Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Látni & látszani!

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
8729 replies to this topic

#61
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Tudnátok javasolni "látszani" első lámpát? Látásra való van, jó, szeretem, de nagy, felesleges mindig magammal vinni (monti), hogy ha országútra tévedek, tudjak valamit kapcsolni elöl.

Jó lenne valami erős fényű, könnyen kezelhető villogó, szinte mindegy, milyen táplálással, USB lenne a legjobb. Előny, ha nem kell hozzá konzol a kormányra, nem túl drága, lehet akár alis is, nem sürgős.

Köszi!

+1 szavazat a Decathlon-osra, van ilyenem, meglepően erős fénye van.

Vagy...Ez nagyon kicsi és az ára sem rossz: https://bringabutik....-elso-lampa-usb

Ezt meg láttam élőben, brutál kicsi és erős a fénye: https://bringabutik....-elso-lampa-usb

A Knog biztosan nagyon profi de hogy 10ezret nem adnék érte az is biztos.
 


Edited by marton, 2020. November 12. - 01:17.

  • Rabbit and mgy like this
Marci

#62
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 432 posts

Tudnátok javasolni "látszani" első lámpát? Látásra való van, jó, szeretem, de nagy, felesleges mindig magammal vinni (monti), hogy ha országútra tévedek, tudjak valamit kapcsolni elöl.

Jó lenne valami erős fényű, könnyen kezelhető villogó, szinte mindegy, milyen táplálással, USB lenne a legjobb. Előny, ha nem kell hozzá konzol a kormányra, nem túl drága, lehet akár alis is, nem sürgős.

Köszi!

 

Knog Blinder sorozatot ajánlom, első-hátsó változatban is létezik, olyan fénye van, mint az atomvillanás, USB-ről tölthetőek.

 

Például: 

https://mesterbike.h...iner_elso_lampa


  • mgy likes this

#63
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,024 posts

Tudnátok javasolni "látszani" első lámpát? Látásra való van, jó, szeretem, de nagy, felesleges mindig magammal vinni (monti), hogy ha országútra tévedek, tudjak valamit kapcsolni elöl.

Jó lenne valami erős fényű, könnyen kezelhető villogó, szinte mindegy, milyen táplálással, USB lenne a legjobb. Előny, ha nem kell hozzá konzol a kormányra, nem túl drága, lehet akár alis is, nem sürgős.

Köszi!

 

 

https://www.decathlo...id_8584259.html


  • mgy and Sandman like this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#64
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Tudnátok javasolni "látszani" első lámpát? Látásra való van, jó, szeretem, de nagy, felesleges mindig magammal vinni (monti), hogy ha országútra tévedek, tudjak valamit kapcsolni elöl.

Jó lenne valami erős fényű, könnyen kezelhető villogó, szinte mindegy, milyen táplálással, USB lenne a legjobb. Előny, ha nem kell hozzá konzol a kormányra, nem túl drága, lehet akár alis is, nem sürgős.

Köszi!



#65
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

A képről nem én írtam, de amúgy nálam csak trükközéssel látszik még asztaliról is. Új ablakban kell megnyitnom jobb klikkel... Chrome...

 

más: https://lumenshop.hu...mAaAu0NEALw_wcB

 

Ez szimpatikus lenne, de az USB-s táplálással kapcs. vegyesek az érzéseim. A saját power bankjukkal vajon vízálló? Jó, annyiban jó is lehet, hogy ezek lehetnek laposak, és zsebben elférnek, így télen melegen is maradnának. De ahhoz szerintem rövid a kábel.

A távirányító viszont nem rossz ennyi pénzért, persze nem olcsó, de máshol kétszer ennyi.

 

Érik gondolatban egy olyan projekt, hogy egy S2+, vagy valami FEJÉT felrögzítem a sisakra, és a tápját meg egy spirálkábelen juttatom oda hozzá mezzsebből, de azért nem vagyok még kellően elszánt.


  • Balu1 likes this

#66
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
ZolkoW kössz a visszajelzést "képügyben".

