Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#5901
Posted 2007. June 14. - 01:33
Fényáram:
Az a fénymennyiség, ami 1 cd fényerõsség egységnyi térszögben (1 steradian) idõegység alatt. Mértékegysége 1 lm (lumen) = 1 cd×sr (steradian).
#5902
Posted 2007. June 13. - 22:48
http://img3.tar.hu/balu-1/size2/28079258.jpg
Náluk vannak hulladék darabok is mindenféle szinesfém anyagból.
#5903
Posted 2007. June 13. - 21:35
Mindenhol csak búzamezõ méretût találtam.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#5904
Posted 2007. June 06. - 19:38
Ezt részben így gondolom én is, hogy nekik az ár kevésbé számít.Hidd el, hogy a Q3 is ottmaradna a nyakukon.
...
Ha kifejezetten P4-et rendelnének, akkor mondjuk 1000 helyett 2000 Ft lenne egy darab és akkor sokan inkább megvennék a Luxeont, mert az jóval olcsóbb.
Ezeknek a LED-eknek nem mi vagyunk a fõ fogyasztói,
hanem az olyan gyártók, akiknél nem számít...
Amit pillanatnyilag lehet kapni legújabbként luxeon rebel-t az még mindíg
a régi luxeonok hatásfokának közelében van, vagyis gyengécske.
LXML-PWC1-0050hidegfehér 140° 350mA/50lm 700mA/95lm 650 Ft
Az ára nem volna sok, ha normális fényereje lenne.
Ami még nem kapható de jobb lenne és a luxeon hazai listáján már szerepel:
LXML-PWN1-0080természetes fehér140° 350mA/80lm 700mA/145lm nincs
Azt viszont nem lehet tudni, hogy a jobbak mennyibe kerülnek majd ha lesz ára.
A Luxeon egyelõre kicsit még mindíg le van maradva.
Egyelõre úgy néz ki, hogy v.kinek rendelésbõl megmarad néhány db.100lm/W-os takled féle, hasonló a Q3-hoz.
Az ára közel a duplája a Cree-e P4-nek. Abból talán lesz pár darabom amivel ki tudok próbálni elkészíteni megint egy két lámpát tesztre.
#5905
Posted 2007. June 06. - 12:50
Egyelõre a chipcad-nél lehetett kapni egyszer jót. Az gyorsan el is fogyott.
Utána gyengébbet rendeltek, ott is maradt a nyakukon.
Hidd el, hogy a Q3 is ottmaradna a nyakukon.
A másik, hogy õk rendelnek egy P2-P4 sorozatot, és az jön ami. Ha kifejezetten P4-et rendelnének, akkor mondjuk 1000 helyett 2000 Ft lenne egy darab és akkor sokan inkább megvennék a Luxeont, mert az jóval olcsóbb.
Ezeknek a LED-eknek nem mi vagyunk a fõ fogyasztói, hanem az olyan gyártók, akiknél nem számít az a +20-25%.
#5906
Posted 2007. June 06. - 10:24
Annak örülök, hogy a kérdésre is meg kaptad a választ, egyébként tetszik.Sziasztok, érdekelne, h a klipben szereplõ fényeket honnan szerezhetnék a bicajomra. (kerkékagyra rögzítve)
Olyant képzelek el, hogy egyik oldalán kék a másikon vörös. menet közben olyan mint a rendõrmotoros.
Szerintem azért nem szólnának ha attól villog felváltva, hogy a kerék agyon forog.
#5907
Posted 2007. June 06. - 10:17
Egyelõre a chipcad-nél lehetett kapni egyszer jót. Az gyorsan el is fogyott.itt szenvedtek a csipkeddel .. mikor irom, hogy az buko
Utána gyengébbet rendeltek, ott is maradt a nyakukon.
Nagy cég széles vevõkörrel, talán mégis könnyebben elfogy ami éppen van.
Aztán jöhet a újabb jobb, hacsak.. valamelyik tapasztalatlan árubeszerzõ
megint nem vesz valami szoarból ezer darabot. ..esetleg egyéb okból.
Az megint lassan menne el, amíg a jót mi is elkapkodnánk, és mások is.
Az üzlet nem mindíg logikus mert a kereskedõ más szempont alapján is dönthet,
mint jó vagy mégjobb legyen nekünk..
#5908
Posted 2007. June 06. - 07:03
Authortól vettem kicsi, mindenhova rögzíthetõ elsõ villogót. A fehér LED-et kicseréltem benne kékszínûre és felraktam a küllõkre. Este nem csak jól néz ki, de megfelelõ védelmet nyújt az autósokkal szemben is.
Durung forever!
#5909
Posted 2007. June 06. - 00:00
hanem, hogy itt szenvedtek a csipkeddel
mikor irom, hogy az buko
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#5910
Posted 2007. June 05. - 21:01
#5911
Posted 2007. June 04. - 20:13
Kerestem hozzá adatlapot amit valahol láttam, de most nem találtam rá.Amúgy a P2-re ugye ugyanazok az értékek igazak, mind fesz, mind mA tekintetben?
