Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Látni & látszani!

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
8729 hozzászólás a témában

#1261
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

OFF leszek kicsit:

Napi szintű budapesti bringásként is elfogadom, hogy egy gyakorlatlan, félő bringásnak elsőre ez úgy tűnik, hogy ez aztán maga a halál. Én is látok sok bringást, akinek az egész  mozgásán látszik, hogy nagyon kis ügyetlenke. De sokat gondolkoztam, hogy most menjek oda hozzá és kezdjem el ellátni jótanácsokkal, tanítgatsam ?

Alapvető szerintem, hogy TE jól látszódj. Én nappal is villogtatom az első villogóm. A hátizsákomon fönt van az uv-zöld esővédő + estére brutál erejű a hátsó lámpám.

Nem magad elé, az első kerék előtti 10m-t kell figyelni, hanem jó előre nézni, figyelni az autók mozgását, az úthibákat, táblákat.

Nagyon fontos még a tempód ! Ne legyen nagy különbség a forgalom résztvevőinek tempója között. A forgalomban egyszerűen meg kell próbálni fölvenni a forgalom tempóját. Persze, te bringás vagy és nem tudsz egy autó tempójában menni. De pl. reggel a Kerepesi vagy Rákóczi úton alig mennek nálam gyorsabban az autók, buszok. (de itt vannak buszsávok, ott az autók nem zavarnak, a 7es buszt meg elengedem ha jön. A feketét nem, az nem gyorsabb nálam a sok megállója miatt)

Ahogy másik sporttárs is írta, az útvonalválasztás is jó ötlet. Pl. az Üllői útra én sem szívesen megyek ki a kocsik közé de ott pl. vannak párhuzamos, kis forgalmú utcák.

Bevallom, néha én is járdázom de ott, ahol a nullához közeli a gyalogos forgalom. Hungária krt külső szakaszai, Üllői út kifelé a Fradi pályától Kispest felé, Kerepesi út Stadionok és Örs vezér tér közti szakaszán alig járnak. (persze a Pillangó metró megállónál vigyázni ! )

De járdán nem csöngetünk, dudálunk. Viszont bringaúton én is csöngetek a gyalogosokra !

Hát, gyakorolni kell. Sok sikert !


Marci

#1262
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Sziasztok!

 

Ez a kérdés lehet nem ide tartozik, de nem találtam jobb topikot.

Városban gyakran megyek montival a járdán, ahol bőségesen  vannak járókelők. Sokszor nem libasorban mennek, hanem mint ahogyan az orosz viszi a létrát: keresztben.

Az utcát életveszélyesnek tarom.

Szerintetek mivel érdemes a tudtukra adni, hogy mögöttük vagyok és szeretnék előre menni?

Tudnátok ajánlani spéci biciklidudát, amik kinézetre és hangra normálisak és nem is drága?

Olyan hangra gondoltam, amit nem éreznek zaklatónak, elvégre szabálytalankodok ha a járdán megyek.

 

Csengőm nincs, köhinteni szoktam, de néha elég hangosan kell kényszerítetten köhögni. :) Beszólogatni nem akarok. Hagyományos csengő hangja nem tetszik. A nyomkodós duda sem.

 

Köszönöm a korábbi hasznos infókat is.

Nem hinném, h okos dolog járdán bicajozni.

 

Szerk: szerintem ahogy egyre több bicajos van, úgy egyre inkább figyelnek rájuk. És ugye útvonal választáson tényleg sok múlik. A járdán bicajozó marharépákat viszont én simán felrugdalnám. Melóhelyen többször előfordult, h kilépek a kerítés kapun, és tized másodperceken múlott, h belém ne jöjjenek. Mindez egy kihalt úton, csak mert neki ott a biztonságos. Akkor már maradjon otthon, vagy járjon kocsival...


ncc1701 módosította - 2014. március 16. - 08:44


#1263
energy

energy

    vendég

  • fórumtag
  • 100 hozzászólás

az utvonal valasztason kurva sok mulik.ha budapesten meg lehet oldani akkor nehogy mar videken ne lehessen alternativ utvonalat talalni a biciklis kozlekedesre.es alternativ alatt nem jardat ertek.

