Nem kell használni, pihenhet töltötten sokáig. Időnként (ritkán) meg kell nézni, mennyire merült le.
Ok, köszi szépen, akkor majd jól elteszem a használton kívülieket. Néha lemérem.
Nem kell használni, pihenhet töltötten sokáig. Időnként (ritkán) meg kell nézni, mennyire merült le.
Ok, köszi szépen, akkor majd jól elteszem a használton kívülieket. Néha lemérem.
Nem kell használni, pihenhet töltötten sokáig. Időnként (ritkán) meg kell nézni, mennyire merült le.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Ezeket elvileg töltötten kell tárolni, de nem kell feltétlenül teljesen tele lennie a tároláshoz. A lényeg, hogy ne merüljön le 2.7Volt alá mert akkor károsodik. A teljesen töltött állapot az 4.2V-os....
Ez a vitaminos doboz nagyon jó ötlet, köszi, nekem is van olyan, de nem jutott eszembe, hogy abban kéne tárolni. Pedig gondolkodtam rajta.
Ezután abban fogom. Fém kazettám az sajna nincs.
Igen, azt tudom, hogy nem szabad nagyon lemeríteni, de vajon szükséges-e néha használni ezeket a cellákat, vagy nyugodtan pihenhetnek megfelelő feszültéséggel használaton kívül?
Ezeket elvileg töltötten kell tárolni, de nem kell feltétlenül teljesen tele lennie a tároláshoz. A lényeg, hogy ne merüljön le 2.7Volt alá mert akkor károsodik. A teljesen töltött állapot az 4.2V-os.
Amikor teljesen feltöltött állapotban tárolod és netán valami rövidzárlatot okoz, akkor nem kell mondanom, hogy mivel járna. Nekem is van néhány ilyen bontott cellám és ami nincs biztonságosan bekötve, szigetelve és rövidzár védelemmel ellátva, azokat a tároló műanyag dobozzal együtt egy jól záró fém kazettában tartom, ha véletlenül bármi adódna, akkor se okozhasson nagyobb gondot.
Amit meg bekötöttem már, arra akkor oda figyeltem, hogy ne okozhasson bajt.
Az egyedi biztonságos cellákat, csavaros tetejű műanyag vitaminos dobozban tartom,
amiben nem tud össze érne és zárlatot okozni. Abba három cella fér el egymás mellé.
Szóval a celláknak nem illik túlságosan lemerülni tárolás közben sem, mert akkor károsodnak.
Edited by Balu1, 2013. December 07. - 00:41.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Sziasztok!
Köszönöm mindenkinek a korábbi hasznos infókat, most újabb dologban kérnék segítséget:
Van sok 18650-as akkum egy fejlámpához (notebook akkuból bontott), amibe 2 db. tehető.
Fontos-e hogy valamennyi akkut használjam néha?
Hogyan csináljam:
A fejlámpában lévőt akkukat mindig cserélgessem és a lemerülteket töltsem fel?
Ezáltal minden akku használatban lesz néha.
Vagy elég csak mindig ugyanazt a kettőt használni, és azokat felölteni, míg a többi akkut feltöltötten tárolnám?
Ez utóbbi azért lenne kényelmes, mert nem kéne cserélgetni, és a fordított polaritású betétel esélye nem lenne.
Köszönöm szépen előre is.
kormány betekerő szalag, és én a felső csőre tettem, ahol a kormány neki ütődhetett
most viszont keskenyebb kormányt használok, alacsonyabb vázat és levettem a szarvat is, ezért már nem ér bele
Már létezik olyan kormánycsapágy ami nem engedi befordulni teljesen a kormányt!
Nekem csak belekaristolások vannak, semmi horpadás. A statisztikám szerint kevesebb mint évente volt esésem, erre bevállalom a kárt, cserébe, hogy nem lesz szarv továbbra sem. Mi az a bandázs és hova tetted?
kormány betekerő szalag, és én a felső csőre tettem, ahol a kormány neki ütődhetett
most viszont keskenyebb kormányt használok, alacsonyabb vázat és levettem a szarvat is, ezért már nem ér bele
beforduló kormánnyal nekem is sikerült behorpasztani a felső csövet, de ha raksz rá szavát ez fokozottabban fenn áll, én tettem oda egy darab bandázst. Amúgy én már jártam úgy, hogy a szarv alatt a kormány volt elrepedve.
