Jelentkezz be Regisztrálj

Látni & látszani!
#4921
Posted 2007. December 11. - 10:45

Agyalok egy billentõ mechanikán, amit egy vagy két rugó tart egyensúlyban, persze jó erõs, de pici darabok.
#4922
Posted 2007. December 11. - 09:01

A kormányra fel lehetne szerelni egy a markolatról elérhetõ,A Lupine Wilma 6-nál is az a "baj", hogy ha teljes fényerõn használom, akkor egy idõ után már engem is vakít, a talajon látható erõs fény. /15 fokos fénykúpot vetít elõre.
Ezt ellensújozni a távolabbra világítással lehete, de ekkor nem lehet a teljes teljesítményt használni, mert tegnap is rámvillogtak az autósok.
..tudni kell a megfelelõ helyen, megfelelõen használni. Ja, és tegnap a kormányra szereltem.
váltó vezérlõ karral billenthetõ lámpa tartót,
ami elöl a lámpát a súlypont környékén tartaná illetve billentené.
Nálam is így mûködik. A kormányt markolva egy ujjmozdulattal feljebb emelem
vagy lebillentem néhány kattanásnyira a fénysugarat.
Ehhez még hozzá tartozik, hogy a fénybõl is le tudom kapcsolni azt az alsó két ledsort ami felfelé szóródik.
Amikor tavasszal próbáltam a Janihegynek felfelé a lámpát akkor még nem mûködött
tökéletesen a billentése ezért nem tudtam idõben lekapni a fényt magam elé
ezért akkor még elvakítottam rövid idõre néhány embert.
Azóta már jól mûködik a billentés is, elég jól kiegyensúlyoztam rajta a lámpát, vagyis
menet közben nem remeg be zavaróan.
Amikor szembe jönnek akkor lejjebb billentem a három ledsort és lekapcsolom az alsó kettõt, hogy ne vakítsak.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#4923
Posted 2007. December 10. - 21:41


A Lupine Wilma 6-nál is az a "baj", hogy ha teljes fényerõn használom, akkor egy idõ után már engem is vakít, a talajon látható erõs fény. /15 fokos fénykúpot vetít elõre./ A hidegfehér fénye, nem éppen közelre való.
Ezt ellensújozni a távolabbra világítással lehete, de ekkor nem lehet a teljes teljesítményt használni, mert tegnap is rámvillogtak az autósok.
Szóval nem minden arany, ami "fénylik", csak tudni kell a megfelelõ helyen, megfelelõen használni.
Ellenben valamennyit szór oldalra is, de ez szerintem nem az optika érdeme, azt a távolsághoz optimalizálták.
Mindezek ellenére tegnap nagyon klassz volt vele tekerni, bizony nem kellet spórolni a sebességgel!
Ja, és tegnap a kormányra szereltem.
#4924
Posted 2007. December 10. - 20:43

Most az a kérdés, hogy az üstökös az erõs vagy gyengének számít..?Nekem a Wilma 6-om az eddigi lámpáimhoz képest egy üstökös fénye.

Ez a mit mihez képest dolog tényleg érdekes.
Az sem mindegy, hogy mekkora az össz. fényerõ, mekkora a széttartás,
milyen a fény eloszlása de még az sem mindegy milyen a fény színe (színhõmérséklete).
Amikor kisebb a széttartás akkor erõsebb a fény,
nagyobb széttartásnál gyengébb mert jobban megoszlik.
A korábban feltöltött két tesztfotón mégis a kisebb széttartás az
ami teljesítményben a fele és annál kevesebb fényerõben.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#4925
Posted 2007. December 10. - 19:26


Amúgy ez a 20W/10W valóban viszonylagos. Nekem a Wilma 6-om az eddigi lámpáimhoz képest egy üstökös fénye. 15w-ot tud, de ez a teljes teljesítmény valóban csak terepen szükséges. De pl. a Cateye Triple Shot lámpát kenterbe veri, pedig az se kutya, ráadásul ez még egyszerûbb is. Külsõre.
#4926
Posted 2007. December 10. - 01:40