 

hozza kell szoktatnunk az autosokat hogy mi is a kozlekedes reszei vagyunk es ez a jardarol nem fog menni.

Amikor lehet én is a kevébé forgalamas úton megyek, ha meg nem, ott a járda.

Szerintem belvárosi  forgalmas útra nem való a normál vagy lassabb tapóban haladó bicikli.


energy módosította - 2014. március 16. - 02:34


#1264
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

az utvonal valasztason kurva sok mulik.ha budapesten meg lehet oldani akkor nehogy mar videken ne lehessen alternativ utvonalat talalni a biciklis kozlekedesre.es alternativ alatt nem jardat ertek.

 

hozza kell szoktatnunk az autosokat hogy mi is a kozlekedes reszei vagyunk es ez a jardarol nem fog menni.


regi/hibas agyvaltokat veszek.


#1265
energy

energy

    vendég

  • fórumtag
  • 100 hozzászólás

Az ebay-en láttam 1 dolláros iránytűs csengőt (nem tudom ténylegesen milyen) :
http://www.ebay.com/...=item4d1635bcce

Vettem 1 dollárért folyadékos iránytűt onnan, leszámítva hogy 0 fok alatt nem működik rendesen, már egy éve jó.


energy módosította - 2014. március 16. - 00:57


#1266
energy

energy

    vendég

  • fórumtag
  • 100 hozzászólás

Köszönöm a választ mindenkinek.

 

Balu1, eddig is így csináltam, hogy udvariasan szóltam, előre mennék. Már van erős lámpám, sötétben az még jobb lesz. Akkor egyelőre marad ez így.  :)

-----

Marton, régen pont ugyanúgy gondoltam, hogyan Te, míg elcsapott egy külföldi (ukrán) kocsi. Komoly bajom szerencsére nem lett, de azóta félek. Aztán letettem a kocsis kresz vizsgát is.  Ha egy autósnak pillanatra valami eltereli a figyelmét, rosszak a körülmények, lehet bármekkora ügyességed és tudásod. A kocsi lesz mindig az erősebb.

Többnyire elfogadom a gyalogosok tempóját, akár az úttestre kimenve kikerülöm őket és megpróbálom elkerülni, hogy szólni kelljen.

Szerintem Budapest biciklis szempontból életveszélyes a javából. Lehet, sokkal ügyesebb vagy az átlagnál. Én vidéki nagyobb városban élek.

Pár éve a zebrán gyalogosan mentem, egy vén hülye autós éppen akkor nem a menetirányt nézte, úgy kellett ráordibálnom. Éppen meg tudott állni.

---

Grande, úgy szoktam, hogy csak jelentősen forgalmas úton megyek a járdán, olyan helyen a járda is jobb. Lovas a bicikliúton elég durva, az még össze is csinálja a terepet. :)  Tetszik az a hangkeltő alkalmatosság. :)


energy módosította - 2014. március 16. - 00:08


#1267
Grande

Grande

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.328 hozzászólás

Sziasztok!

 

Ez a kérdés lehet nem ide tartozik, de nem találtam jobb topikot.

Városban gyakran megyek montival a járdán, ahol bőségesen  vannak járókelők. Sokszor nem libasorban mennek, hanem mint ahogyan az orosz viszi a létrát: keresztben.

Az utcát életveszélyesnek tarom.

Szerintetek mivel érdemes a tudtukra adni, hogy mögöttük vagyok és szeretnék előre menni?

Tudnátok ajánlani spéci biciklidudát, amik kinézetre és hangra normálisak és nem is drága?

Olyan hangra gondoltam, amit nem éreznek zaklatónak, elvégre szabálytalankodok ha a járdán megyek.

