Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Látni & látszani!

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
8746 hozzászólás a témában

#1541
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

OFF Szerintem nem ide akartad írni. Ez mûködik (kizárólag a pumpálás erejéig), de jobb belõle a tömített, amiben van egy kis o-gyûrû. ON


biztos egy hanyagul megtervezett darabot fogtam ki de a tomites miatt nem akart ratekeredni a szelepre illetve magaval forgatta a szelepet is.(tul szoros volt az o gyuru)
ha kivettem a tomitest akkor meg ugye elszokott mellette a levego.
ki is baszarintottam.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#1542
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.697 hozzászólás

ez tenyleg mukodik?
Pumping Up European Tires
egy presta-auto alakito talan meg nem nagy ugy.

kb. 20 éve bringázom, már akkor is lehetett kapni.
Marci

#1543
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

ez tenyleg mukodik?
Pumping Up European Tires

egy presta-auto alakito talan meg nem nagy ugy.


OFF Szerintem nem ide akartad írni. Ez mûködik (kizárólag a pumpálás erejéig), de jobb belõle a tömített, amiben van egy kis o-gyûrû. ON

#1544
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
ez tenyleg mukodik?
Pumping Up European Tires

egy presta-auto alakito talan meg nem nagy ugy.

#1545
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Városba is jó a jó lámpa, kivilagitatlan 100 m is szarul tud esni, de tény, hogy má jellegû világítást érdemes venni városba, mint terepre


de meg mennyire... egyszer bekasmegyerrol boklasztam vissza a margit hidhoz, ugy hogy eletemben nem jartam meg azon a kornyeken, vak sotetben. meg erdoben sem ereztem magam annyira elveszve, mint ott.

#1546
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

A lámpákban használt LED-ek teljesítményadatainak már utánanéztem. Ezek az elméleti maximumok, de a hatásfok nem 100%-os. Az optikán van fényveszteség. Feltételezem, hogy a maximumon hajtott LED-ekkel tartósan nem lehet megfelelõ hatásfokot elérni a melegedés miatt. Láttam olyan lámpát, ami pillanatnyilag (percekre) le tud adni magasabb fényerõt is.

Igen, a reflexió mentesítõ réteg nélküli optikán ki és belépéskor 4-4% a reflexiós veszteség, vagyis 8% összesen.

Ami led hõmérséklet függõ hatásfok csökkenését illeti, azt is jól mondod:
Itt a félvezetõ réteg átmenet hõfoka és az ezzel összefüggõ hatásfok csökkenése, százalékban.
Posted Image
Arra akartam utalni, hogy nem érheti el azokat a magas fény teljesítmény értékeket,
amit sok helyen írnak, hiszen az elméleti maximum is alatta marad annak.


Egyébként erdõben a fejlámpa sokkal többet jelent, mint csak a kormány lámpa önmagában. Mindkettõ együtt a legjobb.
A kormány lámpa folyamatosan az utat világítja elõtted, a fejlámpa meg azt ahova láni akarsz ezen kívül.

Az az érzés valami fantasztikus, amikor ott van "nappal" ahova nézel és nem csak elõtted.
Fejlámpa nélkül hiába forgolódsz a fejeddel, csak a sötétet látod más irányokban.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1547
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Az mtbr.com teljesen haszontalan. Csak a márkás, értelmetlen, több tíz-százezer forintos lámpákat tesztelik (vagy reklámokat csinálnak nekik). A normális, értelmes kínai lámpákat még csak meg sem említik. Pedig ezeknek reális áraik vannak.

Aki csak az olyan fórumok alapján keres lámpát, azt csak jól lehúzzák. Eleinte én is azt hittem, hogy megfizethetetlen összegeket kell kiadnia az embernek, ha jó lámpát akar. De aztán szerencsére rátaláltam erre a videóra, ami felnyitotta a szemem.

Very Bright Inexpensive Bike Light Review - YouTube

Ez a tesztvideó többet ér, mint az mtbr.com-on lévõ összes teszt együttvéve.


