Jelentkezz be Regisztrálj

Látni & látszani!
#2761
Posted 2011. October 12. - 12:14

Neked is ez a regi fajta ezust PowerLED van? mennyit bir vele a Iion akksi? [a kisebbik]
ejszakai montizashoz kellene
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2762
Posted 2011. October 12. - 11:55

#2763
Posted 2011. October 12. - 11:47

#2764
Posted 2011. October 10. - 22:36

Pár apróság kimaradt, mint például a melegedés, ami érzésre megegyezik az MJ-808 melegedési paramétereivel. Nem éreztem észrevehetõ hõfokbeli különbséget mondjuk a két lámpa folyamatos, egyórás használata után, ahogy megfogtam a tokozásukat. 13-14 fokos idõben az érzésre kb. 40 fokos burkolat bár nem kevés, de ahogy az mtbr.com-on olvasgatom, pár más lámpa 55-60 Celsius-fokához képest nem mondható rossznak.
Éjszakai fotóval szintén adós vagyok, de be kell vallanom, kissé lusta voltam eddig állványt és gépet vinni magammal. De talán majd legközelebb; ha a héten lesz 2 esõmentes nap, talán csütörtökön vagy pénteken keresek egy szûk, de egyenes ösvényt, és ott tudok pár, a lámpák képességeit és vetítési képét egyaránt és kellõképp szemléletesen bemutatni képes éjszakai tesztfotót mellékelni.
#2765
Posted 2011. October 10. - 18:13

Ezzel a "kicsi" MJ-vel van sajat tapasztalata valakinek?
MJ-858-Shenzhen MINJUN Electronic Co.,Ltd
Orszagutra nemileg praktikusabbnak tunik, es teszt fotokon egesz jol mutat.
De sehol nem talalok rola semmit google-val, nem nagyon ertem.
Ennyit találtam (lásd alul a "User Comments"-nél), ez alapján jó lehet:
the latest generation of chinese lights are very poished products and warrant serious consideration and as this is the case it makes all the other over priced "proper" lights seem ridiculously over priced and terrible value. look at the use joystick, its basically one 18650 cell, one cree led wrapped in a fancy alu casing with a 325lumen output rrp £165 !!!!! compare this to the magicshine mj-858, 2 cell battery, 400 lumens, twice the runtime and virtually the same weight, cost £49.99, i use one on my road bike couple with the equally stunning value magicshine rear light which itself makes the hope district light look a bit silly at £40 with a 4 cell battery pack. the magicshine mj-858 is also adequate for offroad night riding at speed. if my magicshines ever fail, set on fire or explode i will come back here and admit im wrong.
#2766
Posted 2011. October 10. - 16:16

Gallery: Best Mountain Bike Lights - Niterider Pro 3000 LEDbike radar lámpa teszt
Ajánlom figyelmetekbe a 3000 lumenes darabot
Az enyém három zónája össz. ilyen széttartású de az csak 2400 lumen.
Annak a csóvának a tetejét tettem közúti forgalomban is használhatóvá.
Szóval ott egy vonal fölött most egy sötét rész van de
bármikor meg lehet emelni, hogy magasan is világítson ha arra lenne szükség.
Akkor a sötét zóna feljebb kerül, akár a fák koronájába.
Ez egy fejlámpával kiegészítve tökéletes, sõt akkor egész kis fokozaton is mehet a kormányon lévõ tompított fény. Fejlámpa viszont akár helyettesítheti a kormányon lévõ fényt, annyival használhatóbb a könnyû irányíthatóság miatt.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2767
Posted 2011. October 10. - 15:37

MJ-858-Shenzhen MINJUN Electronic Co.,Ltd
Orszagutra nemileg praktikusabbnak tunik, es teszt fotokon egesz jol mutat.
De sehol nem talalok rola semmit google-val, nem nagyon ertem.
#2768
Posted 2011. October 10. - 14:43