Nekem csak belekaristolások vannak, semmi horpadás. A statisztikám szerint kevesebb mint évente volt esésem, erre bevállalom a kárt, cserébe, hogy nem lesz szarv továbbra sem. Mi az a bandázs és hova tetted?
beforduló kormánnyal nekem is sikerült behorpasztani a felső csövet, de ha raksz rá szavát ez fokozottabban fenn áll, én tettem oda egy darab bandázst. Amúgy én már jártam úgy, hogy a szarv alatt a kormány volt elrepedve.OFF A hardtailon 660mm-es a kormány és teljesen a szélét fogom (inkább szélesebbet tennék rá) - nem tudom hogy állna rajta a szarv. A gond, hogy néha így is centizgetek a kormánnyal. A fullyn 710mm, kizárt hogy megvágom - erre nem való szarv. Okos dolog esés ellen, 4.5 év alatt háromszor estem nagyot és egy kicsit beleértve a két héttel ezelőttit és csak most sérült jobban (a gyűrűbe enyhén belemart, de nem vészes) a markolat széle. Az előző esések egyike minimálisan belekaristolt a kilométer órába (bőven használható tőle) illetve a korábbi fékemen a fékkar végébe (már eladtam). A nagyobb kínom, hogy a felsőcsövön a kifordult kormány miatt a fékkar szép karistolásokat húzott, de ez már ilyen marad. ON
Jut eszembe, az alkonyat irányába mentem többször is, a visszaverődő fényhez képest egyáltalán nem barátságtalan a lámpa fénye, sőt melegebb. Azt gondolom kicsit eltúloztam a korábbi kritikát. Bár a Bikeray fénye barátságosabb volt.
OFF A hardtailon 660mm-es a kormány és teljesen a szélét fogom (inkább szélesebbet tennék rá) - nem tudom hogy állna rajta a szarv. A gond, hogy néha így is centizgetek a kormánnyal. A fullyn 710mm, kizárt hogy megvágom - erre nem való szarv. Okos dolog esés ellen, 4.5 év alatt háromszor estem nagyot és egy kicsit beleértve a két héttel ezelőttit és csak most sérült jobban (a gyűrűbe enyhén belemart, de nem vészes) a markolat széle. Az előző esések egyike minimálisan belekaristolt a kilométer órába (bőven használható tőle) illetve a korábbi fékemen a fékkar végébe (már eladtam). A nagyobb kínom, hogy a felsőcsövön a kifordult kormány miatt a fékkar szép karistolásokat húzott, de ez már ilyen marad. ON
Jut eszembe, az alkonyat irányába mentem többször is, a visszaverődő fényhez képest egyáltalán nem barátságtalan a lámpa fénye, sőt melegebb. Azt gondolom kicsit eltúloztam a korábbi kritikát. Bár a Bikeray fénye barátságosabb volt.
Lehet csak azért nem mert szolidabb stílusban nyomom?
Ez tényleg egyéni dolog, kinek mi jön be. Nekem a szarv, habár eleinte én sem tudtam, elképzelni mire jó. Aztán kialakult
Volt már évekkel ezelőtt nekem is jókora esésem. A szarv is meghajlott kicsit. Tompított is valamennyit közben.
Végül én hanyatt repültem és a bringának az egyik szarva hajlott meg kicsit.
Ha nincs szarv, akkor a lámpa és a km óra bánta volna, de így nem tötént baja.
Talán azért mondom annyira, hogy milyen jó erre a célra. Sokszor teszek a kormányra erősített gömbcsuklós tartóra kamerát.
Az is nagyobb biztonságban van így.
Ez teljesen egyéni dolog, hogy kinek jön be.
Jó vicc. Kinek mi a durva lejtőzés.
de lefelé úgysem azt fogod
én már kettőt törtem a szarvakból. na meg egyszer a bukót is. Szóval felfelé jó, síkon jó. tudod változtatni a fogást a kormányon.Persze nem teljesen vízszintesen . Kb úgy 30-35 fok a vízszinteshez képest de még nem mértem le.Bár én a kormány szélességéből is vágtam le mert lehet hozzászoktam az outis szélességhez és így jobb. De vannak akik még kisebb kormánnyal mennek.De lemértem. Pár centivel szélesebb mint az outim.
