. a pulzalo/villogo mod eleve nem szabalyos, a rendor ugyanugy buntethet miatta.
ott meg a fritzeknél
itthon lehet
. a pulzalo/villogo mod eleve nem szabalyos, a rendor ugyanugy buntethet miatta.
ott meg a fritzeknél
itthon lehet
en annyit szoktam csinalni, hogy ahol van rendes kozvilagitas, ott leveszem annyira, hogy en mar nem is latom. ahol viszont nincs ott bekapcsolom (kozepes a fenyero ilyenkor - kb a kozvilagitas szintjevel megegyezo a fenyfolt). a pulzalo/villogo mod eleve nem szabalyos, a rendor ugyanugy buntethet miatta.
A kresz 54/6 szerint már villoghat is 2017 óra ha jól tudom, bár ezzel együtt sem gondolom, hogy bárkit ezért büntetnének, ha egyébként van bármilyen világítása.
en annyit szoktam csinalni, hogy ahol van rendes kozvilagitas, ott leveszem annyira, hogy en mar nem is latom. ahol viszont nincs ott bekapcsolom (kozepes a fenyero ilyenkor - kb a kozvilagitas szintjevel megegyezo a fenyfolt). a pulzalo/villogo mod eleve nem szabalyos, a rendor ugyanugy buntethet miatta.
tényleg, csak nekem zavaró, hogy egyesek villogó módban használnak 1000 lumenes lámpákat városban?
...nem azért, de akkor sem lenne annyira zavaró, ha folyamatosan világítanának maximumon, mint így...
Lezyne lámpámon van commute mód, 150 lumen körül, csak úgy használom városban, folyamatosra téve és 60-70 fokban, kissé lefordítva az aszfalt felé, hogy ne vakítsa a szemből jövőt.
Edited by zscs, 2018. November 14. - 09:26.
Képszerkesztővel nem nyúlnék bele.
Régen sem nyúltunk, most is minek, épp elég összehangolni, hogy ki milyen érzékenységgel fotóz.
Mindegy hogy csinálod, csak kb az látsszon arányaiban egymáshoz képest, amit a valóságban is láttatni enged. Az már mindegy, hogy ezt valamilyen utómunkával éred el vagy másképp.
Ez a "deviantRider" -féle lámpa megoldás tényleg ötletes!
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Amúgy nem fényerőszabályzós, csak rossz volt a kontakt, ahogy csavartam befele a csavart. :-D Eredetileg egy kapcsoló volt ott, csak eltört, aztán helyette csináltam ezt a csavaros megoldást. Viszont nem rossz ötlet az se, bár ez csak egy kis irányfény, lejjebb tekerni nem nagyon kell.
Amúgy nehéznek nem nehéz megcsinálni, csak ötletelni kellett, hogy hogyan is álljon össze. Az első lámpa pl egy 1db AA-s elemlámpából készült, amit szétkaptam. A led és driver ment a kormány közepébe és oda is ragasztottam nagy nehezen. A kormány végéből toltam befele. Azt persze kifúrtam előtte és meg is reszelgettem a rést. Utána betömtem valami műanyag darabbal.
Az elemtartó részlegnél kellett leginkább kitalálni, hogy hogyan is legyen. De kb a lényeg, hogy az aksiból az egyik vezeték elektronikához megy, a másik, ami az elektronikából jön meg a kormány belsejéhez van szorítva, ezáltal maga a kormány is vezető lett, így az akku másik pontját már csak a kormány belsejéhez kellett valahogy érintenem . Ehhez volt régebben a kapcsoló, most meg ez a csavaros megoldás. Amúgy az akku egy külön vékony alucsőben van benne, nem egyből a kormányban. És ennek a cső végén pedig van egy erős mágnes, ami ott is tartja megfelelően. Egyáltalán nem rázkódik ki.
Persze kivenni is csak egy másik mágnessel tudom.
Kb ennyi.