A Lupine cég odafigyel a gyártmányaira, nem véletlenül kerül annyiba...A lupine töltõjét viszont nem a mérete miatt említettem. Azért irtam a vezérlõ elektronikát és a töltõt (ha akarod megkeresheted mit tud), mert ezek is részei a rendszernek, ami összességében egy nagyon jó bicajlámpa.
A Li-ion akku töltésénél két nagyon fontos dolgot kell figyelembe venni.
Az egyik, ne emelkedjen az akku feszültség 4,1-4,2V fölé.
A másik, hogy a töltõáram ne legyen túl magas, ami a cella felhevülését okozhatná.
Ezen múlik a gyors feltöltés. Vagyis nincs benne semmi misztikus.
Ha ismerjük a módját akkor egyszerû!

Egyébként nálam alig langyosodik, akár nagyobb áramu töltés közben is pár fokot.
Sõt egyszer mélyebbre merült akkura kötöttem 3 C értékü töltõáramot és elõször hülni kezdett a cella.
A lenti töltõ amit a gp-ben lehet kapni, annál fél Amper a töltõáram, szóval nem túl nagy.
Érdekességképp kipróbáltam mi lesz ha rákötök egy cellát minden nélkül csupaszon.
Lekapcsolt 4,1 Voltnál! A töltõ mindenképp leszabályoz és
azt is érzékeli, hogy egy vagy két cella van sorosan.
A halogén fogyasztása 3-4-szerese a jobb ledekhez képest...a Sigma még egy órát se birt teljes fénnyel, a töltés meg annyi, hogy kb. 5 óra.
Szóval a nagy fogyasztás annál úgy természetes ahogy volt..
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#4927
Posted 2007. December 10. - 00:57

....Boltban sok mindent lehet venni.
Pl a Li-ion univerzális töltõ Br 4760,-Ft
Ehhez 740,-Ft-ért lehet venni különbözõ akkukhoz illesztõ betétet.
Azzal a lámpához is lehet csatlakozni.
Ez a töltõ, kicsi tenyérnyi az egész...
[QUOTE]
Lehet sokmindent boltban is venni, ez az akku pl. jó ajánlatnak látszik. (Ha egyszer megnyekken az akkum, lehet, hogy ilyennel pótlom, bár valószínübb, hogy az eredeti védõelektronikát átrakatom új Li-Ion cellákra.)
A lupine töltõjét viszont nem a mérete miatt említettem. Azért irtam a vezérlõ elektronikát és a töltõt (ha akarod megkeresheted mit tud), mert ezek is részei a rendszernek, ami összességében egy nagyon jó bicajlámpa.
Korábban voltak halogénes lámpa készleteim. Sigma 5+20w( még a zselés aksival), Cateye 10+20w(Ni-Mh).
Mindkettõnek volt olyan fénye, hogy amiatt bátran be lehetett menni velük az erdõbe. Viszont a Sigma még egy órát se birt teljes fénnyel, a töltés meg annyi, hogy kb. 5 óra. A Cateye már jobb volt, 10w-tal 3 órát tudot, a többi meg csak a lefelé száguldozáshoz kellett. A töltöjén volt visszajelzõ led, de a lámpán semmi.(A szemmértékemre bízták, hogy kicsinálom-e az aksikat vagy nem)
A Lupine-nál müszakilag nem tudok semmi rosszat, vagy hiányosságot felhozni. Profi mindenben. Viszont q*va drága
Nekem egy Edison van, de ha megnyerem a lottót veszek egy Betty-t is :-)
#4928
Posted 2007. December 10. - 00:06

Ennek én sem örültem, hogy nem ment akkor az SSC ledeknél a 20Wattos állás.
Nálam meg nem volt múszer sem ellenálláshuzal, hogy visszavegyem felére.
Legfeljebb kapcsolóval 2/3-ra vagy 1/3-ra tudtam volna levenni. Úgy megintcsak nem jó.
Viszont ha vissza veszem felére a meghajtást akkor a nagyobb hatásfok miatt világít jobban a fele fénynél,
vagyis sehogy nem jobb a teszt erdmény, illetve mindenképp jobban világított vona az enyém.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#4929
Posted 2007. December 09. - 23:18

