Jelentkezz be Regisztrálj

Látni & látszani!
#1541
Posted 2013. September 23. - 18:21

Erdõbe teljesen mindegy hogy szembõl zavaró -e a lámpa fénye, ergó szórhat ahogy akar. Innentõl kezdve pedig be fogja világítani a kanyart is, akár a kormányon van, akár a fejeden.
A közút az más tészta, mert "terelni" kell a fényt. Itt látom csak indokoltnak a kormányra szerelt változat hátrányait kanyarban.
De hogy konstruktív legyek, az én fejlámpám (lásd lentebb, kormányra szerelve) fókusza változtatható a lámpafej elõre-hátra mozgatásával, így mindkét területre be lehet állítani úgy hogy jó legyen és ne zavarjon senkit.
Amúgy meg kinek a pap kinek a paplan.
#1542
Posted 2013. September 23. - 18:08

A BBB BLS 62 Highfocus lámpával van valakinek tapasztalata? Mennyire jó?Jöhetnek ajánlatok hasonló árba ha vannak jobbak ennyiért.
#1543
Posted 2013. September 23. - 16:40


Tény, hogy a térérzet eltûnik a fejlámpával, de azért van a rugóút, hogy ezt megoldja. Viszont nagy sebességnél, kanyargós ösvényeken sokkal fontosabb az "oda világítok, ahova nézek" élmény. Anélkül vakon mennék bele néhány kanyarba.
És nem, nincs olyan széles fénycsóva, ami bevilágít a visszafordítóba

Amúgy renso által linkelt videóban van a nagy okosság. Hány darab kínai lámpát veszel egy Lupine árából?
#1544
Posted 2013. September 23. - 16:27

Nálunk a csapatban mindenki a kormányon tartja a lámpáját. Akkor valamit rosszul csinálunk ?
Én egyszer fölszereltem a lámpám a sisakra, szörnyû volt, utáltam. A kormányon jobb érzés, jobban érzem a terepet, a térérzet más.
De elfogadom, hogy mindenki mást szerethet.
Azt is elfogadom, hogy a több, sokkal jobb a kevésnél. De hogy a MagicShine-nál többször jobb lámpa legyen csak elég valakinek, azt nehéz megértenem. Pedig nagyon sokat tekertem már éjszaka terepen, kezdve még a halogénes idõszakkal, mikor még majdnem 1 kilós ólomaksit kellett hordani....
De hát ne legyünk egyformák, így színesebb a világ.
Ejnye Sporttárs ! Szerintem ilyet nem illik kérdezni.Csak egy kérdés: honnan volt 300 000 forintod egy lámpára?
#1545
Posted 2013. September 23. - 16:22

Hát ha csak egyenesen megy az ember, akkor ez tényleg így van. De ha nem látsz bele a kanyarba, akkor az elég para tud lenni. Márpedig amíg nem fordítod el a kormányt, addig nem fogod látni, hogy minek mész neki. Fejlámpával oda világítasz, ahova nézel
Nem véletlen, hogy ha csak egy lámpája van az embernek, és terepen megy, akkor azt a sisakra teszi...
Ezért elég egy erõs, szórt fény a kormányra, és nincs probléma.

#1546
Posted 2013. September 23. - 16:13

Hát ha csak egyenesen megy az ember, akkor ez tényleg így van. De ha nem látsz bele a kanyarba, akkor az elég para tud lenni. Márpedig amíg nem fordítod el a kormányt, addig nem fogod látni, hogy minek mész neki. Fejlámpával oda világítasz, ahova nézelElég, ha a kormányon van egy jó lámpa. Fölösleges a sisakra is rakni még egy lámpát.
Tény, hogy jobb megvilágítást kap az ember, ha a kormányon és a sisakon is van lámpa, de ez a jobb megvilágítás nem jelentõsen jobb. Nincs akkora elõnye, hogy megérné.

Nem véletlen, hogy ha csak egy lámpája van az embernek, és terepen megy, akkor azt a sisakra teszi...
#1547
Posted 2013. September 23. - 16:11