 

Csengőm nincs, köhinteni szoktam, de néha elég hangosan kell kényszerítetten köhögni. :) Beszólogatni nem akarok. Hagyományos csengő hangja nem tetszik. A nyomkodós duda sem.

 

Köszönöm a korábbi hasznos infókat is.

 

Valóban "bunkóság" járdán biciklizve még csengetgetni is. Semmi keresnivalód ott. Vagy, ha mégis ott mész, akkor CSEND a neved és addig vársz, ameddig esetleg elengednek. Kresz szerint is csak kivételes esetben mehetsz járdán. Hozzáteszem, én is sokáig járdáztam Pesten (most is néha száz méteres távokon, ha úgy adódik), félve a forgalomtól, de végül mégis a főúton közlekedem hosszú ideje. Sokkal hatékonyabb, mint járdán csoszogni. Figyelni kell, folyamatosan radarozni körbe, ennyi a titka. Nyilván vannak bunkó autósok.. akikkel nem tudsz mit kezdeni. 

 

Nálam most nagyobb probléma, hogy az itt átadott új bringaúton mindenki jár, akinek semmi keresnivalója ott. Nem osztott bringaút, tehát csak kerékpárosoknak kijelölve, táblával is.. egy-egy sávban. Szóval autós!!!! (ha még egyet látok feljelentem rendőrségen), lovasok!!!, motoros, kutyás, görkoris, gyerekes család, gyalogos kis csoportban, nagy csoportban).  .. és baromira fel vannak háborodva, hogy félre kell állni.. és én vagyok a bunkó tapló paraszt, ha a kerékpárúton a csengetésem ellenére nem lehúzodó emberkéket kicentizem. 

Úgyhogy tervezem egy ilyen Hornit beszerzését a csengő mellé :) és továbbra is centizem a renitets delikvenseket.


  • gtitdi kedveli ezt

#1268
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás
Városban gyakran megyek montival a járdán, ahol bőségesen  vannak járókelők. Sokszor nem libasorban mennek, hanem mint ahogyan az orosz viszi a létrát: keresztben.

Az utcát életveszélyesnek tartom.

Szerintetek mivel érdemes a tudtukra adni, hogy mögöttük vagyok és szeretnék előre menni?

Tudnátok ajánlani spéci biciklidudát, amik kinézetre és hangra normálisak és nem is drága?

Olyan hangra gondoltam, amit nem éreznek zaklatónak, elvégre szabálytalankodok ha a járdán megyek.

 

Csengőm nincs, köhinteni szoktam, de néha elég hangosan kell kényszerítetten köhögni. :) Beszólogatni nem akarok. Hagyományos csengő hangja nem tetszik. A nyomkodós duda sem.

 

Köszönöm a korábbi hasznos infókat is.

Sajnos azt kell mondjam, a hiba benned van. Nem a járdán, emberek közt kell bringáznod. Ráadásul még rájuk is akarsz dudálni. Egyszerűen ott nincs helyed, ha meg ott akarsz menni, fogadd el az Ő tempójukat. Bringával az úton kell közlekedni. Ha ezt nem mered, vannak a Kerékpáros Klubnak oktatásai, ahol tanítanak a városban közlekedni.

Még mindig a bringacsengő a legjobb megoldás. Vannak egészen finom hangúak is. Pl. nekem ilyen van, nagyon kis vékony, szerény hangja van: http://www.bringabut...engo-arany.html

Amúgy, mit tartasz életveszélyesnek ? Számomra fölfoghatatlan, mivel én hosszú évek óta napi szinten Budapesten bringázom. Figyelni kell de félni semmiképpen nem szabad a forgalomtól. De járdán menni semmiképpen nem jó megoldás.


