Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Látni & látszani!

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
8736 replies to this topic

#1261
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Nálam most nagyobb probléma, hogy az itt átadott új bringaúton mindenki jár, akinek semmi keresnivalója ott. Nem osztott bringaút, tehát csak kerékpárosoknak kijelölve, táblával is.. egy-egy sávban. Szóval autós!!!! (ha még egyet látok feljelentem rendőrségen), lovasok!!!, motoros, kutyás, görkoris, gyerekes család, gyalogos kis csoportban, nagy csoportban).  .. és baromira fel vannak háborodva, hogy félre kell állni.. és én vagyok a bunkó tapló paraszt, ha a kerékpárúton a csengetésem ellenére nem lehúzodó emberkéket kicentizem.


Ha feljelented az ilyet akkor kiröhögnek, messze nem éri el azt az ingerhatárt amiért büntetnének. Talán úgy érdemes hogy megszervezel egy gyűjtőoldalt ahol belinkeled az összes fejkamerás videót amit te meg mások összegyüjtenek, így van egy felület ami strukturálisan rámutathat a problémákra, esetleg egy arculat a politika felé. Az oroszoknál már évek óta nagy divat kocsiban a konzolkamera, ott a rendőrök korrupciója miatt, meg a szervezett "kocsid elé ugrok kártérítésért" maffia ellen. Pesten ez bicikliseknek jól jönne, csak attól félek az ilyesfajta kezdeményezést mindenféle támadás érné, ugyanúgy mint pl. a tolvajkergetőket is, mert politikailag kényes lehet rámutatni egyes problémákra. Arról nem beszélve hogy keveseknek telik fejkamerára, használják konzekvensen hogy minden legyen rögzítve, az új személyes portréval foglalkozó törvények nehezíthetik a dolgot, na meg az a réteg ami ha meglát egy fejkamerát már támad.
 

Úgyhogy tervezem egy ilyen Hornit beszerzését a csengő mellé :) és továbbra is centizem a renitets delikvenseket.

 
Az ilyen szörnyhaláltokozó dudákról csak annyit hogy Indiában akkora a probléma hogy kialakult egy dudálási fegyverkezés ahol erre specializálodott üzletek árulnak egyre erősebb dudákat (140 db, messze a fájdalomhatár felett!) és egy nemrég megjelent tanulmány rámutatott hogy emiatt Delhi lakossága fokozottan idejekorán halálozik el, szívbetegségekben. Nagyon remélem ez nem jut el ide, ahol tudtommal szerencsére vészhelyzet híján az autósoknak is tiltott a dudálás.

 

A centizés se megoldás, csak frászt hozol egy csomó egyébként ártatlan emberre aki nem feltétlenül "tanul" az esetből, hanem legközelebb agresszívabb lesz. Arról nem beszélve hogy gyalogosok kiszámítathatatlanok és könnyen elvihetik a kormányodat egy hirtelen irányváltoztatással, vagy ütközhetsz nagyobb sérülésekkel. Velem ez is előfordult, három túrista egymás mellett, félig keresztbe a bicikliúton, azt hittem elférek, egyik széttárja a karját hogy mutogasson..

 

az utvonal valasztason kurva sok mulik.ha budapesten meg lehet oldani akkor nehogy mar videken ne lehessen alternativ utvonalat talalni a biciklis kozlekedesre.es alternativ alatt nem jardat ertek.
 
hozza kell szoktatnunk az autosokat hogy mi is a kozlekedes reszei vagyunk es ez a jardarol nem fog menni.

 
Budapesten nem mindenhol lehet megoldani. Velem simán előfordult hogy pont azért hogy elkerüljem a körutat bemegyek mellékutcába, ahol az agresszív autós elkezd dudálni hogy haladjak már, majdnem nekem is jött. A körutat nem mindig lehet kikerülni, ott meg az a baj hogy a két sávot előszeretettel ki is használják az autósok, azzal nem számítva hogy egy biciklis lehet hogy pont 3 centivel elfér, de ha 5 centit kitér akkor már ledarálta. Sokan nem érzik hogy milyen széles a kocsi és inkább neked jönnek mint a másik kocsihoz kerülnek közel. A buszok sem szeretik ha buszsávban lassítod őket. A taxisokat meg amúgy se sok érdekel, főleg nem ha odaállnak a kollega ajtaja mellé, elfoglalva azt a kis maradék folyosót is amin egy biciklis még elférne a két sávban haladó kocsik mellett, mert sürgősen meg kell beszélniük a tegnapi meccset amig nincs új fuvar. Ha középen haladsz a jobb sávban hogy az idióták se jöjjenek véletlen melléd akik egyébként elütnének mert azt hiszik hogy lapos kartonból vagy, akkor azért ütnek el.
 

Szerk: szerintem ahogy egyre több bicajos van, úgy egyre inkább figyelnek rájuk. És ugye útvonal választáson tényleg sok múlik. A járdán bicajozó marharépákat viszont én simán felrugdalnám. Melóhelyen többször előfordult, h kilépek a kerítés kapun, és tized másodperceken múlott, h belém ne jöjjenek. Mindez egy kihalt úton, csak mert neki ott a biztonságos. Akkor már maradjon otthon, vagy járjon kocsival...


Attól hogy többb lesz a biciklis nem fog semmi változni, csak, mint Londonban, több lesz a halott. Elsősorban a politikának kell lépnie, bicikliút ügyben. Rendesen kiépített bicikliútrol van szó, ami konkrétan azt jelentené hogy a pl. körúton a járda felét fel kéne számolni, és nem úgy mint a Margit hídon egy vödör festékkel, hanem rendesen, szintkülönbségű padkával elválasztva. Ami persze azt is jelentené hogy fel kéne számolni a különbözö vendéglátó/pénzmosodás maffiákat akik jelenleg elfoglalják a járdák felét, tehát nem fog megtörténni.

Mellékutcákban hasonlóan nem fog semmi változni mert nincs arra senkinek pénze/mersze vagy érdeke hogy kidugja a nyakát és eszközöljön közhasznú mélygarázsberuházásokat, amivel meg lehetne oldani a parkolási problémát, ami helyet adna használható útszélességeknek.



#1262
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Városban gyakran megyek montival a járdán, ahol bőségesen  vannak járókelők. Sokszor nem libasorban mennek, hanem mint ahogyan az orosz viszi a létrát: keresztben.

 
Teljesen jogos, mivel gyalogosok, járdán. Az lehet hogy zavaró amikor megosztott gyalogos/biciklis sávról van szó, ahol tipikusan hárman/négyen egymás mellett sétálnak mintha bringások nem léteznének, vagy ha egyedül akkor középen, nem jobbra tartva. De akkor is neked kell vigyáznod, főleg ha hátulról jössz. Ilyenkor kulturált csöngetés legtöbbször elég.
 

Az utcát életveszélyesnek tarom.

 
Nem veszélyesebb mint az élet, ahol mindenki garantáltan meghal :) De egyetértek, főleg Budapesten nagyon sok helyen veszélyes biciklizni, legtöbbször mert nem figyelnek a résztvevők, néha mert idióta módon van kialakítva a kerékpárút, ha egyáltalán van. Néha mert vannak nem beszámítható agresszív alanyok akik konkrétan az életedre törnek, anélkül hogy rászolgáltál volna. Volt már hogy direkt nekem jött (szabályosan haladtam, sietett, dudált, nem tetszett hogy nem állok - szabálytalanul - félre, mérgében mellémjött, elcsapott és elhajtott). A tett (és cserbenhagyás) súlyossága, több tanú vele ellentétes és a határozatba foglalt logikailag ellentmondásos, hamis vallomása ellenére megúszta enyhe pénzbírsággal, de nincs értelme emiatt elkezdeni félni, csak tanulni belőle. Azon a szitun semmi sem segített volna, de azért nem azt jelenti hogy ezek után nem megyek ki az utcára.
 

Szerintetek mivel érdemes a tudtukra adni, hogy mögöttük vagyok és szeretnék előre menni?

 
Csengővel. Néha elég ha váltasz, vagy meghúzod a féket, köhintesz, elnézést kérsz. Ha nem sietek lelassítok és egy idő után a legtöbben észrevesznek, van aki előzékenyen félreáll, van aki azért áll félre mert nem érzi jól magát ha "követik" :) De alapjában véve nem illik a járdán biciklizni ha van rá más lehetőség, és ha mégis akkor a lehető leglassabban. Sok idős ember megijed amikor elhaladsz mellettük, sebességtől függetlenül, egyszerűen a közelségtől. Nincsenek a biciklishez szokva, meg hogy a biciklin ülő általában kimagaslik, ami pszichológiailag fenyegető lehet.
 

Tudnátok ajánlani spéci biciklidudát, amik kinézetre és hangra normálisak és nem is drága?
Olyan hangra gondoltam, amit nem éreznek zaklatónak, elvégre szabálytalankodok ha a járdán megyek.

 

Olyan duda nincs. Lehet hogy össze kéne állni a különböző elektromos autogyártónak a hangtervezőivel, nemsokára kötelező lesz nekik valamit kibocsájtani és már megy a nagy dizájn hogy mi az a nem fenyegető, de erőt, viszont biztonságot és ugyanakkor visszafogott feltünést sugalló hanghullám ami a márkához illik :)
 

Pl. nekem ilyen van, nagyon kis vékony, szerény hangja van: http://www.bringabut...engo-arany.html

 

Nekem is hasonló van, evvel csak az a baj hogy a "one ping only" fajta a súly miatt általában outin van, amitől néha megijednek mert van aki emiatt gyorsabb sebességgel asszociálja. Ami nem mindig baj persze. Viszont azt is tudni kell hogy a bringásoknak is vannak sebességkorlátozásaik, úgy tudom 30 km/h bringaúton, 20 közös gyalogos/bringaúton, 10 járdán (ha nincs más biztonságos lehetőség). Az átlag pajtás ezt meghaladja, és sok más KRESZ és illemszabályt.
 

Amúgy, mit tartasz életveszélyesnek ? Számomra fölfoghatatlan, mivel én hosszú évek óta napi szinten Budapesten bringázom.

 
Lehet hogy szerencséd van, más helyeken jársz vagy más frekvenciával, de már Budán is, Pesten is többször elütöttek, legtöbbször mert az autós befordul a kijelölt bicikliúton keresztül, teljes mértékben leszarva hogy ott bárki halad, akármennyire látható vagy (tehát fényes nappal). Csak azt nézik hogy jó, nincs gyalogos, akkor gáz. Szerintem legtöbbjüknek fogalma sincs hogy ott egyáltalán bicikliút halad, akármennyire egyértelmű, akár vörös aszfalt, külön lámpa, villogó sárga lámpa pont erre figyelmeztetve. Villogó lámpa ezen nem segít, duda meg kétélű, taxinál vagy fehér BMW-nél pl. ne próbáld ha nem akarsz külsőleg applikált szeppukut.



#1263
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Kaptam egy Knog Boomer tölthető lámpát, aminek valami miatt tönkrement az elektronikája, és most nem lehet bekapcsolni.

Valakinek volt már hasonló problémája?

 

Nálam több Knog Blindernek (4 piros LEDes hátsó) volt hasonló problémája: látszólagosan véletlenszerűen nem kapcsol be, ha egy másodpercre bedugom a töltőre, vagy számítógépbe akkor viszont utána órákig világít. Nem tudom hogy az elektronika e a hiba vagy a szoftver, mert van benne egy olyan üzemmód hogy ha x másodpercig nyomod a gombot akkor lemeríti magát 40%-ra tároláshoz, ami nem igazán jó megoldás mert szintén pár másodpercig kell nyomni hogy kikapcsoljon. Azt is írja a használati utasítás hogy nem szabad bedugni és utána bekapcsolni a számítógépet, mert megsérülhet az elektronika, tehát elég kényes.

 

Én azért vittem már többször vissza mert a szilikongumi rendszeres használat mellett elszakad, és mivel egybe van épitve nem lehet cserélni. Eddig mivel garancián belül volt szó nélkül visszacserélték, persze "eddig senkinek nem volt ilyen problémája".

 

A szoftvert az üzlet szerint nem lehet frissíteni. Kár mert amúgy meg vagyok vele elégedve, csak kicsit átprogramoznám hogy hosszabb ideig tartson alacsonyabb üzemmódban, így is elég vakító, és könnyebb legyen ki/bekapcsolni (gyakorlatilag egy gombnyomás be, egy ki, hosszabb nyomás üzemmódváltoztatáshoz, tárolás üzemmódot teljesen kiiktatnám). Volt már olyan hogy rámdudáltak mert nem tetszett a fényereje.



#1264
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

 

Nem tudom hogy lényegesen változtak e az utóbbi 2 évben a használt LEDek a Topeak White Lite-ban, amit a cikk "Három magas fényű LED"-nek titulál, de a régebbi mindenesetre csak arra jó hogy megfelelj a KRESZ-nek ha rendőr bácsi észrevesz, amit ezzel aligha fog. Csak arra hasznos hogy megnézd még mennyi töltés van a pulzusmérő/sebességszenzor elemeiben. Még talán egy minimális helyzetjelzésre jó ha tiszta új elemek vannak benne, de ahogy egy pár órát égett a két CR2032 nagyon gyorsan veszít abból a kevésből is. Az ilyen telepek csak arra vannak hogy a mérleged egy pár hónapig reggelente 10 másodpercre bekapcsoljon, bármilyen hatékony LEDeket használnak nem bírják se rövid teljesítménnyel, se hosszú távon jelentős fényerővel.



#1265
gajdokristof

gajdokristof

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts

Sziasztok!

 

Kaptam egy Knog Boomer tölthető lámpát, aminek valami miatt tönkrement az elektronikája, és most nem lehet bekapcsolni. Töltéskor világít a piros és feltöltődés után világít a zöld led is benne, de a fehér fényt nem lehet bekapcsolni rajta. A háza pedig össze van hegesztve, így szerelhetetlennek tűnik komolyabb károkozás nélkül.

 

Valakinek volt már hasonló problémája?

Van hivatalos beszllítója a Knog lámpáknak akihez fordulhatnék?

Tudtok esetleg szervizről, ahol tudnak ilyet szerelni?

 

Köszi!

Kristóf



#1266
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Szilikongumi a lencse (szerintem bírnia kéne). Gyárilag se teljesen víztiszta, (enyhén opálos), sajnos könnyen koszolódik, illetve sérül is a "fedőhám".

Ha végképp tisztíthatatlan, akkor barbár megoldásként bortotvaéles szikével lemetszhető a lencse teteje (túl mélyen nem szabad, mert akkor a chip bekötőhuzaljai is megsérülhetnek). Így már kijön a teljes fénymennyiség a ledből, de optikailag már soha nem lessz tökéletes... 

 

Nem gondoltam, hogy szilikongumi. Amikor megjött, volt rajta valami kis apróság, de az ujjammal lejött (fogdosni sem volt okos dolog). Csak öntöttem rá egy fél kupaknyi isopropyl alkoholt (a háromra összesen, ami nyilván azonnal lefolyt), 10-20 másodpercig hagytam állni, de nem dörzsöltem, hozzá sem értem a lencsékhez, aztán teljesen lefújtam gyenge levegővel. Ránézésre semmi változás nincs a lencsén. De nyilván megmarhatta a felületét, amit nem látok. A leírtak alapján kell aggóndom, pl. pár százalék fényerő csökkenés vagy ez semmi?

 

A lentiekhez: én nem mennék járdán. Nem kötelező bringával közlekedni ha olyanok a viszonyok, én nem is teszem ahol veszélyeztetve érzem magam. Az én lámpám tényleg erős, már 50m-ről félreállnak esetenként (menekülnek a fényárból), már az a havi 1-2 ember, akivel összetalálkozom, de általában elfordítom és letompítom, hogy ne vakítson el senkit. AirZound BikeHorn 120 decibeles dudám van, de már leszereltem, mert erdőben szívrohamot kapnának tőle. A hope pro agy csinál akkora hangot, amitől félreállnak maguktól is, ha meg nem akkor szólok. Balaton körre és hosszabb aszfaltos útra viszont felrakom és akkor a bunkó autósokra + kijelölt bicikli úton, ahol a gyalogosnak semmi keresnivalója már 100m-ről rá tudok dudálni. A legtöbben már ettől takarodnak mint a legyek, ha meg nem, akkor mögötte dudálok rá hogy jól ijedjen meg, mert megérdemli. Sajnos az a baj, hogy sokan ettől sem fognak rájönni, hogy rossz helyen mennek, mert annyira iq hiányosak és még agresszívoskodnak is, de sajnos itthon ez a mentalitás van, azért sem megyünk semmire.



#1267
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

OFF leszek kicsit:

Napi szintű budapesti bringásként is elfogadom, hogy egy gyakorlatlan, félő bringásnak elsőre ez úgy tűnik, hogy ez aztán maga a halál. Én is látok sok bringást, akinek az egész  mozgásán látszik, hogy nagyon kis ügyetlenke. De sokat gondolkoztam, hogy most menjek oda hozzá és kezdjem el ellátni jótanácsokkal, tanítgatsam ?

Alapvető szerintem, hogy TE jól látszódj. Én nappal is villogtatom az első villogóm. A hátizsákomon fönt van az uv-zöld esővédő + estére brutál erejű a hátsó lámpám.

Nem magad elé, az első kerék előtti 10m-t kell figyelni, hanem jó előre nézni, figyelni az autók mozgását, az úthibákat, táblákat.

Nagyon fontos még a tempód ! Ne legyen nagy különbség a forgalom résztvevőinek tempója között. A forgalomban egyszerűen meg kell próbálni fölvenni a forgalom tempóját. Persze, te bringás vagy és nem tudsz egy autó tempójában menni. De pl. reggel a Kerepesi vagy Rákóczi úton alig mennek nálam gyorsabban az autók, buszok. (de itt vannak buszsávok, ott az autók nem zavarnak, a 7es buszt meg elengedem ha jön. A feketét nem, az nem gyorsabb nálam a sok megállója miatt)

Ahogy másik sporttárs is írta, az útvonalválasztás is jó ötlet. Pl. az Üllői útra én sem szívesen megyek ki a kocsik közé de ott pl. vannak párhuzamos, kis forgalmú utcák.

