Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Látni & látszani!

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
8738 replies to this topic

#1241
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

@freddyke: li-ion-nak nagyon nincs szüksége a teljes kisütésre, nyugodtan tölts rá. De azt sem szereti, ha 100%-on pihen sokat.



#1242
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts
Hmm... ezeknek a saját márkás lámpáknak nagyon egy lehet a beszállítójuk. Az Aldis és a Lidl-ös lámpa teljesen ugyanúgy van felfogatva, még az elemtartó is cserekompatibilis :D Az Aldis lámpa nem tud tölteni, de a töltő csatlakozójának ott van a gumiteteje :D

#1243
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts
Használhatónak tűnő lámpa az Aldiban!
elsőre a fényeloszlása nem tűnik olyan jónak, mint a Lidl-ös lámpáé, de a Cree led itt is megmutatja az erejét. Ráadásul a led nem a szembejövőket, hanem a tükröt világítja meg, tehát kevesebb fény megy szórásra illetve vakításra.

#1244
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Mondjuk a normálisabbnál is 300 egy elvárható szám (hideg/nem 100%-os töltőciklusok miatt), akkor nekem 5-6 éven belül kell cserélni (szeretek éjjel is bringázni :)). Ezért szeretem ha cserélhető akku van benne, na meg akkor nincs gond a lemerüléssel. Volt már olyanom hogy megálltam az erdőben, az első fehéret kikapcsoltam pont azért hogy spóroljak vele, aztán nem kapcsolt újra be (mert a legerősebb fokon kapcsol be..). Fél kézzel magam elé tartva a mobilomat annak a vaku LED-jével bekapcsolva mentem le a sáros ösvényen, közben azt reméltem hogy az nem kapcsol ki (10% akku alatt, 12% volt még benne :D ). Már elterveztem ha az is lemerül akkor leszerelem a hátsó pirosat és azzal hunyorgok haza :)

 

Sok múlik a töltő minőségén is. A kínai lámpáknál általában nem beszélhetünk sem akksi sem töltő minőségről. (Legtöbbször az egész lámpa szett kevesebbe kerül, amennyibe csak az akksi szett kerülne, ha megfelelő minőségű lenne.) Bár a Li-Ion kevésbé érzékeny a rátöltésre, de valóban jobb lenne az akksiknak, ha néha teljesen ki van sütve és onnan töltődik, de sajnos ezt nálam eléggé lehetetlen kivitelezni, mivel sokszor csak 50%-ig merítem az akksikat, beltérben álló helyzetben nem égethetem a lámpát, mert a LED-ek túlmelegednek, a töltő pedig nem tudja meríteni. Leginkább úgy működne ha külön kisütő kütyüt készítek, ami lekapcsol és jelez, ha egy bizonyos feszültség alá megy (ahol az akksi még nem károsodik), aztán rögtön a töltőre dobom. Vagy beszerzek egy profi töltőt, ami eleve tudja kezelni a kisütés-töltést ciklust, nemrég volt róla szó ezen a fórumon, mint modellezéshez használt univerzális töltők. Szintén volt róla szó, hogy a modellezéshez használt akksikhoz jó áron hozzá lehet jutni és kiváló minőségben, tehát ha valakinek döglődik az akksi, ez jó kiváltása lehet a gyárilag eleve rossz minőségű vagy éppen jó minsőségű/túlárazott akksiknak. (Ehhez megfelelő töltő is kell, egy rossz töltővel nem tart sokáig.)

 

A kínai lámpák hajlamosak arra, amit leírtál (sajnos ilyen volt a BikeRay is, ami nem kínai), hogy hirtelen kikapcsol. Én gyakran elkóborolok mélyen az erdőben, nem hiányzik ilyen meglepi. A Lumicycle akksijaimra 5-7 év átlagos élettartamot írnak, a legjobb minőségű panasonic vagy sanyo cellákból vannak összeállítva, a töltő pedig szerintem kiváló minőségű (kivéve, hogy kisütés funkció nincs rajta). Szintén sok múlik a lámpa intelligenciáján, hogyan kezeli a merülő akksit, mennyire pontosan tudja megállapítani a töltöttségi szintet, leszabályozza-e a fényerőt (hogy meghosszabbítsa a futásidőt), engedi-e merült akksival a saját felelősségedre tovább használni a lámpát, stb. A Lumicycle ezeket mind tudja, de annak ellenére, hogy éjszaka is 2-3 órákat vagyok kint, 50-ből talán kétszer történt (az egyik a szánkópályán), hogy a kisebb kapacitású akksi elkezdett merülni és a lámpa levette a fényerőt, de a kikapcsolásig nem jutott el. A nagyobb kapacitású akksi sosem érte el a 30% merültséget, ezzel vegyes használattal szerintem 6-8 órát tudok világítani.