A Lítium-ion akkutöltő nem baj ha kisebb árammal tölt, ha megoldod, hogy bele férjen a cella, akkor feltölti, bár kisebb árammal hosszabb idő alatt.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#67
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

szemre nincs különbség a két akku között, de ez a lámpa nem is közelíti meg a 10 A-es áramfelvételt sem, szóval nem csoda.

 

Én is vagy Liitokala 2 helyes töltővel töltöm, vagy a lámpában (ez a gyakoribb). Ha egyszerű kell, én néznék USB-ről működő 1 pozíciósat, a méretet kell ellenőrizni, szintén Liitokalából van egy, az is kinyílik 70-71 mm-re de nincs itt az akksi, hogy belepróbáljam. Valszeg ugyanúgy szorosan, de belemegy.

 

Van még Liitokala Lii-100 és Lii-402-es töltőm is, de ezekbe pont nem férnek bele a 21700-as akkuk. Bár ha kivágnék egy kicsit műanyagból, ahová nekiütközik a sínen csúszó rész, akkor lehet elférne.



#68
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

szemre nincs különbség a két akku között, de ez a lámpa nem is közelíti meg a 10A-es áramfelvételt sem, szóval nem csoda.

 

Én is vagy Liitokala 2 helyes töltővel töltöm, vagy a lámpában (ez a gyakoribb). Ha egyszerű kell, én néznék USB-ről működő 1 pozíciósat, a méretet kell ellenőrizni, szintén Liitokalából van egy, az is kinyílik 70-71mm-re de nincs itt az akksi, hogy belepróbáljam. Valszeg ugyanúgy szorosan, de belemegy.



#69
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Érdekes, a Lumintop B01 tesztben ilyen áramokat írnak: 0,01 - 0,38 - 0,95 - és a turbó: 2,74 A. (lm értékek: 10 - 250 - 450 - 850)

Ezzel szemben én ezeket mértem (sima árammérős multiméter, rövid drót, tompa véggel) : 0,051 - 1,25 - 3,03 A.

A turbót vagy nem tudom, hogy kell kapcsolni, vagy ugyanannyit vesz fel... de én fényerőben sem láttam soha különbséget. És mint mondtam, a középső fokozatban megyek vele majdnem mindig, most ez alapján az mégis a 450-500 lm-hez lehet közel, nem?

 

Nem próbáltad még ki azóta, hogy a 10 amperes akkuval milyen erősen a fénye? Meg van-e különbség a 35 ampereshez képest. Bár gondolom, hogy 3 ampernél tökmindegy ezeknek az akkuknak.

 

21700-as akkuhoz kéne valami egyszerűbb, olcsó töltő. Két vagy négy helyes. Van egy Liitokala Lii-400 töltőm, ebbe pont befér a 21700-as akku. Ezt se sokat állítgatom, csak berakom az akkukat, majd kiveszem. Szóval kicsit túl sokat tud, meg nem nekem kéne.

 

Balu: nálam mobilon is megjelenik a legutóbbi képed.


  • Balu1 likes this

#70
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
Egyébként ez a fény "mánia" nálam úgy alalult ki, hogy még régen, amikor nem voltak komolyabb világításra alkalmas LED-ek, akkor 3 Wattos kerékpáros izzókkal, először egyről agydinamóval (agygenerátorral),
aztán később már elemről akkuról, legfeljebb kettővel sorosan 12 Voltról próbáltam boldogulni a sötétben.

Emlékszem, fent a Budai hg.-ben, HHH-n, János.., Széchenyi hegyen éjszaka, jó volt ha szűken gyengén néhány méterre láttam magam elé a régi lámpával gyengén megvilágított területen.

Sokszor azt sem láttam, merre visz az út járhatóbb része, mert a lámpa elém világított, de abból nem derült ki, hogy nincs-e jobb út mellettem.

Lehet, hogy épp egy útszéli bokor felé tartottam és azt válogattam, melyik a kisebb, amikor ott futott mellettem a járható út, de csak akkor láttam, ha arra fordítottam a kereket, amivel együtt fordult a lámpa is.