Egyébként mindkettõ ilyen szempontból szinte azonos,
csak a P2 fénye kevesebb valamivel azonos fogyasztás mellett.
#5912
Posted 2007. June 04. - 19:58
Igaz ezt is mondták, de ki használ fel ennyi ledet?mint irtam 1000+ rendeles eseten lesz p4
Ha össze áll több ember akkor is elfogy talán 100 esetleg 200db, de azt azért kötve hiszem.
Mi lesz a többi 800-al?
Ha eltesszük késõbbre akkor hasonlóan járunk mint a gyárak.
Akkor is még ebbõl építkezünk ha már kétszer ilyen jók lesznek is.
Szóval csapdának tûnik ennyit megvenni.
#5913
Posted 2007. June 04. - 19:23
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#5914
Posted 2007. June 04. - 19:06
Még egy nem létezõ problémával kevesebb
Ma hívtam Chipcadéket. Nincs P4. Csak P2 és ennél gyengébbek. És azt mondta a srác, hogy akkor lesz P4, ha valaki sokat rendel.
Amúgy a P2-re ugye ugyanazok az értékek igazak, mind fesz, mind mA tekintetben? Én ezt találtam róla.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#5915
Posted 2007. June 04. - 18:47
Vigyázz vele mert nem minden van ami ki van írva.A Chipcad-nél lehet ujra p4-es creet kapni, ha jol lattam. +Seoul is ott van.
Ezek most a legjobbak.
Jómúltkor beszéltem velük és akkor mondták, ha elfogy a berendelt 1000 db
akkor akár 116lm/W-os cree-e ..Q3-as típus is elképzelhetõ.
Aztán ki tudja, hogy mit hozat be aki erre illetékes. Utoljára is a gyengébb P2-est rendelték.
A fénykör bizonyos szint fölött felfelé kilépõ részétBalu:
A vakitas problemajan en is gondolkoztam annak idejen, de a tervezes heveben elfelejtodott. Na mindegy, legfeljebb teszek egy valtokapcsolot ellenallassal a korbe, bar akkor meg en nem latok. Az igazi megoldas a jo fenyeloszlas lenne...
valami módon az útra vissza kellene tükrözni magunk elé.
Így a fénykör alsó része az úton eloszlik, amíg a felfelé kilépõ egy része
egy tükörnek ütközik és onnan szintén elõttünk az útra vetül.
#5916
Posted 2007. June 04. - 18:14
Az akku feszültség (pontosan nem tudom de) kb. így adódik csúcsra töltve.4db 2600 mAh-s aksit feltöltöttem teljesen. Ilyenkor 5,66 V volt a 4 akku soros fesze. A p4-re kéne olyan 3,6-3,7V, azaz az ellenállásra jutna 1,96-2,06 V, mindez 900mA mellett. Ez ugyebár 1,854 W hõt jelent. Hogy s mint kéne a multifuse ellenállás hûtését megoldani?
Vagy nem szabad felkapcsolni újonnan feltöltve, csak 400 mA-re és akkor nem lesz ilyen gondom?
A "multifuse biztosíték" azonos egy olyan PTK=PTC (pozitiv temperatura coefficiens
(ejtsd)"koefficiens")) hõre növekvõ ellenállásu alkatrésszel, aminek
adott hõfok felett nagyon hirtelen növekszik meg az ellenállása.
Vagyis az alkatrész hõmérséklete elér egy bizonyos értéket
akkor hirtelen a belsõ ellenállása is emelkedni kezd.
A nagyobb ellenálláson már nem keletkezik akkora teljesítmény ami
nagyobb hõt keltene és (a ráírt áram értéknél) megáll ez a változás.
Tehát a "multifuse"-t nemhogy hûteni nem kell, nem is szabad.
Ezzel szemben inkább hõszigetelõ közegben célszerü elhelyezni,
hogy minél gyorsabban beálljon rajta a ráírt áramnak megfelelõ érték, ami hõmérséklet függõ.
Egyébként egy 0,90-es multifuse-s körnél, vagyis 900mA-es érték esetén
és 4db tele töltött ceruza akku mellett elsõ pillanatban az áram felugrik akár 1600mA-re is,
hogy azt követõen másodperceken belül vissza essen a szükséges értékre.
Ilyenkor még hideg a rendszer és (ha jól meg van építve a hõ elvezetés) a led még könnyedén
átadja a keletkezõ hõt addig a néhány másodpercig amíg a mulifuse fel nem melegszik üzemi hõfokra.
Ezután már folyamatosan csökken az akku feszültsége és ezzel az átfolyó áram is csökken
amitõl a multifuse hõmérséklete is csökken így az áram mindíg azonos marad,
amíg a feszültség nem esik ~4Volt alá.
A Nimh akku cellák 0,9-1V körül már kimerültnek számítanak,
vagyis az egész töltés elveszítéséig azonos marad a fényerõ, 3,6-4 Voltig.
A veszteséget is ki lehet számolni százalékban, ha a 3,6V és az 5V közötti átlagot veszed és azzal számolsz.