 

Szerintem aki sportszerűen kerékpározik éjszaka, mindig két lámpával menjen, független akksikkal. Bármi bármikor meghibásodhat, kell a tartalék. Sőt, lefelé nekem mindkét lámpa be van kapcsolva, ha rázkódástól, bármitől kikapcsolna az egyik, nem megyek sem az árokba, sem a fának.


Edited by freddyke, 2014. April 13. - 09:57.


#1245
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

A kínai már újkorában ilyen. Remélem egy rendes akku legalább 500-1000 töltést kibír, mielőtt hasznavehetetlen lesz.

 

Mondjuk a normálisabbnál is 300 egy elvárható szám (hideg/nem 100%-os töltőciklusok miatt), akkor nekem 5-6 éven belül kell cserélni (szeretek éjjel is bringázni :)). Ezért szeretem ha cserélhető akku van benne, na meg akkor nincs gond a lemerüléssel. Volt már olyanom hogy megálltam az erdőben, az első fehéret kikapcsoltam pont azért hogy spóroljak vele, aztán nem kapcsolt újra be (mert a legerősebb fokon kapcsol be..). Fél kézzel magam elé tartva a mobilomat annak a vaku LED-jével bekapcsolva mentem le a sáros ösvényen, közben azt reméltem hogy az nem kapcsol ki (10% akku alatt, 12% volt még benne :D ). Már elterveztem ha az is lemerül akkor leszerelem a hátsó pirosat és azzal hunyorgok haza :)



#1246
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Ha nem lenne ez a gumis dolog akkor valamikor az aksi miatt lenne kuka, azt is csak pár százszor lehet tölteni mielött hasznavehetetlen kis töltete marad, de addigra várhatóan lesz jobb technika akku téren.

 

A kínai már újkorában ilyen. Remélem egy rendes akku legalább 500-1000 töltést kibír, mielőtt hasznavehetetlen lesz.



#1247
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Nem tőled hallom először, az internet szerint sem újkeletű dolog ez a szilikon szakadást náluk

 

A szilikongumi alapjában véve nem tartós, csak abból indulnak ki hogy nem naponta négyszer veszed le, mert akkor a garancián belül elhasználódik :) A BBB elsőlámpámon is kiszakadt (rögzítőlyukak mentén), de azt jóval többször vettem le/föl, az vastagabbra volt tervezve. És le lehetett cserélni (bár eltartott egy ideig mire megvolt).

 

Ha nem lenne ez a gumis dolog akkor valamikor az aksi miatt lenne kuka, azt is csak pár százszor lehet tölteni mielött hasznavehetetlen kis töltete marad, de addigra várhatóan lesz jobb technika akku téren.



#1248
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 posts

Nálam több Knog Blindernek (4 piros LEDes hátsó) volt hasonló problémája: látszólagosan véletlenszerűen nem kapcsol be, ha egy másodpercre bedugom a töltőre, vagy számítógépbe akkor viszont utána órákig világít...

 

Én azért vittem már többször vissza mert a szilikongumi rendszeres használat mellett elszakad, és mivel egybe van épitve nem lehet cserélni. Eddig mivel garancián belül volt szó nélkül visszacserélték, persze "eddig senkinek nem volt ilyen problémája".

 

Nekem még mindig egy Bontranger Glo & Amber van, amit egy Knog Blinder 1 Twin Pack-ra akartam cserélni. Nem tőled hallom először, az internet szerint sem újkeletű dolog ez a szilikon szakadást náluk (mekkora szívás lehet egy Road 2 Twin Pack-t kukába dobni). Ezen kívül eddig csak egy tetszett: Lezyne Femo Drive Pair (Zecto nem tetszik, a többi meg nagy). Ez viszont nem USB-n tölthető, vélhetően gyengébb a fénye és hosszabb az üzemideje, de fokozatosan romlik annak teljesménye (ezt utálom a 2032-be). Olcsóbb és cserélhető a szilikon pántja. A Knog fiatalos vagány, a Lezyne meg elegáns. Van még valami ilyesmi érdekes vagy izgalmas darab?



#1249
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Szerintem itt nézz körül "agydinamó" ügyben, néhány oldalt visszafelé :

http://forum.bikemag...1441-agydinamó/

 

Akkoriban még nagyobb türelmem volt bőséggel kitárgyalni..  :)

 


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1250
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts

Nem tudom hogy be is vezették e (január elsején?) de az állítólagos új rendszabályok szerint most már szabad villogni, de csak percenként 120-200 között. Az epilepsziás forgalmi résztvevők megköszönik ha nem térsz el ettől :)

 

Azt is érdemes felkeresni hogy külföldön hol (nem) szabad villogni, ha néha túrázol/átléped a határt.

 

Több országban azt is megszabják hogy milyen szögben kell (nem) világítania, tehát ugyanúgy mint a kocsiknál jól le kell árnyékolni, nem vakíthat, csak a terepet világíthatja be.

 

Az tény hogy feltűnőbb a villogó, de zavaróbb is, és elég #@%$#$ van aki egy ilyen felfelé állított 1000 lumenes Kínai vacakkal vakít, ami inkább balesetveszélyes.

 

Persze, az nem cél, hogy pont amiatt vasaljon ki egy autó, mert diszkófénnyel sokkoltam :) Jelenleg a villán van a lámpa, és a kerék elé világít, ettől nem is szeretnék eltérni. Igazából attól félek, hogy engem zavarna :) Egyszer áttúráztam egy éjszakát egy 1000 lumenes kínai vacak fejlámpával, és 2 Hozé-lámpával a kormányon, az egyik viszont minimum fényen volt, és ennek köszönhetően villogott. Csak mikor leszálltam a gépről és kapcsoltam le a lámpákat, fogtam fel, hogy mitől fáj a szemem... 



#1251
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Az autósok jobban észrevesznek, bár lehet, engem zavarna hosszú távon a villogás nagyobb sebességnél.

 

Nem tudom hogy be is vezették e (január elsején?) de az állítólagos új rendszabályok szerint most már szabad villogni, de csak percenként 120-200 között. Az epilepsziás forgalmi résztvevők megköszönik ha nem térsz el ettől :)

 

Azt is érdemes felkeresni hogy külföldön hol (nem) szabad villogni, ha néha túrázol/átléped a határt.

 

Több országban azt is megszabják hogy milyen szögben kell (nem) világítania, tehát ugyanúgy mint a kocsiknál jól le kell árnyékolni, nem vakíthat, csak a terepet világíthatja be.

 

Az tény hogy feltűnőbb a villogó, de zavaróbb is, és elég #@%$#$ van aki egy ilyen felfelé állított 1000 lumenes Kínai vacakkal vakít, ami inkább balesetveszélyes.



#1252
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts
A dinamó egyenáramot produkál, azonban a kerékpáros dinamók tulajdonképpen generátorok, tehát váltóáram jön ki.

Én vogtam két Cree XP-G ledet, elé raktam 3*1000uF kondit, meg négy diódát graetz-ben. Egy lapos lencsét kaptak még (a szögeket most nem tudom), és így egy elég szép fénytócsa alakult ki előttem, ami nem vakít el engem, remélhetőleg a szemből jövőt sem, és már gyaloglás tempóban (amikor már nem dőlsz fel a géppel) is értékelhető fénye van (nem villog, látsz)

Mások ajánlanak pl 4 ledet, 2-2 sorosan, a két soros rész párhuzamosan, de fordított polaritással, így a graetz megúszható, viszont nem lehet simítani.
Skori weblapját guglizd ki, van pár alternatíva ledes fényekre :)

#1253
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts

 

Más..

Kalaius-nak még tartozom a válasszal de még mindig nem volt energiám tisztázni az akkor sebtében megírt válasz jegyzeteimet, pedig mindig rá akarom szánni magam. Azelőtt mindenhez sokkal nagyobb türelmem volt. Közben láttam, DöG úr megírta a lényegét, méghozzá egészen jól, szokása szerint. :)

 

Köszönöm a hozzászólásokat neked is, és mindenkinek! 

Megjöttek Kínából a ledjeim időközben, és azóta már pofás és energiatakarékos világításként funkcionálnak otthon. 

 

Bár a megfelelő mélységig még mindig nem sikerült elmélyedni az elektronikában, de majd a következő project keretében!

 

Van ugyanis a városi bringám, ami agydinamóval szerelt. A felszerelt izzó fényereje azonban elég gyér, főleg annak fényében (khm), hogy milyen sebességgel szoktam tekerni haza estefele :) Azt tervezem, hogy az izzót kicserélem LED(ekre). Mivel az agydinamó kicsit más forrás, mint a led driver, valószínűleg lesznek kérdéseim :D Jelenleg még azt sem tudom, hogy egyáltalán váltó- vagy egyenáramot produkál a dinamó. 

Wikipedia szerint egyenáram... http://hu.wikipedia....org/wiki/Dinamó Ez az egyszerűbb eset.

Sheldon szerint váltó... http://sheldonbrown.com/dynohubs.html Ez sem feltétlen gond, azt találtam ki, hogy párhuzamosan kötném a ledeket. Az autósok jobban észrevesznek, bár lehet, engem zavarna hosszú távon a villogás nagyobb sebességnél. 

Első körben előásom a gimis fizikafüzetemet... :P Kell egy kis frissítés! :)


Edited by kalaius, 2014. April 08. - 11:55.


#1254
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Mi vagy te, kaméleon ? Annyira azért nem olvadsz bele a környezetbe.


Erről a Be Kind Rewind című film jut eszembe, ha láttad akkor tudod miről beszélek :) (az új Sherlock Holmes sorozatban is megcsinálták, még komolyabban)
 

Este viszont sokat jelent a világos ruha. Ha kiállsz egy forgalmas út mellé és nézed a forgalmat, a világos színű bringás sokkal jobban látszik.


Ráadásul a szúnyogok jobban szeretik a sötét ruházatot :) Csak az a baj hogy a világos/fehér mez gyorsan piszkos lesz és van amiből a sarat képtelenség kimosni (Mavic Helium bib).



#1255
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Amikor már kicsit kezd lemenni a nap és be áll az az állapot, hogy még mindent látunk, de már nem úgy mint előtte, nem olyan élesek a kontrasztok és kezd kissé tompulni a látvány körülöttünk, viszont még nem szoktunk hozzá, hogy jobban kell figyelni, hogy mindent ugyanúgy láthassunk, mint a tűző napfényben, akkor a jobb láthatóság kedvéért bekapcsolom a fényt hátul nagy állásra és elöl kicsire, ami azért nálam elég erős és ehhez még felemelem a lámpa magasságát, hogy minél jobban látsszon a fénye elöl és féloldal környékéről is. 

 

Az elsőt akkor billentem lejjebb, amikor már látom a fényét valamin megjelenni.

Azután már túl erős lenne azzal valakit szembe világítani, mert ahhoz már addigra sötét lesz.

 

 

Láttam már nap közben tűző napon is világítani bringa első lámpát menet közben és tényleg feltűnőbb volt már messziről!

Emlékszem egy időben, amikor a gépjárműveknek is kötelezővé tették a nappali első fény felkapcsolását országúton, kb. akkoriban szó esett a bringák esetleges nappali kötelező kivilágításáról is (nagyon régen), de végül nem tették kötelezővé. Gondolom a problémás betartatás miatt. Na meg ha nappal valaki világít, lehet, hogy éppen éjszakára marad fény nélkül, ha csak nem tudatosan készül rá.

 

Valljuk be a legtöbb ember nem tudatosan bringázik, legfeljebb tudatosan indul a kapálásból a kocsmába, hogy aztán éjszakára haza találjon az úton a gödrök alapján, a többi meg nem számít világít vagy nem, csak megtalálja az út két széle között az egyenest!

 

Azt hiszem, nem mi tudatos sport bringások vagyunk többségben.

 

Akinek agydinamója van, ott viszont nagyon is könnyen megoldható a nappali (akku/elem fenntartás) gond nélküli világítás minden napszakban és célszerű is bekapcsolva tartani, ha már úgysem észrevehető a plusz terhelése.

 


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1256
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,697 posts

Mi vagy te, kaméleon ? Annyira azért nem olvadsz bele a környezetbe.

Tvábbra is fönntartom állításom a "fényes nappal is villogjon az az első lámpa" témában. Amióta villogok, úgy érzem, sokkal jobban észrevesznek. Persze nem a gombelemes kis szar 1 ledes szilikon fosokról beszélek. Az a halál ! (nekem Cateye 135ös van, azért az már jól látszik)

Este viszont sokat jelent a világos ruha. Ha kiállsz egy forgalmas út mellé és nézed a forgalmat, a világos színű bringás sokkal jobban látszik.


Marci

#1257
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Ebben mondjuk egyetértek. Nappal többet számít, ha nem fekete ruciban vagy. Bár, aki nappal nem vesz észre egy bicajost, az kb vak. :)

 

Evvel csak az a baj ha rikító sárgában vagy akkor pont akkor ütnek el amikor elhaladsz a rikító sárga reklámtábla elött :)



#1258
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

Fényes nappal/napsütésben holmi pislogó helyzetjelzőnek semmi értelme és egy értelmes fény hamar lemerül ha naponta több órát használod. Este fényvisszaverő-sávos mellényt hordok, bokán sokszor külön fényvisszaverő szalagot (3M), elől Cree X-ML 500 Lumen, hátul Knog Blinder (a neve mindent elmond). Inkább úgy mondanám zavaróan látható vagyok mint hogy egyáltalán nem. Azon nem segít semmi ha más vak, vagy nem akar látni.

Ebben mondjuk egyetértek. Nappal többet számít, ha nem fekete ruciban vagy. Bár, aki nappal nem vesz észre egy bicajost, az kb vak. :)



#1259
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Hát, most mit mondjak ? Olyan volt, mintha pl. Indiáról olvastam volna, miközben ugyanabban a városban közlekedünk.

 
Leellenőrizhető példákat adtam. A IMF hitelt helyettesítő hitelt is már idén vissza lehetne törleszteni ha a rendőrség odarakna egy kamerát a Margithíd Budai hídfő melletti lámpához és minden vezetőt megbüntetnének aki keresztbeáll a bicikliúton amikor nekik van zöld. Ami legjobban bosszant hogy nagyon jól tudják hogy mit csinálnak, demonstratívan minden irányba néznek csak nem feléd, nehogy "észrevegyék" hogy ott állsz. A gyalogosok meg szitkozódnak mert csak a zebrán tudsz átmenni. Talán ilyenkor el lehetne gondolkodni ezen a 118 db-s dudán  :)
 

Talán az útvonalválasztásod kéne átgondolni ? Én régen Zuglóból a Liget-Andrássy út-Deák tér felé mentem be a belvárosba de nagyon sok konfliktushelyzet volt a kanyarodó autók miatt. Ekkor hanyagoltam a bringautat és az autók mellett mentem. Az már sokkal jobb volt de utána áttértem a Kerepesi út-Rákóczi út útvonalra, sokkal nyugodtabb és haladósabb.

 
Érdekes, a liget-Andrássy az egyik legbiztonságosabb útvonal, mert van bőven hely, külön biciklis/gyalogos út (ahol úgyse lehet tempózni, nem igazán veszélyes biciklisek számára, csak néha érdekes) és amellett még egy egy sáv ahol ritkán jár autó. A Kerepesi-Rákóczi szintén mert ott van hely és nagyrészt vagy van elkülönített bicikliút, vagy buszsáv. Az útminőség is sokat javult az utóbbi pár évben. Ezektől nem félek és sose volt ott bajom. A nagykörút más tészta.
 
Az egyik legtipikusabb és veszélyesebb rész a már említett Mammut környéke: kezdődik a buszpályaudvarnál (Varsányi Irén utca), befordulsz jobbra a Széna tér felé és a kis kacskaringós bicikliúton a kereszteződésig garantált a gátfutás három nemzedék rövidítő gyalogossal. Ott a pirosnál a balról jövő gyalogosok mind eléd állnak (ők még profibb módon tudnak mindenfelé csak nem feléd nézni). Ha sikerült átkelned akkor a Széll Kálmán tér és Mammut között közlekedő gyalogosok közül senki nem néz körül, ez mind járda címszó alatt. A Retek utca az tényleg egy retek utca, számtalan gyalogos aki nincs tisztába a környezetével szállingózik össze vissza a parkoló kocsik és üzletek/éttermek között. Ott már repültem egyszer mert a három túrista közül az aki az egyik biciklisávot elfoglalta kitárta a karját hogy mutogasson, a kormányomba. A kedves lakók/üzletek is rendszeresen elfoglalják az egyik sávot a kirakott kukáikkal. Az étteremnél mindig keresztbeparkol legalább egy furgon, de ha lehet motoros is (aki ma konkrétan el próbált ütni, miközben szabálytalanul átkelt a bicikliúton két parkoló kocsi között hogy szabálytalanul odaparkoljon a járdára. Nem egy kismotoros pizzafutár hanem egy kétkipufogós valami). A keresztező (Dékán) utcánál nem egyszerre kapnak zöldet a gyalogosok és a biciklisek, ezek után a keresztbe haladó gyalogosok tipikusan akkor indulnak el amikor a biciklisek is. De nem baj, mert ritkán érdekli őket hogy keresztbe piros és kevesen várják meg ezt a lehetőséget. Ott a sarkon átkelés után egyszer repült fölülről egy sörösüveg. Lehet hogy jó volt az emeleti buli, vagy valaki tényleg utálja hogy bicikliút vezet a háza elött. Valamivel följebb van egy kocsma ahol kint keresztbe kasul cigiznek, a bicikliút eköré van kanyarintva, a felfestés jócskán elkopott. Ha sikerült felérni a tetejéig akkor ott elgázol a kocsi amelyik balról fordul be a Széll Kálmán tér felől ötszázzal (Káplár utca felé). Nagyon nem belátható a kanyar és mivel nekik van elsőbbségük hajtanak mint az őrültek. Aztán van egy pár jól elhelyezett pózna kormányfogónak, meg egy fa a bicikliút kellős közepén. Pár méterrel tovább ha átmész a zöldön akkor mielött be tudsz fordulni a kötelező balra (át a villamos sineken) meg kell állni mert a lámpa mindig piros a keresztzöld után, de csak két bicikli fér el abban a járda szegletben. Persze az egészben az a röhely hogy ez mind azért van mert az egész szakasz csak gyalogosok számára alkalmas, soha nem szabadott volna elvenni tőlük a felét. A Szilágyi Erzsébet fasori bicikliutat kellett volna kicsit továbbhúzni a Széll Kálmán térig, oda egy rendes a forgalommal szinkronizált átkelőt és rendesen kialakított bicikliutat a Széll Kálmán tér mellett elvezetni a Széna térig. De arra nincs vizió, meg pénz.
 

És látszódsz rendesen ? Én nappal is villogok elöl + hátul is feltűnő a hátizsákom. Lehet, hogy ezen is múlik kicsit ?

 

Fényes nappal/napsütésben holmi pislogó helyzetjelzőnek semmi értelme és egy értelmes fény hamar lemerül ha naponta több órát használod. Este fényvisszaverő-sávos mellényt hordok, bokán sokszor külön fényvisszaverő szalagot (3M), elől Cree X-ML 500 Lumen, hátul Knog Blinder (a neve mindent elmond). Inkább úgy mondanám zavaróan látható vagyok mint hogy egyáltalán nem. Azon nem segít semmi ha más vak, vagy nem akar látni.



#1260
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,697 posts

Hát, most mit mondjak ? Olyan volt, mintha pl. Indiáról olvastam volna, miközben ugyanabban a városban közlekedünk. Nem tudom...Lehet, hogy az Őrangyalom nagyon profi ?

Van jogsid ? A forgalmat, táblákat, elsőbbség megadás kérdése tiszta ? Másra nem tudok gondolni.

Talán az útvonalválasztásod kéne átgondolni ? Én régen Zuglóból a Liget-Andrássy út-Deák tér felé mentem be a belvárosba de nagyon sok konfliktushelyzet volt a kanyarodó autók miatt. Ekkor hanyagoltam a bringautat és az autók mellett mentem. Az már sokkal jobb volt de utána áttértem a Kerepesi út-Rákóczi út útvonalra, sokkal nyugodtabb és haladósabb.

És látszódsz rendesen ? Én nappal is villogok elöl + hátul is feltűnő a hátizsákom. Lehet, hogy ezen is múlik kicsit ?


Edited by marton, 2014. March 28. - 23:52.

Marci