Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Látni & látszani!

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
8729 replies to this topic

#1521
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház

Azt tudod-e, hogy professzionális Li-Ion töltõt honnan tudok venni?


IMAX B6
IMAX B6AC Professional Intelligent Battery Balance Charger Discharger US Plug S9 | eBay

- Krokodil végére mágnes, rácsapod a 18650-re és láss csodát.
- Tölt mindent amit csak lehet: NiCD, NiMh, LiPo, LiIon, stb...
- Minden paramétert beállíthatsz a töltéshez.
- Ha valami nem jól van rádugva el se indul. Ha közbe gáz van leáll. Szop, nyal, gombot varr. Tapasztalat nem ígéret. ;)

#1522
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
Azt tudod-e, hogy professzionális Li-Ion töltõt honnan tudok venni? Tehát nem kínai, hanem ami ténylegesen kíméletesen tölti az akkumulátort és megfelelõ biztonsági védelmekkel van ellátva. 16.8V-os érdekelne most elsõsorban.

Igen, a reflexió mentesítõ réteg nélküli optikán ki és belépéskor 4-4% a reflexiós veszteség, vagyis 8% összesen.

Ami led hõmérséklet függõ hatásfok csökkenését illeti, azt is jól mondod:
Itt a félvezetõ réteg átmenet hõfoka és az ezzel összefüggõ hatásfok csökkenése, százalékban.
Feltöltött kép
Arra akartam utalni, hogy nem érheti el azokat a magas fény teljesítmény értékeket,
amit sok helyen írnak, hiszen az elméleti maximum is alatta marad annak.


Egyébként erdõben a fejlámpa sokkal többet jelent, mint csak a kormány lámpa önmagában. Mindkettõ együtt a legjobb.
A kormány lámpa folyamatosan az utat világítja elõtted, a fejlámpa meg azt ahova láni akarsz ezen kívül.

Az az érzés valami fantasztikus, amikor ott van "nappal" ahova nézel és nem csak elõtted.
Fejlámpa nélkül hiába forgolódsz a fejeddel, csak a sötétet látod más irányokban.



#1523
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 posts

biztos egy hanyagul megtervezett darabot fogtam ki de a tomites miatt nem akart ratekeredni a szelepre illetve magaval forgatta a szelepet is.(tul szoros volt az o gyuru)
ha kivettem a tomitest akkor meg ugye elszokott mellette a levego.
ki is baszarintottam.


Presta-hoz mindig ilyet használtam, tökéletes....kb 200Ft-os alkatrész, de valahol csak hozzádvágják, hogy vigyed :D
Letekeréskor meg fogni kell a szelepet, mert a szoros o-gyûrû tényleg kitekerheti.

#1524
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts

OFF Szerintem nem ide akartad írni. Ez mûködik (kizárólag a pumpálás erejéig), de jobb belõle a tömített, amiben van egy kis o-gyûrû. ON


biztos egy hanyagul megtervezett darabot fogtam ki de a tomites miatt nem akart ratekeredni a szelepre illetve magaval forgatta a szelepet is.(tul szoros volt az o gyuru)
ha kivettem a tomitest akkor meg ugye elszokott mellette a levego.
ki is baszarintottam.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#1525
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

ez tenyleg mukodik?
Pumping Up European Tires
egy presta-auto alakito talan meg nem nagy ugy.

kb. 20 éve bringázom, már akkor is lehetett kapni.
Marci

#1526
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

ez tenyleg mukodik?
Pumping Up European Tires

egy presta-auto alakito talan meg nem nagy ugy.


OFF Szerintem nem ide akartad írni. Ez mûködik (kizárólag a pumpálás erejéig), de jobb belõle a tömített, amiben van egy kis o-gyûrû. ON

#1527
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
ez tenyleg mukodik?
Pumping Up European Tires

egy presta-auto alakito talan meg nem nagy ugy.

