Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Látni & látszani!

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
8736 replies to this topic

#5921
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,695 posts
Aha. Értem. Köszönöm!
Még egy nem létezõ problémával kevesebb :)


Ma hívtam Chipcadéket. Nincs P4. Csak P2 és ennél gyengébbek. És azt mondta a srác, hogy akkor lesz P4, ha valaki sokat rendel.

Amúgy a P2-re ugye ugyanazok az értékek igazak, mind fesz, mind mA tekintetben? Én ezt találtam róla.
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#5922
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
Erre mégis most válaszolok.

A Chipcad-nél lehet ujra p4-es creet kapni, ha jol lattam. +Seoul is ott van.
Ezek most a legjobbak.

Vigyázz vele mert nem minden van ami ki van írva.
Jómúltkor beszéltem velük és akkor mondták, ha elfogy a berendelt 1000 db
akkor akár 116lm/W-os cree-e ..Q3-as típus is elképzelhetõ.
Aztán ki tudja, hogy mit hozat be aki erre illetékes. Utoljára is a gyengébb P2-est rendelték.


Balu:
A vakitas problemajan en is gondolkoztam annak idejen, de a tervezes heveben elfelejtodott. Na mindegy, legfeljebb teszek egy valtokapcsolot ellenallassal a korbe, bar akkor meg en nem latok. :) Az igazi megoldas a jo fenyeloszlas lenne...

A fénykör bizonyos szint fölött felfelé kilépõ részét
valami módon az útra vissza kellene tükrözni magunk elé.
Így a fénykör alsó része az úton eloszlik, amíg a felfelé kilépõ egy része
egy tükörnek ütközik és onnan szintén elõttünk az útra vetül.

#5923
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

4db 2600 mAh-s aksit feltöltöttem teljesen. Ilyenkor 5,66 V volt a 4 akku soros fesze. A p4-re kéne olyan 3,6-3,7V, azaz az ellenállásra jutna 1,96-2,06 V, mindez 900mA mellett. Ez ugyebár 1,854 W hõt jelent. Hogy s mint kéne a multifuse ellenállás hûtését megoldani?
Vagy nem szabad felkapcsolni újonnan feltöltve, csak 400 mA-re és akkor nem lesz ilyen gondom? :D

Az akku feszültség (pontosan nem tudom de) kb. így adódik csúcsra töltve.

A "multifuse biztosíték" azonos egy olyan PTK=PTC (pozitiv temperatura coefficiens
(ejtsd)"koefficiens")) hõre növekvõ ellenállásu alkatrésszel, aminek
adott hõfok felett nagyon hirtelen növekszik meg az ellenállása.

Vagyis az alkatrész hõmérséklete elér egy bizonyos értéket
akkor hirtelen a belsõ ellenállása is emelkedni kezd.

A nagyobb ellenálláson már nem keletkezik akkora teljesítmény ami
nagyobb hõt keltene és (a ráírt áram értéknél) megáll ez a változás.

Tehát a "multifuse"-t nemhogy hûteni nem kell, nem is szabad.
Ezzel szemben inkább hõszigetelõ közegben célszerü elhelyezni,
hogy minél gyorsabban beálljon rajta a ráírt áramnak megfelelõ érték, ami hõmérséklet függõ.

Egyébként egy 0,90-es multifuse-s körnél, vagyis 900mA-es érték esetén
és 4db tele töltött ceruza akku mellett elsõ pillanatban az áram felugrik akár 1600mA-re is,
hogy azt követõen másodperceken belül vissza essen a szükséges értékre.

Ilyenkor még hideg a rendszer és (ha jól meg van építve a hõ elvezetés) a led még könnyedén
átadja a keletkezõ hõt addig a néhány másodpercig amíg a mulifuse fel nem melegszik üzemi hõfokra.

Ezután már folyamatosan csökken az akku feszültsége és ezzel az átfolyó áram is csökken
amitõl a multifuse hõmérséklete is csökken így az áram mindíg azonos marad,
amíg a feszültség nem esik ~4Volt alá.

A Nimh akku cellák 0,9-1V körül már kimerültnek számítanak,
vagyis az egész töltés elveszítéséig azonos marad a fényerõ, 3,6-4 Voltig.

