Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#5921
Írta 2007. június 06. - 00:00
hanem, hogy itt szenvedtek a csipkeddel
mikor irom, hogy az buko
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#5922
Írta 2007. június 05. - 21:01
#5923
Írta 2007. június 04. - 20:13
Kerestem hozzá adatlapot amit valahol láttam, de most nem találtam rá.Amúgy a P2-re ugye ugyanazok az értékek igazak, mind fesz, mind mA tekintetben?
Egyébként mindkettõ ilyen szempontból szinte azonos,
csak a P2 fénye kevesebb valamivel azonos fogyasztás mellett.
#5924
Írta 2007. június 04. - 19:58
Igaz ezt is mondták, de ki használ fel ennyi ledet?mint irtam 1000+ rendeles eseten lesz p4
Ha össze áll több ember akkor is elfogy talán 100 esetleg 200db, de azt azért kötve hiszem.
Mi lesz a többi 800-al?
Ha eltesszük késõbbre akkor hasonlóan járunk mint a gyárak.
Akkor is még ebbõl építkezünk ha már kétszer ilyen jók lesznek is.
Szóval csapdának tûnik ennyit megvenni.
#5925
Írta 2007. június 04. - 19:23
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#5926
Írta 2007. június 04. - 19:06
Még egy nem létezõ problémával kevesebb
Ma hívtam Chipcadéket. Nincs P4. Csak P2 és ennél gyengébbek. És azt mondta a srác, hogy akkor lesz P4, ha valaki sokat rendel.
Amúgy a P2-re ugye ugyanazok az értékek igazak, mind fesz, mind mA tekintetben? Én ezt találtam róla.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!
#5927
Írta 2007. június 04. - 18:47
Vigyázz vele mert nem minden van ami ki van írva.A Chipcad-nél lehet ujra p4-es creet kapni, ha jol lattam. +Seoul is ott van.
Ezek most a legjobbak.
Jómúltkor beszéltem velük és akkor mondták, ha elfogy a berendelt 1000 db
akkor akár 116lm/W-os cree-e ..Q3-as típus is elképzelhetõ.
Aztán ki tudja, hogy mit hozat be aki erre illetékes. Utoljára is a gyengébb P2-est rendelték.
A fénykör bizonyos szint fölött felfelé kilépõ részétBalu:
A vakitas problemajan en is gondolkoztam annak idejen, de a tervezes heveben elfelejtodott. Na mindegy, legfeljebb teszek egy valtokapcsolot ellenallassal a korbe, bar akkor meg en nem latok.Az igazi megoldas a jo fenyeloszlas lenne...
valami módon az útra vissza kellene tükrözni magunk elé.
Így a fénykör alsó része az úton eloszlik, amíg a felfelé kilépõ egy része
egy tükörnek ütközik és onnan szintén elõttünk az útra vetül.
#5928
Írta 2007. június 04. - 18:14
Az akku feszültség (pontosan nem tudom de) kb. így adódik csúcsra töltve.4db 2600 mAh-s aksit feltöltöttem teljesen. Ilyenkor 5,66 V volt a 4 akku soros fesze. A p4-re kéne olyan 3,6-3,7V, azaz az ellenállásra jutna 1,96-2,06 V, mindez 900mA mellett. Ez ugyebár 1,854 W hõt jelent. Hogy s mint kéne a multifuse ellenállás hûtését megoldani?
Vagy nem szabad felkapcsolni újonnan feltöltve, csak 400 mA-re és akkor nem lesz ilyen gondom?
A "multifuse biztosíték" azonos egy olyan PTK=PTC (pozitiv temperatura coefficiens
(ejtsd)"koefficiens")) hõre növekvõ ellenállásu alkatrésszel, aminek
adott hõfok felett nagyon hirtelen növekszik meg az ellenállása.
Vagyis az alkatrész hõmérséklete elér egy bizonyos értéket
akkor hirtelen a belsõ ellenállása is emelkedni kezd.
A nagyobb ellenálláson már nem keletkezik akkora teljesítmény ami
nagyobb hõt keltene és (a ráírt áram értéknél) megáll ez a változás.
Tehát a "multifuse"-t nemhogy hûteni nem kell, nem is szabad.
Ezzel szemben inkább hõszigetelõ közegben célszerü elhelyezni,
hogy minél gyorsabban beálljon rajta a ráírt áramnak megfelelõ érték, ami hõmérséklet függõ.