Marci

#1269
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Estem egy erős lámpa (esetleg fejlámpa reflektor) feljebb emelése, ide-oda villantása, amerre szeretnél utat kérni, is sokat segít, ha éppen bringa úton sokan gyalogolnak..  Nappal meg "Bocsánat, szeretnék elmenni, köszönöm szépen". zajkeltő dudára vagy hasonlóra biztosan berágnak, de ha szépen kéred és köszönöd akor sz'tem nem problémáznak és utat adnak.  Ez erdei túriste úton is segít, ha népes család megy előtted jókora káoszban. Persze az első, hogy lassítsunk le és óvatosan közelítsünk. Aztán lehet a fék kart kicsit mocorgatni, hogy kopogjon, vagy a láltót kattogtatni ha olyan, hogy még nem, vált de kattan kicist oda vissza. Bármi jó ami diszkrét hangot ad és nem vált ki nagy riadalmat indulatokat és ellenérzést a bringással szemben.. Leghumánusabb a lassítás és az udvariak "kérem, köszönöm" emberi szó, ha már a járdán mész.

 

Más..

Kalaius-nak még tartozom a válasszal de még mindig nem volt energiám tisztázni az akkor sebtében megírt válasz jegyzeteimet, pedig mindig rá akarom szánni magam. Azelőtt mindenhez sokkal nagyobb türelmem volt. Közben láttam, DöG úr megírta a lényegét, méghozzá egészen jól, szokása szerint. :)


Balu1 módosította - 2014. március 15. - 06:09

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1270
energy

energy

    vendég

  • fórumtag
  • 100 hozzászólás

Sziasztok!

 

Ez a kérdés lehet nem ide tartozik, de nem találtam jobb topikot.

Városban gyakran megyek montival a járdán, ahol bőségesen  vannak járókelők. Sokszor nem libasorban mennek, hanem mint ahogyan az orosz viszi a létrát: keresztben.

Az utcát életveszélyesnek tarom.

Szerintetek mivel érdemes a tudtukra adni, hogy mögöttük vagyok és szeretnék előre menni?

Tudnátok ajánlani spéci biciklidudát, amik kinézetre és hangra normálisak és nem is drága?

Olyan hangra gondoltam, amit nem éreznek zaklatónak, elvégre szabálytalankodok ha a járdán megyek.

 

Csengőm nincs, köhinteni szoktam, de néha elég hangosan kell kényszerítetten köhögni. :) Beszólogatni nem akarok. Hagyományos csengő hangja nem tetszik. A nyomkodós duda sem.

 

Köszönöm a korábbi hasznos infókat is.


energy módosította - 2014. március 15. - 03:17


#1271
DöG

DöG

    vendég

  • fórumtag
  • 229 hozzászólás

Nabi

Tudtok tippet adni lámpára városba?...
Nem építeni szeretnék, csak venni egy normálisat, ami tartós, lehetőleg szabvány elemes, használható fényereje van, épkézláb rögzítése...

Olvastad?
http://velo.hu/nagy-...irodalmaba.html, Testbike.hu-n is találni véleményeket...
Ezeket a nagyobb Trelockokat ajánlom nézegetni, Jó fényük van, ráadásul nem is vakítja a szembejövőket! ;)
 

freddyke

LED szakik! Nem voltam biztos, hogy a LED-ek tiszták, a LED panelekre (CREE XM-L2 U2 LED-ekkel) öntöttem egy fél kupaknyi isopropil alkoholt (nyilván lefolyt azonnal) és 10-20 másodperc után szárazra fújtam kézi levegőpumpával. Ugye ez nem károsítja a LED lencséjét? Manual szerint szabad vele tisztítani. Nem tudom mennyire volt bölcs dolog.

Szilikongumi a lencse (szerintem bírnia kéne). Gyárilag se teljesen víztiszta, (enyhén opálos), sajnos könnyen koszolódik, illetve sérül is a "fedőhám".

Ha végképp tisztíthatatlan, akkor barbár megoldásként bortotvaéles szikével lemetszhető a lencse teteje (túl mélyen nem szabad, mert akkor a chip bekötőhuzaljai is megsérülhetnek). Így már kijön a teljes fénymennyiség a ledből, de optikailag már soha nem lessz tökéletes... 



#1272
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás

Sziasztok!

 

Tudtok tippet adni lámpára városba?

Ilyenem volt:

http://www.mmbike.hu/cateye-hlel135

 

Ennek az a baja, hogy kb fél-egy év után letörik a kis műanyag nyelv az alján, amitől bekattan a bilincsbe.

Amúgy jó lámpa.

 

Nem építeni szeretnék, csak venni egy normálisat, ami tartós, lehetőleg szabvány elemes, használható fényereje van, épkézláb rögzítése...

 

Volt már pár lámpám, de a f.sz kivan tőle, hogy mindegyik behalt hamar valami buzi kis tervezési hiba miatt, pedig nem is legolcsóbbakat vettem...

 

Köszi

 

Én városban eredetileg olcsó szilikonos lámpákat használtam, amiknek jelképes a fénye, látni kevés, csak látszani elég, csak meguntam, hogy minden lakatolásnál plusz idő levenni/felrakni őket. Aztán múlt évben a dx-ről vett fejlámpát rögzítettem a sisakra, amit amúgy sem hagyok ott sehol. 

Előnyei: 

hátul az elemtartón külön kapcsolható villogó vagy folyamatos piros fény

elől villogó, gyenge fény és erős fény közül lehet választani

utóbbi akár terepre is elég lehet, de városban csak a villogó gyengébb fényt használom

hátrány:

a lámpát akkor is "cipelem", ha biztos, hogy nem fogok sötétben tekerni, bár télen ez ritkán fordult elő (nyáron lehet, hogy visszaállok a szilikonos lámpákra, mert ált. tudom előre, ha sötétben is kell bringáznom)

 

szóval én azt ajánlanám, hogy dealextreme-ről rendelj fejlámpát, olcsók és erős fényűek.

amire figyelni kell esetleg, hogy a commentek között írnak-e valami problémáról, pl. előfordul, hogy némelyiket babafejre tervezik a méret alapján...  



#1273
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

LED szakik! Nem voltam biztos, hogy a LED-ek tiszták, a LED panelekre (CREE XM-L2 U2 LED-ekkel) öntöttem egy fél kupaknyi isopropil alkoholt (nyilván lefolyt azonnal) és 10-20 másodperc után szárazra fújtam kézi levegőpumpával. Ugye ez nem károsítja a LED lencséjét? Manual szerint szabad vele tisztítani. Nem tudom mennyire volt bölcs dolog.



#1274
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Sziasztok!

 

Tudtok tippet adni lámpára városba?

Ilyenem volt:

http://www.mmbike.hu/cateye-hlel135

 

Ennek az a baja, hogy kb fél-egy év után letörik a kis műanyag nyelv az alján, amitől bekattan a bilincsbe.

Amúgy jó lámpa.

 

Nem építeni szeretnék, csak venni egy normálisat, ami tartós, lehetőleg szabvány elemes, használható fényereje van, épkézláb rögzítése...

 

Volt már pár lámpám, de a f.sz kivan tőle, hogy mindegyik behalt hamar valami buzi kis tervezési hiba miatt, pedig nem is legolcsóbbakat vettem...

 

Köszi

 

Szilikonos bilincseket elkerülném (pl. BBB BLS-62, Knog Blinder hátul) mert rendszeres használatnál elszakadnak és van amit nem lehet külön rendelni.

 

Ez nem igazán városi használatra van (gyakorlatilag két fokozat a négyből túl erős) és nem ugyanaz az árkategória (22-29e Ft) de ha csak a bilincs a lényeg akkor ajánlom a BBB BLS-71/72-t, könnyű ki-bekattintani és bombabiztos, de ha kell nem túl nehéz a bilincset se átrakni más bringára (inbus). Gondolom nem erre gondoltál de cserélhető aksija van amit lehet külön venni (saját tokban szabványos 18650 Li-Ion) ha a ~8 óra üzemidő nem elég.