A veszteséget is ki lehet számolni százalékban, ha a 3,6V és az 5V közötti átlagot veszed és azzal számolsz.
Persze 4 és 5 Volt közötti értékkel is számolhatsz, akkor 1 Voltra merülnek a cellák.


Még az agygenerátorral kapcsolatban, ott egy közepes kapacitásu akkuval
lehetne mgoldani az egyenletesebb ledre jutó energiát.
A töltést is szabályozni kellene, ahhoz valamilyen intelligens szabályozó kör
lenne jó ami nem engedi túltölteni az akkut hanem lekapcsol.

Az akkut nehezen spórolod meg. Elkóval nem lehet pótolni megfelelõen (korábban esett róla szó).
Sokkal cálszerûbb az akkumulátor.

#5924
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,695 posts
Balu1!

Számolgattam kicsit és méregettem kicsit.
4db 2600 mAh-s aksit feltöltöttem teljesen. Ilyenkor 5,66 V volt a 4 akku soros fesze. A p4-re kéne olyan 3,6-3,7V, azaz az ellenállásra jutna 1,96-2,06 V, mindez 900mA mellett. Ez ugyebár 1,854 W hõt jelent. Hogy s mint kéne a multifuse ellenállás hûtését megoldani?
Vagy nem szabad felkapcsolni újonnan feltöltve, csak 400 mA-re és akkor nem lesz ilyen gondom? :D
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#5925
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
1000+ darabos rendelesnel hoznak is chipcad-ek.

dave mennyi kene?

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#5926
ZIL

ZIL

    vendég

  • fórumtag
  • 30 posts
A multkor linkelt dinamotunningos cikket azota ujra atnyalaztam. Most mar ugy erzem nagyjabol sikerult ertelmeznem a jelenteset, es igy mar nem is neveznem igazan tuninningnak. Ha jol ertelmeztem arrol van csupan szo, hogy a dinamo teljesitmenygorbejen(jellegeben minden dinamora ugyanaz) a torespontot jobbra lehet tolni ha az uzemi aramot felere, harmadara csokkentjuk. Azzaz a kezdeti linearisan emelkedo szakasz igy tovabb tart, kb. 25 km/h sebessegig 17 helyett. Emellett a torespont sokkal enyhebben is jelentkezik. Szval ennek a tunning erteket dontse el mindenki maga tetszese szerint.
Viszont! Van itt egy nagy gond. Ha feletelezzuk hogy a hatasfok gorbe nem valtozik (valosagban minimalisan), konnyen eszreveheto a valtoztatas ara. Megpedig hogy az eddigi 6V helyett 15V korulre ugrik a "nevleges" feszultseg a lecsokkentett aram miatt. Ez meg eddig nem is gond, terheletlen dinamon magam is mertem mar 22V feletti ertekeket, szval betervezheto valtozas lenne. Csakhogy a dinamoknak csak bizonyos sebesseg felett epulnek fel a ezek a nagy feszultsegek, meg terheletlen allapotban is. Igy egy mondjuk 17V-ra tervezett uzemi feszultsegu egyszeru ledes lampa 15V koruli feszultsegen "kapcsolna" be kb. 14km/h sebessegnel (sajat korabbi mereseim vettem alapul). Ez igy nem tul praktikus. A jelenseg amugy jol lathato az en lampamnal is, 7km/h-nal meg semmi, 8-nal fenyar. Izzos lampaval meg rosszabb a helyzet, ha nagy tempora(es feszre) meretezzuk az uzemit, alul nem vilagit szinte semmit. Ha pedig alacsonyra tervezzuk az uzemit akkor egyreszt nem is nyertunk szinte semmit, masreszt meg folul elsuti az izzot, vagy elvesz a Zeneren. Bonyolultabb aramkorokkel ki lehetne kuszobolni ezeket a problemakat, de reszemrol meg igy is ketes van e ertelme, hisz a nagyobb teljesitmenyhez tobb izzadtsag is kell es ez nagy temponal 30+ mar azert erezheto. Az AXA pl. a cikk szerinti 6W leadasra 20W-ot fogyasztana 40-es temponal. Nem egy eletkepes alternativa.
Szval igy utolag a cikkbeli mereseknek nem tul sok haszna van.