Egyébként egy 0,90-es multifuse-s körnél, vagyis 900mA-es érték esetén
és 4db tele töltött ceruza akku mellett elsõ pillanatban az áram felugrik akár 1600mA-re is,
hogy azt követõen másodperceken belül vissza essen a szükséges értékre.
Ilyenkor még hideg a rendszer és (ha jól meg van építve a hõ elvezetés) a led még könnyedén
átadja a keletkezõ hõt addig a néhány másodpercig amíg a mulifuse fel nem melegszik üzemi hõfokra.
Ezután már folyamatosan csökken az akku feszültsége és ezzel az átfolyó áram is csökken
amitõl a multifuse hõmérséklete is csökken így az áram mindíg azonos marad,
amíg a feszültség nem esik ~4Volt alá.
A Nimh akku cellák 0,9-1V körül már kimerültnek számítanak,
vagyis az egész töltés elveszítéséig azonos marad a fényerõ, 3,6-4 Voltig.
A veszteséget is ki lehet számolni százalékban, ha a 3,6V és az 5V közötti átlagot veszed és azzal számolsz.
Persze 4 és 5 Volt közötti értékkel is számolhatsz, akkor 1 Voltra merülnek a cellák.
Még az agygenerátorral kapcsolatban, ott egy közepes kapacitásu akkuval
lehetne mgoldani az egyenletesebb ledre jutó energiát.
A töltést is szabályozni kellene, ahhoz valamilyen intelligens szabályozó kör
lenne jó ami nem engedi túltölteni az akkut hanem lekapcsol.
Az akkut nehezen spórolod meg. Elkóval nem lehet pótolni megfelelõen (korábban esett róla szó).
Sokkal cálszerûbb az akkumulátor.
#5929
Írta 2007. június 03. - 20:05
Számolgattam kicsit és méregettem kicsit.
4db 2600 mAh-s aksit feltöltöttem teljesen. Ilyenkor 5,66 V volt a 4 akku soros fesze. A p4-re kéne olyan 3,6-3,7V, azaz az ellenállásra jutna 1,96-2,06 V, mindez 900mA mellett. Ez ugyebár 1,854 W hõt jelent. Hogy s mint kéne a multifuse ellenállás hûtését megoldani?
Vagy nem szabad felkapcsolni újonnan feltöltve, csak 400 mA-re és akkor nem lesz ilyen gondom?
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!
#5930
Írta 2007. június 03. - 14:34
dave mennyi kene?
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#5931
Írta 2007. június 02. - 23:52
Viszont! Van itt egy nagy gond. Ha feletelezzuk hogy a hatasfok gorbe nem valtozik (valosagban minimalisan), konnyen eszreveheto a valtoztatas ara. Megpedig hogy az eddigi 6V helyett 15V korulre ugrik a "nevleges" feszultseg a lecsokkentett aram miatt. Ez meg eddig nem is gond, terheletlen dinamon magam is mertem mar 22V feletti ertekeket, szval betervezheto valtozas lenne. Csakhogy a dinamoknak csak bizonyos sebesseg felett epulnek fel a ezek a nagy feszultsegek, meg terheletlen allapotban is. Igy egy mondjuk 17V-ra tervezett uzemi feszultsegu egyszeru ledes lampa 15V koruli feszultsegen "kapcsolna" be kb. 14km/h sebessegnel (sajat korabbi mereseim vettem alapul). Ez igy nem tul praktikus. A jelenseg amugy jol lathato az en lampamnal is, 7km/h-nal meg semmi, 8-nal fenyar. Izzos lampaval meg rosszabb a helyzet, ha nagy tempora(es feszre) meretezzuk az uzemit, alul nem vilagit szinte semmit. Ha pedig alacsonyra tervezzuk az uzemit akkor egyreszt nem is nyertunk szinte semmit, masreszt meg folul elsuti az izzot, vagy elvesz a Zeneren. Bonyolultabb aramkorokkel ki lehetne kuszobolni ezeket a problemakat, de reszemrol meg igy is ketes van e ertelme, hisz a nagyobb teljesitmenyhez tobb izzadtsag is kell es ez nagy temponal 30+ mar azert erezheto. Az AXA pl. a cikk szerinti 6W leadasra 20W-ot fogyasztana 40-es temponal. Nem egy eletkepes alternativa.
Szval igy utolag a cikkbeli mereseknek nem tul sok haszna van.
#5932
Írta 2007. június 02. - 23:08
Ezek most a legjobbak.