Megnéztem a tesztvideót. Ha a lámpa valóban ezt tudja, nem rossz, de én azt gondolom ezek az akksik nem bírnak ennyit, fõleg mert eleve rossz minõségû vagy használt cellákat raknak bele. A töltõ pedig valószínûleg akku gyilkos (olvass vissza 4-6 oldalt itt a fórumon, valakinél kiderült, hogy a töltõ legyikolta az akksijait).

Gyûjtök még egy kicsit és két Dinotte lesz a vége. A bikerayt meg eladom..

#1548
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Tomidnynek teljesen igaza van. Látszik, hogy nem kerekeztek sokat éjszaka technikás helyen. :) Döngölt, széles földúton valóban elég egy lámpa a kormányra. Trükkös terepen, ösvényen, kanyban, letörésen, vízmosásban, nagy fûben, stb. nincs az a széles sugarú lámpa, ami bevilágítana mindenhova, de fõleg nem a kanyarba. Lehet rakni két lámpát a kormányra, azt széthúzni, hogy jobban terítsen (ez egyébként nem rossz, javítja a térérzetet és csökkenti az árnyékokat), de íves kanyarba, oldalra az sem fog bevilágítani. Aki nem hiszi jöjjön velem egy körre itt Sopronban, majd meglátjuk. :) Ezen kívül, már sokan, sokszor leírtuk, hogy miért nem elég egy lámpa, a tárgyak árnyékot vetnek, rossz térérzetet kelt, illetve ha véletlen lekapcsol gáz van.

Rendes lámpákkal éjjel is úgy lehet vágtatni mint nappal és nagyon nagy élmény. Aki megtapasztalta, tudja. Nem csak filozofálok, nekem van ilyenem, tapasztalatot írok. Túrázgatáshoz, 20-30-as tempóhoz teljesen feleslegesek a többezer lumenek, 500 bõven elég. Én 400 Dinotte Lumennel mentem egyenesben 40-50-eket is, más kérdés, hogy kockázatos, de sosem volt baj.

#1549
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Hát azért ennél még árnyaltabb a kép, mert pl. normál városi közvilágítás mellett eddig nekem mindig elég volt a villogó. Országúton, rosszabb közvilágítású helyekre már tényleg kell az erõsebb és irányítottabb fény.
Erdõben túrázáshoz 10-30km/h sebességhez szintén elég egy erõsebb kormányra szerelt lámpa.
30km/h feletti sebességnél már nagyon nem mindegy mi hova világít.


Városba is jó a jó lámpa, kivilagitatlan 100 m is szarul tud esni, de tény, hogy má jellegû világítást érdemes venni városba, mint terepre

#1550
tomidny

tomidny

    maximus

  • fórumtag
  • 13.954 hozzászólás
Hát azért ennél még árnyaltabb a kép, mert pl. normál városi közvilágítás mellett eddig nekem mindig elég volt a villogó. Országúton, rosszabb közvilágítású helyekre már tényleg kell az erõsebb és irányítottabb fény.
Erdõben túrázáshoz 10-30km/h sebességhez szintén elég egy erõsebb kormányra szerelt lámpa.
30km/h feletti sebességnél már nagyon nem mindegy mi hova világít.
Bûnözõ vagyok.
Ordítok Füstölök

#1551
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház
Én úgy gondolom, hogy két féle felhasználás van. Az erdei meg a közúti.

Erdõbe teljesen mindegy hogy szembõl zavaró -e a lámpa fénye, ergó szórhat ahogy akar. Innentõl kezdve pedig be fogja világítani a kanyart is, akár a kormányon van, akár a fejeden.
A közút az más tészta, mert "terelni" kell a fényt. Itt látom csak indokoltnak a kormányra szerelt változat hátrányait kanyarban.

De hogy konstruktív legyek, az én fejlámpám (lásd lentebb, kormányra szerelve) fókusza változtatható a lámpafej elõre-hátra mozgatásával, így mindkét területre be lehet állítani úgy hogy jó legyen és ne zavarjon senkit.

