Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Látni & látszani!

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
8729 replies to this topic

#2781
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,939 posts
Üdv Ronin!
Nem hallucinálsz. Nekem a Lupin lámpám ugyan ezt csinálja, attól függõen, hogy mekkora teljesítményen használom. A szabályzó áramkör "dolgozik". Normális dolog.

#2782
Ronin

Ronin

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 844 posts
Furcsa jelenségre lettem figyelmes az újonnan vásárolt Sigma Lightster lámpával kapcsolatban. Még csak pár napja van meg és ma vettem észre illetve ma hallottam meg a csendes szobában a különös hangot: ha bekapcsolom a lámpát, akkor alig hallhatóan, de "sípol" a lámpa és ezt a sípolást is inkább csak a bal fülemmel hallom. Tisztelt Lightster tulajdonosok! Üzem közben másnak is ad ki a lámpa ilyen magas áramhangot vagy csak én hallucinálok a hangokat illetõen? :)


#2783
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,325 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Begyûjtöttem az elsõ éjszakai terepezõs kilométereket az új lámpával, röviden pár szót írnék a tapasztalataimról. Lévén itt a téli szezon és sokan fontolgatják egy komolyabb képességû fényforrás vásárlását, a saját, egy évvel ezelõtti példámból tudom, lehetnek, akik szomjaznak egy-egy rövid kis beszámolóra. Szóval, az általam használt kombináció fejlámpaként a sisakra erõsítve egy updated MJ-808 SSC P7 leddel (~650 valós lumen) és a kerékpár kormányán egy MJ-870-es, webes források szerint ~950 valós lumen outputtal. Utóbbiból létezik egy 3 XP-G led helyett 4 db XP-G leddel szerelt verzió, kb. 1350 lumen outputtal - én elõbbi mellett döntöttem egyrészt a mérsékeltebb ára, másrészt a melegedésre kevésbé hajlamos 3 ledes kialakítás miatt (négyledesnél sokan túlmelegedésre panaszkodnak). Apropó ledek: a led nem az új XP-G R5, hanem XP-G R4, persze elég jók ezek is, ha hihetünk a beszámolóknak. Az MJ-808-at még tavaly vásároltam, arról sokan és sokat írtatok már, így inkább az MJ-870-re fókuszálnék. Elõször is, külsõleg a kidolgozási és emellett az anyagminõséget tekintve elég félelmetes, mennyit javultak a kínaiak, a belbecsrõl pedig egyelõre még nem tudok írni, nem szedtem szét. Talán olvastátok, de a Magicshine megfelel az ISO 9001:2008 szabványnak. Az akku egészen könnyû a 258 gramm tömegével, könnyen, tépõzárral felszerelhetõ a kerékpár vázára 20-30 mp alatt. A lámpával összekötve a lámpa ledjei nagyon halványan felvillannak, majd egy másodperc múlva világít a bekapcsoló gomb zöld, kék, sárga stb. színnel, a töltöttségi szintnek megfelelõen. Sokat javult a módok kiválasztása: a bekapcsoló gombot alul és felül megnyomva más-más üzemmódban kapcsol be a lámpa: a felsõt megnyomva egyszerre 100%-on mûködik, az alsó résszel bekapcsolva a leggyengébb, 30%-os üzemmódban. Az üzemmódok közt fel-le nyomogatva a gombot váltogathatunk. kikapcsolás: bármelyik irányban hosszan nyomjuk a gombot. (Villogó üzemmódja nincs - ez számomra egy örömteli részlet.) A fényt gyönyörûen teríti, az MJ-808-as "spotos" fénycsóva helyett egyenletesen szór - bár nem olyan távolra, mint a 808. Cserébe nagyon jól megvilágítja az utat. Igen, sajnos szembõl nagyon vakít emiatt, városban nem ajánlanám a használatát még 30%-os üzemmód mellett sem... Terepen mindjárt más a helyzet: mászásnál bõven elég a 30%-os üzemmód, nem vágytam többre egyszer sem, maximum bekapcsoltam a kövesebb, sziklásabb részeken 50%-on a sisakon az MJ-808-at, amivel nagyon szépen a tereptárgyak "mögé" láttam (kitûnõ kombináció, szerintem!). Lefelé ellenben kell a 100%-os üzemmód, mert dacára az elég tekintényes fényerõnek, az oldalra is szépen terített fény ára az, hogy elõre nem világít olyan messze, mint az egyértelmûen és láthatóan kisebb fényerejû MJ-808-am. A kettõ együtt viszont nagyon jó. Érdekesség: próbáltam csak a 870-essel és csak fejlámpaként 808-assal is a terepezést, és azt kell mondjam, majdnem elég a kormányon az egyedüli 870-es 100% fényerõn - igaz, a fejlámpa nagyon komoly plusz biztonságérzetet ad, mindenhová bevilágít, lehet vele forgolódni és a már korábban említett egyéb pozitívumok inkább a használata mellé húzzák be a strigulát. Megjegyezném még, hogy a világosban egyébként csapatós, tempós downhilleket nem mertem bevállalni a két lámpát 100%-on menetve - az én biztonságérzetemnek (és itt most lehet, hogy egy kisebb vitát indítok meglátásommal) valahogy nem elég a ~650 + ~950, azaz ~1600 lumen egy tempós lefeléhez, még nagyon jól ismert ösvényen sem. Ettõl függetlenül hatalmas élmény az éjszakai terepezés, mindenkinek csak ajánlani tudom, óriási élmény!