Balu:
A vakitas problemajan en is gondolkoztam annak idejen, de a tervezes heveben elfelejtodott. Na mindegy, legfeljebb teszek egy valtokapcsolot ellenallassal a korbe, bar akkor meg en nem latok.
A dinamo sulyat nem tudom de tuti a Simánjó agydinamok alatt van (marmint elso kerekaggyal egyutt). Max hatasfoka 35% atlag 30 korul. Arat nem tudom, hasznaltan kerult hozzam. Akkor meg volt rajta egy bicikli is
Na meg aztan a jo magyar tankcsapdas utakon amugy sem szivesen szaguldozok ejjel keskeny gumival. 15-25 kozt egyaltalan nem zavar, ennel gyorsabban meg ugysem megyek este.
#5933
Írta 2007. június 02. - 22:51
http://online.chipcad.hu/www/arak.aspx?group=0117ilyen erõs ledeket, amikrõl itt szó van (P4 meg 80-100 lumen/Watt) honnét lehet beszerezni és kb. mibe kerül?
XR7090WT-U1-WC-P4 80.6-87.4 LM, XR-E WHITE 1 100 Ft <- ez most nem kapható
XR7090WT-U1-WC-P2 67.2-73.9 LM, XR-E WHITE 1 100 Ft
Ott harmadiknak van mégegy 67-74 lm adatokkal de
annak más a színárnyalata, nem napfény fehér.
Egyelõre csak a 67-74 lumenes ledet lehet itt kapni.
Nekem ígértek néhány darabot 91-100lm/350mA ami valakinek megmarad aki magán úton rendel.
Esetleg ha gondolod megkérdezhetem, hogy mennyivel többet rendelt mint amit felhasznál.
#5934
Írta 2007. június 02. - 15:30
#5935
Írta 2007. június 02. - 12:23
már ezekbõl a 80-100 lumen/Wattos teljesítmény ledekbõl raknám össze.
A 100 lm/W megfelel a legkorszerûbb H.I.D. hatásfokának, persze teljesítmény arányosan.
(nem a régi gyengébb 70lm/w-os H.I.D.-nek).
A másik elõny, hogy annál jóval lassabban öregszik ha megfelelõen hûtjük.
Még egy elõny a "megfelelõ hûtés" nem jelenti akkora hõmennyiség lesugárzását mint
a régi powerledeknél volt, mert itt jóval nagyobb energia megy ki fény formájában,
így kevesebb marad ami hõvé alakul.
Még így is jó felét elfûti, ill. nem a szem érzékenységének megfelelõ spektrumban sugározza le annak amit betáplálunk.
A lumen fényteljesítményt nehéz számolni mert a fénynek
a szem érzékenységi görbéjével egybe esõ részeit és a fényforrás által
lesugárzott spektrum színképében oda esõ fénysugárzáshoz felhasznált energiát
kellene számításba venni. A többi a látható fény elõállítása szempontjából veszteség.
Hú de bonyolulnak hangzik. De még annyit hozzá teszek, a lumen a látható fényáram ill. fényteljesítmény.
Egy kis szakirodalom ha valaki mélyebben is bele akarja vetni magát:
http://www.muszeroldal.hu/assistance/alapismeretek.pdf
#5936
Írta 2007. június 02. - 11:20
Ezzel én is így voltam. Telihóódas helyett a partmenti dzsungelben a keró úton fotóztam...Sajnos telihódasra nem tudtam menni, de ma kivittem a Margit szigetre. Élesben eddig még nem próbáltam, egész meglepõdtem a fényerején..
Utána Békáson a házak között próbálgattam tovább.
Amikor jött valaki akkor levettem a fényt magam elé, de nem mindíg sikerült idõben.
Az egyik ház mellõl kibukkant egy kutyasétáltató és gyorsabban a szeme elé kapta
a kezét mint és le tudtam volna venni a fényt, de nem szólt semmit.
Aztán távolabb már láttam, hogy jön egy néni kutyával így volt idõm tompítani magam elé.
A kis tömzsi kutty balra jobbra dülöngélve utánam iramodott.
Elg volt a fejlámpával vissza pillantani rá, máris nyüszítve oldalazva hátrálni kezdett.
Szóval ekkora fénnyel már tanulni kell a közlekedést, pontosabban a fény forgalomban való használatát.
Illetve úgy kell megépíteni, hogy már ösztön szinten kezelni tudjuk ha jön szembe valaki v. valami jármû.
Ez már veszélyes ha nem tudjuk urani a fényt bizonyos helyzetekben.
