Jelentkezz be Regisztrálj

Látni & látszani!
#6861
Posted 2006. August 09. - 19:36

#6862
Posted 2006. August 09. - 19:34

ujra foglalkoztat a fejlampa kerdese. Felepultem a betegsegbol. Ma voltam Mountexbe [Becsi ut], s lattam 2 fejlampat is ami erdekes volt.
egyik ez:
http://www.mountex.h...9080&catalog=61
1 wattos led van benne.. igaz 12 az ara... megeri ez ennyiert?16ert van 3 wattos ledes . 1 db
Ugyanakkor lattam egy francia ceg [gondolom az lehet, mert csak franciaul volt hozza leiras dobozon] fejlampajat.
2x 2 piros led volt rajta felso reszen, 2x2 eros led [kb 20-25 cd-s lehet] volt benne also reszen [ennek 2 funkcioja. 1 varosi es egy erosebb] illetve kozepen 1 wattos led [luxeon gondolom]...
ez is 12 volt.
Most gondolkozok a dolgokon.
mas NemoZoli az indexes KKTopicban bemutatta a 3x3wattos bringalampajat fotokon. nem nez ki rosszul..

http://forum.index.h...85695&t=9006401
ez 6600ft+aksi[k]+befektetett munka
#6863
Posted 2006. July 31. - 10:03

illetve a kristályt tartó kivezetésrõl a hõ jobb lesugárzásának elõsegítését, pedig
a gyári adat szerint 20mA mellett ~10év folyamatos üzemet garantálnak a ledre.
Lehet használni anélkül is de a led fényereje a melegedéssel és hõfok vonatkozásában idõben arányosan csökken. Nem kell de érdemes valamilyen módon elvezetni a hõt a led lábától mert én tudom, mennyire fel tud forrósodni akár 20 de 25-30mA környékén ha több led van szorosan egymás mellé szerelve.
Fõleg akkor nagyobb ezzel a gond ha egy nem szellõzõ légtérbe vannak bezárva.
Egy a kivezetésekre forrasztott vörösréz szalaggal szoktam megoldani ezt a problémát,
ami esetleg egy külsõ tagolt felületre viszi át a hõt.
A led kristálya kb 70 celziuszt visel el gond nélkül.
A kristály és a kivezetõs között ~40celziusz a hõvezetésbõl adódó különbség.
Ezek szerint a kivezetésnek nem lenne szabad 30 celziusz fölé emelkedni üzem közben.
Persze az tuti, hogy fölé megy ha akár egy kicsit is túlhajtod, vagy
magasabb a környezeti hõmérséklet mint amit "szobahõmérsékletnek" a laborban meghatároztak.
Pl a régebbi Cateye lámpákban 40mA-el megy a led minden hûtés nélkül, de nézd meg 1 év múlva a fényerejét egy vadiúj mellett..
Persze úgy is sokáig világít, de ha nem muszály akkor a következõ évre ne essen felére a fényerõ.
Csak ezért javasolom.
Egyébként jó munkát, látom benne vagy.

#6864
Posted 2006. July 29. - 22:47

Vettem egy hónapja próbának egy osram 12V 20W 24 fokos 2300cd-s tükrös zárt búrás halogénizzót.Ebbõl a típusból ennek van a legjobb hatásfoka országunkban ezért kíváncsi voltam mennyire maradok le fényerõben a kisteljesítményû ledekkel szemben.Kiszámolva 190 leddel megeggyezõ teljesítményt zabál fel a halogén és negyede azok fényerejének, kb. ahogy vártam.
A fényereje egy 7*7es fénymátrixal eggyezik meg. Ez nem is olyan nagy mint amire számítottam és az akksiból is negyed akkora súlyú kell hozzá.
Ha befejezem az erõsítõm dobozolását majd hozzálátok 1 ilyen fejlámpa elkészítésének.Márcsak a ledpiacon kellene körülnézenm.

#6865
Posted 2006. July 29. - 20:50

de aztán jöttek a még szebb 24 fokos szintén 50.000mcd-s ledek.
Végül az került beépítésre.

