Jelentkezz be Regisztrálj

Látni & látszani!
#2781
Írta 2011. október 03. - 22:13

Nem hallucinálsz. Nekem a Lupin lámpám ugyan ezt csinálja, attól függõen, hogy mekkora teljesítményen használom. A szabályzó áramkör "dolgozik". Normális dolog.
#2782
Írta 2011. október 03. - 21:57


#2783
Írta 2011. október 03. - 21:39

Egy kis üröm az örömben, hogy a DX-rõl nekem még a régi optikás lámpa jött, pedig egy ideje már fellelhetõ egy update-elt, "tiszta" lencsés verzió a piacon, amely melegedésre kevésbé hajlamos és valamivel nagyobb fényt biztosít.
#2784
Írta 2011. október 03. - 21:08

Na megvolt az elsõ karika vele, alacsonyabb fokozatban is overkill városban, de az extra fényerõ azért elviselhetõÉn ezért vettem ezt:
T6 Water Resistant XML-T6 3-Mode 1200-Lumen White LED Bike Light with Battery Pack Set - Free Shipping - DealExtreme
Próbaút csak ma lesz ugyan, de nagyon rossz nem lehet

Könnyû terepen voltam még csak vele, de ott bõben elég volt az erõsebb fokozat.
Párszor lejöttem hosszú lépcsõkön, az egyik ilyennél az akksitartó elmozdult az alsócsövön, szal annak a tépõzárját mindíg teljesen meg kell húzni (az enyém nem volt).
Egyetlen hibája amit észrevettem, hogy a fejre rakható tartó elasztikus pántjai rövidek, és le is csúsznak a sisakról, mert nincsenek belül gumiszálakkal megerõsítve (normális fejlámpa gyártóknál ez alap). Ez így fejen használhatatlan, kivéve ha a sisak szellõzõrészein átfûzve használják, de az szerintem macerás.
Tudja valaki, hogy hol lehet gumis pántokat kapni?
#2785
Írta 2011. október 03. - 19:52

Kedves DöG úr! Külön kiemelem az idézet utolsó sorát.Praktikusan külön tompítottat a kormányra + egy fényszórót (a sisakra) raknék fel minimum.
Mind 2 fajta másképpen optimális, eggyikkel sem igazán lehet kiváltani a másikat
(még billentve se az igazi)...
Múltkor errõl beszéltünk személyesen. Akkor valóban vakíthatott a lámpa mert kimaradt belõle egy alkatrész.
Jómúltkoriban itthon valamit állítottam a billenthetõ lámpám fejében és kikerült belõle az alsó tükrözõ felületet takaró matt fekete lap, aminek az lenne a szerepe, hogy az alsó oldalfal felé tartó és onnan egy tükörrel felfelé induló minimális fényt leárnyékolja. Igaz, itt a nagy üveg lencse vetít de ebben a tükörnek csak félkörben, fentrõl lefelé lenne szabad tükrözni azt a minimális fényt ami belül elszóródna. Viszont ha ez felfelé is tükrözõdik az másra nem igazán jó, csak hogy vakítson.
Ezt láthattad akkor amikor megjegyezted, hogy vakít.
Valahogy mindig kimarad a lap vissza szerelése ami nem engedi felfelé indulni a fényt, azért láthattad jómúltkoriban vakítani. Igaz, még azóta sem tettem vissza, mindig út közben jut eszembe, de mindjárt neki is látok (el ne felejtsem), és legközelebb amikor találkozunk akkor ha megkérlek, megvéleményeznéd nekem, hogy vakít-e úgy is a fõ nyílás szög fölött ? ..mert akkor már elvileg nem vakíthat a fény csóva fölött.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2786
Írta 2011. október 03. - 18:01

