.
#1564
Posted 2013. September 20. - 09:59
én amit eddig tapasztaltam az az, hogy a fény homogenitása többet számít az effektív fényerõ
a szem hozzászokik a sötéthez, de ahol egyenetlen a fényeloszlás, vagy túl koncentrált az erõs fény, ott kevésbé vagy egyáltalán nem megvilágított részbõl semmit nem látni, mert a szem a legerõsebb fényhez alkalmazkodik
én emiatt terepen inkább a gyengébb fényerõt szoktam használni, mert jobbra-balra jobban látok, erõsebbre akkor kapcsolok, ha nagyon elõre akarom az utat bevilágítani, de akkor is a fák magasságába állítom
mondjuk én maximum könnyû kivilágítatlan terepen szoktam menni éjszaka, dózerút, aszfaltút
Maximálisan egyetértek, ugyanerre jutottam magam is.
Most már a 4. terepezõs telem jön, ebbõl a 3., amit 2 db nagyteljesítményû lámpával tervezek átvészelni. Az egy Magicshine MJ-808 a kormányon és a sisakon is kevés volt, illetve sokszor és sokan írtuk, hogy egy lámpával az a probléma terepen, hogy a tereptárgyak árnyékot vetnek, nem látsz "mögéjük" és ez menet közben nagyon zavaró, bizonytalanná teszi az embert és a szem is próbál jobban fókuszálni, ami fárasztó. A 2 db lámba, azaz 1 db a kormányon és 1 db a sisakon egy új világot nyit meg, a fény 2 szögbõl érkezik, ráadásul a fejen lévõ több magabiztosságot ad azzal, hogy a fej elfordítására mindig oda irányíthatjuk a fényt, ahová nézni szeretnénk. Sokat kísérleteztem ezzel, nekem úgy vált ez be, hogy a fejlámpa inkább szúrt fényt adjon, a kormányon lévõ pedig szórt fényt.
A másik dolog a fényerõ. A magam részérõl azt vettem észre, hogy a ~600 lumenes fejlámpám (MJ-808) és ~950 lumenes (MJ-870) kormányon lévõ lámpám 50%-on menetem, mert úgy jobban látok velük. A magyarázat egyszerû. Egy idõ után, ahogy Stellaz is írja, a szem alkalmazkodik a fényviszonyokhoz, és ha túl erõsen világít egy lámpa, a fénycsóva fényerejéhez alkalmazkodik és a kevésbé jó szórású lámpák esetén bizony a csóván kívülre nem látni jól, a szem pedig gyorsan elfáradhat. Ebbõl következik az is, hogy 3000+ lumenrõl mi a véleményem, ami amúgy is a legtöbb gyártónál csak egy névleges teljesítmény és azt mutatja, a LED mire képes, jellemzõen a kínai lámpák esetén. A Full Beam, Dinotte, Lupine stb. lámpái más tészta. Az áruk is...
Ha igazán alapos, lumen mérésekkel alátámasztott teszteket szetetnél ovasni, akkor az MTBR.com-os az etalon. 2013 Bike Lights Shootout – 50 LED Lights Measured | Mountain Bike Review | Page 2
Freddyke, amúgy minek neked 3000 lumen, felhõket akarsz oszlatni vele, vagy mi?
#1565
Posted 2013. September 20. - 09:30
#1566
Posted 2013. September 20. - 09:06
Vagy szerinted a 3db 1 ledes lampa ugyanannyit tud, mint a haromledes?
#1567
Posted 2013. September 20. - 08:52
A CREE XM-L LED adatlapja alapján kijöhet belõle 1040 lumen (a 3 LED-re 3*1040). Ezt túlhajtással feljebb lehet tornászni vagy ez a marketing bullshit?
Ha valakinek van ilyen, tudjuk mekkora áramot vesz fel, ki lehet számolni a fényerõt + az akksi üzemidejét.
3000 lumen kell. Kérlek ajánljatok olyan lámpát, ami bevált és nyugodtan vehetem.
#1568
Posted 2013. September 20. - 08:47
a szem hozzászokik a sötéthez, de ahol egyenetlen a fényeloszlás, vagy túl koncentrált az erõs fény, ott kevésbé vagy egyáltalán nem megvilágított részbõl semmit nem látni, mert a szem a legerõsebb fényhez alkalmazkodik
én emiatt terepen inkább a gyengébb fényerõt szoktam használni, mert jobbra-balra jobban látok, erõsebbre akkor kapcsolok, ha nagyon elõre akarom az utat bevilágítani, de akkor is a fák magasságába állítom
mondjuk én maximum könnyû kivilágítatlan terepen szoktam menni éjszaka, dózerút, aszfaltút
#1569
Posted 2013. September 20. - 08:24
#1570
Posted 2013. September 20. - 07:40
Például ez tudhatja a 4000 lument?
#1571
Posted 2013. September 20. - 06:50
Az eredeti CREE XM-L led adatai biztos, hogy egyeznek.
A T6 is pontosan beazonosítható adatlap szerint.
Ha ismerjük pontosan a ledet meghajtó áram (Amper) erõsség értékét, akkor biztosan tudható, hogy mekkora a leadott fény áram, a lumen.
Viszont ha a led valami más kínai, akkor valószínüleg meg sem közelíti azt amit leírnak.
Szerintem ezeknél valódi "jó" ledek vannak beépítve, amit itt többen vásárolnak innen-onnan, különben olvasttunk volna már panaszt is.