Persze 4 és 5 Volt közötti értékkel is számolhatsz, akkor 1 Voltra merülnek a cellák.
Még az agygenerátorral kapcsolatban, ott egy közepes kapacitásu akkuval
lehetne mgoldani az egyenletesebb ledre jutó energiát.
A töltést is szabályozni kellene, ahhoz valamilyen intelligens szabályozó kör
lenne jó ami nem engedi túltölteni az akkut hanem lekapcsol.
Az akkut nehezen spórolod meg. Elkóval nem lehet pótolni megfelelõen (korábban esett róla szó).
Sokkal cálszerûbb az akkumulátor.
#5917
Posted 2007. June 03. - 20:05
Számolgattam kicsit és méregettem kicsit.
4db 2600 mAh-s aksit feltöltöttem teljesen. Ilyenkor 5,66 V volt a 4 akku soros fesze. A p4-re kéne olyan 3,6-3,7V, azaz az ellenállásra jutna 1,96-2,06 V, mindez 900mA mellett. Ez ugyebár 1,854 W hõt jelent. Hogy s mint kéne a multifuse ellenállás hûtését megoldani?
Vagy nem szabad felkapcsolni újonnan feltöltve, csak 400 mA-re és akkor nem lesz ilyen gondom?
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#5918
Posted 2007. June 03. - 14:34
dave mennyi kene?
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#5919
Posted 2007. June 02. - 23:52
Viszont! Van itt egy nagy gond. Ha feletelezzuk hogy a hatasfok gorbe nem valtozik (valosagban minimalisan), konnyen eszreveheto a valtoztatas ara. Megpedig hogy az eddigi 6V helyett 15V korulre ugrik a "nevleges" feszultseg a lecsokkentett aram miatt. Ez meg eddig nem is gond, terheletlen dinamon magam is mertem mar 22V feletti ertekeket, szval betervezheto valtozas lenne. Csakhogy a dinamoknak csak bizonyos sebesseg felett epulnek fel a ezek a nagy feszultsegek, meg terheletlen allapotban is. Igy egy mondjuk 17V-ra tervezett uzemi feszultsegu egyszeru ledes lampa 15V koruli feszultsegen "kapcsolna" be kb. 14km/h sebessegnel (sajat korabbi mereseim vettem alapul). Ez igy nem tul praktikus. A jelenseg amugy jol lathato az en lampamnal is, 7km/h-nal meg semmi, 8-nal fenyar. Izzos lampaval meg rosszabb a helyzet, ha nagy tempora(es feszre) meretezzuk az uzemit, alul nem vilagit szinte semmit. Ha pedig alacsonyra tervezzuk az uzemit akkor egyreszt nem is nyertunk szinte semmit, masreszt meg folul elsuti az izzot, vagy elvesz a Zeneren. Bonyolultabb aramkorokkel ki lehetne kuszobolni ezeket a problemakat, de reszemrol meg igy is ketes van e ertelme, hisz a nagyobb teljesitmenyhez tobb izzadtsag is kell es ez nagy temponal 30+ mar azert erezheto. Az AXA pl. a cikk szerinti 6W leadasra 20W-ot fogyasztana 40-es temponal. Nem egy eletkepes alternativa.
Szval igy utolag a cikkbeli mereseknek nem tul sok haszna van.
#5920
Posted 2007. June 02. - 23:08
Ezek most a legjobbak.
Balu:
A vakitas problemajan en is gondolkoztam annak idejen, de a tervezes heveben elfelejtodott. Na mindegy, legfeljebb teszek egy valtokapcsolot ellenallassal a korbe, bar akkor meg en nem latok. Az igazi megoldas a jo fenyeloszlas lenne... Egyebkent en is Szucs Petertol vettem hozza a ledeket, de legkozelebb power-leddel lesz. Francnak sincs kedve annyit forrasztgatni megint, nameg annak a fenyeloszlasa is jobban tervezheto es meg a hutese is egyszerubb.
A dinamo sulyat nem tudom de tuti a Simánjó agydinamok alatt van (marmint elso kerekaggyal egyutt). Max hatasfoka 35% atlag 30 korul. Arat nem tudom, hasznaltan kerult hozzam. Akkor meg volt rajta egy bicikli is , de azt mar elajandekoztam. Amugy meg ezt a verziojat asszem 98-ig gyartottak, es itt nem hiszem hogy valaha is forgalmaztak. Erzesre nem fog tul sokat, 20km/h-nál 12W korul, 30-nál 14,5W. Mivel kapcsolo nelkul van meg a rendszer igy nem tudom mennyit fogna terheletlenul. Felrehajtva nem sokat . Elotte egy Soubitez Electra dinamom volt, nevlegesen alig rosszabb parameterekkel (max +2W), de azt sokkal terhesebbnek ereztem menet kozben. Szval sztem inkabb a zaj lelektani hatasa itt a jelentos. Ez csondes.
Na meg aztan a jo magyar tankcsapdas utakon amugy sem szivesen szaguldozok ejjel keskeny gumival. 15-25 kozt egyaltalan nem zavar, ennel gyorsabban meg ugysem megyek este.