"ha ezt nem ennyin,hanem ennyin járatnánk....,akkor stb.stb "
Erre gondoltam.20W vs 20W,vagy 10W vs 10W korrekt lenne,de igy.....
#4930
Posted 2007. December 09. - 23:12

Szóval a kamerán minden egyformán volt beállítva. Ez látszik a környezetbõl is.
Alig hittem én is a szememnek. Azért többet vártam a 100 lumenes ledektõl,
mint amit a két évvel ezelõtti huzallábasok tudnak.
A huzallábas led a vele egybe öntött optika miatt jó.
Az SSC-n az optika az a gyári hetes volt, aminek a közepében nem volt led.
Ezek a gyári "tömegtermék" csoportos optikák sajnos elég gyengék.
Igaz, a hozzá valónak árult egyedi sem jobb.
Jobban bevált ehhez a luxeon optika,
esetleg a tükör.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#4931
Posted 2007. December 09. - 22:53

#4932
Posted 2007. December 09. - 22:46

Boltban sok mindent lehet venni.Balu!
Az elektronikát (mármint a Lupine saját elktronikáját) olyan értelemben gondoltam, amit nem tudsz boltbam megvenni és hozzájárul a lámpa jó használhatóságához, ...
Ha már itt tartunk érdemes az akku tõltõjét is ide sorolni.
Pl a Li-ion univerzális töltõ Br 4760,-Ft
Ehhez 740,-Ft-ért lehet venni különbözõ akkukhoz illesztõ betétet.
Azzal a lámpához is lehet csatlakozni.
Ez a töltõ, kicsi tenyérnyi az egész:

A többi infó >>itt<< van róla.
Akku is van hozzá, 7,2V 6600 mA/h-s Br. 7.800,- Ft

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#4933
Posted 2007. December 09. - 22:36

Nekem van négy kapcsoló...A fényerõ adott, és meggyõzõ. Ellenben az elektronika valóban okos dolog. Elsõre 5 féle prgram közül lehet választani, amik különféle mûködési sémákat takarnak.
Az elsõ: bekapcsol 6 ledet városi fénynek a legfelsõ sorban. Ilyenkor kicsit megemelem a magasságot.
A második: kapcsolja mellette a többit. Ez a sor nem vakít mert közvetlen fölötte van egy terelõ lap.
A harmadik: az alatta lévõ sort kapcsolja.
A negyedik: a legalsó sort..
Amit észre vettem, hogy egyetlen ledsor mellett is jól lehet látni.
A többi növeli ugyan a fényerõt de az már csak az extra fény miatt érdekes.
A ~80W/óra körüli Li-ion akku csomag így több mint tíz, de akár húsz órát tud világítani,
közben alig észrevehetõen, majd egyre jobban csökken a fényerõ.
Ugyanez kapcsüzemü körrel 4 óra alatt merülne ki, ha teljes fényerõn marad.
Ezért nem ragaszkodom a "felesleges" elektronika építgetéséhez.
Szeretem az úgynevezett "bolondbiztos" módszereket mert az emberi döntés nem megbízható.
..na mégegy kicsit.. mégegy kicsit megyek nagyfényen mert tetszik.. így szoktam.
Észre sem veszem, hogy az a "nagyfény" közben már valamivel kevesebb.
Mire láthatóan csökkenne a fénye, a néhány óra múlva haza is érek.
Nálam beosztja az egyszerû felépítés az energiát, hogy ne maradjak semmiképp
teljes sötétben a végére, ha két éjszakát kell áttekernem is.
Régi izzós idõszakban már jártam úgy Balatonról hazafelé, de akkor már Bp.-n jártam.
Áhh, kössz.. ilyen alkalmakkor amikor sötétben többen összejövünk biciklisekNa igen, balu lámpái megérnek egy külön tanulmányt!
Már volt szerencsém találkozni vele, szemlesütve mentem el mellette.
akkor engem mindenki megismer (aki a fórumokat olvassa), viszont én nem tudok sok emberrõl semmit.
Most olvasom, hogy láttál már a lámpával.
Ott fent néhányan arrébb vitték próbálgatni a bringát lámpástól, te akkor voltál ott?
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#4934
Posted 2007. December 09. - 21:09

Már volt szerencsém találkozni vele, szemlesütve mentem el mellette.