Nem akarok elvakítani senkit, viszont azért kell próbálgatni mi a sok vagy elég
mert abból lehet levonni következtetést a további építésre vonatkozóan.
Ha megnézed a fotókat az enyémnek nem annyira kékes a fénye...egy nézelõdõ már így is látássérülésre panaszkodott.(: A hideg, kékes fény eléggé szokatlan, de amúgy ok.
Ez részben az Sz.P. féle ledeknek köszönhetõ. Ezen kívül a néhány fehér ledenként beépített egy-egy szín kiegészítõ zöld és vörös ledek is kegyenlítik valamennyire.
A legújabb napfény közeli fehér ledeknél már nem lényeges a
kiegészítõ színek használata mert annak a fénye sokkal természetesebb.
Az nekem is ismerõs. :cool2:Tetszett, hogy lesik az emberek.(:
Yedi meg fénykard, jesszuszmaria meg mindent mondanak a láttán.
Igaz, még az elõzõrõl kaptam a legtöbb ilyen véleményt, ami ennek a fénynek csak közel 10%-át világította.
Azt mennyiért vetted és hol?Ja az AXA dinamó pedig nagyon über, erõs és viszonylag hatékony is. De a lenagyobb elõnye mégis az alacsonyabb lélektani romboló hatása, ugyanis csendes.
Mennyi a súlya?
Mekkorát fékez üresen? (észrevehetõ-e?)
Mekkorát amikor terheled? (jóval nehezebb tekerni?)
Azt tudom, hogy a dörzsdinamó retttenetes ellenállást jelent
ha az ember egy párszáz km után hazafelé gurul fáradtan egy lankás emelkedõn.
Amikor még nem volt más akkor megtapasztaltam.
#5937
Írta 2007. június 02. - 03:33
Sajnos telihódasra nem tudtam menni, de ma kivittem a Margit szigetre. Élesben eddig még nem próbáltam, egész meglepõdtem a fényerején. Sajnos morzézva világított (ennek még utána kell járnom), de egy nézelõdõ már így is látássérülésre panaszkodott.(: A hideg, kékes fény eléggé szokatlan, de amúgy ok. Tetszett, hogy lesik az emberek.(:
Ja az AXA dinamó pedig nagyon über, erõs és viszonylag hatékony is. De a lenagyobb elõnye mégis az alacsonyabb lélektani romboló hatása, ugyanis csendes.
#5938
Írta 2007. június 02. - 00:13
és milyen magasan megvilágít mindent maga körül jó fényerõvel ez a lámpa.
. . . . . . . . . . . . . >> nagyításhoz katt a képekre <<

Itt fent az látszik, hogy az út mindkét oldalát jól bevilágítja közvetlen mellettünk is,
amíg a gyári lámpák csak egy kis területet világítanak meg, de azt is többnyire halványan.
Amelyik meg erõs kis kört világít az még rosszabb, mert csak azt látjuk
ahova a fény esik, ettõl a szem elvakul és minden más sötétbe borul körülöttünk.
A következõ képen a külön kapcsolható, magasságot is bevilágító fényt lehet látni (minden együtt).
#5939
Írta 2007. június 01. - 01:01
kb 200 huzal kivezetésü leddel, helyenként egy ledes cree-e fejlámpával kiegészítve.
Azt már látom, hogy egy macskát fel kell kötöznöm a csomagtartóra
és akkor talán nem is kell hátsó világítás. Persze ez csak vicc volt.
..csak a szine ne lenne szabálytalanul zöld.

A kiváncsi szemlélõ közelebb jött, és "neki is világít a két zöld lámpája".

A fények macska nélkül:
(az a csík az úton, a macska szeme miközben sétál)

Ugyanez plusz fejlámpával:

Ennél jobban lehet látni szabad szemmel, csak a kamerán keresztül ilyen sötét.
A többi kép a következõ címen látható nagy felbontásban is:
http://kep.tar.hu/balu-1/50484236#2
Van közöttük olyan kép ahol besétáltam fényvisszaverõ szalagokkal a saját lámpám elé és integettem, forogtam mozogtam egy kicsit.
A lámpa elõtt a világos csíkok a fénybe röpködõ bogarak.
#5940
Írta 2007. május 31. - 20:28
Három fokozat, a leg gyengébb fény arra amikor megállsz kereket szerelni.
Negyedik fokozat lenne a hulla de az nincs a kapcsolón ezért a ki-be kapcsolkáshoz a lámpa saját kapcsolóját fel lehet használni.
Ha nem tiszta akkor majd még írom.

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére





