..azért annál többel...Most keresgélek ilyet agydinamós kerékhez, mert a német szabványú lámpa gyenge, viszont láttam, hogy a 3 wattos ledek, amit még ki tud hajtani gond nélkül, legalább kétszer akkora fényerõvel bírnak.
A halogén izzó kb. 20-25 lm/W fényteljesítmény leadására képes.
Az a led amirõl éppen beszélgettünk, az ~91-118 lumen/W fényt ad le.
Ezt nevezik 100 lm/W-os lednek.
Ha elosztjuk akkor szép nagy szám jön ki, amennyivel erõsebb azonos fogyasztás mellett.
Ez az a lámpa amirõl írtál.A shimanonak pedig van egy 9,5V/5W lámpája (LP-R600), amit szintén a 6V/3w teljesítményû dinamó hajt meg. Ez utóbbi ügyében érdekelne, szerintetek hogy lehet névleges teljesítmény felett világítani?

Szerintem az nem világít névleges teljesítmény fölött (legfeljebb lejtõn).
Azért szokták az izószálas lámpákat kissé fölé méretezni mert akkor
nem ég ki az izzó ha gyorsan leszáguldasz valahonnan.
Ami a lednél fontos, hogy egyenirányítani kell a dinamó (pontosabban generátor) feszültségét.
A led jobban vissza adja a villogást ezért valami elektrolit kondenzátort érdemes rákötni a gretz egyenirányító hídra.
Mivel a dinamó teljesítménye korlátozott ezért /elméletben úgy tûnik/ sokat nem érdemes foglalkozni az áramkorlátozással
mert amikor nagyobb lenne a feszültség akkor a led jobban beterhel és nem növekedhet meg nagyon azáram.
Persze ezt üzem közben ki kellene mérni, hogy bejön-e az elméleti modell.
Aztán lehet valami kicsi akkukat is tölteni út közben.
Amikor valamiért megállsz akkor sem maradj kivilágítás nélkül mert valami takarékos üzemre kapcsolna és akkukról is világítana annyit, hogy láthassanak.
Ez csak tervezés kérdése.