A hátsó valamivel egyszerűbb. Oda egy beéptített li-ion akkus lámpát vettem direkt. De szétszedtem azt is. Egy hosszúkás COB led volt benne, amit ráragasztottam egy kb15cm alu profil darabra, hogy kevésbé melegedjen. Az elektronika is erre volt ragasztva. Aztán mivel a saját aksija kevés volt kapacitásilag, tettem bele egy 18650-es li-ion aksit. (most perpill 3000mA) A kapcsoló kivezetése meg az ülés alatt van.
Igazából távolabbról nézve összemosódik a fény, mert nem gyenge, így nem látni, hogy felkiáltó jel alakú. De közelebbről már igen. :-)
Ötletesek ezek a megoldások, hogy csináltad?
Ez a outbound lighting féle megoldás tetszik, hogy ilyen burát vagymit csináltak:
A szó amit keresel, az a "tükör"
Szép fénye van, de ha ezt nem lehet rendesen lefelé irányítani, akkor országúton pont felejtős.
Közben látom, hogy van road és trail edition a 425 dodós csomagban, szóval gyakorlatilag tompított és távfény
Már csak az ára húzós.
Edited by RelakS, 2018. November 09. - 13:30.
Nem szokványos lámpa kivitelezés:
Első: https://youtu.be/NFEX1QEC3Vw
Hátsó: https://youtu.be/SEO9mQfEOfE
Ötletesek ezek a megoldások, hogy csináltad?
Ez a outbound lighting féle megoldás tetszik, hogy ilyen burát vagymit csináltak:
Szép egyenletes és jó nagy szögben világít, bár ez az összehasonlítás kicsit fura, hogy Niterider Limuna Oled 1100 Boosttal és Brighteye 1600 Lumen Heliosszal mutogatják. Kicsit sok darabjáért 225 dollár, vagy a kettőért 425... Ennyi pénzért már barkácsolhattak volna valami távirányítót is.
Tetszene, ha a kínaiaknál is terjedne az ilyen nagyon tükröződő búra. Főleg városban használt lámpának lenne jó ilyen, mint ez a Pathfinder usb akármi, csak ennek béna a felfogatása, gyenge az akkuja, ráadásul nem cserélhető, ezeken kívül egész jó ötlet volt :DD
https://www.youtube.com/watch?v=hHPRgrFt7Nw
Edited by blash, 2018. November 09. - 01:43.
Előre ilyen rejtett lámpát még "Dhpage" épített magának.
Még megvolt a Rekettyés büfé a HHH-n amikor néztük teleholdason.
Mondta, hogy ezt aztán kint tudja hagyni, mert meg sem látják, hogy
van rajta lámpa, amíg nem kapcsolja be. Viszont annak nem volt ilyen fényerő szabályozása.
A hátsó már tényleg eredetinek tűnik, legalább is még nem láttam ilyen felkiáltójelet formázó kivitelt.
Pedig ennek tényleg pszichológiai figyelem felkeltő hatása is lehet a formája miatt.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Nem szokványos lámpa kivitelezés:
Első: https://youtu.be/NFEX1QEC3Vw
Hátsó: https://youtu.be/SEO9mQfEOfE
Képszerkesztővel nem nyúlnék bele.
Régen sem nyúltunk, most is minek, épp elég összehangolni, hogy ki milyen érzékenységgel fotóz.
Az ideális helyet meg még lehet, hogy keresem, mert az autó fényeivel összehasonlítás is cél volt. Ahhoz majd lehet, hogy a poros utas képet feltöltöm, aztán a kocsit legközelebb hagyom a fenébe
A vicc, hogy a bringalámpámmal jobban látok, mert az autók fényszórója újabban valahogy olyan, hogy egy nagyon világos foltot csinál előtted, amitől a fény távolabbi részét alig látod. Mondjuk ezt nem emlegettem már?
Úgy látom nincs különösebb gond a Te képeiddel sem,
legfeljebb kicsit zajos, de nem zavaró, a célnak megfelel.
A lényeges információk benne vannak, csak egy kis utómunkát igényel,
Kicsit felhúztam a világos részeket és jobban a sötéteket.