#4935
Posted 2007. December 09. - 20:39

Azt ne feljtsd el, hogy ez egy kormánylámpa ami arra való amit ez tud.Mindig lelkesen mondod Balu,hogy milyen széles szögben világit a lámpád:)
Az, hogy ennyi fény szóródik oldalra nekem külön tetszik.
Ha megnézed a huzallábas ledek fény kilépési karakterisztikáját,
az önmagában ad egy ilyen szórást.

Két évvel ezelõtti huzallábas van nekem is beépítve!
Ez a széles fény csak akkor tûnik soknak v. pocsékolásnak ha nem élõben látod.
Vagy ha szembõl..

Nekem tényleg nagyon tetszik, hogy így világít, ez külön élmény!
Az éjszakában sem kell a szûk "csõlátás"-szerü fényre hagyatkoznom.
A fényerõ távolra is elég szép, az 50 méter az biztos de szerintem több, teljes sötétben még több.
Itt csak oldalra megy annyi mint sok más esetben elõre szokott.
nappali élményt jelent éjszaka is.
Spotfénynek ott van a fejlámpa! Szóval jól mondod, az is kell de az nem a kormányra.

Egyébként tudok mutatni egy összehasonlítást.
-Az egyik, 10 Watton 6db "W42180-U ZLED P4, U fényességgel,
.. az 91-117 lm/W, a "Bettyben" is ilyen van, ha jól tudom.
-A másik,. 20 Watton az én ledsorom.


Azt még tudni kell errõl..
Ha nagyobb fénynél felére veszem a meghajtást akkor nem csökken felére a fényerõ,
viszont a kisebb fénynél dupla meghajtás mellett nem lesz kétszerese a fényerõ.
Errõl már sokat beszéltünk itt.
Ha a 20 Wattos ledsort fele teljesítményen járatom akkor csak 60-70% környékére esik vissza,
és a 10 Wattos SSC ledek dupla teljesítményen saccra 70-80% töbletet tudnak.
Így tessék nézni a különbséget. Fényerõben nem felét és dupláját kell venni.
KIT23.. (mint a beszélõ autó)
Szóval jó az a lámpa, a Betty.
Az ilyesmit meg lehet építeni, mint bármi más egyszerü kapcsolást is.Balu!
Az elektronikát (mármint a Lupine saját elktronikáját) olyan értelemben gondoltam, amit nem tudsz boltbam megvenni és hozzájárul a lámpa jó használhatóságához, ha nem is a fényerõ fokozásához.
Ez célszerü dolog, de szintén megtervezhetõ és építhetõ...négy icipici led is helyet kapott benne. Ezek a ledek több más funkciójuk mellett mutatják az akku aktuális töltöttségét is. Azaz incs meglepõ hirtelen off.
Ezt írhattam volna legalább két külön h.sz.-ba mert így összefolyik az egész,
na majd legközelebb..

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#4936
Posted 2007. December 09. - 20:35

Ha ehhez még hozzáteszem Hozé mester fényvetõjét! Huhuhúúúúú!!!!
#4937
Posted 2007. December 09. - 19:59