Én ezért vettem ezt:...Amúgy az újabb, jobb ledek rendszerint még olcsóbbak is, mint a régebbi, kevésbé jók!
...Tudtommal még annyi a hátránya ezeknek a "3-mode" lámpáknak: hogy a villogó ~ használhatatlan (full fényerõn vakítva villog), illetve a kissebb fényerõs módban is "túl jól világít" = nagyon sokat zabál >>> egész éjszakás tekerésre nem elegendõ az akkukapacitás.
T6 Water Resistant XML-T6 3-Mode 1200-Lumen White LED Bike Light with Battery Pack Set - Free Shipping - DealExtreme
Próbaút csak ma lesz ugyan, de nagyon rossz nem lehet

#2787
Írta 2011. október 03. - 17:14

#2788
Írta 2011. október 03. - 13:24

Ebayon az 1200lum, illetve DX-en a 900lum ezekre Megacshine és társai (Lupine Tesla koppintásai) természetesen hazugság, de a valós ~600lum az jó fényerõ, jó ár/érték arány. Az SSC P7 ledje már nem a legkorszerûbb, de szerintem még mindig elég tûrhetõ a hatásfoka.Ez nagyon szar lehet? Ennyit rászánnék:
SSC-P7 LED Fahrrad Lampe Leadlamp Stirnlampe Kopflampe | eBay
CREE-ék XM-L ledje hasonló teljesítményû, jelenleg a leghatékonyabb; illetve a fele akkora teljesítményû XP-G ledjük...Idõnként emlegetitek, hogy mennyivel jobbak az egyre újabb és újabb ledek, mint az elõdjeik. Ha most rendelnék egy lámpát, melyek azok a ledek (pontos számot, linket megköszönném), amelyet érdemes választani?
Szóval lehet kapni több zsé-ért XM-L-es változatot, aminek kicsit még erõsebb a fénye.


...Tudtommal még annyi a hátránya ezeknek a "3-mode" lámpáknak: hogy a villogó ~ használhatatlan (full fényerõn vakítva villog), illetve a kissebb fényerõs módban is "túl jól világít" = nagyon sokat zabál >>> egész éjszakás tekerésre nem elegendõ az akkukapacitás.

#2789
Írta 2011. október 03. - 12:56

Idõnként emlegetitek, hogy mennyivel jobbak az egyre újabb és újabb ledek, mint az elõdjeik. Ha most rendelnék egy lámpát, melyek azok a ledek (pontos számot, linket megköszönném), amelyet érdemes választani?
Hm?
#2790
Írta 2011. október 03. - 12:21

Ez nagyon szar lehet? Ennyit rászánnék:
SSC-P7 LED Fahrrad Lampe Leadlamp Stirnlampe Kopflampe | eBay
Magicshine klón, ha mûködik, akkor jó lámpa, elég akár terepen is.
#2791
Írta 2011. október 03. - 12:05

Ez nagyon szar lehet? Ennyit rászánnék:
SSC-P7 LED Fahrrad Lampe Leadlamp Stirnlampe Kopflampe | eBay
Kinézetre mint a magicshine elõzõ verziója, amit én annó 20-ér vettem itthon. Én azzal tekerek terepen is, és nekem bevált

#2792
Írta 2011. október 03. - 11:44

Sigma Lightser-
Nos, ezért a fényerõért az árát megérte, ebben nem csalódtam. Ezzel a lámpával már tényleg lehet látni is, nemcsak látszani. Ami viszont nagyon zavart, hogy olyan a lencse kiképzése, hogy a fénysugarakat leginkább talajra vetíti két egymáson fekvõ téglalap -alul a nagyobb fölötte a kisebb- formájában , frankón látod az úttestet magad elõtt kb. 3-4 m szélességben, attól függõen milyen messzire világítasz magad elé de semmit vagy alig-alig látsz valamit felfelé. Ha mondjuk 10 méterre elõtted van egy gyalogos látod ugyan a cipõjét, de a felsõtestébõl semmit még akkor sem ha nagyon közel vagy hozzá. Ez a vakításmentes optika ára. Ha meg magasabbra állítottam a fénysugarat, akkor a szembõl jövõ bringás inkább megállt, mert miattam nem látott semmit. A lényeg a lényeg, hogy még ha nagydarab is a lámpa, és a fényterítést illetõen többet vártam tõle, azért fényere egész jó, nem volt rossz vétel . Aszfalton semmi gond nem lehet , terepre viszont egyedüli lámpaként nem merném ajánlani senkinek, mert nagyon laposan világít, felfelé nem igazán látni vele. Egy pöttyszerûen világító átlagos lámpától százszor jobb, de egy magicshine mellett azért még bõven elbújhat. Véleményem szerint az árát megéri.
Hát igen! Autókon, motoron nem véletlenül van tompított fény, és külön kapcsolható fényszóró!
-Ezek szerint tompított fénynek ez a Sigma Lighster végre teljesen jó.