Egy kis üröm az örömben, hogy a DX-rõl nekem még a régi optikás lámpa jött, pedig egy ideje már fellelhetõ egy update-elt, "tiszta" lencsés verzió a piacon, amely melegedésre kevésbé hajlamos és valamivel nagyobb fényt biztosít.

#2784
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts

Én ezért vettem ezt:
T6 Water Resistant XML-T6 3-Mode 1200-Lumen White LED Bike Light with Battery Pack Set - Free Shipping - DealExtreme
Próbaút csak ma lesz ugyan, de nagyon rossz nem lehet :)

Na megvolt az elsõ karika vele, alacsonyabb fokozatban is overkill városban, de az extra fényerõ azért elviselhetõ :)
Könnyû terepen voltam még csak vele, de ott bõben elég volt az erõsebb fokozat.

Párszor lejöttem hosszú lépcsõkön, az egyik ilyennél az akksitartó elmozdult az alsócsövön, szal annak a tépõzárját mindíg teljesen meg kell húzni (az enyém nem volt).

Egyetlen hibája amit észrevettem, hogy a fejre rakható tartó elasztikus pántjai rövidek, és le is csúsznak a sisakról, mert nincsenek belül gumiszálakkal megerõsítve (normális fejlámpa gyártóknál ez alap). Ez így fejen használhatatlan, kivéve ha a sisak szellõzõrészein átfûzve használják, de az szerintem macerás.
Tudja valaki, hogy hol lehet gumis pántokat kapni?
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#2785
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Praktikusan külön tompítottat a kormányra + egy fényszórót (a sisakra) raknék fel minimum.
Mind 2 fajta másképpen optimális, eggyikkel sem igazán lehet kiváltani a másikat
(még billentve se az igazi)...

Kedves DöG úr! Külön kiemelem az idézet utolsó sorát.
Múltkor errõl beszéltünk személyesen. Akkor valóban vakíthatott a lámpa mert kimaradt belõle egy alkatrész.

Jómúltkoriban itthon valamit állítottam a billenthetõ lámpám fejében és kikerült belõle az alsó tükrözõ felületet takaró matt fekete lap, aminek az lenne a szerepe, hogy az alsó oldalfal felé tartó és onnan egy tükörrel felfelé induló minimális fényt leárnyékolja. Igaz, itt a nagy üveg lencse vetít de ebben a tükörnek csak félkörben, fentrõl lefelé lenne szabad tükrözni azt a minimális fényt ami belül elszóródna. Viszont ha ez felfelé is tükrözõdik az másra nem igazán jó, csak hogy vakítson.
Ezt láthattad akkor amikor megjegyezted, hogy vakít.

Valahogy mindig kimarad a lap vissza szerelése ami nem engedi felfelé indulni a fényt, azért láthattad jómúltkoriban vakítani. Igaz, még azóta sem tettem vissza, mindig út közben jut eszembe, de mindjárt neki is látok (el ne felejtsem), és legközelebb amikor találkozunk akkor ha megkérlek, megvéleményeznéd nekem, hogy vakít-e úgy is a fõ nyílás szög fölött ? ..mert akkor már elvileg nem vakíthat a fény csóva fölött.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#2786
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts

...Amúgy az újabb, jobb ledek rendszerint még olcsóbbak is, mint a régebbi, kevésbé jók!
...Tudtommal még annyi a hátránya ezeknek a "3-mode" lámpáknak: hogy a villogó ~ használhatatlan (full fényerõn vakítva villog), illetve a kissebb fényerõs módban is "túl jól világít" = nagyon sokat zabál >>> egész éjszakás tekerésre nem elegendõ az akkukapacitás. :(

