ó ruff nem igaz, hogy nem érted.
Van egy fényesebb rész, ami az eddigi sötétséghez képest vakít, így a pupilla össze (hogy ne vakítson), ezzel viszont a többi rész nagyon sötét lesz, ergo csak annyit látsz, amennyit a lápád világít.
Én szvsz nem szeretem az elsõ lámpát (nem a villogókról van szó), mert úgy érzem, hogy rosszabbul látok vele, de errõl már beszéltem. (és az éles contrasztokról (világított felület-árnyék) még nem is beszéltem)
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Látni & látszani!
Indította
YOci
, 2002. március 19. 18:02
#8701
Írta 2002. augusztus 06. - 16:24

#8702
Írta 2002. augusztus 06. - 08:02

Ja! Az a legjobb! Látom a csajszi fejét, de mégse... valahogy elúszik a térben, megfoghatatlanul... Hüpp...
#8703
Írta 2002. augusztus 05. - 21:58

de figyelj, akkor az a fényesebb már fényesebb, és akkor nem kell jobban kitágulnia a pupillládnak , hogy lásd azt a bizonyos területet !! Egyébként az tészrevettétek már , hogy a szürkületnek van egy szakasza ( becsületes nevén a navigációs szürkület ), amikor nagyon rosszul láttok ? szóval rosszabul láttok, mint maikor besötétedett. errõl kapta a szürkületi szakasz is a nevét. a szürkület második harmadában van e.
#8704
Írta 2002. augusztus 05. - 21:54

de ruff ha egy fényes pontra koncentrálsz (legyen ez esetünkben a lámpa által megvilágított kb négyzetméternyi felület), akkor ugyanúgy szûkül a pupillád, hogy az a fényes pont ne legyen olyan fényes, hanem csak normális... imho
#8705
Írta 2002. augusztus 05. - 21:51

BRUCE ! Ha a lámpát nem a fejed felé fordítod, akkor nem lesz olyan gondod , hogy a pupillád túlságosan összeszûkül , márpedig ritka az akerékpáros aki szembe néz alámpájával. a másik amit ne felejtsünk el , hogy látszani sokszor legalább olyan fontos mint látni !
#8706
Írta 2002. augusztus 05. - 20:25

lerírom a saját hülyeségemet is
szóval - ÉN elõre nem látok lámpával, viszont marha jól a sötétben
de - hátulra cicaszem vörös villogó, valamint, szintén a nyeregcsõre (kihúzva 400-as... ;D) elõre felé cicaszem fehér villogó
namármost, ez már nem a szemed elõtt villog, s marha jól látszol minden irányból - nálam ez nagyon bevált, s mivel villogók, a rendszer takarékos is
szóval - ÉN elõre nem látok lámpával, viszont marha jól a sötétben
de - hátulra cicaszem vörös villogó, valamint, szintén a nyeregcsõre (kihúzva 400-as... ;D) elõre felé cicaszem fehér villogó
namármost, ez már nem a szemed elõtt villog, s marha jól látszol minden irányból - nálam ez nagyon bevált, s mivel villogók, a rendszer takarékos is
#8707
Írta 2002. augusztus 03. - 15:40

Most olvasva a topicot arra gondoltam, hogy ha elõre nem sok, hanem csak kis fényt raksz, azzal nemhogy jobban, hanem rosszabbul fogsz látni. Lesz egy fényes folt, aminek hatására a pupilla összehúzódik, ezáltal a folton kívüli helyek olyan setétek lesznek, hogy csak na. Viszont ha nincs lámpád, akkor a pupilla kitágul, viszonylag minden látható lesz. Persze nagy sebességnél vagy nagyon sötétben lehet, hogy nem így mûködik, mindezt csak feltételezem.
#8708
Írta 2002. augusztus 03. - 00:58

neekem kérdésem,hogy ojat akarok elõre mint a sram smartbar csak néztem ugyan a cateyét csak azért az kicsit húzós és valami olcsóbb kéne és a lényeg hogy lássak is.
hátulra mit ajánlotok?
hátulra mit ajánlotok?
#8709
Írta 2002. március 25. - 09:50

Azért, mert, a nyeregcsõbõl kilátszó 3 centi csõre esetlegesen felrakva nem látszana, merhogy a nyereg vége erõsen hátra van döntve. Aztán lehetne még a nyeregvázcsõre, de az meg a kerék takarásában van, ahogy mocog a hátulja. Volt nekem egy ilyen villogó, amit gumával lehet felvenni az ember karjára vagy lábára... No, ez az elsõ esésnél könyökvédõként funkcionált, vagyis ripityára tört, ám legalább egy darabkája beleállt a könyökömbe...
#8710
Írta 2002. március 24. - 10:25