A szarv nem akadályoz durvább kivitelű lejtőzésnél? Én valahogy nem tudom elképzelni a bringámon. .
Lehet csak azért nem mert szolidabb stílusban nyomom?
Ez tényleg egyéni dolog, kinek mi jön be. Nekem a szarv, habár eleinte én sem tudtam, elképzelni mire jó. Aztán kialakult ![]()
Volt már évekkel ezelőtt nekem is jókora esésem. A szarv is meghajlott kicsit. Tompított is valamennyit közben.
Végül én hanyatt repültem és a bringának az egyik szarva hajlott meg kicsit.
Ha nincs szarv, akkor a lámpa és a km óra bánta volna, de így nem tötént baja.
Talán azért mondom annyira, hogy milyen jó erre a célra. Sokszor teszek a kormányra erősített gömbcsuklós tartóra kamerát.
Az is nagyobb biztonságban van így.
Ez teljesen egyéni dolog, hogy kinek jön be.
Edited by Balu1, 2013. December 01. - 23:23.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
nincs semmiféle baj a "kínai szutyokkal".
Attól függ, hogy melyikről beszélünk. Van lámpa ami tényleg jó és van ami csak nagyon jól néz ki és valami különösen jóra következtetünk belőle ha látjuk.
(Az olyan mint egy dekoratív nő, mindig csak az jut az ember eszébe róla de nem lehet két normális szót váltani vele.)
Itt nem kimondottan bringa lámpára gondoltam, hanem kézi, elég kicsi ledes elemlámpáról írtam, amiben a leírt megoldást találtam.
Egyébként ahhoz képest meglepően jól világít, de a díszes bordának nincs szerepe. Pontosabban csak annyi, hogy mutatós legyen.
Azok a lámpák amire Te gondolsz, azok tényleg használhatók és elég brutálisak.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Igen, valószínüleg csak azért tették rá, dizájnból.
Még az is lehet, hogy nézegették a neten miket látnak máshol fejlesztéseket és akár innen is vehették a példát de nem gondolták végig. Nekik tényleg csak annyi kell,. hogy eladható legyen. Náluk a többi nem számít.
Sok jó hűtőbordás felülettel ellátott lámpát láttam már kínaiban. Egy a baj, hogy a ledet nem mindig hozták normálisan kapcsolatba a külső burkolattal, pontosabban egyik zoomosnál csak annyira, hogy néhány mm2-es felületen egy laza meneten keresztül éppen csak hozzá ér kicsit. Szóval a dizájn a kiváló de a hűtés hatásfoka az csak jelképes. ott annyit lehetett tenni, hogy egy kis zsírral bekentem a menetes kapcsolatot, hogy az legalább vezeti valamennyire a hőt. Kb 3 Watton megy az a led (XP-E) és ahhoz képest még egészen jó fénye is van. azt 1.400,-Ft körül árulták. Ilyenek a kínaiak, piacra dolgoznak.
Majd alakunak a tesztjeid is tavaszra, nyár elejére.
Esés hatásaitól védendő megoldásként, igen, azt ajánlottam volna.
Ha felkerülne egy kamera vagy netán valami GPS a kormányra, akkor már valami védelem tényleg kellene oda.
Egyébként azért is használok szarvat a kormánycső végére, mert annak támaszkodik a kezem és extrémebb helyzetben se csúszik le róla.
Persze ez egyéni.
A szarv nem akadályoz durvább kivitelű lejtőzésnél? Én valahogy nem tudom elképzelni a bringámon. A GPS-t meg a stucnira tenném, mert ott van a legvédettebb helyen, csak akkor érhet le ha fejére fordul a bringa. Egyébként álmomban nem gondoltam, hogy a lámpa leérhet. Úgy csúszott ki alólam a bicikli (bal oldalára dőlve), hogy átfordult a kormány a felsőcsövön és a jobb oldali markolat gyűrűje ért le. Az új XT fékek szerencsére megúszták. A felsőcsőbe mart bele a fékkar..
Igen, valószínüleg csak azért tették rá, dizájnból.