20mA-es "Jeled" gyártmányu (bal) és korábbi_szintén 50cd-(jobb)oldali.
..amit szerintem most is árulhat Péter akirõl itt a fórumon is már többször írtam (a másik, azt mondják elfogyott).
Péterrel kellene egyezkedni ha a másikból kell neked, kellene abból rendelnie.
A következõ webhelyen lefelé megtalálod a szöveget egy hatásfok görbe alatt:
"Jeled 50000 mcd white (manufactured January 2006)"
http://candlepowerforums.com/vb/showpost.php?p=1052877&postcount=1
A hatásfok annak megfelelõen növekszik ha minél több ledet hajtasz minél kisebb árammal darabonként.
Persze ennek van egy ésszerüségi korlátja amit nem árt eldönteni,
vagyis azt, hogy hol az ésszerüség határa.
Egyébként ezért kevésbé hatékonyak a teljesítmény ledek,
(ami tényt igyekeznek cáfolni a powerled rajongók).
Persze elég megnézni egy adatlapot arról.
A luxeon K2, korszerünek mondott teljesítményled katalógusadat szerint
rendesen meghajtva pl. 25lm/W hatásfoku.
A korábban tárgyalt 50.000cd-s huzallábas led darabonként 20mA-el meghajtva
80lm/w hatásfoku, amint az ábrából is látszik, de még 32mA-en is 70lm/W hatásfoku.
A power led azért világít kevésbé egy adott teljesítményen mert mivel hûthetõre tervezték így kisebb felületü led kristályt sokkal jobban meg lehet hajtani a túlmelegedés veszélye nélkül mivel el tudjuk vezetni azt a hõt.
Viszont a kisebb félvezetõ felület nagyobb meghajtás mellett egyre inkább eltolódik az egyensúl a hõkeltés irányába. Vagyis a betáplált energiát a powerled nagyobb részt alakítja hõvé mint azonos led felületre esõ kisebb meghajtás esetén.
Egyébként ez az elv a linkelt címen található hatásfok görbén meglátható.
.
#6866
Posted 2006. July 29. - 13:37

Érdekelne hogy a legjobb hatásfokon járatva mennyi áramot vesz fel, hány voltos, hány canderás és hány fokos a nyílásszögük.
Ha van adatlap az is jöhet.
Köszi!
#6867
Posted 2006. July 29. - 12:44

Amikor szabadidõmben és felépítésben majd ott tartok akkor össze hasonlítom valakivel.
Valamikor augusztusban (terveim szerint) készülnek összehasonlító tesztfotók is.
#6868
Posted 2006. July 27. - 23:50

Itt a fórumon korábban tettem fel képeket még az elõzõ verziókról.Fénykép van róla? Érdekel
Még meg is jegyezte korábban valaki, hogy már milliószor feltettem már, ezért
inkább a korábbi lap címét írom ide, ahonnan eltalálsz a meglévõ leírásokhoz:
http://forum.bikemag.hu/showthread.php?t=13&page=21
A fenti lapon lefelé sok mindent találsz,
a megjelenõ lap aljától felfelé célszerü haladni ha a legutolsó h.sz. van nálad is felül.
Ott még jóval gyengébb ledekkel tudtam tervezni ezért sok minden már változott ahhoz képest.
Pl a led-halogén összehasonlítás eredménye is megváltozott a korszerü,
korábbiakhoz képest ~háromszoros hatásfoku ledek miatt.
A mostani legújabb ledsorból kettõ 63 db ledes tesztfotóját megtalálod
http://forum.bikemag.hu/showthread.php?t=13&page=2 ezen az oldalon, a lap középsõ részén több ezzel kapcsolatos fotót is találsz.
Pl össze hasonlítom a 13 Wattos dupla ledsort egy minitükrös 20 Wattos halogén fényével.
A kamera nem tudta azonos expozíciós idõvel lefényképezni mert a 20Wattos halogén fénye nagyon gyenge volt a 13 W-os ledfény mellett.
Ezért a halogén fotójánál dupla expozíciós idõt használt. Ezért látszik a képen közel egyformának a két fény.
Közben egyéb okok miatt a három soros lámpát még nem tudtam teljesen befejezni.
Munkahelyi gondok adódtak, átszervezés és hasonlók, de már kialakult minden, most a régi helyen többet dolgozom és helyettesítek szabadságolás miatt, így semmire nem jut igazán idõm.
A lámpával még mechanikai felszerelési dolgok vannak és még ki kell építeni az új teherbíró több áramkörös hálózatot mert ledenként max. ~32mA esetén össz. 6A áramfelvétellel lehet számolni a 3,6V névleges feszültségü Li-ion akku mellett. Az háromszor 2A-es körre lesz bontva és mindegyik külön biztosítva zárlat ellen.
persze úgy is tud maj mûködni, hogy az egész csak 1-2Ampert fogyaszt,
viszont a fényereje nem csökken annyival mint a fogyasztása,
mert a led hatásfoka kisebb áramok felé növekszik.
Szóval világítani tud 20W mellett annyit mint egy 60W-os halogén izzó, talán kicsivel jobban és ahhoz képest csak 1/3 körüli a fogyasztása, ha 32mA körül hajtom ledenként.
Egyébként itt egy kép a jelenlegi állapotáról:
/itt ez a fura alaku nap az égen/