Bevallom, néha én is járdázom de ott, ahol a nullához közeli a gyalogos forgalom. Hungária krt külső szakaszai, Üllői út kifelé a Fradi pályától Kispest felé, Kerepesi út Stadionok és Örs vezér tér közti szakaszán alig járnak. (persze a Pillangó metró megállónál vigyázni ! )

De járdán nem csöngetünk, dudálunk. Viszont bringaúton én is csöngetek a gyalogosokra !

Hát, gyakorolni kell. Sok sikert !

dettó. nappal is világítok egy lámpával, egyel pedig villogok.

ez előre-hátra alap.

plusz a fényvisszaverős ruházat, plusz a láthatósági cuccok (vannak jó minőségűek is, nem kell mindjárt a kukásmellényre gondolni)

emellett megfelelően előre tekintve és a forgalmat helyesen felmérve kell kerékpározni, ahol lehet a kerékpár utakat keresni, és nem akadályozni az autósokat! senki sem önkéntes rendőr, legyünk mi a türelmesebbek és empatikusabbak.


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1268
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,688 posts

OFF leszek kicsit:

Napi szintű budapesti bringásként is elfogadom, hogy egy gyakorlatlan, félő bringásnak elsőre ez úgy tűnik, hogy ez aztán maga a halál. Én is látok sok bringást, akinek az egész  mozgásán látszik, hogy nagyon kis ügyetlenke. De sokat gondolkoztam, hogy most menjek oda hozzá és kezdjem el ellátni jótanácsokkal, tanítgatsam ?

Alapvető szerintem, hogy TE jól látszódj. Én nappal is villogtatom az első villogóm. A hátizsákomon fönt van az uv-zöld esővédő + estére brutál erejű a hátsó lámpám.

Nem magad elé, az első kerék előtti 10m-t kell figyelni, hanem jó előre nézni, figyelni az autók mozgását, az úthibákat, táblákat.

Nagyon fontos még a tempód ! Ne legyen nagy különbség a forgalom résztvevőinek tempója között. A forgalomban egyszerűen meg kell próbálni fölvenni a forgalom tempóját. Persze, te bringás vagy és nem tudsz egy autó tempójában menni. De pl. reggel a Kerepesi vagy Rákóczi úton alig mennek nálam gyorsabban az autók, buszok. (de itt vannak buszsávok, ott az autók nem zavarnak, a 7es buszt meg elengedem ha jön. A feketét nem, az nem gyorsabb nálam a sok megállója miatt)

Ahogy másik sporttárs is írta, az útvonalválasztás is jó ötlet. Pl. az Üllői útra én sem szívesen megyek ki a kocsik közé de ott pl. vannak párhuzamos, kis forgalmú utcák.

Bevallom, néha én is járdázom de ott, ahol a nullához közeli a gyalogos forgalom. Hungária krt külső szakaszai, Üllői út kifelé a Fradi pályától Kispest felé, Kerepesi út Stadionok és Örs vezér tér közti szakaszán alig járnak. (persze a Pillangó metró megállónál vigyázni ! )

De járdán nem csöngetünk, dudálunk. Viszont bringaúton én is csöngetek a gyalogosokra !

Hát, gyakorolni kell. Sok sikert !


Marci

#1269
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

Sziasztok!

 

Ez a kérdés lehet nem ide tartozik, de nem találtam jobb topikot.

Városban gyakran megyek montival a járdán, ahol bőségesen  vannak járókelők. Sokszor nem libasorban mennek, hanem mint ahogyan az orosz viszi a létrát: keresztben.

Az utcát életveszélyesnek tarom.

Szerintetek mivel érdemes a tudtukra adni, hogy mögöttük vagyok és szeretnék előre menni?

Tudnátok ajánlani spéci biciklidudát, amik kinézetre és hangra normálisak és nem is drága?

Olyan hangra gondoltam, amit nem éreznek zaklatónak, elvégre szabálytalankodok ha a járdán megyek.

 

Csengőm nincs, köhinteni szoktam, de néha elég hangosan kell kényszerítetten köhögni. :) Beszólogatni nem akarok. Hagyományos csengő hangja nem tetszik. A nyomkodós duda sem.

 

Köszönöm a korábbi hasznos infókat is.

Nem hinném, h okos dolog járdán bicajozni.

 

Szerk: szerintem ahogy egyre több bicajos van, úgy egyre inkább figyelnek rájuk. És ugye útvonal választáson tényleg sok múlik. A járdán bicajozó marharépákat viszont én simán felrugdalnám. Melóhelyen többször előfordult, h kilépek a kerítés kapun, és tized másodperceken múlott, h belém ne jöjjenek. Mindez egy kihalt úton, csak mert neki ott a biztonságos. Akkor már maradjon otthon, vagy járjon kocsival...


Edited by ncc1701, 2014. March 16. - 08:44.