Szóval normális világítás nélkül nem lehet szabadon kerékpározni éjszaka!

Aztán lassan egyre erősebb lámpákat tettem fel.
Volt, amikor 20Wattos halogén izzó volt fent egy mikrokapcsolóval, de az is csak annyira volt elég, hogy egy pillanatra kürülnézzek, mert a nem túl erős akkut nagyon merítette.

Ezért vágytam az egyre erősebb fényű megoldásokra
és végül elértünk a lehetőségek végtelen tárházához.

Ma már csak az nem jut jó lámpához, aki nem akar. 😉

Itt már csak az egyéni igényeken múlik, hogy csinálsz-e mobil közvilágítást a bringára, esetleg csak egy erősebb fejlámpával keresed az utat magad körül.

Előre a kormányra mindenképp érdemes legalább egy jelző fényt felszerelni, még a használhatóan erős fejlámpa mellett is.

A másik, amit szintén lényegesnek tartok, hogy legalább egy tartalék lámpa legyen a fehérből is és a vörös fényűből is, mert ezekkel bármi történhet út közben, még ha csak egy-egy szilikonos villogó is, amit nem használunk másra, legyen tartalék energia benne, végszükség esetére.

A hátsó lámpából mindig kettőt kapcsolok be, de milyen jól tettem múltkor is!
Később néztem, egyik hátsó mem működött. Tartalék elem viszont volt nálam.

Edited by Balu1, 2020. November 03. - 14:07.

  • Rabbit likes this

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#71
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
Mindig, amikor mobilról nézem, nem látszik a kép, itt néhány h.sz.-al korábban amit feltettem. Másnál látszik mobilon is?
Nem is tudom, mi lehet a gond itt vele.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#72
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Ezek a LED-ek 120-140 lumen/Watt hatásfok környékén működnek. 

Minél kisebb árammal hajtod, minél kisebb teljesítmény leadására veszed igénybe, annál nagyobb lehet a hatásfoka, vagyis ha egy 10 Wattos LED-et 1 Wattal (300-350 mA környékén) hajtasz, akkor lehet 140 lm/W a hatéknysága.

 

Viszont nagyobb teljesítményen, pl. 10 Wattal hajtva, Wattonként csak 90 lm/W, mert a teljesítménnyel, a hőmérséklet emelkedésével csökken a hatásfok is. Ezért is érdemes ezeket jól hűteni, na meg az élettartamnál is ez sokat számít.

 

(Ezt pontosan a LED adatlapja ("datasheet" + gyártónév + főbb tíus megjelölés szavakkal kereshető) alapján lehet tudni, adott típus milyen körülmények között mire képes.)

 

A meghajtó áram, ami átfolyik a LED-en, az nem azonos a led vezérlő által felvett árammal, mivel ezek a vezérlők működhetnek egyesek akár 1.5 Volttól (némelyik akár egy ceruzaelemről, extrém esetben) egészen felfelé bármeddig, ez meghajtó áramkör függő.

 

Alacsonyabb tápfeszültségből nagyobb áramfelvétel mellett tudja leadni a LED-be pumpált teljesítményt. Magasabb feszültségű megtáplálás és ahhoz illő drájver esetén, viszont jóval kisebb áramfelvétel és magasabb tápfeszültségből állítja elő a meghajtó áramkör a LED igényeihez szükséges meghajtó áramot, ami mellett beáll a LED adott üzemi áramhoz tartozó nyitófeszültség, vagyis a LED üzemi energetikai egyensúlya. (Persze a megfelelő hő elvezetést ki ne felejtsük, különben hamar elköszönhetünk a fényétől.) 

 

Ha magasabb feszültségről működtetik a meghajtó áramkört,

akkor kisebb áramerősséget vesz fel.

Viszont alacsonyabb feszültség mellett,

nagyobb lesz az áram igénye,

hogy az adott teljesítményt biztosítani tudja a LED számára.  