#5927
ZIL

ZIL

    vendég

  • fórumtag
  • 30 posts
A Chipcad-nél lehet ujra p4-es creet kapni, ha jol lattam. +Seoul is ott van.
Ezek most a legjobbak.

Balu:
A vakitas problemajan en is gondolkoztam annak idejen, de a tervezes heveben elfelejtodott. Na mindegy, legfeljebb teszek egy valtokapcsolot ellenallassal a korbe, bar akkor meg en nem latok. :) Az igazi megoldas a jo fenyeloszlas lenne... Egyebkent en is Szucs Petertol vettem hozza a ledeket, de legkozelebb power-leddel lesz. Francnak sincs kedve annyit forrasztgatni megint, nameg annak a fenyeloszlasa is jobban tervezheto es meg a hutese is egyszerubb.
A dinamo sulyat nem tudom de tuti a Simánjó agydinamok alatt van (marmint elso kerekaggyal egyutt). Max hatasfoka 35% atlag 30 korul. Arat nem tudom, hasznaltan kerult hozzam. Akkor meg volt rajta egy bicikli is :) , de azt mar elajandekoztam. Amugy meg ezt a verziojat asszem 98-ig gyartottak, es itt nem hiszem hogy valaha is forgalmaztak. Erzesre nem fog tul sokat, 20km/h-nál 12W korul, 30-nál 14,5W. Mivel kapcsolo nelkul van meg a rendszer igy nem tudom mennyit fogna terheletlenul. Felrehajtva nem sokat :) . Elotte egy Soubitez Electra dinamom volt, nevlegesen alig rosszabb parameterekkel (max +2W), de azt sokkal terhesebbnek ereztem menet kozben. Szval sztem inkabb a zaj lelektani hatasa itt a jelentos. Ez csondes.
Na meg aztan a jo magyar tankcsapdas utakon amugy sem szivesen szaguldozok ejjel keskeny gumival. 15-25 kozt egyaltalan nem zavar, ennel gyorsabban meg ugysem megyek este.

#5928
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

ilyen erõs ledeket, amikrõl itt szó van (P4 meg 80-100 lumen/Watt) honnét lehet beszerezni és kb. mibe kerül?

http://online.chipcad.hu/www/arak.aspx?group=0117

XR7090WT-U1-WC-P4 80.6-87.4 LM, XR-E WHITE 1 100 Ft <- ez most nem kapható
XR7090WT-U1-WC-P2 67.2-73.9 LM, XR-E WHITE 1 100 Ft
Ott harmadiknak van mégegy 67-74 lm adatokkal de
annak más a színárnyalata, nem napfény fehér.

Egyelõre csak a 67-74 lumenes ledet lehet itt kapni.
Nekem ígértek néhány darabot 91-100lm/350mA ami valakinek megmarad aki magán úton rendel.
Esetleg ha gondolod megkérdezhetem, hogy mennyivel többet rendelt mint amit felhasznál.

#5929
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts
ilyen erõs ledeket, amikrõl itt szó van (P4 meg 80-100 lumen/Watt) honnét lehet beszerezni és kb. mibe kerül?

#5930
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
Még annyit hozzá akartam tenni, ha most kellene lámpát építenem akkor
már ezekbõl a 80-100 lumen/Wattos teljesítmény ledekbõl raknám össze.

A 100 lm/W megfelel a legkorszerûbb H.I.D. hatásfokának, persze teljesítmény arányosan.
(nem a régi gyengébb 70lm/w-os H.I.D.-nek).

A másik elõny, hogy annál jóval lassabban öregszik ha megfelelõen hûtjük.

Még egy elõny a "megfelelõ hûtés" nem jelenti akkora hõmennyiség lesugárzását mint
a régi powerledeknél volt, mert itt jóval nagyobb energia megy ki fény formájában,
így kevesebb marad ami hõvé alakul.
Még így is jó felét elfûti, ill. nem a szem érzékenységének megfelelõ spektrumban sugározza le annak amit betáplálunk.

A lumen fényteljesítményt nehéz számolni mert a fénynek
a szem érzékenységi görbéjével egybe esõ részeit és a fényforrás által
lesugárzott spektrum színképében oda esõ fénysugárzáshoz felhasznált energiát
kellene számításba venni. A többi a látható fény elõállítása szempontjából veszteség.