#2769
Posted 2011. October 08. - 17:47

A 808-hoz jobb akksi van, viszont a 808E meg erõsebb, és újabb ha jól tudom.
Köszi a választ.
A visszajelzõs akksival van nekem 808 és a "rosszabb" akksival 870, én utóbbit jobbnak találom. Ezt könnyebb rögzíteni a vázra és 100g-mal könnyebb, egy esetleges esésnél nem üthet bele a vázba a fémháza, a töltöttségi szint visszajelzõ meg majdnem felesleges, a lámpa is jelzi kb., mennyi energiával gazdákodhatsz.
Részemrõl egy szavazat a 808E mellett.
#2771
Posted 2011. October 07. - 23:23

Ennél az U2 led csoport egy icipicivel jobb de az sokat nem számít.Az XML-T6 led talán egy kicsit újabb fejlesztés..
A következõ címen lehet látni a fényességi osztályokat 700 mA áramon mérve.
http://www.cree.com/...XLampXM_B&L.pdf
Ha megnyílt, gördülj lefelé a 2. lap aljára.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2772
Posted 2011. October 07. - 20:51

Az XML-T6 led talán egy kicsit újabb fejlesztés de ezt majd a led-guruk megmondják.
De nagyon vicces az ára. Szinte egy 4 ceruzaelemes Cateye vagy Sigma lámpa többe kerül, amiknél ez a lámpa kb. 18x jobb fényû.
#2773
Posted 2011. October 07. - 16:28


P7 Water Resistant SSC-P7 3-Mode 900~1200-Lumen White LED Bike Light with Battery Pack Set - Free Shipping - DealExtreme
T6 Assault Crown Water Resistant XML-T6 3-Mode 1200-Lumen White LED Bike Light with Battery Pack Set - Free Shipping - DealExtreme
T6 Water Resistant XML-T6 3-Mode 1200-Lumen White LED Bike Light with Battery Pack Set - Free Shipping - DealExtreme
#2774
Posted 2011. October 06. - 00:35

Végülis azért jó, hogy írtad mert adott egy lökést, hogy megcsináljam.Balu ez így biztos nem fog vakítani! :cool2: Én nem kifejezetten a te lámpádra írtam amit írtam.

Készítettem egy fotó sorozatot különbözõ mértékben megemelve a fény felsõ határvonalának magasságát.
Minden képre felírtam, hogy ha a fénnyel szemben állok az milyen magasságig vetít a szememhez képest.
Készült belõle egy animált kép.

Ez most úgy néz ki, csak totál szembõl vakít, ami természetes.
Annyira éles a felsõ határvonal, hogy még akkor sem zavaró ha
valakit a szája magasságig megvilágítok vele, viszont szembõl nagyon brutál.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2775
Posted 2011. October 06. - 00:26

---------------------
Köszi zscs ! Nagyon jól bemutattad a 870es lámpát.
Igaza van bringavarázs-nak ! Ez a jó a fórumban, hogy megosszuk a tapasztalatokat a cuccokról.
#2776
Posted 2011. October 05. - 23:16

