A küllő prizmával is vigyázni kell, milyen magasságban helyezkedik el.
Ezt külön idézem:
c) az (1) bekezdés f) pontjában említett fényvisszaverők az úttesthez 0,35 méternél közelebb, és az úttesttől 0,90 méternél távolabb ne legyenek,"
Az f) pont a fehér első és piros hátsó fényvisszaverőre vonatkozik, nem a sárga küllőprizmára (annak 10-15 centire kell lennie a felnitől). Az utóbbinál baj lenne gyerekméreteknél és pl. 26-os montin ahol egy legballonosabb gumival (2,25" Nobby Nic) is a tengely közepe ~34,5 cm magasan van, tehát gyakorlatilag nem lehetne úgy rárakni prizmát hogy ne legyen közelebb (bármilyen kerékállásnál) mint 35 cm az úttesttől.
Viszont a 90 cm magasság már lehet probléma ha nagyobb kerékmérettel/vázzal jársz és pl. csak a fej/nyeregcsöveken van hely fényvisszaverőre (nálam pont belefér 17" vázzal). Ott legalább általános az előírás (fényvisszaverő), tehát lehet matrica is, ha nem háromszög alakú.
Aztán van egy olyan is hogy nem lehet 2 méternél magasabban, ami magasabb váz/embernél kizárja a sisakra szerelt lámpát (mármint a kötelező helyett).
Akkor úgy fordítom a kereket, h megfelelő magasságban legyen.
Csak úgy menne ha elfogadnának egy fixen felrögzített, vízszintesen a tengelytől előre és hátranyúló, több centi hosszú de csak pár mm "széles" "prizmát"
Viszont ki lett bővítve két másik használhatóbb lehetőséggel: "A küllőprizmák helyett vagy mellett alkalmazható két oldalon fehér fényvisszaverő körgyűrű felület is a kerékpántok közvetlen közelében vagy az ENSZ–EGB 88. sz. előírásának megfelelő gumiabroncsokon."
Érdekes módon ez ütközik azzal hogy a prizmának magasabban kell lennie (10-15 cm felnitől). Az utóbbi remélhetőleg ugyanazt fogja jelenteni mint pl. Hollandiában: pillanatokon belül minden új biciklit automatikusan fényvisszaverős külsőgumival forgalmaznak (és egy idő után a külső gumik nagy részét is), így elég hamar el fog terjedni és nagyjából el fog tünni az éktelen prizma.
Edited by Tekergek, 2014. November 09. - 06:27.