Begyûjtöttem az elsõ éjszakai terepezõs kilométereket az új lámpával, röviden pár szót írnék a tapasztalataimról. Lévén itt a téli szezon és sokan fontolgatják egy komolyabb képességû fényforrás vásárlását, a saját, egy évvel ezelõtti példámból tudom, lehetnek, akik szomjaznak egy-egy rövid kis beszámolóra. Szóval, az általam használt kombináció fejlámpaként a sisakra erõsítve egy updated
MJ-808 SSC P7 leddel (~650 valós lumen) és a kerékpár kormányán egy
MJ-870-es, webes
források szerint ~950 valós lumen outputtal. Utóbbiból létezik egy 3 XP-G led helyett 4 db XP-G leddel szerelt verzió, kb. 1350 lumen outputtal - én elõbbi mellett döntöttem egyrészt a mérsékeltebb ára, másrészt a melegedésre kevésbé hajlamos 3 ledes kialakítás miatt (négyledesnél sokan túlmelegedésre panaszkodnak). Apropó ledek: a led nem az új XP-G R5, hanem XP-G R4, persze elég jók ezek is, ha hihetünk a beszámolóknak. Az MJ-808-at még tavaly vásároltam, arról sokan és sokat írtatok már, így inkább az MJ-870-re fókuszálnék. Elõször is, külsõleg a kidolgozási és emellett az anyagminõséget tekintve elég félelmetes, mennyit javultak a kínaiak, a belbecsrõl pedig egyelõre még nem tudok írni, nem szedtem szét. Talán olvastátok, de a Magicshine
megfelel az ISO 9001:2008 szabványnak. Az akku egészen könnyû a 258 gramm tömegével, könnyen, tépõzárral felszerelhetõ a kerékpár vázára 20-30 mp alatt. A lámpával összekötve a lámpa ledjei nagyon halványan felvillannak, majd egy másodperc múlva világít a bekapcsoló gomb zöld, kék, sárga stb. színnel, a töltöttségi szintnek megfelelõen. Sokat javult a módok kiválasztása: a bekapcsoló gombot alul és felül megnyomva más-más üzemmódban kapcsol be a lámpa: a felsõt megnyomva egyszerre 100%-on mûködik, az alsó résszel bekapcsolva a leggyengébb, 30%-os üzemmódban. Az üzemmódok közt fel-le nyomogatva a gombot váltogathatunk. kikapcsolás: bármelyik irányban hosszan nyomjuk a gombot. (Villogó üzemmódja nincs - ez számomra egy örömteli részlet.) A fényt gyönyörûen teríti, az MJ-808-as "spotos" fénycsóva helyett egyenletesen szór - bár nem olyan távolra, mint a 808. Cserébe nagyon jól megvilágítja az utat. Igen, sajnos szembõl nagyon vakít emiatt, városban nem ajánlanám a használatát még 30%-os üzemmód mellett sem... Terepen mindjárt más a helyzet: mászásnál bõven elég a 30%-os üzemmód, nem vágytam többre egyszer sem, maximum bekapcsoltam a kövesebb, sziklásabb részeken 50%-on a sisakon az MJ-808-at, amivel nagyon szépen a tereptárgyak "mögé" láttam (kitûnõ kombináció, szerintem!). Lefelé ellenben kell a 100%-os üzemmód, mert dacára az elég tekintényes fényerõnek, az oldalra is szépen terített fény ára az, hogy elõre nem világít olyan messze, mint az egyértelmûen és láthatóan kisebb fényerejû MJ-808-am. A kettõ együtt viszont nagyon jó. Érdekesség: próbáltam csak a 870-essel és csak fejlámpaként 808-assal is a terepezést, és azt kell mondjam, majdnem elég a kormányon az egyedüli 870-es 100% fényerõn - igaz, a fejlámpa nagyon komoly plusz biztonságérzetet ad, mindenhová bevilágít, lehet vele forgolódni és a már korábban említett egyéb pozitívumok inkább a használata mellé húzzák be a strigulát. Megjegyezném még, hogy a világosban egyébként csapatós, tempós downhilleket nem mertem bevállalni a két lámpát 100%-on menetve - az én biztonságérzetemnek (és itt most lehet, hogy egy kisebb vitát indítok meglátásommal) valahogy nem elég a ~650 + ~950, azaz ~1600 lumen egy tempós lefeléhez, még nagyon jól ismert ösvényen sem. Ettõl függetlenül hatalmas élmény az éjszakai terepezés, mindenkinek csak ajánlani tudom, óriási élmény!
Egy kis üröm az örömben, hogy a DX-rõl nekem még a régi optikás lámpa jött, pedig egy ideje már fellelhetõ egy update-elt,
"tiszta" lencsés verzió a piacon, amely melegedésre kevésbé hajlamos és valamivel nagyobb fényt biztosít.