Jorus koma!!!
Miértnem lehet hátra felrakni a te csillagromboldra a villogót ???
Miértnem lehet hátra felrakni a te csillagromboldra a villogót ???
#8711
Írta 2002. március 23. - 13:34

#8712
Írta 2002. március 23. - 12:26

Nekem három biciklim van (egyelõle), de csak egy pár lámpám, mivel egyszerre úgyis csak az egyik keróval megyek. Ehhez az kell, hogy lehessen kapni külön tartót, a Cateye pl. ilyen. Ez nagyon fontos szempont!
#8713
Írta 2002. március 22. - 16:29

Gaboo ! Hátulra nem azért használnak piros fényt ,mert az rikító , hanem mert a piros fény öregszik legkésõbb, szóval messzebbrõl észrelehet venni mint pl a kéket, ami ugye a vörös ellentéte. Ezért használnak pl piros fényeket a magas épületeken tornyokon, repülõkön stb 
Ras ! engem is egy ilyen fejlámpa érdekelne ,ha találsz valamit légyszi szólj ! Na persze, ha én találok vmi jót, akkor rögtön közlöm veled !

Ras ! engem is egy ilyen fejlámpa érdekelne ,ha találsz valamit légyszi szólj ! Na persze, ha én találok vmi jót, akkor rögtön közlöm veled !

#8714
Írta 2002. március 22. - 12:37

#8715
Írta 2002. március 22. - 11:45

Egy gyalogos át akart kelni a zebrán. Minden jól ment a harmadik sávig, aholis egy 80-nal robogó szerb vadbarom fékezés nélkül elcsapta. Nappal volt, városban, a gyalogos azonnal meghalt. Talán nem volt eléggé kivilágítva..... :'(
#8716
Írta 2002. március 21. - 22:10

nem hinném, h egy elsõ villogó annyira zavarna az autók detektálásában ;D
bár fene tudja:)
bár fene tudja:)
#8717
Írta 2002. március 21. - 20:25

Ha látni nem is, de látszani nem árt. Nem ér meg a bringád egy lámpát? Rólad meg nem is szólva.
#8718
Írta 2002. március 21. - 17:36

#8719
Írta 2002. március 21. - 17:29

most nem értlek kiscsango...
miért baj az ha én látszom???
lehet naiv vidéki vagyok, de ha a sofõr észrevett akkor már csak nem fog direkte elütni...
miért baj az ha én látszom???
lehet naiv vidéki vagyok, de ha a sofõr észrevett akkor már csak nem fog direkte elütni...
#8720
Írta 2002. március 21. - 17:26

Ok, csak nekem olyan volt olvasni a soraidat, mintha a katalógust olvastam volna. :-/
Ha én nem világítok, sokkal hamarabb észreveszem a közeledõ jármûveket éjszaka, mint világítással. Igy sokkal hamarabb ki is tudok térni. Tehát mire észrevennének, én már rég eltûntem valamelyik keresztutcában. Egyébként a fél rokonságom sofõr, szóval ültem eleget a másik oldalon is.
Éjjel legfeljebb egy rendõrségi feljelentést kockáztatok, nappal viszont tényleg a bõrömre megy a vadászat. Hogy az autós hogy fog a lelkiismeretével elszámolni? Sehogy, eddig se tették. Nem mondom, hogy senki ne használjon világítást, mindenki úgy hal meg ahogy akar.
A Cateye pedig elég rosszul szerepelt nálam, a Sigma viszont annál jobb.
Ha én nem világítok, sokkal hamarabb észreveszem a közeledõ jármûveket éjszaka, mint világítással. Igy sokkal hamarabb ki is tudok térni. Tehát mire észrevennének, én már rég eltûntem valamelyik keresztutcában. Egyébként a fél rokonságom sofõr, szóval ültem eleget a másik oldalon is.
Éjjel legfeljebb egy rendõrségi feljelentést kockáztatok, nappal viszont tényleg a bõrömre megy a vadászat. Hogy az autós hogy fog a lelkiismeretével elszámolni? Sehogy, eddig se tették. Nem mondom, hogy senki ne használjon világítást, mindenki úgy hal meg ahogy akar.
A Cateye pedig elég rosszul szerepelt nálam, a Sigma viszont annál jobb.