#1528
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Városba is jó a jó lámpa, kivilagitatlan 100 m is szarul tud esni, de tény, hogy má jellegû világítást érdemes venni városba, mint terepre


de meg mennyire... egyszer bekasmegyerrol boklasztam vissza a margit hidhoz, ugy hogy eletemben nem jartam meg azon a kornyeken, vak sotetben. meg erdoben sem ereztem magam annyira elveszve, mint ott.

#1529
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

A lámpákban használt LED-ek teljesítményadatainak már utánanéztem. Ezek az elméleti maximumok, de a hatásfok nem 100%-os. Az optikán van fényveszteség. Feltételezem, hogy a maximumon hajtott LED-ekkel tartósan nem lehet megfelelõ hatásfokot elérni a melegedés miatt. Láttam olyan lámpát, ami pillanatnyilag (percekre) le tud adni magasabb fényerõt is.

Igen, a reflexió mentesítõ réteg nélküli optikán ki és belépéskor 4-4% a reflexiós veszteség, vagyis 8% összesen.

Ami led hõmérséklet függõ hatásfok csökkenését illeti, azt is jól mondod:
Itt a félvezetõ réteg átmenet hõfoka és az ezzel összefüggõ hatásfok csökkenése, százalékban.
Feltöltött kép
Arra akartam utalni, hogy nem érheti el azokat a magas fény teljesítmény értékeket,
amit sok helyen írnak, hiszen az elméleti maximum is alatta marad annak.


Egyébként erdõben a fejlámpa sokkal többet jelent, mint csak a kormány lámpa önmagában. Mindkettõ együtt a legjobb.
A kormány lámpa folyamatosan az utat világítja elõtted, a fejlámpa meg azt ahova láni akarsz ezen kívül.

Az az érzés valami fantasztikus, amikor ott van "nappal" ahova nézel és nem csak elõtted.
Fejlámpa nélkül hiába forgolódsz a fejeddel, csak a sötétet látod más irányokban.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1530
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Az mtbr.com teljesen haszontalan. Csak a márkás, értelmetlen, több tíz-százezer forintos lámpákat tesztelik (vagy reklámokat csinálnak nekik). A normális, értelmes kínai lámpákat még csak meg sem említik. Pedig ezeknek reális áraik vannak.

Aki csak az olyan fórumok alapján keres lámpát, azt csak jól lehúzzák. Eleinte én is azt hittem, hogy megfizethetetlen összegeket kell kiadnia az embernek, ha jó lámpát akar. De aztán szerencsére rátaláltam erre a videóra, ami felnyitotta a szemem.

Very Bright Inexpensive Bike Light Review - YouTube

Ez a tesztvideó többet ér, mint az mtbr.com-on lévõ összes teszt együttvéve.


Megnéztem a tesztvideót. Ha a lámpa valóban ezt tudja, nem rossz, de én azt gondolom ezek az akksik nem bírnak ennyit, fõleg mert eleve rossz minõségû vagy használt cellákat raknak bele. A töltõ pedig valószínûleg akku gyilkos (olvass vissza 4-6 oldalt itt a fórumon, valakinél kiderült, hogy a töltõ legyikolta az akksijait).

Gyûjtök még egy kicsit és két Dinotte lesz a vége. A bikerayt meg eladom..

#1531
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
Tomidnynek teljesen igaza van. Látszik, hogy nem kerekeztek sokat éjszaka technikás helyen. :) Döngölt, széles földúton valóban elég egy lámpa a kormányra. Trükkös terepen, ösvényen, kanyban, letörésen, vízmosásban, nagy fûben, stb. nincs az a széles sugarú lámpa, ami bevilágítana mindenhova, de fõleg nem a kanyarba. Lehet rakni két lámpát a kormányra, azt széthúzni, hogy jobban terítsen (ez egyébként nem rossz, javítja a térérzetet és csökkenti az árnyékokat), de íves kanyarba, oldalra az sem fog bevilágítani. Aki nem hiszi jöjjön velem egy körre itt Sopronban, majd meglátjuk. :) Ezen kívül, már sokan, sokszor leírtuk, hogy miért nem elég egy lámpa, a tárgyak árnyékot vetnek, rossz térérzetet kelt, illetve ha véletlen lekapcsol gáz van.