Amúgy meg kinek a pap kinek a paplan.

#1552
Toliver

Toliver

    vendég

  • fórumtag
  • 41 hozzászólás
Üdv.
A BBB BLS 62 Highfocus lámpával van valakinek tapasztalata? Mennyire jó?Jöhetnek ajánlatok hasonló árba ha vannak jobbak ennyiért.

#1553
tomidny

tomidny

    maximus

  • fórumtag
  • 13.954 hozzászólás
Persze jó pár éve még mindenki a kormányra szerelt halogénekkel ment az erdõben. Én is. Aztán kipróbáltam Cateye sisaklámpáját. Utána építettem egy 20W-os halogén fejlámpát, és 7Ah-s ólomakksival jártam az erdõben (az olyan 3.5kg). Aztán jött Hozé és lett a társaságban majdnem mindenkinek fejlámpája ;)
Tény, hogy a térérzet eltûnik a fejlámpával, de azért van a rugóút, hogy ezt megoldja. Viszont nagy sebességnél, kanyargós ösvényeken sokkal fontosabb az "oda világítok, ahova nézek" élmény. Anélkül vakon mennék bele néhány kanyarba.
És nem, nincs olyan széles fénycsóva, ami bevilágít a visszafordítóba ;)

Amúgy renso által linkelt videóban van a nagy okosság. Hány darab kínai lámpát veszel egy Lupine árából?
Bûnözõ vagyok.
Ordítok Füstölök

#1554
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.697 hozzászólás
Nem vagyunk egyformák. Ízlések és pofonok.
Nálunk a csapatban mindenki a kormányon tartja a lámpáját. Akkor valamit rosszul csinálunk ?
Én egyszer fölszereltem a lámpám a sisakra, szörnyû volt, utáltam. A kormányon jobb érzés, jobban érzem a terepet, a térérzet más.
De elfogadom, hogy mindenki mást szerethet.
Azt is elfogadom, hogy a több, sokkal jobb a kevésnél. De hogy a MagicShine-nál többször jobb lámpa legyen csak elég valakinek, azt nehéz megértenem. Pedig nagyon sokat tekertem már éjszaka terepen, kezdve még a halogénes idõszakkal, mikor még majdnem 1 kilós ólomaksit kellett hordani....
De hát ne legyünk egyformák, így színesebb a világ.

Csak egy kérdés: honnan volt 300 000 forintod egy lámpára?

Ejnye Sporttárs ! Szerintem ilyet nem illik kérdezni.
Marci

#1555
renso

renso

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás

Hát ha csak egyenesen megy az ember, akkor ez tényleg így van. De ha nem látsz bele a kanyarba, akkor az elég para tud lenni. Márpedig amíg nem fordítod el a kormányt, addig nem fogod látni, hogy minek mész neki. Fejlámpával oda világítasz, ahova nézel ;)
Nem véletlen, hogy ha csak egy lámpája van az embernek, és terepen megy, akkor azt a sisakra teszi...


Ezért elég egy erõs, szórt fény a kormányra, és nincs probléma. :)

#1556
tomidny

tomidny

    maximus

  • fórumtag
  • 13.954 hozzászólás

Elég, ha a kormányon van egy jó lámpa. Fölösleges a sisakra is rakni még egy lámpát.

Tény, hogy jobb megvilágítást kap az ember, ha a kormányon és a sisakon is van lámpa, de ez a jobb megvilágítás nem jelentõsen jobb. Nincs akkora elõnye, hogy megérné.

Hát ha csak egyenesen megy az ember, akkor ez tényleg így van. De ha nem látsz bele a kanyarba, akkor az elég para tud lenni. Márpedig amíg nem fordítod el a kormányt, addig nem fogod látni, hogy minek mész neki. Fejlámpával oda világítasz, ahova nézel ;)
Nem véletlen, hogy ha csak egy lámpája van az embernek, és terepen megy, akkor azt a sisakra teszi...
Bûnözõ vagyok.
Ordítok Füstölök

#1557
renso

renso

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás

...

