Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Látni & látszani!

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
8736 hozzászólás a témában

#1361
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Ilyeneket szoktak beépíteni Li-ion laptop akku pakkokba. Az is így néz ki. Persze ez nem garancia semmire. Így ránézésre nehéz megmondani, hogy tényleg az van-e benne. meg kellene tudni, hogy milyen felirat volt az akku pakk burkolatán, amiből kibontották a cellákat.

 

A feszültsége alapján lehet akár lemerült li-ion cella. A Li-Fe akku szerintem más kinézetű.

 

Ha tényleg Li-ion cella, akkor a legfontosabb jellemzője, hogy

nem töltheted feszültségben 4.2V fölé még tizedekkel sem, mert az lassan károstja.

Jóval fölötte viszont megszakad de akár jelentősen forrósodhat is közben.

A másik kényes dolog, nem ilik 2.7V alá meríteni. 

 

Van nekem is hasonlóm:

DSCF8312_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

ilyen csomagban volt:

DSCF8309_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Kettő-kettő cella van párhuzamosítva. A komplett pakk 2.6 Ah-ás

Vagyis egy cella 1300 mAh kapacitású abból amit feltöltöttem.

A tiéd is hasonló lehet.

 

A cellát érdemes jól szigetelten kezelni, mert ha zárlatba kerül akkor felforrósodhat és akár ki is gyulladhat.

A burkolatára ráhúznék olyan zsugorcsövet, ami jól rá tud húzódni felmelegítés után és a szélei körbe kell, hogy öleljék a ház (negatív) burkolatát, hogy a pozitív középső elektróda éppen csak forrasztható maradjon. és ne érhessen még véletlenül sem a burkolatához. A lítium akkut csak nagyon gyorsan szabad forrasztani elég meleg pákával. Különben a hőtől károsodhat. Ezeket ponthegesztéssel rögzítik hivatalosan, mert az gyorsan rögzíti a kötést és nem melegíti túl az akkut.

Nekem még nem volt ilyen gondom vele, mert gyorsan szoktam forrasztani, eléggé felfűtöm a pákát, hogy gyorsan végig fusson először a cin a felületeken és miután ez meg van akkor rövid idő alatt  végbe menjen az előre ónozott vezeték és az akku végének az ösdszefolyása. A negatív oldalon az akku sarkát érdemes forrasztani "melengetni", mert ott kevesebb hőt von el. A rá ponthegesztett szalagból érdemes kicsit rajta hagyni, mert ha arra forrasztasz akkor nem melegszik át az egész akku. Vannak már ilyen tapasztalatok. :)

 

A cin ráfutás segítéséhez folyasztó szerként a megkapirgált felületen gyantát lehet használni, de jobb híján a méhviasz vagy a parafin gyertya is megteszi, csak ezek gyorsabban elpárolognak.

A folyasztó szer arra jó, hogy a felületet megvédi egy ideig a levegő oxigénjétől és nem oxidálódik a felület, ami lehetetlenné tenné a forrasztó ón szétfolyását a fém felületen...

 

Beforrasztás után mégegy zsugorcső mehet rá, ami a forrasztás kötési pontját is védi.

 

Ha párhuzamosan kötöd, (a töltés miatt célszerű, mert különben elmásznak balansz áramkör nélkül), akkor mindegyik akku cellának a pozitívjánál érdemes beépíteni egy multifuse biztosítékot, ami kicsivel fölötte kell legyen annak az áramnak amit ki akarsz venni majd belőle cellánként. Azt is külön kicsi zsugorfóliába csomagolva és a kivezetéseit szintén jól szigetelve kell szerelni. A lítium akku csak így biztonságos, vagy egy gyári akku védő körrel kell felszerelni. Azzal is jó.

 

Szóval nagyon figyelmesen és biztonságosan és korrekten kell szerelni, ami azt jelenti, hogy minden zárlat veszélyt ki kell zárni.

 

Közben a töltés módját és a használati feszültség igényt is figyelembe kell venni...