#2777
Posted 2011. October 05. - 23:09

...asszem ezt mindannyiunk nevében köszönöm. Részemrõl kb olyan célból vagyok néha jelen, hogy ilyeneket olvassak.Begyûjtöttem az elsõ éjszakai terepezõs kilométereket az új lámpával, röviden pár szót írnék a tapasztalataimról. Lévén itt a téli szezon és sokan fontolgatják egy komolyabb képességû fényforrás vásárlását, a saját, egy évvel ezelõtti példámból tudom, lehetnek, akik szomjaznak egy-egy rövid kis beszámolóra. Szóval, az általam használt kombináció fejlámpaként a sisakra erõsítve egy updated MJ-808 SSC P7 leddel (~650 valós lumen) és a kerékpár kormányán egy MJ-870-es, webes források szerint ~950 valós lumen outputtal. Utóbbiból létezik egy 3 XP-G led helyett 4 db XP-G leddel szerelt verzió, kb. 1350 lumen outputtal - én elõbbi mellett döntöttem egyrészt a mérsékeltebb ára, másrészt a melegedésre kevésbé hajlamos 3 ledes kialakítás miatt (négyledesnél sokan túlmelegedésre panaszkodnak). Apropó ledek: a led nem az új XP-G R5, hanem XP-G R4, persze elég jók ezek is, ha hihetünk a beszámolóknak. Az MJ-808-at még tavaly vásároltam, arról sokan és sokat írtatok már, így inkább az MJ-870-re fókuszálnék. Elõször is, külsõleg a kidolgozási és emellett az anyagminõséget tekintve elég félelmetes, mennyit javultak a kínaiak, a belbecsrõl pedig egyelõre még nem tudok írni, nem szedtem szét. Talán olvastátok, de a Magicshine megfelel az ISO 9001:2008 szabványnak. Az akku egészen könnyû a 258 gramm tömegével, könnyen, tépõzárral felszerelhetõ a kerékpár vázára 20-30 mp alatt. A lámpával összekötve a lámpa ledjei nagyon halványan felvillannak, majd egy másodperc múlva világít a bekapcsoló gomb zöld, kék, sárga stb. színnel, a töltöttségi szintnek megfelelõen. Sokat javult a módok kiválasztása: a bekapcsoló gombot alul és felül megnyomva más-más üzemmódban kapcsol be a lámpa: a felsõt megnyomva egyszerre 100%-on mûködik, az alsó résszel bekapcsolva a leggyengébb, 30%-os üzemmódban. Az üzemmódok közt fel-le nyomogatva a gombot váltogathatunk. kikapcsolás: bármelyik irányban hosszan nyomjuk a gombot. (Villogó üzemmódja nincs - ez számomra egy örömteli részlet.) A fényt gyönyörûen teríti, az MJ-808-as "spotos" fénycsóva helyett egyenletesen szór - bár nem olyan távolra, mint a 808. Cserébe nagyon jól megvilágítja az utat. Igen, sajnos szembõl nagyon vakít emiatt, városban nem ajánlanám a használatát még 30%-os üzemmód mellett sem... Terepen mindjárt más a helyzet: mászásnál bõven elég a 30%-os üzemmód, nem vágytam többre egyszer sem, maximum bekapcsoltam a kövesebb, sziklásabb részeken 50%-on a sisakon az MJ-808-at, amivel nagyon szépen a tereptárgyak "mögé" láttam (kitûnõ kombináció, szerintem!). Lefelé ellenben kell a 100%-os üzemmód, mert dacára az elég tekintényes fényerõnek, az oldalra is szépen terített fény ára az, hogy elõre nem világít olyan messze, mint az egyértelmûen és láthatóan kisebb fényerejû MJ-808-am. A kettõ együtt viszont nagyon jó. Érdekesség: próbáltam csak a 870-essel és csak fejlámpaként 808-assal is a terepezést, és azt kell mondjam, majdnem elég a kormányon az egyedüli 870-es 100% fényerõn - igaz, a fejlámpa nagyon komoly plusz biztonságérzetet ad, mindenhová bevilágít, lehet vele forgolódni és a már korábban említett egyéb pozitívumok inkább a használata mellé húzzák be a strigulát. Megjegyezném még, hogy a világosban egyébként csapatós, tempós downhilleket nem mertem bevállalni a két lámpát 100%-on menetve - az én biztonságérzetemnek (és itt most lehet, hogy egy kisebb vitát indítok meglátásommal) valahogy nem elég a ~650 + ~950, azaz ~1600 lumen egy tempós lefeléhez, még nagyon jól ismert ösvényen sem. Ettõl függetlenül hatalmas élmény az éjszakai terepezés, mindenkinek csak ajánlani tudom, óriási élmény!
Egy kis üröm az örömben, hogy a DX-rõl nekem még a régi optikás lámpa jött, pedig egy ideje már fellelhetõ egy update-elt, "tiszta" lencsés verzió a piacon, amely melegedésre kevésbé hajlamos és valamivel nagyobb fényt biztosít.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2778
Posted 2011. October 05. - 21:33