Ha igazán alapos, lumen mérésekkel alátámasztott teszteket szetetnél ovasni, akkor az MTBR.com-os az etalon. 2013 Bike Lights Shootout – 50 LED Lights Measured | Mountain Bike Review | Page 2

Freddyke, amúgy minek neked 3000 lumen, felhõket akarsz oszlatni vele, vagy mi?


Az mtbr.com teljesen haszontalan. Csak a márkás, értelmetlen, több tíz-százezer forintos lámpákat tesztelik (vagy reklámokat csinálnak nekik). A normális, értelmes kínai lámpákat még csak meg sem említik. Pedig ezeknek reális áraik vannak.

Aki csak az olyan fórumok alapján keres lámpát, azt csak jól lehúzzák. Eleinte én is azt hittem, hogy megfizethetetlen összegeket kell kiadnia az embernek, ha jó lámpát akar. De aztán szerencsére rátaláltam erre a videóra, ami felnyitotta a szemem.

Very Bright Inexpensive Bike Light Review - YouTube

Ez a tesztvideó többet ér, mint az mtbr.com-on lévõ összes teszt együttvéve.

#1558
renso

renso

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás

Volt nekem egy Lupine Betty-m egy rövid ideig, az 1850 lumenes, 22 fokos lencsés változat. Próbálgattam az XPG-s Wilmával (1000 lumen, spot lencse), aztán eladtam, mert rájöttem, hogy kissé túlzás arra, amire használnám (meg nem tetszett az sem, hogy nem volt távkapcsolója, mint a régi modelleknek). De két szempontból mégiscsak jó ennyi fény:

...


Csak egy kérdés: honnan volt 300 000 forintod egy lámpára?

#1559
renso

renso

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás

Maximálisan egyetértek, ugyanerre jutottam magam is.

Most már a 4. terepezõs telem jön, ebbõl a 3., amit 2 db nagyteljesítményû lámpával tervezek átvészelni. Az egy Magicshine MJ-808 a kormányon és a sisakon is kevés volt, illetve sokszor és sokan írtuk, hogy egy lámpával az a probléma terepen, hogy a tereptárgyak árnyékot vetnek, nem látsz "mögéjük" és ez menet közben nagyon zavaró, bizonytalanná teszi az embert és a szem is próbál jobban fókuszálni, ami fárasztó. A 2 db lámba, azaz 1 db a kormányon és 1 db a sisakon egy új világot nyit meg, a fény 2 szögbõl érkezik, ráadásul a fejen lévõ több magabiztosságot ad azzal, hogy a fej elfordítására mindig oda irányíthatjuk a fényt, ahová nézni szeretnénk. Sokat kísérleteztem ezzel, nekem úgy vált ez be, hogy a fejlámpa inkább szúrt fényt adjon, a kormányon lévõ pedig szórt fényt.
...


Elég, ha a kormányon van egy jó lámpa. Fölösleges a sisakra is rakni még egy lámpát.

Tény, hogy jobb megvilágítást kap az ember, ha a kormányon és a sisakon is van lámpa, de ez a jobb megvilágítás nem jelentõsen jobb. Nincs akkora elõnye, hogy megérné.

#1560
(has)Pókember

(has)Pókember

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 486 hozzászólás
Hm, nekem teljesen más számok jönnek ki:

Lumicyle: 285 GBP + 10 GBP posta

Dinotte - a postaköltség 25 USD, de szerintem az árra rájön az ÁFA (ez a 27%?), és erre az emelt összegre a vám (5-6%?). Legalábbis nem olyan rég még így volt - lehet, hogy azóta változott. Ezzel a számítási módszerrel máris 340 USD-nél tartunk...

Szerk: ez alapján csak 150 EUR felett van vám:
http://www.posta.hu/...zeles120101.pdf
de a 27%-os Áfát sehogy nem tudod megúszni (hacsak nem felülsz a repülõre, de az többe kerül :-)).