A mobiltelefon saját képszerkesztőjébe töltöttem fel (Huawei) és abban, így ez jött ki belőle.
Persze mindegyik fotó azonos mértékben lett módosítva, hogy a változás azonos legyen.
Itt vannak sorban a felvételeid a módosítás után, ahogy feltetted.
Szépen látszik a környezet is a sötét részeken.
"Fehér, poros út"
"Aldi-Parkolo"
"Kivilágítatlan út."
Látszik minden a sötét részeken még a távolban is.
Egyébként ha egy nagyjából egyenletesen és gyengén, szórt távolabbi fénnyel megvilágított úton készíted a felvételeket (mindig ugyanott), akkor a környezeti alávilágítás ad egy alap szintet, amire rá jön mindegyik lámpa fénye. Érdemes egy referencia képet készíteni, csak a természetesen megvilágított útról, hogy látsszon mi az alap. Így már a láthatósági küszöb fölé kerülnek a felvételen a lámpa fényének a gyengébb részei is.
Szerintem ezt még meg lehetne próbálni.
Vagy keress egy olyan képszerkesztőt, ahol külön fel lehet húzni a sötétebb részek fényerejét.
Ezzel mindegyik fotó sötét részeit azonos szinttel feljebb lehet húzni a világosabb felé.
Itt a képken feljebb látható az eredmény.
.
.
Esetleg lehet még világosabbra is húzni a sötéteket, de szerintem az már természetellenesen "homályosnak" látszik.
Az utolsó képen még egy repülőnek is lefotóztad a fényét (az úttól jobbra, kicsit feljebb). Vagy az "E. T. a földönkívüli" járt arra a világító ujjával?
Edited by Balu1, 2018. November 05. - 04:11.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Próbáltam fényt fotózni, de meg vagyok lőve, hogy errefelé szinte bárhol emberbe botlok...
Fehér, poros út
Ami azért jó, mert szépen látszik a fény, viszont nincs mihez mérni a távolságot.
Aldi parkoló
Ugyan a távolságot van mihez mérni, de 30m elég? Ha kicsit kijjebb állok, akkor a távolabbi padka 50m.
Kivilágítatlan út.
Van vonalazás, amit le kell mérni, és van gyakori távolságjelzés
Majd még az első helyhez közel az autópálya alatt megnézem, mennyire görbe az aszfalt, bringával lehet, az is jó, és vannak autópályát tartó betonelemek díszletnek Ez-e az-e
Vajon hol lenne jó ezentúl összehasonlító képeket lőni?
Amikor ezt fotóztam, féltem, nehogy épp arra jöjjön valaki nagy sebességgel, mert időlegesen elvesztette volna a látását.
Szerencsére már üres volt az erdő! ...ne de azért még időben lekapcsoltam volna, rajta volt a kezem, ha mégis v.ki arra jár, nehogy miattam baleset legyen.
Talán a zöld is megfonnyadt a fény foltban..
Igen, azt néztem én is, hogy ez eléggé arconrúgás pozitív, ha valaki szembe jön Az autók is a jobb oldalt világítják meg jobban, nem a balt (legalábbis jobb oldali közlekedés esetén)
Egyébként azt a széles fényt ugyanabból a lámpa fejből össze tudom húzni egészen keskenyre is.
De mivel egy db LED van most beépítve, ezért csak akkor lenne széles és keskeny fény is együtt benne, ha eltolt fókusszal tennék bele egy másik LED-et is.
Viszont ahhoz már lusta lettem, mint RelakS, azaz bocsánat, annyira talán mégsem, mert ebben azt hiszem Ő az etalon.... ..tartok tőle, ebben meg fog erősíteni
Szóval ezért gondolkodtam el a kívülről a billenthető fejre erősíthető kis USB lámpán, vagy inkább lámpákon.
Amikor ezt fotóztam, féltem, nehogy épp arra jöjjön valaki nagy sebességgel, mert időlegesen elvesztette volna a látását.