Ez sajnos nem olyan, hogy csak sorosan kötjük és töltődik. Pontosabban ahhoz kell a balansz áramkör. Anélkül féloldalassá válhat több töltés után és egy idő után az egyik nem töltődik fel teljesen amíg a másik túltöltődik és tönkre megy.

 

A töltési feszültségre nagyon kell ügyelni, hogy párhuzamos cella csoportonként ne lépje túl a 4.2V-ot.

 

Mit mondjak még...

Nagyjából ennyi a lényeg..

Majd írj ha valami kérdés adódik.

 

A zsugorcső és a multifuse, vagyis huzal lábas öngyógyuló biztosíték a megfelelő áramra a lomexben vásárolható meg.

http://lomex.hu/hu/w...unt,0/instock,0

 

.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1362
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Normális 18650 akksit keresek ill. 2db-hoz tokot bringalámpához előre is köszi a linkeket.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1363
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 hozzászólás

Sziasztok!

 

Ez a fajta cella nem ismerős valakinek?
Technológia, feszültség, kapacitás?
kaptam, és nem tudok róla semmit.
Elvileg talán laptop akksi volt.
4 ilyenem van, 2 db 2.66V-os, 2 db 3.2V-os jelenleg.
Lámpa akksinak gondoltam megcsinálni.

http://IMG_20140107_173319_www.kepfeltoltes.hu_ A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu



#1364
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Minél korszerűbb a led, annál jobb a hatásfoka. Azt a tizenvalahány százalékot még talán meg is érheti "elveszteni" a kedvezőbb színhőmérséklet érdekében.

 

Már én is hasonlítottam össze a fényem a normafa és a j.hegyi kilátó közötti úton a világítás nélküli részen autóéval.

A sárgás halogén reflektor elbújhatott mellette. Igaz lehet, hogy koszos is volt a kocsi lámpa búrája és talán azért is.

 

Töltött fel Pinyó képeket a teleholdas túrájukról. Úgy látszik nem fagytak rá a bringára. :)

A hozzá tartozó szöveg így hangzik:

 

Az autóm már nem új, de a lámpa teljesen tiszta és újszerű, jó teszt alany. Csak elméletben hasonlítottam össze, nem világítottam egymás mellé. Sokat autózom sötét országúton tompítottal és a biciklis lámpa után határozottan úgy érzem, hogy az autóban rosszabbul látok. Úgy értve nem a biciklivel a biciklihez vagy az autóval az autóhoz képest, hanem direktben összehasonlítva. Írhattam volna úgy is, hogy a biciklis lámpákkal az autóban jobban látnék. Egyébként a szemüvegem alapból 20%-ot sötétít. Nem gond a lámpának. Jó ötletet adtál, meg fogom csinálni az ígért képeket, de most már inkább úgy, hogy az autó lámpáit hasonlítom ehhez (a 200 lumenesnek semmi értelme). Találok egy optimális beállítást, ahol a lámpa fénye pont ideálisan látszik és így lefotozom az autót, majd fordítva. A gépen minden beállítást manuálisra tudok tenni: záridő, blende, színhőmérsékletet, tehát teljesen azonos és összehasonlítható képek lehetnek.

 

Ezt már csak jövőre, amikor megjönnek az új LED panel-ek. Akkor egyben a 25˘-os lencsét 19˘-osra cserélem. A 25˘-os túl széles, rövid fényfoltot csinál és még széles erdei úton (autónak) is közvetlen közelről szélesen bevilágítja a peremet, ösvényen pedig belátok az erdőbe. Kb. 40%-ot elvesztek a fényintenzitásból és ez pontosan így érezhető.



#1365
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.688 hozzászólás

Nikon D7000 ? Az tenyleg nem mobil szintü fotokat csinal. :)

Bär most csinältunk lämpäs tekeresen nehäny fotot haver Samsung S3-as mobiljäval es szerintem tök jok lettek.


Marci

#1366
montimi

montimi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.086 hozzászólás

Minél korszerűbb a led, annál jobb a hatásfoka. Azt a tizenvalahány százalékot még talán meg is érheti "elveszteni" a kedvezőbb színhőmérséklet érdekében.

