Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#8541
Posted 2003. March 26. - 17:18
Már megint engem akarsz tanitani?
Lovas_Gabi:
A Xenon izzó úgy néz ki mint egy hagyományos ízzó kivülrõl, csak a csatia elég speckó.
Belül pedig van két elektróda ami között egy üveg gömben van a Xenon gáz amit fel kell ízzitani és ahoz kell a nagy gyújtófesz.
Eygébként az egyik volt kollégám a kocsijába betett a távolsági és a tomitott helyére is ilyet és azzal büntet éjszakánként! ;D
#8542
Posted 2003. March 26. - 15:13
a sima halogent nem kell izitani.
de a femhalogent meg xenont igen ugyanugy kell, mint a fenycsovet. utana pedig a nagy frekvenciaju fesszel kell adni neki az 'ivet' !
de hatasfoka sokkal jobb.
#8543
Posted 2003. March 26. - 14:53
#8544
Posted 2003. March 26. - 14:16
Ha jól vettem ki a hozzászólásokból a xenon pilács mûködési elve hasonló a nagyfesz halogén lámpákéhoz? ???
Viszont:
Nem értem, miért kell a gyujtó. Ezzel a fénycsöveknél találkoztam, ahol a csõ két végén lévõ izzószálak áramkörének megszakítását végzi a felfûtés után, mivel az ionizált gáz vezetõvé válik.
A halogén lámpáknál nem volt gyújtó, szétszedtem párat. Viszont olyat már láttam, hogy a halogén pilácsok külsõ üvegburkolata kikapcsolás után még vörösen izzott!
Még egy kérdés:
Danika honnan vette ezt a szakszöveget? Csak azért, mert nem hiszem, hogy tanulta volna, vagy saját magától jött rá!
Viszont a kifejezés olyan precíz szakszöveg, amit csak profi tud. ??? ??? ???
#8545
Posted 2003. March 26. - 09:59
Azon kívül meg a gyújtó arrra van, hogy beindítsa a xenont és utána mûküdjön.
nem tudom pontosan hogy is mûködik ez a xenon lámpa, de gyanítom hogy mint a fém halid ez is nagynyomású gázkisülõlámpa, akkor tehát:
az indító 1-10kV nagyságrendû feszültség (amit 12V-ból elõállítani igen komoly elektronika kell) után amikor önfenntartóvá válik a kisülés, az árama a végtelenbe akar nõni, aminek korlátozására szintén nem egyszerû a megoldás, valamint nem kis hõt is termel, ezért olyan durva egy ilyen lámpa ára...
Az általa létrehozott fény legnagyobb sajátossága, hogy nem folytonos, hanem vonalas spektrális eloszlású. Csak bizonyos konkrét frekvenciákon bocsát ki magából fénysugárzást, a többi frekvenciákon egyáltalán nem vagy csak nagyon kis mértékben sugároz. Ettõl lesz egy kisülõ lámpa fénye és színhõmérséklete (látványa és érzete) olyan, amilyet még csak meg sem lehet közelíteni a folytonos spektrumban sugárzó halogén lámpákkal.
énnekem ez inkább hátrány mint elõny...
utálom a vakítóan fehér tiszta kékes fényt... (persze tény hogy jobban látni mert a mélységélesség amit létrehoz talán jobb...), a
Azon kívül a xenon a kocsikban is 12V-ról mûködik és semmivel sem nagyobb a hõje, mert akkor károsodna a foncsor a lámpabúrában.
érdekes a sima halogénes izzólámpában a búra hõfoka több 100 fok kell legyen (ez a búra nem a külsõ burkolat, hanem gyakorlatilag a búra az izzó külsõ burkolata), szerintem a külsõ burkolat így is simán 50-70 Celsius-fok
ettõl függetlenül a fémhalidot már megoldották lásd cicaszemék © by zOrg
ott kb 20Wattot nyomat a cucc, de azért se azt a búrát se a Mirage és hasonlók búráját nem fogdosnám 3 óra használat után :, pláne mivel halogén izzók búráját fogdosni botorság mert a zsír beég a kvarcba és törékennyé teszi...
#8546
vendég_vdani_*
Posted 2003. March 26. - 08:05
Azét kedves Dániel, mert a Xenonhoz kb 80.00 Volt kell, hogy belobbanjon és, hogy azt elõállítsd 12 voltból nem kevés elektronika kell, amit cipelni nem egyszerû, másrészt meg olyan hõje van, hogy leolvadna a markolatod a kis bringádról!
Szia RaveAce!