...
Ha igazán alapos, lumen mérésekkel alátámasztott teszteket szetetnél ovasni, akkor az MTBR.com-os az etalon. 2013 Bike Lights Shootout – 50 LED Lights Measured | Mountain Bike Review | Page 2
Freddyke, amúgy minek neked 3000 lumen, felhõket akarsz oszlatni vele, vagy mi?
Az mtbr.com teljesen haszontalan. Csak a márkás, értelmetlen, több tíz-százezer forintos lámpákat tesztelik (vagy reklámokat csinálnak nekik). A normális, értelmes kínai lámpákat még csak meg sem említik. Pedig ezeknek reális áraik vannak.
Aki csak az olyan fórumok alapján keres lámpát, azt csak jól lehúzzák. Eleinte én is azt hittem, hogy megfizethetetlen összegeket kell kiadnia az embernek, ha jó lámpát akar. De aztán szerencsére rátaláltam erre a videóra, ami felnyitotta a szemem.
Very Bright Inexpensive Bike Light Review - YouTube
Ez a tesztvideó többet ér, mint az mtbr.com-on lévõ összes teszt együttvéve.
#1548
Posted 2013. September 23. - 16:05

Volt nekem egy Lupine Betty-m egy rövid ideig, az 1850 lumenes, 22 fokos lencsés változat. Próbálgattam az XPG-s Wilmával (1000 lumen, spot lencse), aztán eladtam, mert rájöttem, hogy kissé túlzás arra, amire használnám (meg nem tetszett az sem, hogy nem volt távkapcsolója, mint a régi modelleknek). De két szempontból mégiscsak jó ennyi fény:
...
Csak egy kérdés: honnan volt 300 000 forintod egy lámpára?
#1549
Posted 2013. September 23. - 16:04

Maximálisan egyetértek, ugyanerre jutottam magam is.
Most már a 4. terepezõs telem jön, ebbõl a 3., amit 2 db nagyteljesítményû lámpával tervezek átvészelni. Az egy Magicshine MJ-808 a kormányon és a sisakon is kevés volt, illetve sokszor és sokan írtuk, hogy egy lámpával az a probléma terepen, hogy a tereptárgyak árnyékot vetnek, nem látsz "mögéjük" és ez menet közben nagyon zavaró, bizonytalanná teszi az embert és a szem is próbál jobban fókuszálni, ami fárasztó. A 2 db lámba, azaz 1 db a kormányon és 1 db a sisakon egy új világot nyit meg, a fény 2 szögbõl érkezik, ráadásul a fejen lévõ több magabiztosságot ad azzal, hogy a fej elfordítására mindig oda irányíthatjuk a fényt, ahová nézni szeretnénk. Sokat kísérleteztem ezzel, nekem úgy vált ez be, hogy a fejlámpa inkább szúrt fényt adjon, a kormányon lévõ pedig szórt fényt.
...
Elég, ha a kormányon van egy jó lámpa. Fölösleges a sisakra is rakni még egy lámpát.
Tény, hogy jobb megvilágítást kap az ember, ha a kormányon és a sisakon is van lámpa, de ez a jobb megvilágítás nem jelentõsen jobb. Nincs akkora elõnye, hogy megérné.
#1550
Posted 2013. September 23. - 15:46

Lumicyle: 285 GBP + 10 GBP posta
Dinotte - a postaköltség 25 USD, de szerintem az árra rájön az ÁFA (ez a 27%?), és erre az emelt összegre a vám (5-6%?). Legalábbis nem olyan rég még így volt - lehet, hogy azóta változott. Ezzel a számítási módszerrel máris 340 USD-nél tartunk...
Szerk: ez alapján csak 150 EUR felett van vám:
http://www.posta.hu/...zeles120101.pdf
de a 27%-os Áfát sehogy nem tudod megúszni (hacsak nem felülsz a repülõre, de az többe kerül :-)).
#1551
Posted 2013. September 23. - 00:00

Jelenleg ebben a sorrendben tetszenek a lámpák:
1. Light and Motion Seca Enduro 2000: 2000 lumen - $723 (27% vámmal)
Ha nem kerülne ennyibe, ezt venném.
2. Lumicycle Explorer Enduro: 2400 lumen - 335 GBP
Nagyon szimpatikus, de az ár még mindig sok.
3. Dinotte XML-3: 1500 lumen - $291 (27% vámmal)
Árban és minõségben a nyerõ. Fõleg, hogy van tapasztalatom Dinotteal, erre húzok. A másik lámpámmal való összepárosítás talán nem jó ötlet. Az fényesebb, attól tartok ahhoz szokik a szemem és ezzel nem látok majd jól. Ebbõl viszont kettõt is vehetnék a Lumicycle áráért.
4. Spider Eyes - 300 GBP
Nem sokat tudni róla, csak az a pár kép van, azok is a gyártótól. Meglehetõsen lutri.
Haha, Dinottém volt még a hõskorban, sõt, a hátsó lámpám még most is megvan :-)
Európában hozzájutni nehéz, fõleg az a probléma, hogy a kábelek és akksik minõsége nem a legjobb, ami nem gond, ha az USÁban vagy, mert írsz Robnak egy levelet, hogy nem mûködik valami, és postafordultával ingyen és bérmentve küld másikat. Na ez a tengerentúlról már nem olyan egyszerû...
Úgy tûnik, egyelõre 300 font körüli összeg az, amibe kerül a kívánságod. Itt van például ez a néhány fotó, a legújabb eresztésrõl:
The best mountain bike lights face the MBUK test!
Ez alapján a Lumicycle (angol cég, még bõven a halogén korszakban kezdték az ipart) lámpája nagyon jó teljesítményt nyújt, ár/érték arányban talán a legjobb.
ui: az igazi férfiak ilyet tesznek a sisakjukra:
Entry
Spider Eyes : Troutelights
ehhez én még túl hátulgombolós vagyok, de azért egyszer megnézném élõben, mit tud :-)
#1552
Posted 2013. September 22. - 21:44