Még az is lehet, hogy nézegették a neten miket látnak máshol fejlesztéseket és akár innen is vehették a példát de nem gondolták végig. Nekik tényleg csak annyi kell,. hogy eladható legyen. Náluk a többi nem számít.
Sok jó hűtőbordás felülettel ellátott lámpát láttam már kínaiban. Egy a baj, hogy a ledet nem mindig hozták normálisan kapcsolatba a külső burkolattal, pontosabban egyik zoomosnál csak annyira, hogy néhány mm2-es felületen egy laza meneten keresztül éppen csak hozzá ér kicsit. Szóval a dizájn a kiváló de a hűtés hatásfoka az csak jelképes. ott annyit lehetett tenni, hogy egy kis zsírral bekentem a menetes kapcsolatot, hogy az legalább vezeti valamennyire a hőt. Kb 3 Watton megy az a led (XP-E) és ahhoz képest még egészen jó fénye is van. azt 1.400,-Ft körül árulták. Ilyenek a kínaiak, piacra dolgoznak.
Majd alakunak a tesztjeid is tavaszra, nyár elejére.
Esés hatásaitól védendő megoldásként, igen, azt ajánlottam volna.
Ha felkerülne egy kamera vagy netán valami GPS a kormányra, akkor már valami védelem tényleg kellene oda.
Egyébként azért is használok szarvat a kormánycső végére, mert annak támaszkodik a kezem és extrémebb helyzetben se csúszik le róla.
Persze ez egyéni.
Bizony. A szarv esésnél védi a kormányon levő eszközöket is.Ha csak nem fejreállsz.nem csúszik le a kéz és emelkedőn azt megmarkolva sokkal jobban rálehet feküdni a tekerésre. De nem kell félméteres gatyaszárítót venni. Az jó a pancsereknek városba.elrettentő beállításokat láttam ilyen "gatyaszárítókból".Sokan a kerékpár túl kicsi méretét kompenzálják vele és égnek áll.Mindenképpen ajánlom a szarvat.
nincs semmiféle baj a "kínai szutyokkal". nekem hasonló van csak nem tripla. teljesen jó a fénye is.nálam már egy teljes szezont lehúzott. bírta a hideget és a nedvesebb időt is.általában 1 feltöltéssel 2 edzést tudok vele megcsinálni.nem a teljes fényerőn. azt ritkán használom mert akkor tényleg hamar lemerülne.hiába a teljesítményhez táp is kell.a kisebbik fényerőt használom.kiválóan látok vele (a kissebb fényerővel) és az autók is több száz méterről leveszik a refit.gondolkodtam rajta hogy vegyek hozzá egy pót akkut de olyen jó árban van a teljes szett, hogy vettem még egyet. 6000 ft körül beszerezhető.Itthon is árulják kb. dupla árért .1 éve tettem is fel több képet a készülékről és a világításáról is.Idén már láttam több ridernél is itt a környékemen.Szerintem magasan bestbuy vétel.Ehhez a tripláshoz (de van ötös is )már baromi sok akku kellene. Sok értelme nincs de ha rövid ideig kell a városba villogni a többi rider előtt arra kiválóan alkalmas. Ha valakinek kell egy jó lámpa és biztosra akar menni akkor vegyen két akkuval vagy két szettet belőle.
http://www.ebay.com/...984.m1497.l2649
Egyébként igen csak melegszik.Ha bicózom akkor nincs gond mert hűti a menetszél. Azért van ilyen barázdás felépítésük. Kíváncsi lennék, hogy az a simi ami a videón van az elején mennyire melegedik mert nem tudom mi hűti.Szóval nem kell évekig azon pöcsörészni , hogy milyen kelvin meg terítés meg egyébb. Már sok-sok van ezekből a "szutyok kínaiból" használva az országban.
De ha nagyon akarod akkor felteszem a tavalyi képeket újra vagy keress videót.De aki tud ennél jobbat hasonló árban az nyugodtan tegye meg. nekem bevált.
a 99% kínai szutyok gyárakban készül. Legfeljebb márkás gyártó névvel veszed meg dupla vagy tripla áron.Kicsi extra van hozzá. Ez ha elfogy a szufla akkor kikapcsol. Az axtrásabb meg jelzi neked hogy x perc múlva fog kikapcsolni. Majdnem mindegy. Ha otthontól 20 kilcsire vagy akkor az az x perc semmit nem fog jelenteni. na ezért ruháztam bele még egy példányba.