Ez egy teljesen más elven mûködõ lámpa. Röviden és leegyszerûsítve: egy speciális elektronika által létrehozott nagy frekvenciájú váltakozó magas feszültség segítségével egy üvegkamrában két elektróda között ívet hozunk létre. Összehasonlítva a halogén típusokkal, ez az autólámpa nem érzékeny a rázkódásra, sokkal nagyobb az élettartama, és sokkal jobb a fénytechnikai hatásfoka. Az általa létrehozott fény legnagyobb sajátossága, hogy nem folytonos, hanem vonalas spektrális eloszlású. Csak bizonyos konkrét frekvenciákon bocsát ki magából fénysugárzást, a többi frekvenciákon egyáltalán nem vagy csak nagyon kis mértékben sugároz. Ettõl lesz egy kisülõ lámpa fénye és színhõmérséklete (látványa és érzete) olyan, amilyet még csak meg sem lehet közelíteni a folytonos spektrumban sugárzó halogén lámpákkal.
Azon kívül meg a gyújtó arrra van, hogy beindítsa a xenont és utána mûküdjön. Azon kívül a xenon a kocsikban is 12V-ról mûködik és semmivel sem nagyobb a hõje, mert akkor károsodna a foncsor a lámpabúrában. Ez csak elektronika kérdése.
Egy xenon izzó meg kb. 20-30e Ft tehát drága de 5x jbob is. (!)
TheZolee, az általad leírt történet ismerõs! ))
Hali
VDaNi
#8547
Posted 2003. March 26. - 01:00
a led se rossz de azért ég és föld a különbség...
#8548
Posted 2003. March 26. - 00:11
8) 8) 8) 8)
#8549
Posted 2003. March 26. - 00:09
Ja: és fõúton egy apró felfelé billentéssel rá lehet bírni a szembõl érkezõ osztrák rendszámú béemvés törökgyereket, hogy jobban jár, ha tompított fényt használ.
:-))))
es mukodik!
#8550
Posted 2003. March 25. - 23:52
Alapvetõen Lor-ral egyetértek, lehet házilag bab lámpákat kreálni. A Mirage egy éve cirka 20 ropi volt, töltõvel, komoly zivatarokat kibír és disznó akksija van. Számomra még az a "fájdalomküszöb" árban, amit érdemes kiadni, ha nem csak szökõévekben mész éjszaka a falu fõuccáján egy kört.
Ja: és fõúton egy apró felfelé billentéssel rá lehet bírni a szembõl érkezõ osztrák rendszámú béemvés törökgyereket, hogy jobban jár, ha tompított fényt használ. ;D
#8551
Posted 2003. March 25. - 23:33
802 gramm az akku és 145 gramm a két kis pilács.
A cicaszem HL-MH310 Stadion ajánlott ára itthon 220.000 forint, tehát a Sigma nem ötöd árban lenne - ha lehetne kapni...
#8552
Posted 2003. March 25. - 22:32
a lampa kb 5eft-bol kijon boven! abbol nem kell ketto a kormanyra de a buksira sem! foleg ha ilyen 'jatek' lampakhoz vagy szokva!
haverok addig nem allnak velem szoba mig ki nem kapcsolom. vagy meg kell szoknom, hogy csukott szemmel is hunyorogva beszelnek velem! :-/
#8553
Posted 2003. March 25. - 22:27
#8554
Posted 2003. March 25. - 22:06
Elég ütõs lenne...
#8555
Posted 2003. March 25. - 20:46
ez a Stadium3 500 dolcsi körül elég fincsi lehet.. 21 wattos égõ 3500 candela...
a két kisebb is elég jó... a sigma is kb ezekkel van egy súlycsoportban :
na megvan:
a sigma mirage X (20+5W) 60/20lux 6000/2000candela
kissé érdekesek az adatok... ezek szerint ez gyári adatok szerint lenyomná a Stadium3-t, amit azért nem hiszek... hiszen 5öd annyiba kerül és ez sima halogén az meg fémhalid...
a tisztánlátás kedvéért (hátha :):
a candela a fényerõsség a lux pedig a megvilágítás mértékegysége, és a lux= candela*szteradián/négyzetméter
#8556
Posted 2003. March 25. - 20:38
Egyébként az autókba elég drágák ám azok a xenon izzók, több ezer forint darabja!
#8557
vendég_vdani_*
Posted 2003. March 25. - 20:25
Nem értem miért nincs xenon? Keveset fogyaszt, egy kocsiban levõ xenon csak 20-30 W kb.
1 kiló a rendszer olvastam is. A 85W halogén.
A xenon lenne az igazi, habár ezek a LEDesek olyasmik.
Amúgy Factorban az egyik bringán ki van rakva egy ilyen light!
VDaNi
#8558
Posted 2003. March 24. - 07:35
#8559
Posted 2003. March 24. - 01:05
varosban nem hasznaljuk mert nagy a nezokozonseg!
de erdoben!!! haha!!!
lezerkard
#8560
Posted 2003. March 24. - 00:31
50Wal mit akarsz csinálni lor?...
világítótorony leszel az Avason ??? ;D ;D ;D