Eddig csak az volt a probléma, hogy némelyik túl erõs fényû.
de itt is latom, hogy ugyanaz a technika, az egyiknel ennyi, a masiknal meg annyi - ill nem neztem utana, hogyan lehet lument szamolni, de gyanitom nem ugy, hogy ha harom led, akkor az 3x annyi fenyerosseg. akkuknal ue - ha szetszedik a cellat, es rajta van a valos ertek (mar ha normalisabb gyartotol van a cella), gyakran harmada, mint amit a kinaiak ranyomtatnak.
ez nem jelenti azt, hogy nem jo az adott termek (az arahoz kepest persze), csak a szamok gyakran nem tenyleges, vagy nem szabvanyositott meresen alapszanak. rairnak hasra egy nagyobb erteket, mint a korabbi volt, hogy eladhato legyen. mindennel ezt csinaljak, aminel meg nem, es tenyleges fejlesztes van mogotte, az meg nem is igazan olcsobb, mint a "markas".
termekfotozasnal volt alkalmam ilyen kinai cuccok megoldasait megfigyelni - hat rengeteg a kokler dolog, de a nagy szamok torvenye alapjan mindig van jo is kozottuk, csak valaszd ki melyik az
#1572
Posted 2013. September 20. - 06:37
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1573
Posted 2013. September 20. - 00:28
Az eredeti CREE XM-L led adatai biztos, hogy egyeznek.Ezek a lumenek annyira realisak, mint az akkukon levo adatok. Semennyire. Kinai lumen es ah.
A T6 is pontosan beazonosítható adatlap szerint.
Ha ismerjük pontosan a ledet meghajtó áram (Amper) erõsség értékét, akkor biztosan tudható, hogy mekkora a leadott fény áram, a lumen.
Viszont ha a led valami más kínai, akkor valószínüleg meg sem közelíti azt amit leírnak.
Szerintem ezeknél valódi "jó" ledek vannak beépítve, amit itt többen vásárolnak innen-onnan, különben olvasttunk volna már panaszt is.
Eddig csak az volt a probléma, hogy némelyik túl erõs fényû.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1574
Posted 2013. September 19. - 23:56
#1575
Posted 2013. September 19. - 23:08
De majd valamikor csinálunk egy fotós tesztet is
#1576
Posted 2013. September 19. - 22:55
#1577
Posted 2013. September 19. - 22:44
Nekem se az erdõben ment szét az akksivédõ elektronika, hanem az asztalon hülyéskedés közben. Elõtte pont egy kültéri izzót cseréltem vele...
Ja, és egy normális lámpával ismerõs terepen közel nappali sebességet lehet elérni sokkal nagyobb élményfaktorral
És nem egyenes dózerútra gondolok...
#1578
Posted 2013. September 19. - 22:33
Nyilván 100 képletes... elég ha 20-30-nál elmegy a lámpa. Egy techikás, keskeny kanyarban, ahol az ösvény mellett vízmosás van, vagy meredek, letöréses helyen. Ezért lesz mégegy lámpám és lefelé csak kettõvel megyek (eddig is így volt a két kis lámpámmal).
Biztosan nagyon rendes az Õrangyalom, mert nekem csak gyors de kb. egyenes szakaszokon jött ki a kábel, simán megálltam mindig. (persze nagyon ideges lettem és megijedtem !!)
Amúgy, nagyon sokat szoktunk csapatostul éjszaka tekerni és soha, senkinek nem volt ilyen gondja, mit amit te itt vizionálsz. Az én kábelem is csak kb. 3x, 4x jött ki de azt tudtam, hogy kijár. Egy-egy esetben lemerült valakinek az aksija de az meg látszott elõre, jelezte a színes led a lámpán, így Õ lejött a többiek fényével. De el nem romlott senkinek sem a lámpája. (MagicShine és Hozé lámpák) Persze elõfordulhat meghibásodás de nagyon kicsi az esély rá.
#1579
Posted 2013. September 19. - 22:25
Semmi. Megrántod a féket és megállsz. Az utolsó fényes kép az útról megmarad a szemedben/agyadban de mondom, ebbõl nem lett balesetem. Többször jártam így terepen, mert az akksiból néha kijött a kábelem. Egy ideig egy darab szigszalaggal körbetekertem összekapcsolás után, aztán meguntam és megcsináltattam.
A 100as tempót természetesen csak képletesen írta dartsos sporttárs.
----------
Segítsetek már, lécci !
Azon filózom, szerintetek 7 db XM-L leddel már ki lehet merészkedni könnyebb terepre ? :confused:
Vagy ez még édes kevés ?
UltraFire U-L2 7 x Cree XM-L2 T6 3-Mode 4000lm Cool White Bike Light - Black (4 x 18650) - Free Shipping - DealExtreme
Terepre már ezzel is ki lehet menni olyan 25km/h tempóig, nekem ilyen van, amit én most fontosabbnak tartok még egyet a kormányra, hogy más szögbõl is meglegyen világítva az út a kontrasztosság miatt, a nagyon felülrõl jövõ fehér fény miatt(sisakon helyezkedik el) nyomvájú széleit például rosszul látom.
http://www.ebay.com/itm/400536707838
#1580
Posted 2013. September 19. - 22:18
4000 lumen elég-e? Nem tudom ezeknél a kínai lámpáknál mennyire reális, amit megadnak, gyanítom nem. Ha 2500-at tud, akkor bõven. A 2 órás akku üzemidõ nekem nem tûnik reálisnak. A 7db LED-es felépítés viszont annyira nem tetszik.