Én ezért vettem ezt:
T6 Water Resistant XML-T6 3-Mode 1200-Lumen White LED Bike Light with Battery Pack Set - Free Shipping - DealExtreme
Próbaút csak ma lesz ugyan, de nagyon rossz nem lehet :)
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#2787
Szabii

Szabii

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts
Vélemény? :)
P7 Water Resistant SSC-P7 3-Mode 900~1200-Lumen White LED Bike Light with Battery Pack Set - Free Shipping - DealExtreme

#2788
DöG

DöG

    vendég

  • fórumtag
  • 229 posts

Ez nagyon szar lehet? Ennyit rászánnék:

SSC-P7 LED Fahrrad Lampe Leadlamp Stirnlampe Kopflampe | eBay

Ebayon az 1200lum, illetve DX-en a 900lum ezekre Megacshine és társai (Lupine Tesla koppintásai) természetesen hazugság, de a valós ~600lum az jó fényerõ, jó ár/érték arány. Az SSC P7 ledje már nem a legkorszerûbb, de szerintem még mindig elég tûrhetõ a hatásfoka.

Idõnként emlegetitek, hogy mennyivel jobbak az egyre újabb és újabb ledek, mint az elõdjeik. Ha most rendelnék egy lámpát, melyek azok a ledek (pontos számot, linket megköszönném), amelyet érdemes választani?

CREE-ék XM-L ledje hasonló teljesítményû, jelenleg a leghatékonyabb; illetve a fele akkora teljesítményû XP-G ledjük...
Szóval lehet kapni több zsé-ért XM-L-es változatot, aminek kicsit még erõsebb a fénye. :) (Amúgy az újabb, jobb ledek rendszerint még olcsóbbak is, mint a régebbi, kevésbé jók!) ;)

...Tudtommal még annyi a hátránya ezeknek a "3-mode" lámpáknak: hogy a villogó ~ használhatatlan (full fényerõn vakítva villog), illetve a kissebb fényerõs módban is "túl jól világít" = nagyon sokat zabál >>> egész éjszakás tekerésre nem elegendõ az akkukapacitás. :(

#2789
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Idõnként emlegetitek, hogy mennyivel jobbak az egyre újabb és újabb ledek, mint az elõdjeik. Ha most rendelnék egy lámpát, melyek azok a ledek (pontos számot, linket megköszönném), amelyet érdemes választani?


Hm?

#2790
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,152 posts

Ez nagyon szar lehet? Ennyit rászánnék:

SSC-P7 LED Fahrrad Lampe Leadlamp Stirnlampe Kopflampe | eBay


Magicshine klón, ha mûködik, akkor jó lámpa, elég akár terepen is.

#2791
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 posts

Ez nagyon szar lehet? Ennyit rászánnék:

SSC-P7 LED Fahrrad Lampe Leadlamp Stirnlampe Kopflampe | eBay


Kinézetre mint a magicshine elõzõ verziója, amit én annó 20-ér vettem itthon. Én azzal tekerek terepen is, és nekem bevált :) De hogy ez pont ugyan-az-e.. nem tudom, de a ház és a csatlakozok is pont ugyan azok...

#2792
DöG

DöG

    vendég

  • fórumtag
  • 229 posts

Sigma Lightser-
Nos, ezért a fényerõért az árát megérte, ebben nem csalódtam. Ezzel a lámpával már tényleg lehet látni is, nemcsak látszani. Ami viszont nagyon zavart, hogy olyan a lencse kiképzése, hogy a fénysugarakat leginkább talajra vetíti két egymáson fekvõ téglalap -alul a nagyobb fölötte a kisebb- formájában , frankón látod az úttestet magad elõtt kb. 3-4 m szélességben, attól függõen milyen messzire világítasz magad elé de semmit vagy alig-alig látsz valamit felfelé. Ha mondjuk 10 méterre elõtted van egy gyalogos látod ugyan a cipõjét, de a felsõtestébõl semmit még akkor sem ha nagyon közel vagy hozzá. Ez a vakításmentes optika ára. Ha meg magasabbra állítottam a fénysugarat, akkor a szembõl jövõ bringás inkább megállt, mert miattam nem látott semmit. A lényeg a lényeg, hogy még ha nagydarab is a lámpa, és a fényterítést illetõen többet vártam tõle, azért fényere egész jó, nem volt rossz vétel . Aszfalton semmi gond nem lehet , terepre viszont egyedüli lámpaként nem merném ajánlani senkinek, mert nagyon laposan világít, felfelé nem igazán látni vele. Egy pöttyszerûen világító átlagos lámpától százszor jobb, de egy magicshine mellett azért még bõven elbújhat. Véleményem szerint az árát megéri.