Hú de bonyolulnak hangzik. De még annyit hozzá teszek, a lumen a látható fényáram ill. fényteljesítmény.

Egy kis szakirodalom ha valaki mélyebben is bele akarja vetni magát:
http://www.muszeroldal.hu/assistance/alapismeretek.pdf

#5931
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

..Sajnos telihódasra nem tudtam menni, de ma kivittem a Margit szigetre. Élesben eddig még nem próbáltam, egész meglepõdtem a fényerején..

Ezzel én is így voltam. Telihóódas helyett a partmenti dzsungelben a keró úton fotóztam.
Utána Békáson a házak között próbálgattam tovább.

Amikor jött valaki akkor levettem a fényt magam elé, de nem mindíg sikerült idõben.
Az egyik ház mellõl kibukkant egy kutyasétáltató és gyorsabban a szeme elé kapta
a kezét mint és le tudtam volna venni a fényt, de nem szólt semmit.

Aztán távolabb már láttam, hogy jön egy néni kutyával így volt idõm tompítani magam elé.
A kis tömzsi kutty balra jobbra dülöngélve utánam iramodott.
Elg volt a fejlámpával vissza pillantani rá, máris nyüszítve oldalazva hátrálni kezdett.

Szóval ekkora fénnyel már tanulni kell a közlekedést, pontosabban a fény forgalomban való használatát.
Illetve úgy kell megépíteni, hogy már ösztön szinten kezelni tudjuk ha jön szembe valaki v. valami jármû.
Ez már veszélyes ha nem tudjuk urani a fényt bizonyos helyzetekben.

Nem akarok elvakítani senkit, viszont azért kell próbálgatni mi a sok vagy elég
mert abból lehet levonni következtetést a további építésre vonatkozóan.


..egy nézelõdõ már így is látássérülésre panaszkodott.(: A hideg, kékes fény eléggé szokatlan, de amúgy ok.

Ha megnézed a fotókat az enyémnek nem annyira kékes a fénye.
Ez részben az Sz.P. féle ledeknek köszönhetõ. Ezen kívül a néhány fehér ledenként beépített egy-egy szín kiegészítõ zöld és vörös ledek is kegyenlítik valamennyire.
A legújabb napfény közeli fehér ledeknél már nem lényeges a
kiegészítõ színek használata mert annak a fénye sokkal természetesebb.


Tetszett, hogy lesik az emberek.(:

Az nekem is ismerõs. :cool2:
Yedi meg fénykard, jesszuszmaria meg mindent mondanak a láttán.
Igaz, még az elõzõrõl kaptam a legtöbb ilyen véleményt, ami ennek a fénynek csak közel 10%-át világította.


Ja az AXA dinamó pedig nagyon über, erõs és viszonylag hatékony is. De a lenagyobb elõnye mégis az alacsonyabb lélektani romboló hatása, ugyanis csendes.

Azt mennyiért vetted és hol?
Mennyi a súlya?
Mekkorát fékez üresen? (észrevehetõ-e?)
Mekkorát amikor terheled? (jóval nehezebb tekerni?)
Azt tudom, hogy a dörzsdinamó retttenetes ellenállást jelent
ha az ember egy párszáz km után hazafelé gurul fáradtan egy lankás emelkedõn.
Amikor még nem volt más akkor megtapasztaltam.

#5932
ZIL

ZIL

    vendég

  • fórumtag
  • 30 posts
Nem semmi fényágyú! Csak fel ne gyulladjon elõtted az erdõ!(:
Sajnos telihódasra nem tudtam menni, de ma kivittem a Margit szigetre. Élesben eddig még nem próbáltam, egész meglepõdtem a fényerején. Sajnos morzézva világított (ennek még utána kell járnom), de egy nézelõdõ már így is látássérülésre panaszkodott.(: A hideg, kékes fény eléggé szokatlan, de amúgy ok. Tetszett, hogy lesik az emberek.(:
Ja az AXA dinamó pedig nagyon über, erõs és viszonylag hatékony is. De a lenagyobb elõnye mégis az alacsonyabb lélektani romboló hatása, ugyanis csendes.