Eddig még csak a kisérletek idejére volt bekötve, illetve (amikor még volt több idõm) a régi felerõsítéssel még két soros leddel rövid ideig ment már.
Itt további képek is vannak, mint pl a súly mérlegelése, stb.
http://kep.tar.hu/balu-1/50280850#2
A felerõsítést eddig is billenthetõen használtam de a billenési pont alulra került ezért idõnként beremegett a lámpa. Most viszont a súlypont környékére, talán kicsivel fölé tervezem de a kivitelhez még idõ kell.
Így képzelem el egyelõre a billentéshez szükséges felrögzítést:

A kékes színü rész a tervezett felerõsítõ alumínium tartó konzol,
még azt is el kell készíteni.
A bejelölt kör a súlypont körüli részt jelöli, ahol
csavar lesz a forgástengelye, amin majd billen.
kb. ott van egyensúlyban.
Most ennyit tudtam errõl írni.
#6869
Posted 2006. July 27. - 15:59

1 - Van lámpám, a rögzítését meg majd megoldom hasonló gumis módszerekkel.
2 - "..szerintem ez a "felesleges és drága" 'szinte minek is..' kifejezésmód volt fura." Igeeen, persze, de ez nem az én nézõpontom tükrözte, pont azokét, akiknek szántam a mondandóm! Nem mindegy.. bár igazad van, legközelebb kicsit jobban konretizálom a dolgokat. Számomra a drága az lenne, ha a felfogás miatt újravenném a lámpát, feleslegesnek nem felesleges, de kevésbé fontos városban (már ha jobb oldal közlekedsz), mint a hátsó. Ennyi csak.
3 - Félreértettéled a pofábavilágítást! Én olyan lámpára gondoltam, ami saját magad vakítja el, hiába elõre néz. Én már találkoztam ilyennel, nagyon rossz. Az oldalán van átlátszó rész, hogy a fény így a bicaj oldalnézetébõl is látszódjon. Ezeknek legnagyobb hibája, hogy felül sincs leárnyékolva a fény, ezért a saját lámpád vakít el. Vili? :] A mások szembevakítása nem kérdéses szerintem bicólámpáknál, ezért több csepp izzadságot nem is szánnék a billentyûzetemre ezzel kapcsolatban. :]
Raycoon: Igen, igazad van. De inkább magam üttetném el, mint a bizonyos babakocsist a bicajúton. Ezért nem szeretem õket túlzottan, persze attól függ melyik utakra gondolunk. Az elõzõ hozzászólásaimban fõképp a belváros volt a célpontomban.
Részemrõl térjünk át a technikai jellegû kérdésekre. A konkrétan fél perc alatt önmagát kaatapultálni képes hátsó villogóm a CatEye TL-LD170-R 1500 piz volt. Ezzel mindent elmondtam róla. A félezres Hauser, vagy annak koppintásai 2 jó AAA elemmel ugyanazt a teljesítményt hozzák, a jó kis gumis rögzítésre meg mindkettõnél hasznos. Legközelebb valami zordabbat veszek, bár a nagyméretû lámpákat továbbra sem szeretem. Annak idején, mikor komolyabban érdeklõdtem a témában, a Light & Motion fémjelzésû cuccoknál ragadtam meg, mint az egyik bestof kategóriánál. Ha jól emlékszem, egy kicsi magyar cég forgalmazza is õket, gondolom horror áron. Komoly lenne egy ilyen dobtáras Pursuit-al utat törni bármely emberrengetegbe. :]]
#6870
Posted 2006. July 27. - 14:39

Fénykép van róla? ÉrdekelA fényemnek 1/3 része használható városi világításként biztonságosan, az 63db led.

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#6871
Posted 2006. July 27. - 14:36

Abban igazad van, hogy vannak olyan erõs fényü akár gyári refik amit 'kell tudni' megfeleõen használni....igen, igazad van.. majdnem, de ezek szerint nem találkoztál azzal a bizonyos említett példánnyal, vagyis példányokkal, amirõl beszéltem. Ezzel csak óva intem a kedves hallgatókat attól, hogy ilyen mindenfele fényszórós baromságot vegyen.. ami nem lenne az, ha a képünkbe nem sütne a fény.
Megveszik a gyereknek és õ meg.. "majd jól szembevilágítom mint a zseblámpával.. !!".
Ez a "játék", de akár az erõsebb fény figyelmetlen beállítása itt már nagyon veszélyes lehet.
Nem tudok más pédát felhozni mint a minden háztartásban meglévõ éles hegyes kenyérvágó kést.
Milyen érdekes, hogy addig nem engedik hozzányúlni a gyereket amíg nem tud vigyázni vele.
A reflektor legalább ennyire veszélyes lehet ha valakit elvakít.
Szerintem mindent lehet használni ha betartjuk a mûködtetésével kapcsolatosan adódó óvintézkedéseket.
A kerékpár kivilágításának is kell, hogy kialakuljon egy kultúrája,
olyan amit a gépjármûvek esetén kötelezõ szabályként oktatnak is.
Az viszont nálam is gyakran elõfordul, hogy pl kivilágítatlan területen (hegyi úton) megyek és
valami mozgást látok a sötét úton, akkor megemelem a fényt egy pillanatra
és megnézem milyen állat az, esetleg ember..
Az ugye alapban elvárható, hogy az ember (fõleg jármûvön) valamilyen fényt használ.
Ezzel együtt kutyák de kivilágítatlan bringások is szoktak néha sötétben menni.
Ilyenkor nem csoda ha hosszabban elõre nézek mi mozog sötéten az úton.
Utána meg morognak, hogy a miért világítottam a szemébe...
Azt nem akarja megérteni, ha õ nem tette magát láthatóvá
akkor nekem kell, hogy megnézhessem mi az.
Ha feltenne egy villogót (de legalább egy fényvisszaverõt) akkor biztosan nem világítanék
senki szemébe, mert akkor tuti csak ember lehet.
Persze ha látom mi az, utána már magam elé billentem
vagy lekapcsolom a távoli fényt és nem vakítom tovább.
#6872
Posted 2006. July 27. - 13:44

"az ideális valóban a fény + reflektáló felületek használata", ezt megerõsítem.Jaj srácok, lássátok már, hogy az egészet olyan oldalról közelítettem meg, hogy aki abszolute nem használ lámpát (egy-két ilyen.. köhh.. egyént láttam is a téma nyitása környékén kommentelni), az is belássa, hogy fontos! A hátsó nagyon, elõre meg minimum a szalag, hamár nem telik lámpára..
Viszont:
..szerintem ez a "felesleges és drága" 'szinte minek is..' kifejezésmód volt fura.Nem használok elsõ lámpát, így könnyen el tudom képzelni, hogy mások is drága, kényelmetlen megoldásnak tartják. Ráadásul azok a szerkentyûk, amik oldalirányba (és fölfele) is világítanak, zavaróak. Helyette a minimum egy fényvisszaverõ szalag
...
Lámpa meg kell, igen, pusztán pár jótanáccsal próbáltam ellátni a népest. :]
Amit Pinyo-nak írtál kétesélyesen az is érdekes.
Na valyon ki volt a hibás ha az egyikük nincs kivilágítva?
Nem volt jó tipp! :air:Ezek szerint neked volt lámpád, mégis majdnem nekedment.. akkor eleve béndzsa volt valamelyikõtök. :] Csak tippeltem..
Na errõl egy vicc jutott eszembe ami nagyon ide vág.
Van egy házaspár, emennek nyaralni.
Megáll mellettük egy külföldi és kérdez angolul valamit,
-õk csak fejcsóválva értetlenül halgatják..
Aztán megkérdezi németül, majd olaszul, franciául és oroszul, aztán bevágódik a kocsijába és elviharzik.
Megszólal a férj: Látod anyukám azért nekünk is meg kéne tanulni legalább egy idegen nyelvet.
Mire az asszony: ..minek !?... Ez' is hányat tudott, aztán mégsem mentek vele semmire!
LonGleY: Azért neked is kéne venni valami lámpát elõre..
Igaz, Pinyónak is volt, aztán mégsem ment vele semmire... -így gondolod?-
Mégegy idevágó:
Betelefonálnak az autópályáról a rádió élõadásba: az M7-esen egy õrült száguld szembe a forgalommal.
Mire az megszólal... méghogy egy!?? ..az összes!!!
Ez egy kicsit OFF-nak tûnik de én inkább tanmesének szántam.
Tudod milyen az amikor feltûnik elõtted egy sötét bringa a semmibõl a villódzó városi fénykavalkádban?
Elõször csak a villódzó háttér fényeket látod,
aztán mint egy sötét denevérsziluett átsuhan (jobb esetben) melletted.
Éjszaka bringán nem jó Betment játszani.
Még biciklivel is nehezen lehet kikerülni az ilyent, hát még autóval.
Az "ufó" bringás viszont én vagyok és igen nagy megelégedéssel használom azt a fényt, sõt van mégújabb ami 10-szer olyan erõs..Én inkább az utat választom, ahol nincsenek keresztbe szállingózó - bár agyonvilágított - ufóbicajosok, fõképp babakocsijukat tologató hidrogénpics@'k. ...
Hidd el, én nem ebbe az ufókategóriába sorollak, de tény, hogy létezik.
Természetesen arra nagy súlyt fektetek, hogy ne vakítson a lámpa.
A fényemnek 1/3 része használható városi világításként biztonságosan, az 63db led.
Azzal meg tudok világítani valakit nyakig (de akár egészen az orráig) sziporkázik a fénytõl, mint a filmgyárban, onnan felfele sötétben marad.
Amikor kérdezem vakítja-e arra "nem" a válasz.
A másik két sor az már vakítana, mint az autók országúti fényszórója,
azokat viszont külterületre a hegyek közé készítettem.
Közben látom, újabb h.sz. érkezett.
Szerintem nincs miért elnézést kérned mert valóban(Utólag is elnézést, hogy nem tudtam szó nélkül hagyni, de itt ezt nem lehetett.)
életveszélyes dolog éjszaka kivilágítatlan bringával közlekedni.
Ez a topik viszont errõl szól, mit hogyan célszerü csinálni.
Nem lenne jó ha a tapasztalatlan most elsõ útjaikra induló bringások azt a nézetet tennék magukévá, hogy "minek".
Arra késõbb úgyis rájön mindenki, hogy valójában miért kell a fény,
de nem mindegy, hogy megtanulja, esetleg a saját kárán megtapasztalja.
#6873
Posted 2006. July 27. - 12:31