 

Két baja van csak: vigyázni kell a mini-USB lyukat védő szilikonfedőre mert könnyen leszakad (nem nagy baj, szigszalaggal lehet biztosítani) és a programozása nem a leglogikusabb (legerősebb fényen villog, ami vakít, és a legerősebb üzemmódban kapcsol be, ezért érdemes nem kikapcsolni ha már majdnem üres az akku mert nem tudod megint bekapcsolni :)).



#1275
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Neklem Lumicycle van, korábban Dinotte volt. Ezek biztos, hogy bírják a strapát, de nem az az árkategória. Azt javaslom olyat keress, aminek a rögzítése O gyűrűs, azon általában nincs minek eltörni. Sajnos jobb tippet nem tudok adni.



#1276
Nabi

Nabi

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás

Sziasztok!

 

Tudtok tippet adni lámpára városba?

Ilyenem volt:

http://www.mmbike.hu/cateye-hlel135

 

Ennek az a baja, hogy kb fél-egy év után letörik a kis műanyag nyelv az alján, amitől bekattan a bilincsbe.

Amúgy jó lámpa.

 

Nem építeni szeretnék, csak venni egy normálisat, ami tartós, lehetőleg szabvány elemes, használható fényereje van, épkézláb rögzítése...

 

Volt már pár lámpám, de a f.sz kivan tőle, hogy mindegyik behalt hamar valami buzi kis tervezési hiba miatt, pedig nem is legolcsóbbakat vettem...

 

Köszi



#1277
DöG

DöG

    vendég

  • fórumtag
  • 229 hozzászólás

Ledlenser M17R kézilámpa: Egy LED, 850 lumen, szélesen fókuszálható optikával (kis ponttól a hatalmas körig). A tükrös-lencsés megoldás a határozott helyre koncentrált fénnyel sokkal hatékonyabb. A Ledlenser egy nagyon határozottan lehatárolt, egyenletesen megvilágított kört rajzol, ahol az összes fény ebbe koncentrálódik...

Lumicycle Explorer: 3db CREE XM-L U2 Cool White LED.
A fényfolt úgy néz ki, hogy középen van egy erősebb folt majd kifelé fokozatosan halványodik, túl sok fény jut oldalra.

Szeretném megcsinálni a beamshot-okat, amiről szó volt még tavaly. Az autóm tompítottja (H7), Lumicycle (eredeti XM-L U2 LED-ekkel), Lumicycle (XM-L2 U2 LED-ekkel), Ledlenser.

Szerintem egy lámpa használhatóságáról nem az 1.-ső számú információ a központi fényerő, hanem az jórészt a fényeloszláson múlik! A kívánt fényeloszlás pedig felhasználástól függően változik:
-Kis sebességnél (sötétben matatás, botorkálás) elég egy egészen kis intenzitású (kiegészítő) szórt fény, a tér-érzékeléshez.
-A tempó, a belátandó távolság, illetve a koncentráció növekedésével ehhez még 1, egyre kissebb térszögbe koncentrálódó, egyre intenzívebb központi (fő)fényfolt szükséges.

Ideális esetben nagyon egyenletes az átmenet, mikoris közeltől távolig egyenletes fényerőben látszódik minden (ilyenkor legkevésbé megterhelő az útvonal figyelése a szemnek, és a lámpa rázkódása se túlzottan rontja a képfeldolgozás hatékonyságát)

 