Praktikusan külön tompítottat a kormányra + egy fényszórót (a sisakra) raknék fel minimum.
Mind 2 fajta másképpen optimális, eggyikkel sem igazán lehet kiváltani a másikat
(még billentve se az igazi)...
Balu ez így biztos nem fog vakítani! :cool2: Én nem kifejezetten a te lámpádra írtam amit írtam.Közben két lépésben kiegészítettem a lámpám vakítás ellen...
Felül látszik egy határozott éles vonal, ami fölött nincs fény,
illetve a vonal fölött annyi látszik mint a forgalomban az autók tompított lámpáinál
a világos de nem vakító lámpa üveg, de kisebben.
Késõbb, valamelyik nap készítek róla fotókat.
Nagyon kíváncsi leszek DöG úr eddig is korrekt véleményére a vakításával kapcsolatban, ha majd össze futunk.
Arra gondolok, hogy minden lámpának van egy ideális beállítása.
-Ha van egy "ideális" tompított fényed -ami pont jó egyenletes fényeloszlással teríti az elötted levõ aszfaltot-, akkor azt a fényt megemelve eltolódik a megvilágítás egyensúlya: elötted gyérül a fény, távol vakítja a szembejövõket, de felül még mindig nem lessz elég szórt fény a fejmagasságba belógó ágak észrevételéhez.

-Ha meg egy jó eloszlású reflektorod van, akkor azt lebillentve -hogy ne vakítson szembõl-, túlvilágítja a közeli részt, szemed kiég, távolabbra nem fogsz látni, ellenben a fölsõ szórt fény még mindig vakítja a szembejövõket.

Szóval szerintem továbbra is szerencsésebb az, ha külön 2(vagy több) különbözõ fénykéve van, és azokat lehet kapcsolgatni (arányukat szabályozni) forgalomtól, tereptõl, kanyartól, tempótól függõen... De persze az se hátrány, hogy te a kormányon világító lámpáddal is tudsz magassági célkövetést csinálni, nem csak a sisaklámpával!

Egyébként Bagoly mondja...


#2779
Posted 2011. October 05. - 12:45

Az egyik lépés az volt amit leírtam, hogy a lencse mögött (belül) ne induljanak tükrözött sugarak felfelé.
A második lépcsõje az lett (késõbb gondoltam ki), hogy a lencsén felül valamennyire még így is kijutó fényt
egy kívül, a felsõ terelõbe (mint a forgalom irányító lámpák félkör terelõje) abba elhelyezett sík tükörrel
(jó minõségü öntapadós tükör fóliával egy lapon) levetítem az útra a bringa közelébe a fény legfelsõ szélét.
Most megnéztem szembõl de még csak a lakásban 3-4 méterrõl.
Egészen addig nem vakít, amíg az államat meg nem világítja a fény.
Akkor sem vakít igazán, csak onnan kezd fényesebbnek látszani.
Amikor az orromig ér a fény határvonala, attól kezdve már kezdenek megjelenni a kápráztató sziporkák.
Felül látszik egy határozott éles vonal, ami fölött nincs fény,
illetve a vonal fölött annyi látszik mint a forgalomban az autók tompított lámpáinál
a világos de nem vakító lámpa üveg, de kisebben.
Késõbb, valamelyik nap készítek róla fotókat.
Nagyon kíváncsi leszek DöG úr eddig is korrekt véleményére a vakításával kapcsolatban, ha majd össze futunk.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2780
Posted 2011. October 04. - 07:22

Furcsa jelenségre lettem figyelmes az újonnan vásárolt Sigma Lightster lámpával kapcsolatban. Még csak pár napja van meg és ma vettem észre illetve ma hallottam meg a csendes szobában a különös hangot: ha bekapcsolom a lámpát, akkor alig hallhatóan, de "sípol" a lámpa és ezt a sípolást is inkább csak a bal fülemmel hallom. Tisztelt Lightster tulajdonosok! Üzem közben másnak is ad ki a lámpa ilyen magas áramhangot vagy csak én hallucinálok a hangokat illetõen?
sípol, méghozá elég erõsen