Hát igen! Autókon, motoron nem véletlenül van tompított fény, és külön kapcsolható fényszóró!
-Ezek szerint tompított fénynek ez a Sigma Lighster végre teljesen jó. :) Sajnos ilyen vakításmentes, normális fényerejû ledes lámpát eddig gyakorlatilag nem lehetett kapni...
-E-mellé érdemes még egy reflektort felkapcsolni, amikor igazán látni kell. Szinte az összes kapható, építhetõ lámpa ilyen >>> normálisan elõre világítva csak kis fényerõnél nem vakítja a szembejövõket...

Praktikusan külön tompítottat a kormányra + egy fényszórót (a sisakra) raknék fel minimum. Mind 2 fajta másképpen optimális, eggyikkel sem igazán lehet kiváltani a másikat (még billentve se az igazi)...

#2793
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts
Ez nagyon szar lehet? Ennyit rászánnék:

SSC-P7 LED Fahrrad Lampe Leadlamp Stirnlampe Kopflampe | eBay

#2794
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
Ebbõl a szempontból is jobb a fejlámpa mert bármikor lejjebb tudod billenteni a fejed vagy oda fordítod ahol kell a fény. Ezzel megoldódik a vakítás kérdése is.

Habár, a kormányon mindenképp jól jön a fény, viszont fejlámpa mellett az sem baj ha csak közelre világít.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#2795
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
a lightster fénye szerintem pont jó, messzire bevilágít és optimális esetben még viszonylag magasra is, csak jól be kell lõni a szöget hozzá

a vakítást meg sehogy nem lehet elkerülni, ill a lighter legalább alacsonyabb állásban nem vakít, a másik cree ledes lámpám az a talaj felé fordítva is kisüti a szembejövõ szemét, de gondolom a magicshine miatt sem hálálkodnak majd a szembejövõk :D

#2796
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Annyi jó szó esett már itt a Sigma Lightser-rõl...
.. látod az úttestet magad elõtt kb. 3-4 m szélességben, attól függõen milyen messzire világítasz magad elé de semmit vagy alig-alig látsz valamit felfelé. Ha mondjuk 10 méterre elõtted van egy gyalogos látod ugyan a cipõjét, de a felsõtestébõl semmit még akkor sem ha nagyon közel vagy hozzá. Ez a vakításmentes optika ára.

Ha meg magasabbra állítottam a fénysugarat, akkor a szembõl jövõ bringás inkább megállt, mert miattam nem látott semmit..

Pontosan ennek a megoldására érdemes megépíteni a folyamatos billenthetõséget.
Régóta használok már egy lámpa billentõ mechanizmust, aminek az elsõ verzióját még házilag raktam össze, de a mostani változatot "montu, (a mechanika mestere)" fórumtag segített összehozni gépmunkával.

Elég ha annyit billen a lámpa alapja, hogy egyik állásban a fény ne vakítson, a másik állásban viszont elõre menjen páthuzamosan az úttal (vagyis fel és lefelé is világíthasson, az már rajtad múlik mennyire). Amikor jön valaki szembe akkor csak egy ujj mozdulat a kormány markolat mellett és máris a megfelelõ szögben világít a fény.


Egyébként kipróbáltam már (mazochista módon), ha nem billenthetõ a fény magassága, és
valaki "csak ne vakítsak" állásban használja a fényét, az milyen lehet.
Sokáig nem bírtam mert tényleg nem láttam semmit elõre, úgy értem messzebbre.

A lámpa billentéshez ki kell alakítani egy megfelelõ, arra alkalmas billenthetõ tartót.
Lefelé rugó nyomja és felfelé húzni egy bowdenen keresztül a kormány markolat mellõl lehet.
Az is fontos, hogy a lámpa egyensúlyban legyen felszerelve, hogy ne remegjen be menet közben.

Arra viszont oda kell figyelni, hogy a fény billentõ (kiszuperált racsnis sebváltó) kar könnyen elérhetõen legyen elhelyezve, hogy a kormány markolása közben egy ujjal is könnyedén válthassuk a fény magasságát.