Rendes lámpákkal éjjel is úgy lehet vágtatni mint nappal és nagyon nagy élmény. Aki megtapasztalta, tudja. Nem csak filozofálok, nekem van ilyenem, tapasztalatot írok. Túrázgatáshoz, 20-30-as tempóhoz teljesen feleslegesek a többezer lumenek, 500 bõven elég. Én 400 Dinotte Lumennel mentem egyenesben 40-50-eket is, más kérdés, hogy kockázatos, de sosem volt baj.

#1532
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Hát azért ennél még árnyaltabb a kép, mert pl. normál városi közvilágítás mellett eddig nekem mindig elég volt a villogó. Országúton, rosszabb közvilágítású helyekre már tényleg kell az erõsebb és irányítottabb fény.
Erdõben túrázáshoz 10-30km/h sebességhez szintén elég egy erõsebb kormányra szerelt lámpa.
30km/h feletti sebességnél már nagyon nem mindegy mi hova világít.


Városba is jó a jó lámpa, kivilagitatlan 100 m is szarul tud esni, de tény, hogy má jellegû világítást érdemes venni városba, mint terepre

#1533
tomidny

tomidny

    maximus

  • fórumtag
  • 13,954 posts
Hát azért ennél még árnyaltabb a kép, mert pl. normál városi közvilágítás mellett eddig nekem mindig elég volt a villogó. Országúton, rosszabb közvilágítású helyekre már tényleg kell az erõsebb és irányítottabb fény.
Erdõben túrázáshoz 10-30km/h sebességhez szintén elég egy erõsebb kormányra szerelt lámpa.
30km/h feletti sebességnél már nagyon nem mindegy mi hova világít.
Bûnözõ vagyok.
Ordítok Füstölök

#1534
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház
Én úgy gondolom, hogy két féle felhasználás van. Az erdei meg a közúti.

Erdõbe teljesen mindegy hogy szembõl zavaró -e a lámpa fénye, ergó szórhat ahogy akar. Innentõl kezdve pedig be fogja világítani a kanyart is, akár a kormányon van, akár a fejeden.
A közút az más tészta, mert "terelni" kell a fényt. Itt látom csak indokoltnak a kormányra szerelt változat hátrányait kanyarban.

De hogy konstruktív legyek, az én fejlámpám (lásd lentebb, kormányra szerelve) fókusza változtatható a lámpafej elõre-hátra mozgatásával, így mindkét területre be lehet állítani úgy hogy jó legyen és ne zavarjon senkit.

Amúgy meg kinek a pap kinek a paplan.

#1535
Toliver

Toliver

    vendég

  • fórumtag
  • 41 posts
Üdv.
A BBB BLS 62 Highfocus lámpával van valakinek tapasztalata? Mennyire jó?Jöhetnek ajánlatok hasonló árba ha vannak jobbak ennyiért.

#1536
tomidny

tomidny

    maximus

  • fórumtag
  • 13,954 posts
Persze jó pár éve még mindenki a kormányra szerelt halogénekkel ment az erdõben. Én is. Aztán kipróbáltam Cateye sisaklámpáját. Utána építettem egy 20W-os halogén fejlámpát, és 7Ah-s ólomakksival jártam az erdõben (az olyan 3.5kg). Aztán jött Hozé és lett a társaságban majdnem mindenkinek fejlámpája ;)
Tény, hogy a térérzet eltûnik a fejlámpával, de azért van a rugóút, hogy ezt megoldja. Viszont nagy sebességnél, kanyargós ösvényeken sokkal fontosabb az "oda világítok, ahova nézek" élmény. Anélkül vakon mennék bele néhány kanyarba.
És nem, nincs olyan széles fénycsóva, ami bevilágít a visszafordítóba ;)