Az elektronikát (mármint a Lupine saját elktronikáját) olyan értelemben gondoltam, amit nem tudsz boltbam megvenni és hozzájárul a lámpa jó használhatóságához, ha nem is a fényerõ fokozásához. Ha már itt tartunk érdemes az akku tõltõjét is ide sorolni.
...Pedig az enyémben aztán abszolút semmi elektronika nem került beépítésre.Nem tartottam szükségesnek.....
...Ha meg egész úton azon kell parázni, hogy mikor kapcsol ki az áramgenerátor által
az utolsó percekben is terhelt Li-ion akku védõ áramköre, akkor vagy egész úton csak
kisebb fénnyel mehet, vagy addig nem érdekel, csak amikor egyszer lakapcsol az akku és sötét lesz.
Ez az elektronika a lámpa újbegy nagyságú kapcsoló gombjának aljában található és négy icipici led is helyet kapott benne. Ezek a ledek több más funkciójuk mellet mutatják az akku aktuális töltöttségét is. Azaz nincs meglepõ hirtelen off.
Ha merül, és még az erdõ közepén vagy, természetesen lejjebb lehet állítani a fényerõt és ezzel a fogyasztást.
#4938
Posted 2007. December 09. - 19:05

Az elektronikát (mármint a Lupine saját elktronikáját) olyan értelemben gondoltam, amit nem tudsz boltbam megvenni és hozzájárul a lámpa jó használhatóságához, ha nem is a fényerõ fokozásához. Ha már itt tartunk érdemes az akku tõltõjét is ide sorolni.
...Pedig az enyémben aztán abszolút semmi elektronika nem került beépítésre.Nem tartottam szükségesnek.....
...Ha meg egész úton azon kell parázni, hogy mikor kapcsol ki az áramgenerátor által
az utolsó percekben is terhelt Li-ion akku védõ áramköre, akkor vagy egész úton csak
kisebb fénnyel mehet, vagy addig nem érdekel, csak amikor egyszer lakapcsol az akku és sötét lesz.
Ez az elektronika az újbegy nagyságú kapcsoló gomb aljában található és négy icipici led is helyet kapott benne. Ezek a ledek több más funkciójuk mellet mutatják az akku aktuális töltöttségét is. Azaz incs meglepõ hirtelen off.
Ha merül de még az erdõ közepén vagy, természetesen lejjebb lehet állítani a fényerõt és ezzel a fogyasztást.
#4939
Posted 2007. December 09. - 18:51


Lámpa bõvebben bemutatva használatban a Lupine lámpámmal együtt:
http://evobike.blogspot.com/
A sorrend miatt: elõbb voltam elfogult a Lupine lámpával és csak utánna tudtam mevenni.

#4940
Posted 2007. December 09. - 17:03

Szerintem azért ez egyén-és felhasználásfüggõ,hogy kinek melyik fekszik jobban.Nekem pl. fejlámpánál,de kormánylámpánál is alapvetõen az a fontos,hogy legyen egy viszonylag erõsebb spot fény,körülbelül 10-12 fokos,amivel nagyon messzire ellátni,és olyan messze már ez a szük tartomány is igen széles...( pl 25 méternél,és 10 foknál,már majdnem 9 méter szélesen világit ha jól számolok.),illetve legyen magam elõtt valamennyi szórt fény,ami kb 30-45 fokosat jelent.A mostani lámpámban amiben a Luxeon 10 fokos optikáját használom,ott simán van annyi szórt fény amennyire nekem szükségem van.Én ha több fényre vágyok,azt inkább elõre képzelem el,hogy messzebbre bevilágitsa az utat,és elõre fel tudjak készülni a dolgokra.
Épp azon gondolkodtam,hogy a készülõ 7 ledes lámpámba se rakok 10 fokosnál nagyobb széttartásu optikát,mert 7 lednek már borzasztóan sok szórt fénye lesz szerintem.MAx 1-2 30 fokosat.Illetve a 7 optika se fog biztos pont párhuzamosan világitani,igy több mint 10 fokos lesz az összkép.Lényeg a lényeg,hogy szerintem teljesen felesleges 180 fokban bevilágitani az erdõt,vagyis pocsékolásnak tartom.Lehet nem véletlenül , pl a legutobb emlegett Lupine lámpák fénye is 15-22 fokos(persze tudom,ott összetettebb az optika ,de a fõ fény az ennyi)
Szerintem