 


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#73
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

Érdekes, a Lumintop B01 tesztben ilyen áramokat írnak: 0,01 - 0,38 - 0,95 - és a turbó: 2,74 A. (lm értékek: 10 - 250 - 450 - 850)

Ezzel szemben én ezeket mértem (sima árammérős multiméter, rövid drót, tompa véggel) : 0,051 - 1,25 - 3,03 A.

A turbót vagy nem tudom, hogy kell kapcsolni, vagy ugyanannyit vesz fel... de én fényerőben sem láttam soha különbséget. És mint mondtam, a középső fokozatban megyek vele majdnem mindig, most ez alapján az mégis a 450-500 lm-hez lehet közel, nem?



#74
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

Jó, de tudjuk, hogy te eleve világítani jársz az erdőbe, nem pedig bringázni :D


  • Kisherceg, Balu1 and Rabbit like this

#75
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Épp ezt akartam befejezni, hogy tegnap megáztam lefelé a Dobogókői úton, de a sok csatlakozós egymásba dugdosott USB-s csatlakozós kicsi lámpák és a lelakkozott paneles USB elosztó a sisakon nem áztak be.

 

Előbb már csak félig maradt ez és véletlenül úgy küldtem el, mire javítottam volna, már nem lehetett, már nem engedte elmenteni a másiknál az utolsó szavakat utólag.


Edited by Balu1, 2020. November 02. - 22:33.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#76
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Most ilyen fénnyel járok az erdőben.

 

A széles fényt 900 lumenes 10 Wattos Led adja egy zoomos lámpa fejben.

és egy 7200 mAh-s 8.4 V-os utángyártott Canon kamera akku táplálja,

teljes fényen kb 6 órán keresztül.

A hozzá illő akku ára a gp.hu nál 11.000,-Ft

 

A sisakon 3 db 1 Wattos kicsi fejlámpa világít, egymás mellett.

Mivel nagyon gyorsan csökkenne a fénye,

egy sisakra ragasztott USB elosztóba csatlakoztatom

őket rövid USB kábelekkel. Az elosztót a mez hátsó zsebében egy

nejlon tasakban elhelyezett powerbank táplálja működés közben,

így folyamatosan hosszan teljes fénnyel világít, ami nem sok,

elég kevés, de épp jól jön időnként..

Tegnap megáztam a Csobánka-Pilissztkereszt közötti út végén lefelé a Dobogókői úton

 

 A harmadik, több zónás és szúró távoli fényt az ALDI-ban időnként 6.000,-Ftért kapható, automatikus fényerő kontrollos speciális tükörrel ellátott lámpa biztosítja a képen.

 

Az ALDI-s lámpa fixen van a kormányon és úgy van beállítva, hogy nagyon távol a talaj felé záródjon a fénye, de ha mégis túl magas lenne, egy kicsi koppintással könnyen lejjebb állítható.

 

A széles fényt egy lámpa billentő mechanika tudja lejjebb állítani a kormányról elérhető váltókar segítségével.

 

A fejlámpa meg nyilván, oda világít ahova nézek, ahova fordítom a fejem..

 

 

360677Screenshot_20201102.jpg


Edited by Balu1, 2020. November 02. - 22:21.

  • Rabbit likes this

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#77
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
A 350 lumen eléggé gyenge, szerintem. Végül is a széttartástól függ, mennyire jól használható. A szűkebb fény távolabbra vetít, úgy fejlámpaként még jó lehet.

A másik, a régebbi, 800 lumenes lámpa, hogy túl melegszik és lekapcsol..

Annál valami könnyű tagolt kiegészítő hűtőfelületet kellene felszerelni rá, ami nagyobb felületen érintkezik vele, akkor nem melegedne túl.

Ennyi pénzért (a 350 lm helyett) már lehetne nagyobb teljesítményű is!

Edited by Balu1, 2020. November 02. - 13:44.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#78
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

Újat kezdek, mert más téma: Ez szembejött, és ha már úgyis felmerült a fejlámpa téma... ez mennyire értelmes vétel vajon?

