Azon kívül meg a gyújtó arrra van, hogy beindítsa a xenont és utána mûküdjön.
nem tudom pontosan hogy is mûködik ez a xenon lámpa, de gyanítom hogy mint a fém halid ez is nagynyomású gázkisülõlámpa, akkor tehát:
az indító 1-10kV nagyságrendû feszültség (amit 12V-ból elõállítani igen komoly elektronika kell) után amikor önfenntartóvá válik a kisülés, az árama a végtelenbe akar nõni, aminek korlátozására szintén nem egyszerû a megoldás, valamint nem kis hõt is termel, ezért olyan durva egy ilyen lámpa ára...
Az általa létrehozott fény legnagyobb sajátossága, hogy nem folytonos, hanem vonalas spektrális eloszlású. Csak bizonyos konkrét frekvenciákon bocsát ki magából fénysugárzást, a többi frekvenciákon egyáltalán nem vagy csak nagyon kis mértékben sugároz. Ettõl lesz egy kisülõ lámpa fénye és színhõmérséklete (látványa és érzete) olyan, amilyet még csak meg sem lehet közelíteni a folytonos spektrumban sugárzó halogén lámpákkal.
énnekem ez inkább hátrány mint elõny...
utálom a vakítóan fehér tiszta kékes fényt... (persze tény hogy jobban látni mert a mélységélesség amit létrehoz talán jobb...), a
Azon kívül a xenon a kocsikban is 12V-ról mûködik és semmivel sem nagyobb a hõje, mert akkor károsodna a foncsor a lámpabúrában.
érdekes a sima halogénes izzólámpában a búra hõfoka több 100 fok kell legyen (ez a búra nem a külsõ burkolat, hanem gyakorlatilag a búra az izzó külsõ burkolata), szerintem a külsõ burkolat így is simán 50-70 Celsius-fok
ettõl függetlenül a fémhalidot már megoldották lásd cicaszemék © by zOrg

ott kb 20Wattot nyomat a cucc, de azért se azt a búrát se a Mirage és hasonlók búráját nem fogdosnám 3 óra használat után :

, pláne mivel halogén izzók búráját fogdosni botorság mert a zsír beég a kvarcba és törékennyé teszi...