Szerencsére már üres volt az erdő! ...ne de azért még időben lekapcsoltam volna, rajta volt a kezem, ha mégis v.ki arra jár, nehogy miattam baleset legyen.
Talán a zöld is megfonnyadt a fény foltban..
Edited by Balu1, 2018. November 01. - 06:46.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Jó ez a kis USB-s lámpád. Kormányra szerelve egy szélesebb csóvájú erős lámpa távolra világító szúrófényeként mindenképp használnám.
Nekem úgyis inkább csak a közeli és fél közeli terítésem az ami jó, de azt hiszem egy vagy kettő ilyen szúrót még rá lehetne szerelni a (kormányt markolva kezelhető, bowdennel billenthető) lámpa fej egységemre, csak nem tudom hogy lehet megrendelni. Nem nagyon szeretem az előre utalgatást, meg egyáltalán a virtuális pénzkezelésben nem bízok, inkább a kézbesítéskor fizetést tartom biztonságosnak. Hogy is megy ez? Van ilyen módja?
Itt látszik az egy db XMLT6 fénye, amire kicseréltem a 2008-ban, még 10 éve beépítettek helyére mert már illett...
Annak a fény cakknak nem ott lenne a helye, hanem a kerék előtt egy méteren belül ha nem emelem meg a magasságát, de mivel nincs távoli szúró fényem, ezért megemeltem az üres erdei úton (épp tegnap). Azért van mellette a sisakon kettő kicsi, valamivel szúrósabb fényű fejlámpám, de a fotón az nem volt bekapcsolva.
A következő képen nagyobbra, szélesebbre állítottam a széttartást, mert zoomolható a lámpa test,
de középen a távolban így még nagyobb a sötéten maradó terület.
Igaz, van egy kicsi Lidl-es lámpa mellette a kormányon (a szűk hidegebb csóva), még használható is ha jól van beállítva de az nagyon halványka ide.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Üdv!
Azóta próbáltam csinálni egy másik videót amin talán jobban látszik a lámpa fénye.
Ami számomra fontos volt a lámpánál hogy egy homogén foltot világít. Mert sok lámpának sajnos olyan a fénye, hogy középen van egy nagyon világos folt, a szélén egy sötétebb perem, mint egy glória. az eltérő intenzitás miatt számomra ezek használhatatlanok, zavaróak.Ennek a lámpának méretéből adódóan (nincs olyan széles reflektora) nem olyan széles a folt amit világít, de amit bevilágít azt homogén csóvával teszi.
Szembe jött velem egy lámpáról készült videó...
Érdekes lehet, habár elég szűk a fénye, de USB-s powerbankról működik és hosszú kábel tartozik hozzá.
Szerintem a szűk fénye miatt a leginkább sisakon lenne elképzelhető.
Minden bonyolult problémának van egy egyszerû, világos és rossz megoldása.
Jártam a szigeten sötétedés után, kicsit éjszakai fotózgatni.
A szökőkút felől jött egy erős fényű bringás, nagyon látványosan jó fénye volt.
Azt nem tudtam megnézni, milyen lámpát használ, mert ahhoz már túlságosan is sötét volt és a lámpa eléggé túlvilágította a szemem.
Most megosztom veletek a képet.
Nagyításhoz katt a képre, úgy látványosabb.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Szembe jött velem egy lámpáról készült videó...
Érdekes lehet, habár elég szűk a fénye, de USB-s powerbankról működik és hosszú kábel tartozik hozzá.
Szerintem a szűk fénye miatt a leginkább sisakon lenne elképzelhető.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
(Békás után, Budakalász felé a patak mellől készült) felvételen látszik, hogy egy kerékpár lámpa már messziről jó láthatóságot biztosít.
Még csak távoli kicsi pont a képen, de feltűnő a fénye.
Ezért érdemes bekapcsolni, hogy a forgalomban számítsanak ránk a közlekedés többi résztvevői.
Katt a képre a nagyításhoz...
Edited by Balu1, 2018. October 18. - 01:31.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..