Ha közúti forgalomban veszünk részt, (vagy mást elvakítanánk), akkor a káprázást okozó térrészbe jutó fényerőt, a káprázási határ alá szükséges csökkenteni (=fölülről élesen határolt tompított fény, vagy a lámpa fényerejének drasztikus csökkentése >>> + természetesen ilyenkor a tempót is a látótávolsághoz csökkenteni). Ha a szemből jövő világít, akkor a saját fényerőnknek (főleg a nyomvonal közeli részén) egy kritikus intenzitás "fölé" kell kerülni, hogy "átlássunk" a szembejövő súrlófényen (a gödröket, padkát is észrevegyük).
...
-Autólámpa nagyobb sebességre van optimalizálva, ~száz méterig egyenletes fényerővel (1-2 út szélességben).
-Biciklin 10-20 méterig (1-2 kerékpárút szélességben)
-Gyalog 2-3 méterig elegendő egyenletes fényerőt biztosítani (szélesen szóró optikával)
...(+ persze ennek többszörösére is még kivehetőnek kéne lenni az útvonalnak)

Bringán terepen , illetve nagyobb tempónál van szükség nagyobb fényerőre, előbbinél a fény egyenletes eloszlása a legfontosabb (több szórt fénnyel); utóbbinál spotosabb fény a jó -kevesebb szórttal- (de ott sem jó az "éles" fényhatár). Egyedül közúton (vakítási szempontból) pozitívum az éles fényhatár... (szerintem) :rolleyes: 



#1278
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Ez nem éppen fejlámpa. Tényleg elég beteg. Kézben megtartani is sok.

 

Kollégám vett egy Ledlenser M17R kézilámpát. Egy LED, 850 lumen, szélesen fókuszálható optikával (kis ponttól a hatalmas körig). Ránézésre úgy tűnt, hogy van benne reflektor és lencse is. Tegnap kerestem róla fórumokban, úgy néz ki több évvel ezelőtti kiadású LED van benne. Csináltunk egy összehasonlítást a Lumicycle Explorer-el, amiben 3db CREE XM-L U2 Cool White LED van (ez sem a legújabb). Azonnal látszik, hogy a Ledlenser egy nagyon határozottan lehatárolt, egyenletesen megvilágított kört rajzol, ahol az összes fény ebbe koncentrálódik. Bár vannak halványabb körök is ezen kívül, de nem jelentős. A Lumicycle optikájának a kilépő felülete nem sima (ahogy a képen is látszik), szórja a fényt. A fényfolt úgy néz ki, hogy középen van egy erősebb folt majd kifelé fokozatosan halványodik, ez eléggé megnehezítette az összehasonlítást. Az is látszik, hogy a Ledlenser fényének nagyon rózsaszínes beütése van, a Lumicycle fénye sokkal természetesebb fehér. Ez is nehezítette az összehasonlítást. A legkisebb fényfolttal a Ledlenser nagyon sokkal fényesebb volt, hasonló méretű fényfolttal mint a Lumicycle, a Lumicycle volt minimálisan fényesebb. Azt nem értem, 3 legalább ugyanolyan, vagy inkább erősebb LED, hogyan nyújthat ilyen teljesítményt? Azt gondolom, hogy egyrészt túl sok fény jut oldalra, másrészt a tükrös-lencsés megoldás a határozott helyre koncentrált fénnyel sokkal hatékonyabb. Lehet ez a magyarázat? Szeretném megcsinálni a beamshot-okat, amiről szó volt még tavaly. Az autóm tompítottja (H7), Lumicycle (eredeti XM-L U2 LED-ekkel), Lumicycle (XM-L2 U2 LED-ekkel), Ledlenser.


freddyke módosította - 2014. március 07. - 21:26


#1279
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

A csávó fölkapcsolja a napot ! :D

Kb. a 6. perctől mutatja a fényét:  http://www.youtube.c...h?v=qsEz1mIDMFM

Nagyon beteg....:-))

Nem egy tipikus fejlámpa. :)



#1280
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

A csávó fölkapcsolja a napot ! :D

Kb. a 6. perctől mutatja a fényét:  http://www.youtube.c...h?v=qsEz1mIDMFM

Nagyon beteg....:-))


Marci