Akkor én csipognék továb!...az is belássa, hogy fontos...
Ha már okításra adod a fejed, akkor ne elégedj meg valami olyan középszerû dologgal, ami megalkuvásra alapszik! Legyél szépen maximalista.
Nincs olyan, hogy hülyeségre hívom fel a másik figyelmét, miközben te magad is bevallod, hogy hülyeséget csinálsz. Ez nem jó példa, csak szájtépés, vagy postgyûjtés (nem a konkrét példára gondolok).
Lámpa nélkül éjszaka tekerni akárhol is életveszélyes lehet, szóval, ha meg is értem (nem elfogadom!), hogy miért innen közelíted meg a dolgot, akkor se tanácsold senkinek!
Az ilyen embert szokták itt egyesek donornak szólítani.
Jja, és csak az autó karosszériáján kívülre. Ha valaki egy ilyen miatt félrerántja a kormányt és emiatt elgázol valakit, azt hova sorolod? Vagy, ha mégse rántja el és halálra gázol, pedig nem volt hibás, szerinted hogyan éli a további életét?
Jó lenne, ha ez a gondolkodás mód nem terjedne legalább egy "lámpás" topikban!
És utolsó sorban szeretném jelezni, hogy ez egy tech topik..... (Utólag is elnézést, hogy nem tudtam szó nélkül hagyni, de itt ezt nem lehetett.)
#6874
Posted 2006. July 27. - 11:41

Fentebb kifejtettem, hogy miért írtam ezt, annyit meg még hozzátennék, hogy azért összetévesztesz ezekkel a.. sügérekkel. Ezek szerint neked volt lámpád, mégis majdnem nekedment.. akkor eleve béndzsa volt valamelyikõtök. :] Csak tippeltem.. Én inkább az utat választom, ahol nincsenek keresztbe szállingózó - bár agyonvilágított - ufóbicajosok, fõképp babakocsijukat tologató hidrogénpics@'k. Ott egyértelmû, hogy kit kockáztatok az autók karosszériáján kívül.. Hidd el, én nem ebbe az ufókategóriába sorollak, de tény, hogy létezik. Lámpa meg kell, igen, pusztán pár jótanáccsal próbáltam ellátni a népest. :]Ezen most felhúztam magam. Mi az, ahogy drága és kényelmetlen dolog az elsõ lámpa??!
Éppen tegnap este 11-kor a Szépvölgyi-Margithíd közötti csikicsukis kerékpárút részen ütköztem kis híján frontálisan egy hasonlóan gondolkozó egyeddel. Ha még csak magát veszélyeztetné, de semmi kedvem kórházba kerülni miatta!
#6875
Posted 2006. July 27. - 11:33

- "Valamennyit minden lámpa zavar (az autóké is). ennyit el kell vislnünk nekünk bingásoknak és az autósoknak is egymástól. Viszont világítás nélkül egy éjszaka alatt roncshalmaz lenne a város a félvakon csattanó járgányoktól."
- Blabla, igen, igazad van.. majdnem, de ezek szerint nem találkoztál azzal a bizonyos említett példánnyal, vagyis példányokkal, amirõl beszéltem. Ezzel csak óva intem a kedves hallgatókat attól, hogy ilyen mindenfele fényszórós baromságot vegyen.. ami nem lenne az, ha a képünkbe nem sütne a fény. Ez a legalapabb elsõ macskaszemnél is jellemzõ. A standard oldalra, legalábbis fölfele _nem_ világítós darabok egyáltalán nem zavaróak.
#6876
Posted 2006. July 27. - 11:21

Nekem minden említett cuccból van (kivéve sityak, de ez már tészta)! A kényelmetlenség meg onnantól fogva igaz, miután a szuper 6ezer forintos ledes Barbieri elsõ pislákolóm tartója szanaszét törött, így vagy a pofámban tartom a világító testet, vagy pedig nem veszek újat. Ez a két lehetõség maradt. Másfelõl nem volt kellemes mindig mindent félóránként lekapni a géprõl, miközben címekre mentem ki. Az említett autó-bicó talákák meg szinte mindennaposak a futárok körében.. Tudom mirõl beszélek. Terepre meg nyilván nem elég a kis ledes szutyok.. Szóval elõbb értsétek meg , hogy miért így közelítettem meg, aztán lehet csipogni! :]
#6877
Posted 2006. July 27. - 10:52