#1270
energy

energy

    vendég

  • fórumtag
  • 100 posts

az utvonal valasztason kurva sok mulik.ha budapesten meg lehet oldani akkor nehogy mar videken ne lehessen alternativ utvonalat talalni a biciklis kozlekedesre.es alternativ alatt nem jardat ertek.

 

hozza kell szoktatnunk az autosokat hogy mi is a kozlekedes reszei vagyunk es ez a jardarol nem fog menni.

Amikor lehet én is a kevébé forgalamas úton megyek, ha meg nem, ott a járda.

Szerintem belvárosi  forgalmas útra nem való a normál vagy lassabb tapóban haladó bicikli.


Edited by energy, 2014. March 16. - 02:34.


#1271
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts

az utvonal valasztason kurva sok mulik.ha budapesten meg lehet oldani akkor nehogy mar videken ne lehessen alternativ utvonalat talalni a biciklis kozlekedesre.es alternativ alatt nem jardat ertek.

 

hozza kell szoktatnunk az autosokat hogy mi is a kozlekedes reszei vagyunk es ez a jardarol nem fog menni.


regi/hibas agyvaltokat veszek.


#1272
energy

energy

    vendég

  • fórumtag
  • 100 posts

Az ebay-en láttam 1 dolláros iránytűs csengőt (nem tudom ténylegesen milyen) :
http://www.ebay.com/...=item4d1635bcce

Vettem 1 dollárért folyadékos iránytűt onnan, leszámítva hogy 0 fok alatt nem működik rendesen, már egy éve jó.


Edited by energy, 2014. March 16. - 00:57.


#1273
energy

energy

    vendég

  • fórumtag
  • 100 posts

Köszönöm a választ mindenkinek.

 

Balu1, eddig is így csináltam, hogy udvariasan szóltam, előre mennék. Már van erős lámpám, sötétben az még jobb lesz. Akkor egyelőre marad ez így.  :)

-----

Marton, régen pont ugyanúgy gondoltam, hogyan Te, míg elcsapott egy külföldi (ukrán) kocsi. Komoly bajom szerencsére nem lett, de azóta félek. Aztán letettem a kocsis kresz vizsgát is.  Ha egy autósnak pillanatra valami eltereli a figyelmét, rosszak a körülmények, lehet bármekkora ügyességed és tudásod. A kocsi lesz mindig az erősebb.

Többnyire elfogadom a gyalogosok tempóját, akár az úttestre kimenve kikerülöm őket és megpróbálom elkerülni, hogy szólni kelljen.

Szerintem Budapest biciklis szempontból életveszélyes a javából. Lehet, sokkal ügyesebb vagy az átlagnál. Én vidéki nagyobb városban élek.

Pár éve a zebrán gyalogosan mentem, egy vén hülye autós éppen akkor nem a menetirányt nézte, úgy kellett ráordibálnom. Éppen meg tudott állni.

---

Grande, úgy szoktam, hogy csak jelentősen forgalmas úton megyek a járdán, olyan helyen a járda is jobb. Lovas a bicikliúton elég durva, az még össze is csinálja a terepet. :)  Tetszik az a hangkeltő alkalmatosság. :)


Edited by energy, 2014. March 16. - 00:08.


#1274
Grande

Grande

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,328 posts

Sziasztok!

 

Ez a kérdés lehet nem ide tartozik, de nem találtam jobb topikot.

Városban gyakran megyek montival a járdán, ahol bőségesen  vannak járókelők. Sokszor nem libasorban mennek, hanem mint ahogyan az orosz viszi a létrát: keresztben.

Az utcát életveszélyesnek tarom.

Szerintetek mivel érdemes a tudtukra adni, hogy mögöttük vagyok és szeretnék előre menni?

Tudnátok ajánlani spéci biciklidudát, amik kinézetre és hangra normálisak és nem is drága?

Olyan hangra gondoltam, amit nem éreznek zaklatónak, elvégre szabálytalankodok ha a járdán megyek.

 

Csengőm nincs, köhinteni szoktam, de néha elég hangosan kell kényszerítetten köhögni. :) Beszólogatni nem akarok. Hagyományos csengő hangja nem tetszik. A nyomkodós duda sem.

 

Köszönöm a korábbi hasznos infókat is.

 

Valóban "bunkóság" járdán biciklizve még csengetgetni is. Semmi keresnivalód ott. Vagy, ha mégis ott mész, akkor CSEND a neved és addig vársz, ameddig esetleg elengednek. Kresz szerint is csak kivételes esetben mehetsz járdán. Hozzáteszem, én is sokáig járdáztam Pesten (most is néha száz méteres távokon, ha úgy adódik), félve a forgalomtól, de végül mégis a főúton közlekedem hosszú ideje. Sokkal hatékonyabb, mint járdán csoszogni. Figyelni kell, folyamatosan radarozni körbe, ennyi a titka. Nyilván vannak bunkó autósok.. akikkel nem tudsz mit kezdeni. 