Igen, valószínüleg csak azért tették rá, dizájnból.
Még az is lehet, hogy nézegették a neten miket látnak máshol fejlesztéseket és akár innen is vehették a példát de nem gondolták végig. Nekik tényleg csak annyi kell,. hogy eladható legyen. Náluk a többi nem számít.
Sok jó hűtőbordás felülettel ellátott lámpát láttam már kínaiban. Egy a baj, hogy a ledet nem mindig hozták normálisan kapcsolatba a külső burkolattal, pontosabban egyik zoomosnál csak annyira, hogy néhány mm2-es felületen egy laza meneten keresztül éppen csak hozzá ér kicsit. Szóval a dizájn a kiváló de a hűtés hatásfoka az csak jelképes. ott annyit lehetett tenni, hogy egy kis zsírral bekentem a menetes kapcsolatot, hogy az legalább vezeti valamennyire a hőt. Kb 3 Watton megy az a led (XP-E) és ahhoz képest még egészen jó fénye is van. azt 1.400,-Ft körül árulták. Ilyenek a kínaiak, piacra dolgoznak.
Majd alakunak a tesztjeid is tavaszra, nyár elejére. ![]()
Esés hatásaitól védendő megoldásként, igen, azt ajánlottam volna.
Ha felkerülne egy kamera vagy netán valami GPS a kormányra, akkor már valami védelem tényleg kellene oda.
Egyébként azért is használok szarvat a kormánycső végére, mert annak támaszkodik a kezem és extrémebb helyzetben se csúszik le róla.
Persze ez egyéni.
Edited by Balu1, 2013. December 01. - 22:21.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Úgy látszik, ezt a felső terelőt azóta már más is kitalálta (vagy el leste) a bringa lámpára.
Viszont nem fejlesztették tökéletesre, ahogy látom, mert nincs benne a terelő tükör, szorosan a kilépő felső széle fölött.
Sőt, nem is annál a lámpánál működik leghatékonyabban amiben tükör foncsor van, hanem amiben a vetítés nagy domború lencsével történik, ahol egy szintben lévő ledek vannak.
Ez csak design, hogy a kínai szutykot jobban vegyék. ![]()
Azóta kevés napos nap volt, akkor meg nem értem rá, de lassan megpróbálom elkészíteni a fotókat... A fotós tippeket köszönöm, de jók lesznek a fotók, tudok bánni a géppel.
Sajnos volt egy esésem, a lámpa eleje (a lencsét ráfogó fém szerencsére és csak minimálisan) megkóstolta az aszfaltot.
Nagyon bosszant, majd szerzek rá egy másik gyűrűt. Tudom, hogy a kormányszarv védené, de azt nem akarok.
Úgy látszik, ezt a felső terelőt azóta már más is kitalálta (vagy el leste) a bringa lámpára.
Viszont nem fejlesztették tökéletesre, ahogy látom, mert nincs benne a terelő tükör, szorosan a kilépő felső széle fölött.
Sőt, nem is annál a lámpánál működik leghatékonyabban amiben tükör foncsor van, hanem amiben a vetítés nagy domború lencsével történik, ahol egy szintben lévő ledek vannak.
http://www.youtube.c...h?v=_XnuP_cKl1s
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Napfény mellett, sőt a lámpa saját fénye mellett sem kell oda hosszú záridó. Sőt ellenkezőleg.
A lámpa és a napfény egy fotón kell, hogy szerepeljen felvételkor, szorosan egymás mellett. Annyira közel kell tenni a lámpát az árnyékos fal részhez, hogy a fényereje kb azonos legyen a mellette napfénnyel megvilágított fal felület megvilágításával, ez kb. 10-15 cm.
Az is nagyon fontos, hogy ne világítsd túl a fotót. Pontosabban úgy állítsd a kamerát, hogy legyen a képen árnyalat bőségesen, még a legfényesebb részeken is. Még az se baj ha közepesen fedett a megvilágított a legfényesebb rész. Akkor jobban lehet látni a színeket. (A kompaktokon is van többnyire valami manuális lehetőség, amivel bele lehet nyúlni.)