Amúgy renso által linkelt videóban van a nagy okosság. Hány darab kínai lámpát veszel egy Lupine árából?
Bûnözõ vagyok.
Ordítok Füstölök

#1537
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts
Nem vagyunk egyformák. Ízlések és pofonok.
Nálunk a csapatban mindenki a kormányon tartja a lámpáját. Akkor valamit rosszul csinálunk ?
Én egyszer fölszereltem a lámpám a sisakra, szörnyû volt, utáltam. A kormányon jobb érzés, jobban érzem a terepet, a térérzet más.
De elfogadom, hogy mindenki mást szerethet.
Azt is elfogadom, hogy a több, sokkal jobb a kevésnél. De hogy a MagicShine-nál többször jobb lámpa legyen csak elég valakinek, azt nehéz megértenem. Pedig nagyon sokat tekertem már éjszaka terepen, kezdve még a halogénes idõszakkal, mikor még majdnem 1 kilós ólomaksit kellett hordani....
De hát ne legyünk egyformák, így színesebb a világ.

Csak egy kérdés: honnan volt 300 000 forintod egy lámpára?

Ejnye Sporttárs ! Szerintem ilyet nem illik kérdezni.
Marci

#1538
renso

renso

    vendég

  • fórumtag
  • 14 posts

Hát ha csak egyenesen megy az ember, akkor ez tényleg így van. De ha nem látsz bele a kanyarba, akkor az elég para tud lenni. Márpedig amíg nem fordítod el a kormányt, addig nem fogod látni, hogy minek mész neki. Fejlámpával oda világítasz, ahova nézel ;)
Nem véletlen, hogy ha csak egy lámpája van az embernek, és terepen megy, akkor azt a sisakra teszi...


Ezért elég egy erõs, szórt fény a kormányra, és nincs probléma. :)

#1539
tomidny

tomidny

    maximus

  • fórumtag
  • 13,954 posts

Elég, ha a kormányon van egy jó lámpa. Fölösleges a sisakra is rakni még egy lámpát.

Tény, hogy jobb megvilágítást kap az ember, ha a kormányon és a sisakon is van lámpa, de ez a jobb megvilágítás nem jelentõsen jobb. Nincs akkora elõnye, hogy megérné.

Hát ha csak egyenesen megy az ember, akkor ez tényleg így van. De ha nem látsz bele a kanyarba, akkor az elég para tud lenni. Márpedig amíg nem fordítod el a kormányt, addig nem fogod látni, hogy minek mész neki. Fejlámpával oda világítasz, ahova nézel ;)
Nem véletlen, hogy ha csak egy lámpája van az embernek, és terepen megy, akkor azt a sisakra teszi...
Bûnözõ vagyok.
Ordítok Füstölök

#1540
renso

renso

    vendég

  • fórumtag
  • 14 posts

...

Ha igazán alapos, lumen mérésekkel alátámasztott teszteket szetetnél ovasni, akkor az MTBR.com-os az etalon. 2013 Bike Lights Shootout – 50 LED Lights Measured | Mountain Bike Review | Page 2

Freddyke, amúgy minek neked 3000 lumen, felhõket akarsz oszlatni vele, vagy mi?


Az mtbr.com teljesen haszontalan. Csak a márkás, értelmetlen, több tíz-százezer forintos lámpákat tesztelik (vagy reklámokat csinálnak nekik). A normális, értelmes kínai lámpákat még csak meg sem említik. Pedig ezeknek reális áraik vannak.

Aki csak az olyan fórumok alapján keres lámpát, azt csak jól lehúzzák. Eleinte én is azt hittem, hogy megfizethetetlen összegeket kell kiadnia az embernek, ha jó lámpát akar. De aztán szerencsére rátaláltam erre a videóra, ami felnyitotta a szemem.

Very Bright Inexpensive Bike Light Review - YouTube

Ez a tesztvideó többet ér, mint az mtbr.com-on lévõ összes teszt együttvéve.