#5933
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
Még két képet lényegesnek találok ide tenni amin látszik, hogy milyen szélesen
és milyen magasan megvilágít mindent maga körül jó fényerõvel ez a lámpa.
. . . . . . . . . . . . . >> nagyításhoz katt a képekre <<
Posted Image
Itt fent az látszik, hogy az út mindkét oldalát jól bevilágítja közvetlen mellettünk is,
amíg a gyári lámpák csak egy kis területet világítanak meg, de azt is többnyire halványan.

Amelyik meg erõs kis kört világít az még rosszabb, mert csak azt látjuk
ahova a fény esik, ettõl a szem elvakul és minden más sötétbe borul körülöttünk.

A következõ képen a külön kapcsolható, magasságot is bevilágító fényt lehet látni (minden együtt).
Posted Image

#5934
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
Ezek a képek egy töksötét erdõben készültek a Duna parton
kb 200 huzal kivezetésü leddel, helyenként egy ledes cree-e fejlámpával kiegészítve.

Azt már látom, hogy egy macskát fel kell kötöznöm a csomagtartóra
és akkor talán nem is kell hátsó világítás. Persze ez csak vicc volt.
..csak a szine ne lenne szabálytalanul zöld.
Posted Image

A kiváncsi szemlélõ közelebb jött, és "neki is világít a két zöld lámpája".
Posted Image

A fények macska nélkül:
(az a csík az úton, a macska szeme miközben sétál)
Posted Image

Ugyanez plusz fejlámpával:
Posted Image
Ennél jobban lehet látni szabad szemmel, csak a kamerán keresztül ilyen sötét.


A többi kép a következõ címen látható nagy felbontásban is:
http://kep.tar.hu/balu-1/50484236#2

Van közöttük olyan kép ahol besétáltam fényvisszaverõ szalagokkal a saját lámpám elé és integettem, forogtam mozogtam egy kicsit.

A lámpa elõtt a világos csíkok a fénybe röpködõ bogarak.

#5935
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
Most csak gyorsan írok..
Három fokozat, a leg gyengébb fény arra amikor megállsz kereket szerelni.
Negyedik fokozat lenne a hulla de az nincs a kapcsolón ezért a ki-be kapcsolkáshoz a lámpa saját kapcsolóját fel lehet használni.
Ha nem tiszta akkor majd még írom.

#5936
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,695 posts
Mégse tiszta a dolog, pedig egyszerûnek tûnik.
A 170 mA-es mi szerepet játszik az egészben? Ahogy értelmeztem a leírásodat és lerajzoltam, a szerint a kapcsoló nélkül is van egy állandóan folyó 170 mA a körben.

bocsi, láma vagyok ezekszerint :)
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#5937
DöG

DöG

    vendég

  • fórumtag
  • 229 posts

Tisztelt DöG úr!

legfeljebb azzal van némi tennivaló, hogy a középen kilépõ fény ne vesszen kárba.

Ja mégegy.Azt a széthúzó fresnelt nem vízszintesen kellene tenni?
Az úgy kellene mûködjön, hogy szét húzza a fényt az út szélességében.

Mégegy kérdés: a ledet hogyan rögzítetted, hogy biztosan jó legyen a hõkontaktus?


Erre volt a 10mm-es LED-lencse ötletem, csak még be kéne építeni a tükör közepébe. Egyébként ha nincs egyéb fényünk, nagyon jól jön az a szórt fény.
A LEDet egy TO-220-as tranyó hõvezetõ fülére forrasztottam. Egy hajszálnyit homorúra hajlítottam a lemezt, hogy a csavar meghúzásakor végig felfeküdjön. Pasztát se raktam alá, olyan bazira túlméretezett ez a hûtés, hogy így is bõségesen kielégítõen hül.