Úgy gondolom, a lámpák nagy részében tömeggyártott, olcsó mûanyag lencséket alkalmaznak (ez igaz a márkás, aranyárú lámpákra is). Egyébként a 3 LED-es lámpáknál nem annyira szerencsés, mert a fény egy része így felfelé világít és elvész, elõre viszont keveset látni be velük (a nagy fényerõhöz képest), mivel nem spotlámpák. Sokkal jobbnak tartom, amikor két vagy több, egymással nem párhuzamos lencse van, amivel nagyobb vetítési szöget és jobb mintázatot lehet elérni. Például egy három ledes lámpánál az egymás melletti kettõ széttartva terítsen és világítson be középtávra, a felsõ pedig spot szerûen elõre. Egyetértek az elõttem szólókkal, a mintázat legalább annyira fontos mint a fényerõ.
#1553
Posted 2013. September 21. - 23:24

Az adatlap grafikonja szerint 3 Amper áramon 325% fényt ad le a led, vagyis 3.25-ször 280 = 910 lumen
Ezt a ledet kicsit túl lehet hajtani egészen 3.5 Amperig jó hûtés mellett.
Azon az áramon kb 20-25 %-al lehet nagyobb a fényárama.
Vagyis jó hûtéssel, max+ meghajtás mellett kb. 350%-a vehetõ ki a 700 mA-es (100%-os) meghajtáshoz képest.
Az a T6-os lednél 980 lumen fényt jelent.
Az XM-L U2 led 700 mA áramon 300 lumen fényt teljesít. Ezt veszik az adatlapon 100%-nak.
Tehát 3 Amper áramon 325% fényt ad le a led, vagyis 3.25-ször 300 = 975 lumen
Az U2 lednek 3.5 Amper áramon kb további 20-25 %-al lehet még nagyobb a fénye.
Vagyis jó hûtéssel, max+ meghajtás mellett kb. 350%-a vehetõ ki a 700 mA-es (100%-os) meghajtáshoz képest.
Az az U2-es lednél (maximum +) 1050 lumen fényt jelent.
Ezt sajnos kicsit bonyolultan adják meg, de utána lehet számolni a LED bin kód táblázat ( pdf 3.lap), és
a hatásfok grafikon (pdf 5.lap alján a hatásfok görbe) alapján.
Az adatlap itt érhetõ el: Cree Component XLamp XM-L LEDs
Közvetlen link: /XLampXML/adatlap.pdf
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1554
Posted 2013. September 21. - 22:19



#1555
Posted 2013. September 21. - 15:54

Nekem a Dinotte 200L-bõl van kettõ, amihez nem volt akksi, a saját NiMh akksijaimmal megy. Mindig tökéletesen annyi volt az akku üzemidõ, amit vártam tõle (még kicsit több is - hozzátéve profi töltõm van), lemerüléskor pedig felezi, negyedeli a fényerõt és nem hagy ott a sötétben. Most az asszony bringáján van, amennyit õ megy, neki bõven elég. Itt a kábelekkel semmi gond nem volt, csak néha a csatlakozóval (olyan mint a 9V-os elem csatlakozója), amit enyhén visszahajlítottam feszesre és kész.
Haha, Dinottém volt még a hõskorban, sõt, a hátsó lámpám még most is megvan :-)
Európában hozzájutni nehéz, fõleg az a probléma, hogy a kábelek és akksik minõsége nem a legjobb, ami nem gond, ha az USÁban vagy, mert írsz Robnak egy levelet, hogy nem mûködik valami, és postafordultával ingyen és bérmentve küld másikat. Na ez a tengerentúlról már nem olyan egyszerû...
Úgy tûnik, egyelõre 300 font körüli összeg az, amibe kerül a kívánságod. Itt van például ez a néhány fotó, a legújabb eresztésrõl:
The best mountain bike lights face the MBUK test!
Ez alapján a Lumicycle (angol cég, még bõven a halogén korszakban kezdték az ipart) lámpája nagyon jó teljesítményt nyújt, ár/érték arányban talán a legjobb.
ui: az igazi férfiak ilyet tesznek a sisakjukra:
Entry
Spider Eyes : Troutelights
ehhez én még túl hátulgombolós vagyok, de azért egyszer megnézném élõben, mit tud :-)
#1556
Posted 2013. September 21. - 13:39

Európában hozzájutni nehéz, fõleg az a probléma, hogy a kábelek és akksik minõsége nem a legjobb, ami nem gond, ha az USÁban vagy, mert írsz Robnak egy levelet, hogy nem mûködik valami, és postafordultával ingyen és bérmentve küld másikat. Na ez a tengerentúlról már nem olyan egyszerû...
Úgy tûnik, egyelõre 300 font körüli összeg az, amibe kerül a kívánságod. Itt van például ez a néhány fotó, a legújabb eresztésrõl:
The best mountain bike lights face the MBUK test!
Ez alapján a Lumicycle (angol cég, még bõven a halogén korszakban kezdték az ipart) lámpája nagyon jó teljesítményt nyújt, ár/érték arányban talán a legjobb.
ui: az igazi férfiak ilyet tesznek a sisakjukra:
http://troutie.com/Blog/Entry/16
http://troutie.com/P...il/Spider-Eyes-
ehhez én még túl hátulgombolós vagyok, de azért egyszer megnézném élõben, mit tud :-)
#1557
Posted 2013. September 21. - 11:16

Sokat nézelõdtem, de a kínai lámpák sem nyerték el a tetszésem. A hulladék akku és töltõ pótlásával már nem olyan olcsó az áruk. A 3 LED-es lámpákhoz megadott 2500-5000 kínai lumenek erõs optimizmussal 1500-2000 körül lehetnek valójában hideg állapotban. Az olcsó lámpáknál a hõelvezetés sem minõségi megoldás, ráadásul divat a LED-ek túlhajtása (amit a neves gyártók kerülnek), a melegedéstõl romlik a hatásfok és csökken a fényerõ. Tehát valójában még ekkora fényerõvel és akku üzemidõvel sem számolhatunk. Ezen kívül itt még szembe kell nézni a gagyi összeszerelési minõséggel és a befürdési faktorral (néhány hulladék árából már jót lehet venni). Az egy ledes, párezer forintért kapható, 900 lumen reális fényerõsséget leadó lámpákban látok még rációt, ez nekem viszont kevés.
Az MTBR tesztbõl kiindulva kevés gyártó készít papíron 1500 lumen felett tudó lámpákat és mégkevesebb, amelyik valójában is tud ennyit. Az a néhány modell, ami tényleg jó, $1000+ áron kapható, teljesen irreális, akármit is tud.
A Magicshine legfényesebb lámpája papíron 2200 lumen, az MTBR mérés szerint <1500. A fényerõvel itt még nem lenne gond, de ezért a teljesítményért bazi nehéz és drága is.
Egyelõre a nyerõ a Dinotte XML-3 valódi 1500 lumennel. Tudja valaki, hogy ezt Európában be lehet-e szerezni? A "vám" ugyanis még 27%.
#1558
Posted 2013. September 21. - 10:57

Én most ezzel szemezek:
2X CREE XML U2 LED Head Front Bicycle Lamp Bike Light Headlamp Headlight 4000Lm | eBay
Arra gondoltam, hogy összekötném inkább egy 7.4V-os LiPO-val, olyan 4.000mAh körülivel, 40-50C. Úgy gondolom többet bírna vele mint a 18650-es pack-al. Vélemény?
Szerintem ez reálisan 1000-1400 lumen lehet. Mintha láttam volna ugyanezt olcsóbban is.
#1559
Posted 2013. September 21. - 07:36

2X CREE XML U2 LED Head Front Bicycle Lamp Bike Light Headlamp Headlight 4000Lm | eBay
Arra gondoltam, hogy összekötném inkább egy 7.4V-os LiPO-val, olyan 4.000mAh körülivel, 40-50C. Úgy gondolom többet bírna vele mint a 18650-es pack-al. Vélemény?
#1560
Posted 2013. September 20. - 22:35