 

Már én is hasonlítottam össze a fényem a normafa és a j.hegyi kilátó közötti úton a világítás nélküli részen autóéval.

A sárgás halogén reflektor elbújhatott mellette. Igaz lehet, hogy koszos is volt a kocsi lámpa búrája és talán azért is.

 

Töltött fel Pinyó képeket a teleholdas túrájukról. Úgy látszik nem fagytak rá a bringára. :)

A hozzá tartozó szöveg így hangzik:

Látszik a képeken, hogy nem mobillal lett fényképezve.Azok itt lószerszámot sem értek volna. :)



#1367
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Minél korszerűbb a led, annál jobb a hatásfoka. Azt a tizenvalahány százalékot még talán meg is érheti "elveszteni" a kedvezőbb színhőmérséklet érdekében.

 

Már én is hasonlítottam össze a fényem a normafa és a j.hegyi kilátó közötti úton a világítás nélküli részen autóéval.

A sárgás halogén reflektor elbújhatott mellette. Igaz lehet, hogy koszos is volt a kocsi lámpa búrája és talán azért is.

 

Töltött fel Pinyó képeket a teleholdas túrájukról. Úgy látszik nem fagytak rá a bringára. :)

A hozzá tartozó szöveg így hangzik:

 

Teleholdas képek, ködlámpa kellett volna
https://plus.google....476944846904529

Balu1 módosította - 2013. december 22. - 06:00

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1368
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

A Lumicycle már a legújabb XM-L2 LED-ekkel ellátott lámpákat gyárt, ezek a LED-ek ugyanakkora áramerősség mellett nagyobb fényerőt bocsátanak ki. Az új lámpák elméleti teljesítménye 3500 lumen. A LED paneleket a gyártó felkínálta nekem jutányos összegért, így a jelenlegi lámpáim ugyanazt a fényerőt fogják produkálni. Az akkumulátor idők azonosak maradnak. Miután részletesebb leírást kaptam a LED-ekről, az XM-L2 Cool White (5000-8300K) LED-eket használják (Data Sheet, PDF-ben tölthető le). Eszerint a Neutral White T5 LED fényereje kb. 13%-al kisebb, ellenben 3700-5000K között van a színhőmérséklete. Felvetettem és felkínálták, hogy valószínűleg kapok egy ilyen panelt ajándékba. Ha valóban csak ennyit veszítek a fényerőből, viszont jobban lehet vele látni, lehet hogy végeredményben jobb leszek és kérek még belőle a másik lámpába is.

 

Egyébként a gyártó nagyon bőségesen kifejtve válaszol minden kérdésemre és nagyon figyelnek a véleményemre. Nagyon elégedett vagyok a lámpákkal, az akkukkal, a kiszolgálással, eddig úgy néz ki megérte. Felkínáltam nekik, hogy szívesen tesztelnék, lehet, hogy még szorosabb együttműködés is lesz a dologból.

 

Összehasonlításképpen a keskenyebb lencséjű fejlámpa (2700 lumen) olyan fényfoltot csinál az úttestre, hogy az autóm H7-es tompítottjánál (az autó mindkét első lámpája együttvéve) jobban látok vele. A fényfolt szélessége ugyanaz (ezzel is látom az út mindkét peremét és még azon kívül is), a fényfolt távolsága nagyobb és mintha még fényesebb is lenne. Ha a szélesebb és a keskenyebb lámpa együtt megy (5400 lumen), olyan érzés mintha az autóval fél távolsági fényszóróval mennék. Természetesen ez olyan távolságra közel sem tud elvilágítani (bár a táblák 1-2 km-ről is virítanak mint a karáncsonyfa), de ameddig elvilágít addig nagyon jól látni vele. Lehet, hogy megőrültem, de szeretnék egy harmadikat is, kettőt keskeny lencsével a kormányra és egyet a sisakra.


freddyke módosította - 2013. december 22. - 05:30


#1369
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

De hiszen én is kb. ezt írtam.  :)

 

Ezeket elvileg töltötten kell tárolni, de nem kell feltétlenül teljesen tele lennie a tároláshoz..