Akkor vettem észre az elöl kivilágítatlan bringást magammal szemben amikor majdnem összecsatantunk.
Még az utolsó pillanatban félre kaptam a kormányt és sikerült elkerülni az ütközést.
Egészen addig csak a mellettem szembe száguldó erõs fényeket láttam, aztán
hirtelen egy gyorsan közeledõ árny rajzolódott ki közvetlen elõttem.
Nem szoktam gyakran káromkodni de akkor felsoroltam a családfáját (amibõl szerintem már semmit nem hallott).
Ha akkor nem sietek akkor legszivesebben utána mentem volna elmagyarázni,
ekkora ökör nemigaz, hogy nincs annyi pénze, hogy legalább valami gagyi villogót tegyen fel elõre és hátra (is).
...de éppen akkor vártak a Batyin asszem Pinyóék,Wolfheart, KAMA3 .. egy lámpás tekergésre és (ettõl függetlenül) majdnem egy órát késtem.
Amikor valaki ennyire felelõtlen az engem is nagyon felbõszít.
.
#6878
Posted 2006. July 27. - 10:08

.
.
.
.
.Pinyo, teljesen igazad van! Na meg raycoon, neked is!
... Úgy életveszélyes közlekedni.
#6879
Posted 2006. July 27. - 10:04

...legalábbis részedrõl úgy tûnik mert eddig szerencséd volt.A keresztezõdésekben (fõleg pirosnál :]) okos elhúzódzkodásokkal és a folyamatos körbenézegetéssel (hátra is!) sokminden kivédhetõ...
Lehet, hogy olyan szinten nem lát meg az autós, hogy egyszerüen rád húzza a kormányt és azért áll meg mert valami csörömpölt oldalt. Kivilágítatlan bringás olyan az éjszakában mint egy szellem. Idõnként feltûnik egy-egy pillanatra a villódzó fények között mint egy árny, hogy aztán ismét egybe olvadjon a környezettel.
Kényelmetlennek nem mondanám de nem is mindegyik olcsó, viszont lehet kapni már néhányszáz forintért is és a kormányon, nyeregcsövön elfér.Nem használok elsõ lámpát, így könnyen el tudom képzelni, hogy mások is drága, kényelmetlen megoldásnak tartják.
Egy biztonsági berendezés ára mindíg attól függ, az ember saját élete önmagának mennyit ér.
Valamennyit minden lámpa zavar (az autóké is). ennyit el kell vislnünk nekünk bingásoknak és az autósoknak is egymástól. Viszont világítás nélkül egy éjszaka alatt roncshalmaz lenne a város a félvakon csattanó járgányoktól.Ráadásul azok a szerkentyûk, amik oldalirányba (és fölfele) is világítanak, zavaróak.
..helyette? ..mellette!..helyette a minimum egy fényvisszaverõ szalag használata, ami a váz elejét átkulcsolva elég nagy szögben biztosíthat egy kis reflexfényt.
ha az említett kényszer találka létre jött kivilágítatlanul azt csak abból veszi észre az autós, hogy csattant vagy épp átment valamin. Azután már belátod, hogy kellett volna lámpa mindkét helyre de lehet, hogy akkor már késõ lenne.Az alapos körültekintést úgyis csak egy kiadós autó-bicaj taláka nyomán sajátítod el kényszerûen..
#6880
Posted 2006. July 27. - 09:58

Éppen tegnap este 11-kor a Szépvölgyi-Margithíd közötti csikicsukis kerékpárút részen ütköztem kis híján frontálisan egy hasonlóan gondolkozó egyeddel. Ha még csak magát veszélyeztetné, de semmi kedvem kórházba kerülni miatta!