-E-mellé érdemes még egy reflektort felkapcsolni, amikor igazán látni kell. Szinte az összes kapható, építhetõ lámpa ilyen >>> normálisan elõre világítva csak kis fényerõnél nem vakítja a szembejövõket...
Praktikusan külön tompítottat a kormányra + egy fényszórót (a sisakra) raknék fel minimum. Mind 2 fajta másképpen optimális, eggyikkel sem igazán lehet kiváltani a másikat (még billentve se az igazi)...
#2793
Írta 2011. október 03. - 11:07

SSC-P7 LED Fahrrad Lampe Leadlamp Stirnlampe Kopflampe | eBay
#2794
Írta 2011. október 02. - 21:51

Habár, a kormányon mindenképp jól jön a fény, viszont fejlámpa mellett az sem baj ha csak közelre világít.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2795
Írta 2011. október 02. - 20:55

a vakítást meg sehogy nem lehet elkerülni, ill a lighter legalább alacsonyabb állásban nem vakít, a másik cree ledes lámpám az a talaj felé fordítva is kisüti a szembejövõ szemét, de gondolom a magicshine miatt sem hálálkodnak majd a szembejövõk

#2796
Írta 2011. október 02. - 14:31

Pontosan ennek a megoldására érdemes megépíteni a folyamatos billenthetõséget.Annyi jó szó esett már itt a Sigma Lightser-rõl...
.. látod az úttestet magad elõtt kb. 3-4 m szélességben, attól függõen milyen messzire világítasz magad elé de semmit vagy alig-alig látsz valamit felfelé. Ha mondjuk 10 méterre elõtted van egy gyalogos látod ugyan a cipõjét, de a felsõtestébõl semmit még akkor sem ha nagyon közel vagy hozzá. Ez a vakításmentes optika ára.
Ha meg magasabbra állítottam a fénysugarat, akkor a szembõl jövõ bringás inkább megállt, mert miattam nem látott semmit..
Régóta használok már egy lámpa billentõ mechanizmust, aminek az elsõ verzióját még házilag raktam össze, de a mostani változatot "montu, (a mechanika mestere)" fórumtag segített összehozni gépmunkával.
Elég ha annyit billen a lámpa alapja, hogy egyik állásban a fény ne vakítson, a másik állásban viszont elõre menjen páthuzamosan az úttal (vagyis fel és lefelé is világíthasson, az már rajtad múlik mennyire). Amikor jön valaki szembe akkor csak egy ujj mozdulat a kormány markolat mellett és máris a megfelelõ szögben világít a fény.
Egyébként kipróbáltam már (mazochista módon), ha nem billenthetõ a fény magassága, és
valaki "csak ne vakítsak" állásban használja a fényét, az milyen lehet.
Sokáig nem bírtam mert tényleg nem láttam semmit elõre, úgy értem messzebbre.
A lámpa billentéshez ki kell alakítani egy megfelelõ, arra alkalmas billenthetõ tartót.
Lefelé rugó nyomja és felfelé húzni egy bowdenen keresztül a kormány markolat mellõl lehet.
Az is fontos, hogy a lámpa egyensúlyban legyen felszerelve, hogy ne remegjen be menet közben.
Arra viszont oda kell figyelni, hogy a fény billentõ (kiszuperált racsnis sebváltó) kar könnyen elérhetõen legyen elhelyezve, hogy a kormány markolása közben egy ujjal is könnyedén válthassuk a fény magasságát.
Ezzel nekem is volt egy kis gondom, amikor rázós gödrös lejtõs részen, tempósan gurulva kellett volna levenni a fényt és néhány centivel távolabb volt a szerelve kezelõ kar mint kellett volna, akkor nem tudtam elérni a kart éles helyzetben.
Azóta már többféleképp is el tudom érni, tenyérrel nyomom le a kormányt markolva, vagy hüvelykujjal nyomom oldalra a lefelé kinyúló részét, vagy hüvelykel felülrõl a vízszintes részét, hasonlóan mint bármelyik kezelõ szervet a kormányon, a csengõtõl a váltón keresztül a fény billentésig.
Még egy dolgot meg kell majd oldanom, hogy ergonómikusan kezelhessem. A fényeket a kormány közelében elhelyezett mikro gombokkal kisebb-nagyobb fényerõre tudjam kapcsolni különbözõ kombinációkban. A fék kar tartójára lehet majd elhelyezni mikro gombokat, amivel vezérlem majd a logikát, mikor mi hová kapcsoljon komplexen, elõre megtervezett kombinációkban. Ott éppen kényelmesen elérhetek majd minden gombot.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2797
Írta 2011. október 01. - 23:17