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1370
DöG

DöG

    vendég

  • fórumtag
  • 229 hozzászólás

LiIon tényleg kevéssé érzékeny a tárolási feszültségre, de úgy tudom fél feszültségre sütve, ~3,8V, +5°C-on tárolva öregszik leglassabban! ;) Félévente azért érdemes rámérni, ha kell utántölteni...



#1371
energy

energy

    vendég

  • fórumtag
  • 100 hozzászólás

Nem kell használni, pihenhet töltötten sokáig. Időnként (ritkán) meg kell nézni, mennyire merült le.

Ok, köszi szépen, akkor majd jól elteszem a használton kívülieket.  Néha lemérem.



#1372
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Nem kell használni, pihenhet töltötten sokáig. Időnként (ritkán) meg kell nézni, mennyire merült le.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1373
energy

energy

    vendég

  • fórumtag
  • 100 hozzászólás

Ezeket elvileg töltötten kell tárolni, de nem kell feltétlenül teljesen tele lennie a tároláshoz. A lényeg, hogy ne merüljön le 2.7Volt alá mert akkor károsodik. A teljesen töltött állapot az 4.2V-os....

 

 

Ez a vitaminos doboz nagyon jó ötlet, köszi, nekem is van olyan, de nem jutott eszembe, hogy abban kéne tárolni. Pedig gondolkodtam rajta. :)  Ezután abban fogom. Fém kazettám az sajna nincs.

Igen, azt tudom, hogy nem szabad nagyon lemeríteni, de vajon szükséges-e néha használni ezeket a cellákat, vagy nyugodtan pihenhetnek megfelelő feszültéséggel használaton kívül?



#1374
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Ezeket elvileg töltötten kell tárolni, de nem kell feltétlenül teljesen tele lennie a tároláshoz. A lényeg, hogy ne merüljön le 2.7Volt alá mert akkor károsodik. A teljesen töltött állapot az 4.2V-os.

 

Amikor teljesen feltöltött állapotban tárolod és netán valami rövidzárlatot okoz, akkor nem kell mondanom, hogy mivel járna. Nekem is van néhány ilyen bontott cellám és ami nincs biztonságosan bekötve, szigetelve és rövidzár védelemmel ellátva, azokat a tároló műanyag dobozzal együtt egy jól záró fém kazettában tartom, ha véletlenül bármi adódna, akkor se okozhasson nagyobb gondot.

 

Amit meg bekötöttem már, arra akkor oda figyeltem, hogy ne okozhasson bajt.

 

Az egyedi biztonságos cellákat, csavaros tetejű műanyag vitaminos dobozban tartom,

amiben nem tud össze érne és zárlatot okozni. Abba három cella fér el egymás mellé.

 

 

Szóval a celláknak nem illik túlságosan lemerülni tárolás közben sem, mert akkor károsodnak.


Balu1 módosította - 2013. december 07. - 00:41

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1375
energy

energy

    vendég

  • fórumtag
  • 100 hozzászólás

Sziasztok!

 

Köszönöm mindenkinek a korábbi hasznos infókat, most újabb dologban kérnék segítséget:

 

Van sok 18650-as akkum egy fejlámpához (notebook akkuból bontott), amibe 2 db. tehető.

Fontos-e hogy valamennyi akkut használjam néha?

 

Hogyan csináljam:

A fejlámpában lévőt akkukat mindig cserélgessem és a lemerülteket töltsem fel?

Ezáltal minden akku használatban lesz néha.

 

Vagy elég csak mindig ugyanazt a kettőt használni, és azokat felölteni, míg a többi akkut feltöltötten tárolnám?

Ez utóbbi azért lenne kényelmes, mert nem kéne cserélgetni, és a fordított polaritású betétel esélye nem lenne.

 

Köszönöm szépen előre is.