 

Nálam most nagyobb probléma, hogy az itt átadott új bringaúton mindenki jár, akinek semmi keresnivalója ott. Nem osztott bringaút, tehát csak kerékpárosoknak kijelölve, táblával is.. egy-egy sávban. Szóval autós!!!! (ha még egyet látok feljelentem rendőrségen), lovasok!!!, motoros, kutyás, görkoris, gyerekes család, gyalogos kis csoportban, nagy csoportban).  .. és baromira fel vannak háborodva, hogy félre kell állni.. és én vagyok a bunkó tapló paraszt, ha a kerékpárúton a csengetésem ellenére nem lehúzodó emberkéket kicentizem. 

Úgyhogy tervezem egy ilyen Hornit beszerzését a csengő mellé :) és továbbra is centizem a renitets delikvenseket.


  • gtitdi likes this

#1275
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,688 posts
Városban gyakran megyek montival a járdán, ahol bőségesen  vannak járókelők. Sokszor nem libasorban mennek, hanem mint ahogyan az orosz viszi a létrát: keresztben.

Az utcát életveszélyesnek tartom.

Szerintetek mivel érdemes a tudtukra adni, hogy mögöttük vagyok és szeretnék előre menni?

Tudnátok ajánlani spéci biciklidudát, amik kinézetre és hangra normálisak és nem is drága?

Olyan hangra gondoltam, amit nem éreznek zaklatónak, elvégre szabálytalankodok ha a járdán megyek.

 

Csengőm nincs, köhinteni szoktam, de néha elég hangosan kell kényszerítetten köhögni. :) Beszólogatni nem akarok. Hagyományos csengő hangja nem tetszik. A nyomkodós duda sem.

 

Köszönöm a korábbi hasznos infókat is.

Sajnos azt kell mondjam, a hiba benned van. Nem a járdán, emberek közt kell bringáznod. Ráadásul még rájuk is akarsz dudálni. Egyszerűen ott nincs helyed, ha meg ott akarsz menni, fogadd el az Ő tempójukat. Bringával az úton kell közlekedni. Ha ezt nem mered, vannak a Kerékpáros Klubnak oktatásai, ahol tanítanak a városban közlekedni.

Még mindig a bringacsengő a legjobb megoldás. Vannak egészen finom hangúak is. Pl. nekem ilyen van, nagyon kis vékony, szerény hangja van: http://www.bringabut...engo-arany.html

Amúgy, mit tartasz életveszélyesnek ? Számomra fölfoghatatlan, mivel én hosszú évek óta napi szinten Budapesten bringázom. Figyelni kell de félni semmiképpen nem szabad a forgalomtól. De járdán menni semmiképpen nem jó megoldás.


Marci

#1276
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Estem egy erős lámpa (esetleg fejlámpa reflektor) feljebb emelése, ide-oda villantása, amerre szeretnél utat kérni, is sokat segít, ha éppen bringa úton sokan gyalogolnak..  Nappal meg "Bocsánat, szeretnék elmenni, köszönöm szépen". zajkeltő dudára vagy hasonlóra biztosan berágnak, de ha szépen kéred és köszönöd akor sz'tem nem problémáznak és utat adnak.  Ez erdei túriste úton is segít, ha népes család megy előtted jókora káoszban. Persze az első, hogy lassítsunk le és óvatosan közelítsünk. Aztán lehet a fék kart kicsit mocorgatni, hogy kopogjon, vagy a láltót kattogtatni ha olyan, hogy még nem, vált de kattan kicist oda vissza. Bármi jó ami diszkrét hangot ad és nem vált ki nagy riadalmat indulatokat és ellenérzést a bringással szemben.. Leghumánusabb a lassítás és az udvariak "kérem, köszönöm" emberi szó, ha már a járdán mész.

 

Más..

Kalaius-nak még tartozom a válasszal de még mindig nem volt energiám tisztázni az akkor sebtében megírt válasz jegyzeteimet, pedig mindig rá akarom szánni magam. Azelőtt mindenhez sokkal nagyobb türelmem volt. Közben láttam, DöG úr megírta a lényegét, méghozzá egészen jól, szokása szerint. :)


Edited by Balu1, 2014. March 15. - 06:09.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1277
energy

energy

    vendég

  • fórumtag
  • 100 posts

Sziasztok!

 

Ez a kérdés lehet nem ide tartozik, de nem találtam jobb topikot.

Városban gyakran megyek montival a járdán, ahol bőségesen  vannak járókelők. Sokszor nem libasorban mennek, hanem mint ahogyan az orosz viszi a létrát: keresztben.