Na tegnap éjjel voltunk tekerni, havernak megjött a Lightstere és tényleg nagyon jó fénye van pl Cateye HL-el520 elbújhat mellette, a nevében is köszönöm még egyszer a tippet, bevált!
:-)
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2798
Írta 2011. október 01. - 22:16

Az elsõ benyomásom a lámpáról az volt, hogy jó nagy bumszli, elég hülyén néz ki a kormányon, de hát ez a méret az "ára" a 4 ceruzaelemnek.
Este elmentem kipróbálni a fényét a tök sötétben a dunaparti bringaúton Lupa-sziget Szentendre felé. Nos, ezért a fényerõért az árát megérte, ebben nem csalódtam. Ezzel a lámpával már tényleg lehet látni is, nemcsak látszani. Ami viszont nagyon zavart, hogy olyan a lencse kiképzése, hogy a fénysugarakat leginkább talajra vetíti két egymáson fekvõ téglalap -alul a nagyobb fölötte a kisebb- formájában , frankón látod az úttestet magad elõtt kb. 3-4 m szélességben, attól függõen milyen messzire világítasz magad elé de semmit vagy alig-alig látsz valamit felfelé. Ha mondjuk 10 méterre elõtted van egy gyalogos látod ugyan a cipõjét, de a felsõtestébõl semmit még akkor sem ha nagyon közel vagy hozzá. Ez a vakításmentes optika ára. Ha meg magasabbra állítottam a fénysugarat, akkor a szembõl jövõ bringás inkább megállt, mert miattam nem látott semmit. A lényeg a lényeg, hogy még ha nagydarab is a lámpa, és a fényterítést illetõen többet vártam tõle, azért fényere egész jó, nem volt rossz vétel . Aszfalton semmi gond nem lehet , terepre viszont egyedüli lámpaként nem merném ajánlani senkinek, mert nagyon laposan világít, felfelé nem igazán látni vele. Egy pöttyszerûen világító átlagos lámpától százszor jobb, de egy magicshine mellett azért még bõven elbújhat. Véleményem szerint az árát megéri.
#2799
Írta 2011. október 01. - 19:24

...halkan csak. Sigma Lighster lámpát érdemes kipróbálni. Nem drága, és Photon cree ledes pilács - szabi fent linkelte, az kb az - fényét adja, jobb szórással.
Nem reklám, szerintem tényleg jó.
(nekem Sigma Powerled Black Pro van. Kb ugyanaz a fény. Ami azért ciki, mert közel 50 rugeszes lámpa...)
Na tegnap éjjel voltunk tekerni, havernak megjött a Lightstere és tényleg nagyon jó fénye van pl Cateye HL-el520 elbújhat mellette, a nevében is köszönöm még egyszer a tippet, bevált!

#2800
Írta 2011. október 01. - 13:57

A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.