 



#1376
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

kormány betekerő szalag, és én a felső csőre tettem, ahol a kormány neki ütődhetett

 

most viszont keskenyebb kormányt használok, alacsonyabb vázat és levettem a szarvat is, ezért már nem ér bele

Már létezik olyan kormánycsapágy ami nem engedi befordulni teljesen a kormányt!



#1377
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Nekem csak belekaristolások vannak, semmi horpadás. A statisztikám szerint kevesebb mint évente volt esésem, erre bevállalom a kárt, cserébe, hogy nem lesz szarv továbbra sem. Mi az a bandázs és hova tetted?

kormány betekerő szalag, és én a felső csőre tettem, ahol a kormány neki ütődhetett

 

most viszont keskenyebb kormányt használok, alacsonyabb vázat és levettem a szarvat is, ezért már nem ér bele



#1378
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

beforduló kormánnyal nekem is sikerült behorpasztani a felső csövet, de ha raksz rá szavát ez fokozottabban fenn áll, én tettem oda egy darab bandázst. Amúgy én már jártam úgy, hogy a szarv alatt a kormány volt elrepedve.

 

Nekem csak belekaristolások vannak, semmi horpadás. A statisztikám szerint kevesebb mint évente volt esésem, erre bevállalom a kárt, cserébe, hogy nem lesz szarv továbbra sem. Mi az a bandázs és hova tetted?



#1379
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

OFF A hardtailon 660mm-es a kormány és teljesen a szélét fogom (inkább szélesebbet tennék rá) - nem tudom hogy állna rajta a szarv. A gond, hogy néha így is centizgetek a kormánnyal. A fullyn 710mm, kizárt hogy megvágom - erre nem való szarv. Okos dolog esés ellen, 4.5 év alatt háromszor estem nagyot és egy kicsit beleértve a két héttel ezelőttit és csak most sérült jobban (a gyűrűbe enyhén belemart, de nem vészes) a markolat széle. Az előző esések egyike minimálisan belekaristolt a kilométer órába (bőven használható tőle) illetve a korábbi fékemen a fékkar végébe (már eladtam). A nagyobb kínom, hogy a felsőcsövön a kifordult kormány miatt a fékkar szép karistolásokat húzott, de ez már ilyen marad. ON
 
Jut eszembe, az alkonyat irányába mentem többször is, a visszaverődő fényhez képest egyáltalán nem barátságtalan a lámpa fénye, sőt melegebb. Azt gondolom kicsit eltúloztam a korábbi kritikát. Bár a Bikeray fénye barátságosabb volt.

beforduló kormánnyal nekem is sikerült behorpasztani a felső csövet, de ha raksz rá szavát ez fokozottabban fenn áll, én tettem oda egy darab bandázst. Amúgy én már jártam úgy, hogy a szarv alatt a kormány volt elrepedve.

#1380
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

OFF A hardtailon 660mm-es a kormány és teljesen a szélét fogom (inkább szélesebbet tennék rá) - nem tudom hogy állna rajta a szarv. A gond, hogy néha így is centizgetek a kormánnyal. A fullyn 710mm, kizárt hogy megvágom - erre nem való szarv. Okos dolog esés ellen, 4.5 év alatt háromszor estem nagyot és egy kicsit beleértve a két héttel ezelőttit és csak most sérült jobban (a gyűrűbe enyhén belemart, de nem vészes) a markolat széle. Az előző esések egyike minimálisan belekaristolt a kilométer órába (bőven használható tőle) illetve a korábbi fékemen a fékkar végébe (már eladtam). A nagyobb kínom, hogy a felsőcsövön a kifordult kormány miatt a fékkar szép karistolásokat húzott, de ez már ilyen marad. ON

 

Jut eszembe, az alkonyat irányába mentem többször is, a visszaverődő fényhez képest egyáltalán nem barátságtalan a lámpa fénye, sőt melegebb. Azt gondolom kicsit eltúloztam a korábbi kritikát. Bár a Bikeray fénye barátságosabb volt.