Akár egy ilyenseoul_z_power_led_p4 tokozásút is fel lehetne rakni a hûtõtönkre.
Szerintem pont így jó a bordéslencse, (anélkül csak egy vakító pontot lát az ember, ha közelebbre néz vele, illetve csak az út távolabbi részét, ha távolabbra céloz -CATEYE effektus-).
Így "fényes ösvény"-t lát maga elõtt az ember. A sugárnyaláb elegendõen széles , hogy távolabbi részen az út egész szélességét bevilágítsa, és kitalálhassa az ember, hogy merrefelé haladjon. Közel pedig még mindig elég széles arra, kogy a kerék pontos nyomvonala kontrollálható legyen. Ráadásul az elõtét szóró hatása miatt már nem egy vakító pontot lát maga elõtt az ember amit a vaksötétben kell a fejével rángatni, és megjegyezni, hogy hol van akadály, és a sebesség függvényében gondolatban követni a helyes utat, hanem gyakorlatilag az egész szóbajöhetõ nyomvonalat elfogadható megvilágítással látja,feszült figyelem, és különösebb felmozgatás nélkül. Csak szemmel kell követni a nagyjából egyenletesen megvilágított ösvényen a nyomvonalat (akár nappal).Mondjuk ez a CREE ovál elõtét kicsit túlságosan is széthúzza a fényt, de pont fejlámpánál kevésbé számít, mert egyrészt magasabbról nagyobb relatív szög tartozik ugyanazon útszakasz megvilágításához, mint egy alsó bringalámpánál, másrészt ílyen "túlnyúlással" egy kis függõleges döcögés esetén is, a figyelt szakasz mindig egyenletesen megvilágított maradhat.

Természetesen nagyobb fénnyel még jobban látni. Ennyi fénnyel a szembõl jövõ még levilágítja az embert, meg DH-hez sem elég, de szerintem vaksötétben 25 km/h-ig elegendõ lehet

#5938
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,695 posts
Köszönöm!
A skiccet már régebben megtaláltam, olvasgatok én ám vissza :)

Thx az infókért a multifuseról.

A led hõelvezetését a következõképp oldanám meg:
A ledet nem forrasztom valamire (még kiderül, mire :)), hanem hõvezetõ ragasztóval ragasztom. Aztán mindenképp megfelelõ átmérõjû réz csõszerûséggel hoznám össze azt, amire ragasztottam a ledet, ami egész a lámpa végéig menne és ott egy kívülre aplikált számítógép passzív memóriahûtõjével találkozna. Azon áramlik a levegõ majd ugyebár.
Másrészt az alu vázzal is kontaktusba hoznám.

Bár még tutira nem pont ilyen lesz, meg kell vennem elõtte az alu vázat, aztán majd tudok bele tervezni.

Majd mûszerrel bemérem azért, ha kész lesz :)
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#5939
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

.. 2000 Ft a kikiáltási ára :) Hmmm. Kell az a 200 lm fényerõ? :D

Egy erdõben az nem olyan sok, legfeljebb ha fókuszálod.
Akkor meg úgy látsz vele mintha egy csövön keresztül néznéd a világot.

Egy kis körben jól látsz de körülötte..
éppen az erõs kicsi területü fénytõl (nem a fától) nem látod az erdõt.

Ha meg széttartóbb a fénysugár akkor nagyobb területet látsz de halványan.
Igaz, még így is sokkal jobban mint a legtöbb gyárival.

#5940
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
Tisztelt DöG úr!

Nagyon jól építesz, legfeljebb azzal van némi tennivaló, hogy a középen kilépõ fény ne vesszen kárba.
Tudom közelre is kell fény, de oda meg kevés ami kiszóródik. Különben jó lenne.
Na meg szerinten egy led fõfénynek kevés.
Igaz, ez is a legtöbb gyári lámpát levilágítja de azért több mellett még kellemesebb látni.
Az az igazi amikor úgy mész be egy töksötét erdõbe, hogy nem veszed észre, hogy
igazi éjszaka van körülötted mert nem látod, hogy tényleg sötét lenne.
..hacsak nem kattintod le a lámpád kapcsolóját. :lampa:

Ja mégegy.
Azt a széthúzó fresnelt nem vízszintesen kellene tenni?
Az úgy kellene mûködjön, hogy szét húzza a fényt az út szélességében.

Mégegy kérdés: a ledet hogyan rögzítetted, hogy biztosan jó legyen a hõkontaktus?
Ott egy fém fület és egy csavart látok, de legalább kettõvel lenne jó leszorítani.
Tettél alá hõvezetõ krémet? A le nem szorított oldalon vastagabb lesz a réteg ami elõnytelen.
A lemez mindkát oldalát le kellene szorítani!