Vagy ezen az árszinten, esetleg alatta mit érdemes venni? A külső akksis most azért tetszett meg, mert ha mezzsebben tartom, télen nem hűlne le annyira. És kevésbé húzná a nyakam. Mindezt jobban meg tudnám indokolni, ha annyit mennék sötétben, de egyszer már majdnem kedvem lett :P

 



#79
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

Látszik, hogy régen néztem a termékoldalt, és a tesztet is, mert abban a tudatban használtam, hogy a 450 lm a középső fokozat. De nem, hanem a 250. Én a középsőben használom szinte mindig. Az alacsony elég kevés, a magas és a középső között viszont nincs elég nagy lépcső szemre. De legalább hamarabb merül smile.png Volt már persze, hogy felkapcsoltam maxra, de inkább igyekeztem spórolni a kapacitással. Így is eg ymásfél órás reggeli út után feltettem tölteni, hogy tutira bírja hazafelé is, bár valószínűleg ezt épp tudta volna az 5000-es akksival.

De mivel most az is kiderült számomra, hogy a Samu cella nekem is csak 10A-es, ezért meg fogom nézni a turbót a másikkal... https://www.intercel...kumulator_32773

Ez pedig a "másik", még ki sem próbáltam, csak feltöltöttem: https://www.tme.eu/h...21700-4200-30a/

 

Múltkor mentem egy kört vele, sötét erdei aszfalton. Arra továbbra is elég volt közepesben, hogy közlekedjek, de oda nagyon hiányzott egy fejlámpa, mert folyton azt sasoltam, mikor ugrik rám egy medve, vagy valami más vérszomjas lény. Elég keskenyen világít, én aszfalton kívül máshova csak kiegészítő lámpával együtt ajánlanám. De ettől tud elég lenni még a 250 lm is... Egyébként nappali fénynek is használtam, amikor a munkába jövés még világosban tudott történni, annak is rendben van szerintem a középső állás.

 

A tartójával nincs semmi gondom, egyedül akkor lazult le, amikor balf*sz módon olyan helyre raktam fel a kormányon, ahol épp változott a keresztmetszet. Nekem tök stabil.

 

szerk.: nekem mondjuk tegnap más áramok jöttek ki, de nem jegyeztem meg igazán, mivel csak arra voltam kíváncsi, mennyire lőttem mellé a 3A-es tippel. És nem nagyon, 2,4 körül rémlik, amit high-ban mértem, és 50mA, amit low-ban... ez mindenesetre más, mint ami a tesztben szerepel, majd esetleg megnézem pontosabban.


Edited by ZolkoW, 2020. November 02. - 09:36.

  • Kisherceg likes this

#80
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Egy 5 Ah-s van, meg most frissen vettem egy 4,2 Ah-sat, mert az volt ott,ahonnan amúgy is rendeltem, hogy legyen tartalékom. Mindegyik nagyáramú, a második 35 A asszem, de ez a lámpa nem eszik sokat, jónak kell lennie a 10 A-esnek is. 850 lm, ahhoz elég kb 3 A, de nem mértem.

pontosan milyen akkuk ezek, amiket rendeltel? Kene valami, ami birja a nagyaramu terhelest es legalabb 4000 mAh-s, de inkabb tobb.

most nezem jobban a b01 terheleset, de ez a 800 lument a turbo modban csak ket-harom percig tudja, utana visszavesz 450 korulre, amit a high modban is produkal. Es eleg ez a fenyero aszfalton?

Vegulis annyira nem gaz, de ha alig melegszik, akkor me' nem csak kesobb vesz vissza :/ De legalabb biztos eleg ehhez a 10 amperes akku...

zeroair_reviews_lumintop_b01_55_turbo_fi

zeroair_reviews_lumintop_b01_56_high_fix


es a tartoja jol birja? Ranezes alapjan nem tul bizalomgerjeszto.

Edited by blash, 2020. November 01. - 23:41.