Azt kell lefotózni napfény állasú kamerával.
Érdemes egy fotót dél körül és egyet napnyugta előtt készítani ha lehet, mert a kettő sem lesz egyforma.
A lenyugvó nap sugarai vörösesek, tudom ezzel nem mondtam újat.
Az, hogy melyiket használod "etalonnak", még ki kell találni. Talán inkább a délit.
Arra mindenképp jó a két fotó, hogy kamerán keresztül objektíven is lásd egymás mellett és egymás után ís a különbséget, hogy legyen mitád a lenyugvó fény színéből is. Ez csak tanulgatásokhoz, hogy emlékezz rá.
Ez arra jó, hogy nagyjából tudd, hol jársz a színhűséggel.
Spektrálisan lehet hiányos, de ha azt nézzük, hogy három átvitt szín csatornával már milyen gyönyörű színeket kapunk egy televízió képernyőn, akkor kiderül, hogy nem az a lényeg. A spektrum hiány eloszlása sem mindegy.
Pl a lézerrel működő videó projektorokban három igen keskeny spektrum (szinte szín tüske) van és mégis gyönyörű a végeredmény színe.
A ledekből a vörös azért hiányzik mert a közvetlenül előállított kék gerjesztő fénytől távol esik és még ha az hullámhossz traszformáló "foszfor" (annak mondják de nem foszfor kémiailag) anyagnál nem is számolunk átalakítási veszteséget, de az így megkapott vörös fényre vagy tízenvalahányszor érzéketlenebb a szemünk.
Az első lilás-sárga ronda színű ledek kumarin-6 foszforral működtek, ami a led chipek kék fényéből és a gerjesztett sárga fényből állítottak elő valamit, amire nagy jóindulattal lehetett mondani, hogy lilás-fehérre emlékeztet.
.
Még jó régen kipróbáltam, hogy vezttem kék és sárga ledeket (amikor nem volt még erős fényű fehér) és kipróbáltam mit ad ki ha keverem. Hát az valami rettenet volt. pont olyan volt a fénye, mint az első fehérnek mondott kínai lámpáknak volt. Abból a fényből nagyon fontos szükséges spektrumok hiányoztak.
Szerintem minden ledes lámpa fénye (nagyobb részben a maiak is) ságahiányos és méginkább vöröshiányos képet fog mutatni, legalább is amilyen ledeket ezekben használnak. Létezik melegebb fényt adó led is de olyant szinte alig építenek bringa éámpába mert rossz az átalakítási hatásfoka, ezért soket fogyaszt és gyengébb a fénye. Annak az energia takarékossága már talán a halogén hatásfok duplája fölé esik egy kicsivel, 50-55 lumen/W-ra.
Amíg a hidegebbek a 80-100-120 lument is leadják egy jól meghajtott lednél.
Persze amit megadnak, hogy 160 és 180 lm/W-os led, azt legfeljebb 2 Wattig garantálják rá. Fölötte már romlik a hatásfoka. A melegedéssel is romlik a hatásfok, ha nincs megelelő hűtése.
Speciel az enyém (a kormánylámpa) kicsit zöldes árnyalatú de eléggé vöröshiányos (sápadt színű) a napfényhez képest. Valaki itt meg is jegyezte, milyen jól vissza adja a fű színét, az zöldes felé hajló szín miatt van.
Ráadásul a zöldre a szemünk jóval, akár tíz-tizenötször érzékenyebb is mint a mély vörösre.
Ezért látjuk fényesebbnek amiben több a zöld szín.
A napfényes teszttel legalább tudod mihez hasonlítani a gyakorlatban fényforrások színeit. A napfény lehet nagy vonalakban egy etalon, még akkor is ha a téli napfény sem ugyanolyan színű pontosan, mint a nyári de közelítőleg azért mindig ott van a déli és a lenyugvó között a színe.
Most kicsit sokat írtam, de ezek jutottak eszembe a fény színéről és arról, hogy három megfelelő keskeny spektrumból is szép színeket elő lehet állítani, ami persze mindig is hiányos marad, de az nem annyira zavaró, ha arányos az egyes spektrumok szintjének egyensúlya.
Edited by Balu1, 2013. November 11. - 07:46.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..