Ezzel nekem is volt egy kis gondom, amikor rázós gödrös lejtõs részen, tempósan gurulva kellett volna levenni a fényt és néhány centivel távolabb volt a szerelve kezelõ kar mint kellett volna, akkor nem tudtam elérni a kart éles helyzetben.

Azóta már többféleképp is el tudom érni, tenyérrel nyomom le a kormányt markolva, vagy hüvelykujjal nyomom oldalra a lefelé kinyúló részét, vagy hüvelykel felülrõl a vízszintes részét, hasonlóan mint bármelyik kezelõ szervet a kormányon, a csengõtõl a váltón keresztül a fény billentésig.


Még egy dolgot meg kell majd oldanom, hogy ergonómikusan kezelhessem. A fényeket a kormány közelében elhelyezett mikro gombokkal kisebb-nagyobb fényerõre tudjam kapcsolni különbözõ kombinációkban. A fék kar tartójára lehet majd elhelyezni mikro gombokat, amivel vezérlem majd a logikát, mikor mi hová kapcsoljon komplexen, elõre megtervezett kombinációkban. Ott éppen kényelmesen elérhetek majd minden gombot.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#2797
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts

Na tegnap éjjel voltunk tekerni, havernak megjött a Lightstere és tényleg nagyon jó fénye van pl Cateye HL-el520 elbújhat mellette, a nevében is köszönöm még egyszer a tippet, bevált! :)


:-)

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#2798
Ronin

Ronin

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 844 posts
Annyi jó szó esett már itt a Sigma Lightser-rõl, hogy magam is vettem egyet a munkába járós bringára. Leginkább az volt számomra a csábító, hogy elvileg 20 óra az üzemideje a 4 ceruzaelemmel/akksival/, így télen nem kell 2 naponta töltögetni meg állandóan azt figyelni, hogy le ne merüljön az akkumlátor.

Az elsõ benyomásom a lámpáról az volt, hogy jó nagy bumszli, elég hülyén néz ki a kormányon, de hát ez a méret az "ára" a 4 ceruzaelemnek.
Este elmentem kipróbálni a fényét a tök sötétben a dunaparti bringaúton Lupa-sziget Szentendre felé. Nos, ezért a fényerõért az árát megérte, ebben nem csalódtam. Ezzel a lámpával már tényleg lehet látni is, nemcsak látszani. Ami viszont nagyon zavart, hogy olyan a lencse kiképzése, hogy a fénysugarakat leginkább talajra vetíti két egymáson fekvõ téglalap -alul a nagyobb fölötte a kisebb- formájában , frankón látod az úttestet magad elõtt kb. 3-4 m szélességben, attól függõen milyen messzire világítasz magad elé de semmit vagy alig-alig látsz valamit felfelé. Ha mondjuk 10 méterre elõtted van egy gyalogos látod ugyan a cipõjét, de a felsõtestébõl semmit még akkor sem ha nagyon közel vagy hozzá. Ez a vakításmentes optika ára. Ha meg magasabbra állítottam a fénysugarat, akkor a szembõl jövõ bringás inkább megállt, mert miattam nem látott semmit. A lényeg a lényeg, hogy még ha nagydarab is a lámpa, és a fényterítést illetõen többet vártam tõle, azért fényere egész jó, nem volt rossz vétel . Aszfalton semmi gond nem lehet , terepre viszont egyedüli lámpaként nem merném ajánlani senkinek, mert nagyon laposan világít, felfelé nem igazán látni vele. Egy pöttyszerûen világító átlagos lámpától százszor jobb, de egy magicshine mellett azért még bõven elbújhat. Véleményem szerint az árát megéri.


#2799
Szabii

Szabii

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts

...halkan csak. Sigma Lighster lámpát érdemes kipróbálni. Nem drága, és Photon cree ledes pilács - szabi fent linkelte, az kb az - fényét adja, jobb szórással.
Nem reklám, szerintem tényleg jó.
(nekem Sigma Powerled Black Pro van. Kb ugyanaz a fény. Ami azért ciki, mert közel 50 rugeszes lámpa...)


Na tegnap éjjel voltunk tekerni, havernak megjött a Lightstere és tényleg nagyon jó fénye van pl Cateye HL-el520 elbújhat mellette, a nevében is köszönöm még egyszer a tippet, bevált! :)

#2800
blueshark

blueshark

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,190 posts
Jó ötlet, ha szükséges lesz alkalmazni fogom. Van itthon zefal defekt mentesítõ annak is ugyanez a rögzítõje.
Team Heavy Pedal - Szeged

A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.