Az utcát életveszélyesnek tarom.

Szerintetek mivel érdemes a tudtukra adni, hogy mögöttük vagyok és szeretnék előre menni?

Tudnátok ajánlani spéci biciklidudát, amik kinézetre és hangra normálisak és nem is drága?

Olyan hangra gondoltam, amit nem éreznek zaklatónak, elvégre szabálytalankodok ha a járdán megyek.

 

Csengőm nincs, köhinteni szoktam, de néha elég hangosan kell kényszerítetten köhögni. :) Beszólogatni nem akarok. Hagyományos csengő hangja nem tetszik. A nyomkodós duda sem.

 

Köszönöm a korábbi hasznos infókat is.


Edited by energy, 2014. March 15. - 03:17.


#1278
DöG

DöG

    vendég

  • fórumtag
  • 229 posts

Nabi

Tudtok tippet adni lámpára városba?...
Nem építeni szeretnék, csak venni egy normálisat, ami tartós, lehetőleg szabvány elemes, használható fényereje van, épkézláb rögzítése...

Olvastad?
http://velo.hu/nagy-...irodalmaba.html, Testbike.hu-n is találni véleményeket...
Ezeket a nagyobb Trelockokat ajánlom nézegetni, Jó fényük van, ráadásul nem is vakítja a szembejövőket! ;)
 

freddyke

LED szakik! Nem voltam biztos, hogy a LED-ek tiszták, a LED panelekre (CREE XM-L2 U2 LED-ekkel) öntöttem egy fél kupaknyi isopropil alkoholt (nyilván lefolyt azonnal) és 10-20 másodperc után szárazra fújtam kézi levegőpumpával. Ugye ez nem károsítja a LED lencséjét? Manual szerint szabad vele tisztítani. Nem tudom mennyire volt bölcs dolog.

Szilikongumi a lencse (szerintem bírnia kéne). Gyárilag se teljesen víztiszta, (enyhén opálos), sajnos könnyen koszolódik, illetve sérül is a "fedőhám".

Ha végképp tisztíthatatlan, akkor barbár megoldásként bortotvaéles szikével lemetszhető a lencse teteje (túl mélyen nem szabad, mert akkor a chip bekötőhuzaljai is megsérülhetnek). Így már kijön a teljes fénymennyiség a ledből, de optikailag már soha nem lessz tökéletes... 



#1279
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts

Sziasztok!

 

Tudtok tippet adni lámpára városba?

Ilyenem volt:

http://www.mmbike.hu/cateye-hlel135

 

Ennek az a baja, hogy kb fél-egy év után letörik a kis műanyag nyelv az alján, amitől bekattan a bilincsbe.

Amúgy jó lámpa.

 

Nem építeni szeretnék, csak venni egy normálisat, ami tartós, lehetőleg szabvány elemes, használható fényereje van, épkézláb rögzítése...

 

Volt már pár lámpám, de a f.sz kivan tőle, hogy mindegyik behalt hamar valami buzi kis tervezési hiba miatt, pedig nem is legolcsóbbakat vettem...

 

Köszi

 

Én városban eredetileg olcsó szilikonos lámpákat használtam, amiknek jelképes a fénye, látni kevés, csak látszani elég, csak meguntam, hogy minden lakatolásnál plusz idő levenni/felrakni őket. Aztán múlt évben a dx-ről vett fejlámpát rögzítettem a sisakra, amit amúgy sem hagyok ott sehol. 

Előnyei: 

hátul az elemtartón külön kapcsolható villogó vagy folyamatos piros fény

elől villogó, gyenge fény és erős fény közül lehet választani

utóbbi akár terepre is elég lehet, de városban csak a villogó gyengébb fényt használom

hátrány:

a lámpát akkor is "cipelem", ha biztos, hogy nem fogok sötétben tekerni, bár télen ez ritkán fordult elő (nyáron lehet, hogy visszaállok a szilikonos lámpákra, mert ált. tudom előre, ha sötétben is kell bringáznom)

 

szóval én azt ajánlanám, hogy dealextreme-ről rendelj fejlámpát, olcsók és erős fényűek.

amire figyelni kell esetleg, hogy a commentek között írnak-e valami problémáról, pl. előfordul, hogy némelyiket babafejre tervezik a méret alapján...  



#1280
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

LED szakik! Nem voltam biztos, hogy a LED-ek tiszták, a LED panelekre (CREE XM-L2 U2 LED-ekkel) öntöttem egy fél kupaknyi isopropil alkoholt (nyilván lefolyt azonnal) és 10-20 másodperc után szárazra fújtam kézi levegőpumpával. Ugye ez nem károsítja a LED lencséjét? Manual szerint szabad vele tisztítani. Nem tudom mennyire volt bölcs dolog.